Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Dolce Vita:

e bent weer van je christelijk geloof afgestapt. Wat ben je nu dan? Weer agnost? Of gewoon atheist?  Kun je jezelf nou eigenlijk nog wel volgen?

Ah, je doet weer een Dolce? Lekker venijning proberen op de persoon te spelen ipv gewoon de inhoud aan te pakken? Typerend weer. Dat je daar dan ook weer in faalt is ook typerend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zou dat ook een reden hebben, dan hij van het mannelijke geslacht is? En waarom beschouw jij jezelf als buiten de schepping staande? Vind je het wellicht lastig om je te voegen naar je door God gegeven positie?

 Ik ben een kind van God. Misschien weet jij dat nog niet, maar in Christus is er geen  man en geen vrouw, geen jood en ook geen griek.     Ik vind het alleen zo zielig voor veel aanhangers van het kerkendom, dat ze in hun dwaling zoveel mislopen. Gisteren nog maar weer eens in een stomme discussie op fb beland, waar iemand weer eens viel over het Weesgegroet.  En als je de huidige toestand van de wereld bekijkt, dan zie je toch hoe de vermannelijking van de wereld tot de afgrond leidt.  Eva luidde het feestje in en Adam maakt het af. :+  Gelukkig zijn er de tweede Adam (Jezus) en de tweede Eva (moeder Maria) gekomen, die de Deur hebben geopend naar het Vaderhuis.  Toch mooi om in deze advent weer eens bij stil te staan.

 

14 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ah, je doet weer een Dolce? Lekker venijning proberen op de persoon te spelen ipv gewoon de inhoud aan te pakken? Typerend weer. Dat je daar dan ook weer in faalt is ook typerend. 

Een mens kan geen kind van God zijn en tegelijkertijd de aanklager en de beschuldiger van God. Dat is de mindset  waaruit de zondeval voortkwam, kwade gedachte over God.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dolce Vita:

 Ik ben een kind van God. Misschien weet jij dat nog niet, maar in Christus is er geen  man en geen vrouw, geen jood en ook geen griek.     Ik vind het alleen zo zielig voor veel aanhangers van het kerkendom, dat ze in hun dwaling zoveel mislopen.

Het feit dat God er geen voorkeurbeleid op na houd, daar wil ik wel in mee gaan. Neemt echter niet weg dat God weldegelijk onderscheid  maakt en blijft maken tussen man en vrouw. Deze distincties worden duidelijk beschreven in de Bijbel immers en waarom zou je Gal.3:28 aangrijpen om alles wat hierover beschreven staat mee te ontkrachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

 En waarom beschouw jij jezelf als buiten de schepping staande? Vind je het wellicht lastig om je te voegen naar je door God gegeven positie?

Kennelijk identificeer jij je met de religie, want ik gaf  de religieuze misvatting weer, en niet hoe ik mijzelf zou beschouwen.

Maar aangezien jij je ermee identificeert, heb ik een vraag voor jou: kan er uit God iets vrouwelijks voortkomen, als het vrouwelijke niet in God aanwezig is, dus als God niet net zo vrouwelijk is als mannelijk?

Mocht je antwoord nog ja zijn ook, dan heb ik een volgende vraag: is er iets dat bestaat, dat niet uit God is voortgekomen?

 

Adam heeft zichzelf  een robot geschapen, die hem naar eigen zeggen voortaan  moet gaan leren wat liefde is.  Een Nederlands voorbeeld: https://robotlove.nl/nl/robotlove2018?gclid=EAIaIQobChMIw67935v91wIVUzaBCh33tAs-EAAYAiAAEgIUl_D_BwE ; https://robotlove.nl/nl/blog

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou de transplantatie van het hoofd van meneer Valeri Spiridonov op andermans lichaam eigenlijk nog (zijn) door(ge)gaan?  Ze hebben er jaren aan gewerkt om het mogelijk te maken. Wellicht vernemen we in januari a.s. het nieuws van 's werelds eerste getransplanteerde hoofd. https://www.thesun.co.uk/news/1552583/worlds-first-human-head-transplant-date-is-set-as-terminally-ill-patient-says-i-understand-the-risks/

P.S. Heb net ontdekt dat hij ervanaf ziet en dat een andere kandidaat zijn plaats inneemt. (https://themerkle.com/russian-billionaire-will-not-partake-in-human-head-transplant-after-all/ )

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ah, je doet weer een Dolce? Lekker venijning proberen op de persoon te spelen ipv gewoon de inhoud aan te pakken? Typerend weer. Dat je daar dan ook weer in faalt is ook typerend. 

Je vraag is volkomen legitiem en wordt eveneens gesteld door C.S. Lewis en en alle andere grote apologeten en zelfs ook door schrijvers van de Bijbelboeken. God is wel degelijk, al is het indirect, de veroorzaker van het kwaad. Dat staat zelfs letterlijk in de bijbel. Volgens de Joodse overlevering is dat de reden van de opstand van Lucifer die een derde van alle engelen wist te overtuigen. Voor Lucifer en zijn aanhangers is het een goede reden om God aan te klagen. Het is ook voor vele mensen reden God aan te klagen. En zelfs voor christenen en joden die de vraag niet durven te stellen speelt het vast wel eens door het hoofd. Het is een onderwerp waar we best wel over mogen nadenken en praten. God vindt dat blijkbaar niet erg. Wat Hij erg vindt is door mensen genegeerd te worden.

 

 

 

 

het als we Hem negeren.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

heb ik een vraag voor jou: kan er uit God iets vrouwelijks voortkomen, als het vrouwelijke niet in God aanwezig is, dus als God niet net zo vrouwelijk is als mannelijk?

De vrouw is gemaakt uit een rib van Adam. Logischerwijs zou je dan beter af kunnen vragen of de man eigenlijk niet hermafrodiet is. Ik zie het mezelf niet doen.

 

1 uur geleden zei Dolce Vita:

Mocht je antwoord nog ja zijn ook, dan heb ik een volgende vraag: is er iets dat bestaat, dat niet uit God is voortgekomen?

Ja, de zonde. Oftewel; het kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Je vraag is volkomen legitiem en wordt eveneens gesteld door C.S. Lewis en en alle andere grote apologeten en zelfs ook door schrijvers van de Bijbelboeken. God is wel degelijk, al is het indirect, de veroorzaker van het kwaad. Dat staat zelfs letterlijk in de bijbel. Volgens de Joodse overlevering is dat de reden van de opstand van Lucifer die een derde van alle engelen wist te overtuigen. Voor Lucifer en zijn aanhangers is het een goede reden om God aan te klagen. Het is ook voor vele mensen reden God aan te klagen. En zelfs voor christenen en joden die de vraag niet durven te stellen speelt het vast wel eens door het hoofd. Het is een onderwerp waar we best wel over mogen nadenken en praten. God vindt dat blijkbaar niet erg. Wat Hij erg vindt is door mensen genegeerd te worden.

 

 

 

 

het als we Hem negeren.   

Amen broeder Willempie.

3 uur geleden zei Dolce Vita:

Een mens kan geen kind van God zijn en tegelijkertijd de aanklager en de beschuldiger van God. Dat is de mindset  waaruit de zondeval voortkwam, kwade gedachte over God.

Nou dan ben ik geen kind van God jouw immer beschuldigende ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De vrouw is gemaakt uit een rib van Adam. 

Dat was in mijn optiek pas in fase 3 van de val, toen de Nephilim Adam hadden gemaakt door hun eigen dna met dat van de aapmens te vermengen en de Nephilimvrouwen geen zin meer hadden om steeds maar als broedkamers  te moeten fungeren om de slavenpopulatie op peil te houden.  De Nephilim hebben toen uit het dna van Adam een vrouwtjesmens gemaakt, zodat de mens voortaan zelf zijn slavenvolknakomelingen voort kon brengen. Genesis is een scheppingsmythe. Een mythe is niet zomaar een verhaaltje, maar een waarheid die op een dusdanige wijze wordt verpakt dat de rode draad doorheen alle tijden begrepen kan worden. De mens is pas sinds kort in staat te begrijpen wat genetische manipulatie is, aangezien ie een aardje naar zijn Nephilimvoorvaartje heeft. Maar wat een rib is wist de mens 6000 jaar geleden ook al. 

Citaat

Logischerwijs zou je dan beter af kunnen vragen of de man eigenlijk niet hermafrodiet is. Ik zie het mezelf niet doen.

De mens was in  mijn optiek in zijn alleroorspronkelijke toestand (dus niet in "de hof van Eden" maar daarvoor) androgyn.  Niet hermafrodiet dus maar androgyn. 

Citaat

Ja, de zonde. Oftewel; het kwaad.

Ik ben het met je eens dat het kwaad uit een ander universum afkomstig is. In God is geen enkele duisternis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel:

@Willempie, de Eeuwige zal zichzelf af en toe moeten keren om tot vernieuwing over te kunnen gaan, zoals de seizoenen. De winter is voor de niet eeuwigen natuurlijk afzien, maar een kwaad op zich is het niet.

Ik wou dat ik t kon geloven. Het zijn volgens mij ook voornamelijk mensen met wie t goed gaat dan wel voor hoop aan de horizon gloort die dit soort uitspraken bezigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik wou dat ik t kon geloven. Het zijn volgens mij ook voornamelijk mensen met wie t goed gaat dan wel voor hoop aan de horizon gloort die dit soort uitspraken bezigen.

Oh maar "goed" gaat het niet met mij, eerder komt er "balans" in mijn leven. Ik heb 50 jaar een probleemloos lichaam gehad, en dat verandert nogal drastisch, maar ik zit er niet mee, dat is waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De vrouw is gemaakt uit een rib van Adam. Logischerwijs zou je dan beter af kunnen vragen of de man eigenlijk niet hermafrodiet is. Ik zie het mezelf niet doen.

 

Ja, de zonde. Oftewel; het kwaad.

Als wij gemeenschappelijke voorouders hebben met de andere primaten kon Adam gewoon een vrouw kiezen toch?

 

En als het kwaad niet uit god komt. waar komt het dan vandaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Jacobus:

Als wij gemeenschappelijke voorouders hebben met de andere primaten kon Adam gewoon een vrouw kiezen toch?

Als dat het geval geweest zou zijn, zou dat gekund hebben. Maar ik geloof niet in voorouders van Adam.

15 uur geleden zei Jacobus:

En als het kwaad niet uit god komt. waar komt het dan vandaan?

Buiten God. Kwaad is de afwezigheid van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als dat het geval geweest zou zijn, zou dat gekund hebben. Maar ik geloof niet in voorouders van Adam.

 

Ik dus wel, en voor mij is dat gewoon een theologisch feit (bekend uit de oudste heilige geschriften ter wereld)  maar ook het meest logische. De Chinezen, de Afrikanen (negroïde ras), de Indianen, etcera, deze rassen zijn allemaal voortgekomen uit een ander genetisch gemanipuleerd voorouderpaar.  Niet voor niets zijn de scheppingsverhalen en het verhaal van de Vloed over de hele wereld in alle culturen bekend. 

In mijn optiek staat het eerste en het laatste scheppingsverhaal (alpha en omega) in Johannes 1. En dat is in mijn optiek het enige Scheppingsverhaal dat er werkelijk toe doet. Al die andere scheppingsverhalen in genesis zijn scheppingsmythen die verschillende fasen van na de oorspronkelijke val beschrijven.    

Citaat

Buiten God. Kwaad is de afwezigheid van God.

Mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Thinkfree:

Oké Jeruzalem erkend als hoofdstad 

Wil dit iets zeggen over de komende 3de tempel iemand een mening ?

Volgens de rambam is elke jood die begint met de herbouw van de Tempel een potentiële Messias. Volgens mij een potentiële antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Oké Jeruzalem erkend als hoofdstad 

Wil dit iets zeggen over de komende 3de tempel iemand een mening ?

Het is weer een mijlpaal, vijftig jaar na de herovering van Jeruzalem op Jordanië, zeventig jaar na de beslissing voor een Joodse staat door de V.N. en honderd jaar na de Balfour declaratie. De derde tempel komt er en de voorbereidingen ervoor zijn al ver gevorderd. Ik vermoed dat er eerst nog een grote aanval op Israël gaat plaatsvinden waarbij Israël wederom, met Gods hulp, voor de zoveelste keer een overweldigende overwinning zal behalen. Daarna zal de situatie zodanig zijn omgedraaid dat de tempel misschien mogelijk wordt. We zullen het zien. We leven in een zeer spannende tijd waarin veel profetieën worden vervuld en snel duidelijker worden. Zoals kaasjeskruid ook aanduidt zijn we dankzij de Bijbel niet in onwetendheid over de "man van zeer grote zonde" die door de meeste christenen overigens ten onrechte de antichrist wordt genoemd. Het zou me verbazen als die oorlog niet al het volgend jaar uitbreekt. Alle signalen staan op rood. Let vooral op Iran en de door hen gesteunde en bewapende terroristenorganisaties. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Thinkfree:

Oké Jeruzalem erkend als hoofdstad 

Wil dit iets zeggen over de komende 3de tempel iemand een mening ?

Deze erkenning zegt alleen iets over de bouw van de Amerikaanse ambassade. Maar ongetwijfeld zullen er gelovigen zijn die denken dat dit de 3e tempel is, vooral gelovigen uit de United States of Alzheimer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

Zoals kaasjeskruid ook aanduidt zijn we dankzij de Bijbel niet in onwetendheid over de "man van zeer grote zonde" die door de meeste christenen overigens ten onrechte de antichrist wordt genoemd.

Waarom ten onrechte?

21 uur geleden zei Willempie:

Het zou me verbazen als die oorlog niet al het volgend jaar uitbreekt. Alle signalen staan op rood. Let vooral op Iran en de door hen gesteunde en bewapende terroristenorganisaties. 

In het verlengde van al deze events zou zich de opname (https://nl.wikipedia.org/wiki/Opname_van_de_gemeente) kunnen bevinden. Omdat het overgrote merendeel van de pro Israëlieten christelijk is, zal er veel steun verdwijnen en komt Israël in een ongekende crisis terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom ten onrechte?

De boeken die bij uitstek over de eindtijd handelen, met name Daniël en Openbaring, noemen de term "antichrist" niet. Daniël noemt hem achtereenvolgens de slechte koning, de vijand, een verwoester, bedrieger en slecht mens (man van zeer grote zonde). Johannes heeft het in Openbaring over de achtste koning en het beest (uit de bodemloze put). Het woord "antichrist" komt uit de eerste twee brieven van Johannes. Hij beschrijft de antichrist (anti=in plaats van) daar als een religieus figuur terwijl de slechte koning in Daniël en Openbaring juist beschreven wordt als een a-religieus of anti-religieus persoon. Het gaat hier dus over verschillende dingen die door elkaar worden gehaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:

De boeken die bij uitstek over de eindtijd handelen, met name Daniël en Openbaring, noemen de term "antichrist" niet. Daniël noemt hem achtereenvolgens de slechte koning, de vijand, een verwoester, bedrieger en slecht mens (man van zeer grote zonde). Johannes heeft het in Openbaring over de achtste koning en het beest (uit de bodemloze put). Het woord "antichrist" komt uit de eerste twee brieven van Johannes. Hij beschrijft de antichrist (anti=in plaats van) daar als een religieus figuur terwijl de slechte koning in Daniël en Openbaring juist beschreven wordt als een a-religieus of anti-religieus persoon. Het gaat hier dus over verschillende dingen die door elkaar worden gehaald.

Volgens mij gaat het om hetzelfde en wordt daar meer gelezen dan er staat. Wat is jou reden om voor Israël te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid