Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei WdG:

Het gaat niet eens om de vraag of satan macht heeft. Zelfs als de duivel geen macht heeft over Christenen, dan kan nog niet ontkend worden dat (a) de duivel er is, (b) de duivel aanvalt. Immers, de Bijbel roept op de duivel te weerstaan, dan zal hij van je vluchten. Ik geloof in de Bijbel als het onfeilbare Woord van God. En, als je om je heen kijkt, kan je niet ontkennen dat het kwaad invloed heeft in de wereld, ook in het leven van Christenen.

Amen WdG daar ben ik het helemaal mee eens, en waarom wordt je misleid???

omdat ze de waarheid niet of gedeeltelijk kennen 

paulus zegt dat we de listen van de duivel door kunnen hebben..

ik geef toe dat was Paulus, en ik zeg ook niet dat ik er nooit meer intrap, absoluut niet, maar ik leer en heb hem steeds sneller door ha ha 

en wat de wereld aangaat (ik ben blij met deze omschrijving)  al die mensen die nog niet gehoord hebben van onze Grote Verlosser, Redder, dat Hij de deuren van de gevangenis al reeds 2000 jaar geleden heeft opengezet, en wij ze mogen vertellen, dat wie ze ook zijn en wat ze ook gedaan hebben, er vergeving is en een nieuw leven mogelijk, 

Door Die Ene Jezus Christus Hij gekruisigd...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

22 minuten geleden zei vredestichter:

Hallo Mystics, wat bedoeld paulus te zeggen, dat de duivel in jou hoofd kan komen ''elke gedachte'' maar we deze kunnen slechtten met de waarheid,

elk schansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is. 

dit principe geldt voor elk mens, christen of geen christen, het principe blijft hetzelfde..

wie geloof je de waarheid (Jezus) of de leugenaar (satan)  

wist je dat zondigen niets anders betekent dan je doel missen (vb maastricht en groningen ) hoeft niet, kan wel 

''Waarom is dit zo onwrikbaar en belangrijk voor je? ''  deze boodschap is de kern van het evangelie van het Koninkrijk..

johannes 10 v 10 9Ik ben de deur. Als iemand door Mij binnengaat, zal hij worden gered; hij zal in- en uitgaan en weide vinden. 10De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed. 11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft zijn leven voor zijn schapen.

Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed dat is de wil van Jezus, en wat de duivel wil, alleen maar misleiden liegen en bedriegen 

daarom maak ik hier zo serieus punt van, zoveel mensen leven onder hun potentie, daar baal ik van.. 

Als mensen iedereen tot besef zou komen wie ze daadwerkelijk waren en voor bedoeld zijn, wauw dan was morgen het onze vader vervult. het gebed van jezus..

zoals in de hemel ook op aarde...

 

Ah dus de duivel heeft geen macht meer maar er worden nog dagelijks baby's bruut anaal verkracht, dieren levend opeopengesneden etc?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei MysticNetherlands:

dus de duivel heeft geen macht meer

Ik weet niet wat er allemaal tussen jou oren gebeurt nu, maar goed heb jij ooit satan  een  baby zien verkrachtten nee, het was een mens, net zoals jij en ik, maar vreselijk misleid, dus zonde betekend nogmaals je doel missen, en baby's verkrachtten lijkt me wel het toppunt hiervan.. toch, dus dit is een hele grote zonde!!

Maar dat dit neemt niet weg dat er zelfs voor hele grote Zondaren redding mogelijk is...

denk je niet..

Denk eens aan saulus voordat hij Paulus was ( staat niet in de bijbel maar de geschiedenis leert ons dat hij duizenden  christelijke gezinnen omgebracht heeft)

zelf zegt hij in de bijbel ik was een verdelger van de kerk (baby's ) incl  en kijk eens hoe God hem heeft bekeerd (op andere gedachten heeft gebracht) daar gaat het toch om Mystics ; 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei vredestichter:

Ik weet niet wat er allemaal tussen jou oren gebeurt nu, maar goed heb jij ooit satan  een  baby zien verkrachtten nee, het was een mens, net zoals jij en ik, maar vreselijk misleid, dus zonde betekend nogmaals je doel missen, en baby's verkrachtten lijkt me wel het toppunt hiervan.. toch, dus dit is een hele grote zonde!! Maar dat dit neemt niet weg dat er zelfs voor hele grote Zondaren redding mogelijk is... denk je niet.. Denk eens aan saulus voordat hij Paulus was ( staat niet in de bijbel maar de geschiedenis leert ons dat hij duizenden  christelijke gezinnen omgebracht heeft) zelf zegt hij in de bijbel ik was een verdelger van de kerk (baby's ) incl  en kijk eens hoe God hem heeft bekeerd (op andere gedachten heeft gebracht) daar gaat het toch om Mystics ; 

Soms wil je hopen dat God niet bestaat, zo hoeven mensen niet te wachten om de vredesrijk effectief te realiseren. Maar goed, we kunnen niet zeggen dat de klaroenen niet getest zijn geweest, nu de harmonie nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Soms wil je hopen dat God niet bestaat, zo hoeven mensen niet te wachten om de vredesrijk effectief te realiseren. Maar goed, we kunnen niet zeggen dat de klaroenen niet getest zijn geweest, nu de harmonie nog.

Ik weet niet wat ik met jou heb TTC maar je maakt mij altijd aan het lachen..

geloof me zonder God's hulp gaat zijn koninkrijk er op aarde niet komen, maar God zij dank, is Hij wel gekomen 

en nu het effectief realiseren wauw dat is een mooie omschrijving, top, en de harmonie zal er gaan komen, en de pensioenen ook ha ha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

Ik weet niet wat ik met jou heb TTC maar je maakt mij altijd aan het lachen.. geloof me zonder God's hulp gaat zijn koninkrijk er op aarde niet komen, maar God zij dank, is Hij wel gekomen en nu het effectief realiseren wauw dat is een mooie omschrijving, top, en de harmonie zal er gaan komen, en de pensioenen ook ha ha 

Heeft Jezus al een oplossing voor dat aardse pensioenprobleempje, ik denk dat hij op veel bijval zal kunnen rekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Heeft Jezus al een oplossing voor dat aardse pensioenprobleempje, ik denk dat hij op veel bijval zal kunnen rekenen.

Zeker! Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen, dus ook een goed pensioen, je erbij gegeven worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Dat was ook een grapje TTC  sorry..

Maar weet je nu al hoe dat gaat opgelost worden? Je hoeft enkel aan niets te denken en je krijgt het antwoord gratis, het is werkelijk wonderbaarlijk.

1 minuut geleden zei WdG:

Zeker! Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen, dus ook een goed pensioen, je erbij gegeven worden!

Ja, je moet het eens gedaan hebben om te weten wat het betekent, je krijgt het alleen niet verkocht in deze wereld. Maar goed, het gaat nu eenmaal over de eindtijd natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Maar weet je nu al hoe dat gaat opgelost worden? Je hoeft enkel aan niets te denken en je krijgt het antwoord gratis, het is werkelijk wonderbaarlijk.

23 minuten geleden zei WdG:

Zeker! Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen, dus ook een goed pensioen, je erbij gegeven worden!

Ja, je moet het eens gedaan hebben om te weten wat het betekent, je krijgt het alleen niet verkocht in deze wereld. Maar goed, het gaat nu eenmaal over de eindtijd natuurlijk.

We gaan de goede kant ,op we krijgen steeds meer door wie we zijn, manifeste Zonen en dochters van de levende God,  Dit is werkelijk Goed nieuws,

Jezus is heer,_:)_  :E

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei vredestichter:

We gaan de goede kant ,op we krijgen steeds meer door wie we zijn, manifeste Zonen en dochters van de levende God,  Dit is werkelijk Goed nieuws, Jezus is heer,  

De vraag stelt zich dus hoe je met niets iets kan oplossen, maak het vooral niet te moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De vraag stelt zich dus hoe je met niets iets kan oplossen, maak het vooral niet te moeilijk.

het gaat dus om een openbaring van de waarheid, je kunt dus ziende blind zijn en horende doof..

maar bij het horen van evangelie van het Koninkrijk zullen de schellen van je ogen afvallen.. en je zult werkelijk gaan zien..

25 Jezus zei haar: “Ik ben de verrijzenis en het leven. Wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven, 26 en ieder die leeft in geloof aan Mij, zal in eeuwigheid niet sterven. Gelooft gij dit?” 27 Zij zei tot Hem: “Ja, Heer ik geloof vast dat Gij de Messias zijt, de Zoon Gods, die in de wereld komt.”

"'en ieder die leeft in geloof aan Mij, zal in eeuwigheid niet sterven. Gelooft gij dit?” wauw dit is heftig..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei TTC:

Wie zijn die slaven?

Zou ik na moeten kijken, maar ik denk de engelen.

9 uur geleden zei vredestichter:

Datzelfde Woord maakt ons duidelijk dat Jezus van Nazareth na zijn opstanding werd gesteld tot “Naam boven alle naam” (Filippenzen 2 : 8-10) en tot Heere: “tot een Heere (= Jehovah uit het OT) en Christus, namelijk dezen Jezus, Dien gij gekruist hebt.” (Handelingen 2 : 36)

En hier bewijs je dat je er helemaal niets van begrijpt.

8 En toen hij als mens kwam, heeft hij zich vernederd en werd hij gehoorzaam tot de dood — de dood aan een martelpaal.  9 Om die reden heeft God hem tot een hogere positie verheven en hem in zijn goedheid de naam gegeven die boven elke andere naam is,  10 zodat in de naam van Jezus elke knie zich zou buigen — van degenen in de hemel, op aarde en onder de grond —

11 en elke tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot eer van God, de Vader.

Hier gaat er vanalles mis met je begrip over de term 'Heer'. Ik ga dat hier niet uitleggen maar in de rubriek 'Is Jezus God?'. Het komt er op neer dat de term 'Heer' niet op de eigennaam JHWH slaat maar op de titel 'Heer'. 

Dit is een passage waar een hoop uit te halen is en waar ik je het onderscheid tussen Jezus en Jehovah God goed kan uitleggen. Daar heb ik nu helaas geen tijd voor omdat ik zo een bijeenkomst heb. Kennis is nu eenmaal meer dan knip-en-plak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

het gaat dus om een openbaring van de waarheid, je kunt dus ziende blind zijn en horende doof..

Ik zou maar niet te hoog van de toren blazen......

2 uur geleden zei WdG:

dus ook een goed pensioen,

In het paradijs is straks géén pensioen. Je zult weer jong zijn en jonge mensen hebben geen pensioen nodig! Je mag straks bevredigend werk doen. Je eigen huis bouwen bijv en je eigen groente en fruit kweken. Misschien dat er nog zoiets komt als ruilhandel, maar geld zal er niet meer zijn denk ik. Je krijgt van God wat je nodig hebt en nog veeeeeel meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk dus een soort Minecraft in het echt, maar dan zonder zombies, skeletons, creepers en irritante twaalfjarige griefers? Klinkt niet gek natuurlijk, alleen zal je bouwkavel waarschijnlijk niet zo heel groot zijn als er werkelijk tientallen miljarden mensen een opstanding zouden krijgen.
Of krijgen we straks uiteindelijk ieder een eigen aarde-achtige planeet, of per duizend mensen een eigen planeet, met portals om interplanetair te reizen? Dat zou dan wel weer gaaf zijn, dan kun je een hele stad voor jezelf alleen bouwen, met eindeloos veel prachtig en vriendelijk groen eromheen (dus geen muggen), en in vijf minuten je buren miljoenen kilometer verderop bezoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6/18/2017 om 08:50 zei vredestichter:

De oorlog over de wereld is al wat langer bezig, Satan zij als je voor mij knielt geeft ik mijn koninkrijken, Jezus heeft nooit geknield, zouden jullie ook niet moeten doen, maar hem overwonnen aan het kruis, Hij is opgestaan, Hij leeft, Hij regeert hem is alle macht gegeven in de Hemel en ook op aarde, en De gelovige nemen Deze wereld over, Helaas zijn er nog christenen die meer door angst en ongeloof geregeerd worden, dan door geloof en Hoop in Jezus, en meer dan overwinnaar zijn..

ik zat vanmorgen te denken aan die strijd tussen david en goliath, of tussen de discussie tussen de 12 verspieders  waar alleen khaleb en joshua geloof hadden ..

zij bereikte het beloofde land, en de andere...

tis triest dat zoveel mensen toen, bij goliath er alleen maar over praten hoe groot en sterk hij was en niemand die er in geloofde of er wat aan deed, 

maar God, zag een kleine herders jongen, die door aanbidding wist hoe groot God was.. 

misschien is dat de sleutel, want dan is Goliath niet meer zo groot, en makkelijker te verslaan, 

Ik ga er voor, maar straks eerst God weer heerlijk aanbidden met GELOVIGE.... broers en zusters,

I.P.V discusseren met een stelletje angsthazen, die het liefst zo snel mogelijk opgenomen willen worden, of weg willen vluchtten. ha ha 

 

Geloof is wat God behaagd... :E

 

 

Weet je wat me het meeste aan preteristen stoort? Hun oordelen over anderen. Alleen daaraan herken ik al de geest van de anti-christ die constant de gelovigen loopt aan te klagen. 

Verkapt geloof ik dat jullie de zelfde boodschap hebben als de New Age, dat geloofd in de komst van de Aquariustijdperk. Alleen bij jullie is het in een christelijk jasje gegoten. Dat is dan satans manier om van het christelijke geloof een Babilonische geloof te maken. De hoer van Balylon is een oud heidens geloof in christelijke termen gebracht. Satan wil immers deze wereld als Christus heersen. Dat kan op vele manieren en het Preterisme is er een mooi voorbeeld van.

Vat het niet persoonlijk op, maar dit is wat ik zie in het duistere preterisme.

 

De valse profeet zegt: "het einde zal niet komen. Ons zal enkel voorspoed treffen!"

De ware profeet zegt: " gevallen is deze wereld, bekeer je van haar werken en maak geen deel van haar uit! De Heer komt terug!"

Voor de gelovigen is er niets te vrezen. Lees maar Psalm 91. "Al vallen  er duizenden doden links van je en tien duizenden rechts van je, de gelovige zal niets overkomen!"

God is onze beschermer.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sjako:

In het paradijs is straks géén pensioen. Je zult weer jong zijn en jonge mensen hebben geen pensioen nodig! Je mag straks bevredigend werk doen. Je eigen huis bouwen bijv en je eigen groente en fruit kweken. Misschien dat er nog zoiets komt als ruilhandel, maar geld zal er niet meer zijn denk ik. Je krijgt van God wat je nodig hebt en nog veeeeeel meer. 

Ik heb het al eerder gevraagd. Als dit zo is, wat is dan de zin van de hele exercitie? Waarom paradijs, waarom zondvloed, waarom 40 jaar door een woestijn, waarom Jezus aan het kruis? Waarom al die doden en ellende om gewoon in het zweet onzer aanschijns door te moeten blijven ploeteren? Want voorlopig is dat het "veeeeeel meer" dat we gehad hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei vredestichter:

Ik weet niet wat er allemaal tussen jou oren gebeurt nu, maar goed heb jij ooit satan  een  baby zien verkrachtten nee, het was een mens, net zoals jij en ik, maar vreselijk misleid, dus zonde betekend nogmaals je doel missen, en baby's verkrachtten lijkt me wel het toppunt hiervan.. toch, dus dit is een hele grote zonde!!

Maar dat dit neemt niet weg dat er zelfs voor hele grote Zondaren redding mogelijk is...

denk je niet..

Denk eens aan saulus voordat hij Paulus was ( staat niet in de bijbel maar de geschiedenis leert ons dat hij duizenden  christelijke gezinnen omgebracht heeft)

zelf zegt hij in de bijbel ik was een verdelger van de kerk (baby's ) incl  en kijk eens hoe God hem heeft bekeerd (op andere gedachten heeft gebracht) daar gaat het toch om Mystics ; 

 

Dus Satan heeft eigenlijk nooit macht gehad. Ik geloof niet dat ie namelijk Zelf ooit iemand gedood heeft. Altijd de mens  (of God)

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Gaitema:

Weet je wat me het meeste aan preteristen stoort? Hun oordelen over anderen. Alleen daaraan herken ik al de geest van de anti-christ die constant de gelovigen loopt aan te klagen. 

Verkapt geloof ik dat jullie de zelfde boodschap hebben als de New Age, dat geloofd in de komst van de Aquariustijdperk. Alleen bij jullie is het in een christelijk jasje gegoten. Dat is dan satans manier om van het christelijke geloof een Babilonische geloof te maken. De hoer van Balylon is een oud heidens geloof in christelijke termen gebracht. Satan wil immers deze wereld als Christus heersen. Dat kan op vele manieren en het Preterisme is er een mooi voorbeeld van.

Volledig met je eens, Gaitema! Lees mijn visie ook eens. Misschien kan je je hierin vinden?

Eindtijd - tekenen der tijden! WIJ zijn het laatste geslacht, waar Jezus over spreekt. Uitleg, zie onder:

De belangrijkste tekenen zijn de tekenen die betrekking hebben op Israël, omdat God het Joodse volk door de Bijbel heen gebruikt als profetische tijdklok. Ofwel, als God een belangrijke gebeurtenis onthult, die in de toekomst zal plaatsvinden, wijst Hij op het Joodse volk en Israël. De zeventig weken uit Daniël 9 is hier een goed voorbeeld van. 

Er zijn twee belangrijke profetieën m.b.t. de wederkomst van Jezus Christus, in de Joodse geschiedenis sinds 1948. Deze twee gebeurtenissen bewijzen duidelijk dat de periode waarin we nu leven de tijd van de wederkomst van Jezus Christus is. 

1. De Staat Israël

De eerste is het herstel van de staat Israël op 14 mei 1948. Deze uitgekomen profetie treffen we aan in de parabel van de olijfboom (Mattheüs 24:32-35). De dag voordat Jezus deze parabel sprak, had Hij een vloek gelegd op een dorre vijgeboom met als resultaat dat deze verwelkte (Mattheüs 21:18-19). Dit was een symbolische profetie dat God spoedig Zijn toorn over het joodse volk zou doen komen vanwege hun geestelijke verdorring in het verwerpen van Zijn Zoon. De volgende dag herinnerde Jezus Zijn discipelen aan de vijgeboom. Hij zei te letten op het weer bloeien ervan. Met andere woorden zei Hij te letten op de werdergeboorte van Israël. Hij gaf aan dat als de vijgeboom weer bloeit Hij aan de poorten van de Hemel zou staan, klaar om terug te keren (Mattheüs 24:33). Tevens sprak Hij de wereldberoemde woorden uit Mattheüs 24: 

Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn.

Over welk geslacht sprak Jezus? Het geslacht dat de vijgeboom ziet bloeien! Wij zijn dit geslacht! De vijgeboom is begonnen te bloeien en Jezus Christus staat aan de poort! 

2. De Stad Jeruzalem

De tweede belangrijke gebeurtenis werd door Jezus in dezelfde rede geprofeteerd. We lezen in Lukas 21: 

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Het eerste deel van deze profetie werd vervuld in 70 AD, veertig jaar nadat Jezus de woorden gesproken had. In dat jaar veroverden de Romeinen onder leiding van Titus Jeruzalem en verdreef de Joden onder de volkeren. Jeruzalem bleef onder heidense bezetting gedurende 1897 jaar tot 7 juni 1967 toen Israël tijdens de zesdaagse oorlog de stad weer in handen kreeg. De Joodse herbezetting van de stad Jeruzalem is een duidelijk bewijs dat we leven in de periode van de wederkomst van Jezus Christus. Dit betekent het einde van het tijdperk van de heidenen! 

Als Jezus vandaag zou terugkomen, zou Hij dan jouw "gezegende hoop" zijn, of is Hij jouw "vrees en schrik"? Heb je Jezus aangenomen als persoonlijke Verlosser? Dan is er geen enkele reden tot bezorgdheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Robert Frans:

Eigenlijk dus een soort Minecraft in het echt, maar dan zonder zombies, skeletons, creepers en irritante twaalfjarige griefers? Klinkt niet gek natuurlijk, alleen zal je bouwkavel waarschijnlijk niet zo heel groot zijn als er werkelijk tientallen miljarden mensen een opstanding zouden krijgen.
Of krijgen we straks uiteindelijk ieder een eigen aarde-achtige planeet, of per duizend mensen een eigen planeet, met portals om interplanetair te reizen? Dat zou dan wel weer gaaf zijn, dan kun je een hele stad voor jezelf alleen bouwen, met eindeloos veel prachtig en vriendelijk groen eromheen (dus geen muggen), en in vijf minuten je buren miljoenen kilometer verderop bezoeken.

Je hebt natuurlijk niet zoveel ruimte nodig. En wie zegt dat we niet interstellair gaan reizen? We hebben de eeuwigheid. We leren de ware potentie van de mensheid. Wie weet waar we in volmaakte toestand toe in staat zijn.

2 uur geleden zei Mullog:

Ik heb het al eerder gevraagd. Als dit zo is, wat is dan de zin van de hele exercitie? Waarom paradijs, waarom zondvloed, waarom 40 jaar door een woestijn, waarom Jezus aan het kruis? Waarom al die doden en ellende om gewoon in het zweet onzer aanschijns door te moeten blijven ploeteren? Want voorlopig is dat het "veeeeeel meer" dat we gehad hebben. 

Waarom? Lees jij de krant? Dan weet je wat er in Londen is gebeurd, wat er in Portugal gebeurd. Dacht je nu werkelijk dat dit de bedoeling was met Gods schepping! Nee, natuurlijk niet. Maar God kon het ook niet laten gebeuren door wat er in Eden is gebeurd door de vingers te zien. Dan zou het zich blijven herhalen. God is bezig om een duurzame oplossing te verzorgen. En dat kost tijd en we moeten als mens van onze fouten leren. En dat veroorzaakt veel problemen. Jehovah kan in de toekomst kijken en leidt soms dingen zo die wij als nietige mensen niet kunnen begrijpen. Maar het komt goed!

2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Dus Satan heeft eigenlijk nooit macht gehad. Ik geloof niet dat ie namelijk Zelf ooit iemand gedood heeft. Altijd de mens  (of God)

Dat is precies wat Satan ons wilt doen geloven. Liefst had hij dat niemand in hem geloofd want dan kan hij zijn gang gaan, trouwens wat hem tegenwoordig steeds meer lukt.

Wij zijn het best een eind met elkaar eens @WdG

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Je hebt natuurlijk niet zoveel ruimte nodig. En wie zegt dat we niet interstellair gaan reizen? We hebben de eeuwigheid. We leren de ware potentie van de mensheid. Wie weet waar we in volmaakte toestand toe in staat zijn.

Nou ja, op jullie afbeeldingen van het paradijs zie ik toch altijd rustieke boerderijen in weidse landschappen, ver uit elkaar liggend, en niet bepaald gigantische, continentvullende metropolen, volgebouwd met enorme wolkenkrabbers vol appartementjes en huisjes zo dicht op elkaar gebouwd, dat er nauwelijks meer ruimte is voor bestrating. Dus tja, voor de door jullie uitgebeelde ruimte per huis heb je toch echt ofwel héél veel aarde ofwel héél weinig paradijzenaren nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Dus Satan heeft eigenlijk nooit macht gehad. Ik geloof niet dat ie namelijk Zelf ooit iemand gedood heeft. Altijd de mens  (of God)

interessante opmerking, Mystic ik geloof dat wel dat er een groot verschil tussen adam en eva en de periode na zondeval, toen satan zelfs nog in de hemel kon komen (job) engelen kon tegen houden bij daniel of vertragen, dit na het kruis drastisch veranderd is, wij geen slaaf meer van de zonde hoeven zijn, maar de duivel overal de schuld van geven ha ha dat is veel te veel eer voor hem..

Mensen zelf hebben veel meer verantwoordelijkheid, zijn geen marionetten.. alleen lijkt het er soms wel op ..

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Robert Frans:

Nou ja, op jullie afbeeldingen van het paradijs zie ik toch altijd rustieke boerderijen in weidse landschappen, ver uit elkaar liggend, en niet bepaald gigantische, continentvullende metropolen, volgebouwd met enorme wolkenkrabbers vol appartementjes en huisjes zo dicht op elkaar gebouwd, dat er nauwelijks meer ruimte is voor bestrating. Dus tja, voor de door jullie uitgebeelde ruimte per huis heb je toch echt ofwel héél veel aarde ofwel héél weinig paradijzenaren nodig.

Denk dat iedereen zijn eigen voorstelling daarvan heeft. Wellicht veranderd er ook wel dingen in de loop der tijd. Een ding is duidelijk, het zal er goed zijn. Het zal zeker geen saai leven zijn. We leren steeds meer over God, Zijn schepping, ons intellect zal vervolmaakt worden. Het zal worden zoals de bedoeling was.

Voor degene die een hemelse hoop hebben zal het ook een innoverende tijd zijn denk ik. Mag je meeregeren met Degene die alles gemaakt heeft. Kan je je dat voorstellen!

2 minuten geleden zei vredestichter:

maar de duivel overal de schuld van geven ha ha dat is veel te veel eer voor hem..

Er staat in Openbaring dat hij als een briesende leeuw tekeer zal gaan, wetend dat zijn tijd kort zal zijn. Nou, dat is wat we nu zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Ik zou maar niet te hoog van de toren blazen......

‘Wie mij liefheeft, zal zich aan mijn woorden houden. Wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan mijn woorden’ (Johannes 14:23, 24)

De leringen die haaks staan op de woorden van Jezus, plaats ik onder de noemer ‘religie’.

Het kenmerkende van religie is dat het God vervangt, door zich als God voor te doen. Zoals je zult zien, heeft religie veel meer invloed op ons allemaal, dan we beseffen. Het is aan ons of we kiezen voor de woorden van Jezus, die ons de heerlijke realiteit van Gods koninkrijk en aanwezigheid geeft, of dat we kiezen voor de leugens van religie, waardoor we beroofd worden van Gods rijkdommen…

HELP! Dit is van de duivel!!!

Veel uitspraken van Jezus Christus staan dermate haaks op wat religie ons heeft wijsgemaakt, dat je misschien bezorgd zult denken dat dit gevaarlijke misleiding is, uit het brein van de duivel. Toch zijn het de authentieke woorden van Jezus Zelf die ons verbijsteren, niets anders. Hoe verontrustend het ook kan zijn, laten we de moed hebben om onze denkbeelden werkelijk te onderwerpen aan de uitspraken van Jezus Christus. Dan zullen we geweldig veel vrucht dragen, zoals Hij beloofde:

‘Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden wanneer jullie veel vrucht dragen en mijn leerlingen zijn.’ (Johannes 15: 7, 8)

Wat zei Jezus over Gods koninkrijk?

Velen van ons hebben geleerd dat Gods koninkrijk pas in een onbestemde toekomst zal aanbreken, nadat Jezus Christus ooit fysiek terugkomt. Dan zal Hij een zichtbaar, politiek koninkrijk op aarde vestigen, waarbij in een klap alle volkeren Hem zullen erkennen en dienen. Tot die tijd zal het steeds donkerder en slechter wordt op aarde. Is dat inderdaad wat Jezus Christus zei? Laten we eens kijken naar Zijn woorden…

KONINKRIJK

Jezus Christus: Gods koninkrijk is gekomen
Religie: Gods koninkrijk is niet gekomen

‘Het is dankzij de Geest van God dat ik de demonen uitdrijf, en dat betekent dat het koninkrijk van God bij u gekomen is.’ (Mattheus 12:28)

‘De tijd is vervuld en het Koninkrijk Gods is nabijgekomen. Bekeert u en geloof het goede nieuws.’ (Marcus 1:15)

Jezus Christus sprak onophoudelijk over Gods koninkrijk, dat nabij gekomen was. Hij noemde zijn boodschap het goede nieuws van Gods koninkrijk en stuurde zijn leerlingen erop uit om Gods koninkrijk te verkondigen. Hij vertelde hoe mensen in Gods koninkrijk konden binnengaan en hoe het er in Gods koninkrijk aan toe gaat. Op geen enkele wijze suggereerde Jezus dat het nog duizenden jaren zou duren, voor Zijn koninkrijk zou komen, maar onderstreepte voortdurend dat het gekomen was.

Religie beweert echter dat Gods koninkrijk zelfs duizenden jaren later nog steeds niet gekomen is en dat niemand weet wanneer het ooit zal aanbreken. We menen dat er een fysieke wederkomst van Jezus zal plaatsvinden en dat dan pas Gods koninkrijk zal komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Wij zijn het best een eind met elkaar eens @WdG

Dat zou best kunnen, sjako. Ik geloof dat wedergeboren Christenen (ik weet dat jij een andere term gebruikt!) steeds dichter bij elkaar komen, naarmate ze de Bijbel bestuderen en met God wandelen. Wanneer iemand werkelijk een relatie met God heeft, is er geen leer die deze relatie kan tegenhouden. Iedere leer schiet tekort. Iedere leer is maximaal een model om de geweldige Waarheid en Werkelijkheid te beschrijven!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid