Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei WdG:

Wat heeft dat ermee te maken, TTC?

Zolang de mensheid niet in algehele vrede leeft kan er mi altijd gesproken worden over een eindtijd, mensen kunnen er naar hartelust over profeteren zonder daadwerkelijk iets aan de problemen te doen. In het verleden is al meermaals gebleken dat JG voorspellingen niet zijn uitgekomen, daarom mag er over die 'straks' niets meer concreet gezegd worden. Een aantal zien hierin een handige list van Satan, JG mogen zelf niet ingrijpen waardoor ze nog eeuwig hetzelfde kunnen blijven zeggen zonder dat er effectiefs iets gebeurt. Vandaar ook de vraag naar concrete plannen.

13 minuten geleden zei sjako:

Ik weet van niks, maar het lijkt me wel verstandig. Misschien wordt het tijdens het congres behandeld?

Zonder degelijk plan zal er ook niets concreet gebeuren, die 'straks' kunnen we dan voor ons uit blijven duwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

37 minuten geleden zei WdG:

Waar zijn die Christenen nu?

Een paar posten terug heb ik uiteengezet waar ware Christenen aan te herkennen zijn. Je mag zelf uitzoeken die daar aan voldoen. Staan denk ik ook best al wat antwoorden in.

37 minuten geleden zei WdG:

En, moet je iets doen of iets geloven om bij die groep te horen

Je moet in principe niets doen, enkel geloven in het zoenoffer van Christus en dat Hij voor je gestorven is. Het is allemaal een gift die jij en ik niet kunnen terugbetalen. Alleen uit dankbaarheid en door heilige geest die je ontvangt heb je de drang om de boodschap uit te gaan dragen aan anderen.

37 minuten geleden zei WdG:

En, waarom hebben de gezalfden de hemelse bestemming al bereikt?

Paulus legt uit dat je in oogwenk wordt veranderd als je een hemelse bestemming krijgt. Je krijgt een lichaam dat past in de hemel, niet vleselijk dus. Gezalfden hebben de taak om samen met Christus te gaan regeren als Koningen. Als iedereen een hemelse opstanding zou krijgen dan zouden we dus allemaal gaan regeren, maar waarover dan? Er zullen toch onderdanen moeten zijn. En hoe zit het met mensen die vóór Christus zijn overleden? 

37 minuten geleden zei WdG:

Het lijkt erop dat je drie groepen onderscheidt?

Goed gezien, de mensen die vóór Christus zijn gestorven inclusief Israël, de gezalfden die al voor de grondlegging zijn uitverkoren en de 'andere schapen' die ook een aardse hoop hebben, die krijgen dus een aardse opstanding in het herstelde paradijs, maar samen vormen we allemaal één kudde. De ene opstanding is dus niet beter dan de andere, maar alleen de bestemming is verschillend.

37 minuten geleden zei WdG:

Wat gebeurt er op het moment van de wederkomst, volgens jou? En, wat gaat er gebeuren voor de grote slag komt?

Dat staat oa in 1thessalonisenzen 4:13

13 Broeders, we willen niet dat jullie onwetend zijn over degenen die slapen in de dood, zodat jullie niet treuren zoals degenen die geen hoop hebben.  14 Want als we geloven dat Jezus is gestorven en weer is opgestaan, dan moeten we ook geloven dat God de volgelingen van Jezus die slapen in de dood bij hem zal brengen.  15 Dit zeggen we jullie op basis van Jehovah’s woord: wij die in leven blijven tot de aanwezigheid van de Heer, zullen degenen die slapen in de dood in geen geval voorgaan.  16 Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan.  17 Daarna zullen wij die nog in leven zijn samen met hen in wolken worden weggerukt, de Heer tegemoet in de lucht. Zo zullen we altijd bij de Heer zijn.

Er zal dus een opstanding plaatsvinden van degene die Christus toebehoren en die in de dood slapen. Let op dat Jezus de dood dus vergelijkt met een slaap. Vers 14 laat ook duidelijk zien dat dus niet alle volgelingen gelijk een hemelse opstanding krijgen, maar dat zij ook slapen in de dood. Zij hebben dan geen bewustzijn totdat ze een opstanding krijgen. Ze slapen. (Prediker 9:5 5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.) In vers 16 staat er dan ook dat eerst de gestorven volgelingen van Christus zullen opstaan.

Degene die een hemelse hoop hebben, dus de gezalfden, die worden dan volgens vers 17 in de hemel opgenomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

@vredestichter Die Wim de Goeij is een uitgeslotene. Hij is net als satan een lasteraar, niet echt de goede persoon om een objectief beeld te krijgen, vind je ook niet?

Nogal boude uitspraken... Iemand vergelijken met Satan...

Trouwens een deel van de JG bestaan uit afvallige katholieken en protestanten... Moeten we die dan ook met Satan vergelijken? Of moeten we meten met twee gewichten.

De bijbel maakt trouwens maar gewag van één kenmerk dat zijn discipelen zouden tentoonspreiden (vooral in Joh 14 en 15) en dat is dat ze liefde zouden hebben... Elk kenmerk verbleekt bij die ene... Alles komt voort uit die liefde...

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei ZENODotus:

Nogal boude uitspraken... Iemand vergelijken met Satan...

Johannes 8:44

44 Jullie zijn uit jullie vader de Duivel, en jullie doen graag wat jullie vader wil. Hij was een moordenaar toen hij begon, en hij hield niet vast aan de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Als hij liegt, spreekt hij zoals hij is, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen.

Jezus deed hetzelfde. Die gast (Wim) disteld niks anders dan leugens op. Trek je conclusie. Maar zelfs hij mag altijd berouw tonen en terug komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Je moet in principe niets doen, enkel geloven in het zoenoffer van Christus en dat Hij voor je gestorven is. Het is allemaal een gift die jij en ik niet kunnen terugbetalen.

Helemaal mee eens. De Bijbel spreekt immers over de gave der gerechtigheid. Betekent het ook, volgens jou, dat als iemand gelooft in het zoenoffer van Christus, gelooft dat Hij voor je gestorven is, en diegene is (a) preterist, (b) Jehovah's getuige of (c) gereformeerd, ze alle drie bij de grote schare behoren?

36 minuten geleden zei sjako:

Jezus deed hetzelfde. Die gast (Wim) disteld niks anders dan leugens op. Trek je conclusie. Maar zelfs hij mag altijd berouw tonen en terug komen.

Wie is Wim? En terug komen naar wat of wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei sjako:

Johannes 8:44

44 Jullie zijn uit jullie vader de Duivel, en jullie doen graag wat jullie vader wil. Hij was een moordenaar toen hij begon, en hij hield niet vast aan de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Als hij liegt, spreekt hij zoals hij is, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen.

Jezus deed hetzelfde. Die gast (Wim) disteld niks anders dan leugens op. Trek je conclusie. Maar zelfs hij mag altijd berouw tonen en terug komen.

O en jij bent Christus, dat je in de harten kan kijken? Trots komt voor de val.

Maar je antwoordt natuurlijk niet op mijn vraag: zijn JG dan lasteraars daar ze afvalligen zijn van het katholicisme en het protestantisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Helemaal mee eens. De Bijbel spreekt immers over de gave der gerechtigheid. Betekent het ook, volgens jou, dat als iemand gelooft in het zoenoffer van Christus, gelooft dat Hij voor je gestorven is, en diegene is (a) preterist, (b) Jehovah's getuige of (c) gereformeerd, ze alle drie bij de grote schare behoren?

Ik kan niet op Gods troon gaan zitten om dit te beamen. Ik kan wel uitgaan wat ik in de Bijbel lees. Als wij kunnen constateren dat we in een religie zitten die tot Babylon de Grote behoort dan geldt het gebod 'gaat uit van haar als je niet in haar plagen wilt meedelen'. Dus blijkbaar maakt het wel uit.

2 minuten geleden zei ZENODotus:
57 minuten geleden zei sjako:

 

O en jij bent Christus, dat je in de harten kan kijken? Trots komt voor de val.

 

Nee, maar bij dit heerschap hoef je niet in het hart te kunnen kijken om dit te constateren. Een en al haat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ik kan niet op Gods troon gaan zitten om dit te beamen. Ik kan wel uitgaan wat ik in de Bijbel lees. Als wij kunnen constateren dat we in een religie zitten die tot Babylon de Grote behoort dan geldt het gebod 'gaat uit van haar als je niet in haar plagen wilt meedelen'. Dus blijkbaar maakt het wel uit.

Nee, maar bij dit heerschap hoef je niet in het hart te kunnen kijken om dit te constateren. Een en al haat.

Vreemd, ik heb heel het stuk doorgelezen van de pagina die Vredestichter gepost heb, ik zie eigenlijk vooral feiten, met hier en daar ietwat polarisatie... Maar ja, dat zie ik ook als ik de wachttoren lees... En vreemd, dat ik hier meer haat zie van jouw kant dus dan van zijn kant.  Iemand die kritisch is hoeft niet te haten hoor... Dat Babylon de Grote uit alle religie bestaat die jij ervan wilt maken, is mààr een interpretatie, net als deze: met Babylon de Grote bedoelde de schrijver hoogswaarschijnlijk in eerste instantie Rome. De bewijzen hiervoor zijn trouwens legio... Alleen al de heuvels waar hij het over heeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei ZENODotus:

Vreemd, ik heb heel het stuk doorgelezen van de pagina die Vredestichter gepost heb,

Heb het ook niet over Vredestichter. Ik heb het over Wim de Goeij. Heb niks tegen vredestichter al ben ik zeer kritisch over zijn interpretatie. Ik zou hem graag eens uitnodigen voor de koffie.

19 minuten geleden zei ZENODotus:

, net als deze: met Babylon de Grote bedoelde de schrijver hoogswaarschijnlijk in eerste instantie Rome

Nou, dat geeft dan ook zeker te denken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei sjako:

Ik kan niet op Gods troon gaan zitten om dit te beamen. Ik kan wel uitgaan wat ik in de Bijbel lees. Als wij kunnen constateren dat we in een religie zitten die tot Babylon de Grote behoort dan geldt het gebod 'gaat uit van haar als je niet in haar plagen wilt meedelen'. Dus blijkbaar maakt het wel uit.

Nee, maar bij dit heerschap hoef je niet in het hart te kunnen kijken om dit te constateren. Een en al haat.

Dan voeg je er toch iets aan toe? Het is me trouwens nog niet duidelijk over welk heerschap we nu spreken. Ook een forumlid? Je schijnt hem te kennen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Ook een forumlid?

Nee hoor. Een bekende ex Jehovah's Getuige die ons zwart maakt op Internet. Dat doet hij heel,geraffineerd door waarheden met leugens te vermengen.

1 uur geleden zei WdG:

Dan voeg je er toch iets aan toe?

Ik constateer wat de Bijbel zegt. Trouwens niet alle Christelijke religies beamen dat alleen geloof in het offer van Jezus Christus tot redding is, waarvan een hele grote.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Nee hoor. Een bekende ex Jehovah's Getuige die ons zwart maakt op Internet. Dat doet hij heel,geraffineerd door waarheden met leugens te vermengen.

Ik constateer wat de Bijbel zegt. Trouwens niet alle Christelijke religies beamen dat alleen geloof in het offer van Jezus Christus tot redding is, waarvan een hele grote.

Duidelijk. Ik was even de draad kwijt. Misschien kunnen we niet-forum-leden dan buiten beschouwing laten? En, op welke "grote religie" doel je? Is dit volgens jou een goede of slechte zaak?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei WdG:

Laat ik eens - als gedachtenexperiment - met je meegaan, vredestichter. Je kunt niet met me oneens zijn dat er nog mensen sterven, toch? We hebben onlangs nog een sterfgeval meegemaakt, en, ik vermoed dat er binnenkort meer doden zullen zijn. Toevallig las ik dat in Portugal mensen omgekomen zijn bij een vreselijke brand. Misschien sterven er morgen ook mensen? Toch is de dood overwonnen. We ZIJN gestorven in Christus en MET HEM zijn we opgestaan. Wat gebeurt er volgens jou met een "mens" als hij of zij sterft? En, nu bedoel ik met sterven de fysieke dood. En, wanneer zullen mensen deze fysieke dood niet meer sterven? Geloof je dat er een moment komt dat mensen fysiek geboren worden, maar, niet meer sterven? Ofwel, zal de fysieke dood ooit overwonnen zijn? Of is fysiek sterven iets dat tot in de eeuwigheid zal blijven gebeuren?

fijn WdG: dit is een complexe vraag, en omdat ze mij wel vaker grote lappen tekst verwijten, ga ik het proberen zo kort mogelijk te houden..(ha ha :D)

Plan A genesis weet je nog.. v 26 God sprak: `Nu gaan Wij de mens maken, als beeld van Ons, op Ons gelijkend; hij zal heersen over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, over de tamme dieren, over alle wilde beesten en over al het gedierte dat over de grond kruipt.' 27En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.* 28God zegende hen, en God sprak tot hen: `Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar;

accoord.. ?

waardoor liep het vertraging op.. je kent het verhaal, maar beloofd Hij..

15 Vijandschap sticht ik tussen u en de vrouw, tussen uw kroost en het hare. Het zal uw kop vermorzelen, en gij zijn hiel!' 16En tot de vrouw heeft Hij gezegd:  enz enz

we zetten de versnelling er in.. Dus de autoriteit die adam en eva hadden, die ze uit handen hadden gegeven, aan de duivel , eva kreeg er gelijk een belofte bij. Haar zaad zou satan gaan vermorzelen, weet je nog de eerste adam, en de tweede adam ''Jezus''

weet je nog toen Jezus verzocht werd in de woestijn, wat zij satan, ik toon je MIJ koninkrijken (uit handen gegeven dus door de eerste mens aan de duivel) Jezus hoefde maar te knielen, maar goed je kent het verhaal..

Maar Jezus Heeft op een andere geweldige manier satan onttroont..  Het Kruis de Dood en De opstanding..

kortom De sleutels Van het koninkrijk werden terug gegrepen door niemand anders dan  God zelf, als mens.. en aan wie gaf Hij ze, aan zijn kerk, Hij zegt petrus op deze uitspraak, (Jezus is God ) zal ik mijn petra Bouwen, en de poorten van de Hel zullen haar nooit overweldigen..

accoord..

Maar dan gaan onze meningen uit elkaar WdG: Ik Geloof dat de boodschap ( primair) het evangelie van het koninkrijk was. 

en de daarbij behorende gevolgen, zoek maar op steeds weer opnieuw spreekt Jezus en demonstreert Jezus, de gevolgen Van zijn Koninkrijk, waar Hij Koning is, 

Ik Hoop dat we het nog eens zijn, dat Hij liet zien Hoe wij  als mens op aarde zouden kunnen leven ( en zelfs nog grotere dingen Dan Jezus zouden kunnen gaan doen )

wij worden zo 'eigenaar' en krijgen persoonlijke verantwoordelijkheid, gebaseerd op de overtuiging dat de hemel van de Heer is en dat Hij de aarde aan de mensheid gegeven heeft (zie Ps. 115:16).

Hij heeft de aarde aan zijn mensen gegeven om er eigenaar van te zijn, erover te heersen en om ambassadeurs te zijn die Zijn hemel op aarde brengen,  In dit scenario is de duivel in werkelijkheid een rebel die eigen baas is, die tegen Gods wil in handelt; wij moeten hem weerstaan en ervoor zorgen dat hij zich onderwerpt aan Gods wil. Dit komt overeen met het Schriftuurlijke patroon, waar Jezus zijn apostelen trainde om de Kerk te leren om de zieken te genezen en demonen uit te werpen.

De mensen zijn op een hele wezenlijke manier bij dit proces betrokken; ze zijn niet alleen maar marionetten die wachten op de soevereine wil van God. Ze de autoriteit gekregen om te handelen. De implicatie van deze autoriteit is dat God zijn mensen werkelijk een mate van zeggenschap gegeven heeft, wat betekent dat Hij niet overal de zeggenschap over kan hebben.  wij zijn ambassadeurs, zijn onze vijanden nog steeds hier en zijn we in staat van oorlog totdat op een bepaald punt in de toekomst iedere knie zich zal buigen voor Christus 

alleen dit proces zal gaan zoals Jezus belooft en uitgelegd heeft (Gelijkenis van het mosterd zaadje en het gist) dit is een proces, waar uiteindelijk, zelfs degeneratie op ons lichaam geen effect meer zal gaan Hebben

Maar voor dat je hem begint te flippen, we zullen we als kerk steeds meer Gaan beseffen wie we daadwerkelijk zijn, gezamenlijk maar ook persoonlijk, 

en dit is dus een groei proces, Maar ik geloof dat dit steeds meer gaat toenemen "" De Glorie van onze God op aarde"" en alle gevolgen daarvan...

of ik nog ga mee maken, mn kinderen, de kinderen daarvan, of daar de kinderen van,  geen flauw idee, maar wij gaan ervoor..

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Heb het ook niet over Vredestichter. Ik heb het over Wim de Goeij. Heb niks tegen vredestichter al ben ik zeer kritisch over zijn interpretatie. Ik zou hem graag eens uitnodigen voor de koffie.

Nou, dat geeft dan ook zeker te denken. 

Ik heb het uiteraard ook niet over Vredestichter... Maar de link werd wel door hem geplaatst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei WdG:

En, op welke "grote religie" doel je? Is dit volgens jou een goede of slechte zaak?

Ik doel op het Katholisime. Die zeggen dat de sacramenten ook nodig zijn tot redding. Als ik het mis heb hoor ik dat graag van Katholieke mede forumleden. Dat is uiteraard niet volgens het woord van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ik doel op het Katholisime. Die zeggen dat de sacramenten ook nodig zijn tot redding. Als ik het mis heb hoor ik dat graag van Katholieke mede forumleden. Dat is uiteraard niet volgens het woord van God.

Gaat dit topic nog wel over de eindtijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ik doel op het Katholisime. Die zeggen dat de sacramenten ook nodig zijn tot redding. Als ik het mis heb hoor ik dat graag van Katholieke mede forumleden. Dat is uiteraard niet volgens het woord van God.

Het staat je vrij dat te vinden. Ik vind daarentegen dat het juist volgens het woord van God is. Het is dus maar net hoe je verschillende bijbelpassages interpreteert. 

Maar dit alles gaat idd niet over de eindtijd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei vredestichter:

fijn WdG: dit is een complexe vraag, en omdat ze mij wel vaker grote lappen tekst verwijten, ga ik het proberen zo kort mogelijk te houden..(ha ha :D)

 

 

 

 

Er is niks complex aan, vredestichter, en een echt antwoord geef je niet. Dus, we proberen het gewoon nog een keer:

 

1. Geloof je dat er een moment komt dat mensen fysiek geboren worden, maar, niet meer sterven? JA/NEE

2. Komt er een moment dat er geen mensen meer geboren worden? JA/NEE

3. Zal de fysieke dood ooit overwonnen zijn? JA/NEE

4. Is fysiek sterven iets dat tot in de eeuwigheid zal blijven gebeuren? JA/NEE

5. Wanneer sterven mensen niet meer fysiek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Er is niks complex aan, vredestichter, en een echt antwoord geef je niet. Dus, we proberen het gewoon nog een keer:

 

1. Geloof je dat er een moment komt dat mensen fysiek geboren worden, maar, niet meer sterven? JA/NEE

2. Komt er een moment dat er geen mensen meer geboren worden? JA/NEE

3. Zal de fysieke dood ooit overwonnen zijn? JA/NEE

4. Is fysiek sterven iets dat tot in de eeuwigheid zal blijven gebeuren? JA/NEE

5. Wanneer sterven mensen niet meer fysiek?

1 ja mensen zullen steeds langer leven, en  als de glorie in de toekomst  zo is toegenomen op aarde,  zullen de gelovige niet meer sterven ( bedenk dan ook gelijk wat voor een effect dit zal hebben op de rest van de schepping ) hemel op aarde en alle mensen die Jezus nog niet hebben aangenomen 

2 nee

3 voor een aantal mensen dus wel, wat ik je al eerder duidelijk maakte zal dit een geleidelijk aan proces zijn, en heeft allemaal te maken, met openbaring van de manifistatie van de hemel op aarde, 

en dus als gevolg heeft dat de hele manier van leven zal gaan veranderen 

bijv waar genade is, is geen stress, geen veroordeling, geen schaamte , 

als mensen genade ( Jezus ) steeds beter leren kennen , zullen ze leven en heersen met christus ( rom ) 

4 nee ( niet meer nodig aan het eind ) 

5

10 uur geleden zei vredestichter:

wij worden zo 'eigenaar' en krijgen persoonlijke verantwoordelijkheid, gebaseerd op de overtuiging dat de hemel van de Heer is en dat Hij de aarde aan de mensheid gegeven heeft (zie Ps. 115:16).

Hij heeft de aarde aan zijn mensen gegeven om er eigenaar van te zijn, erover te heersen en om ambassadeurs te zijn die Zijn hemel op aarde brengen,  In dit scenario is de duivel in werkelijkheid een rebel die eigen baas is, die tegen Gods wil in handelt; wij moeten hem weerstaan en ervoor zorgen dat hij zich onderwerpt aan Gods wil. Dit komt overeen met het Schriftuurlijke patroon, waar Jezus zijn apostelen trainde om de Kerk te leren om de zieken te genezen en demonen uit te werpen.

De mensen zijn op een hele wezenlijke manier bij dit proces betrokken; ze zijn niet alleen maar marionetten die wachten op de soevereine wil van God. Ze de autoriteit gekregen om te handelen. De implicatie van deze autoriteit is dat God zijn mensen werkelijk een mate van zeggenschap gegeven heeft, wat betekent dat Hij niet overal de zeggenschap over kan hebben.  wij zijn ambassadeurs, zijn onze vijanden nog steeds hier en zijn we in staat van oorlog totdat op een bepaald punt in de toekomst iedere knie zich zal buigen voor Christus 

Als elke knie zich buigt en elke tong belijd 

jezus is Heer 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

1 ja mensen zullen steeds langer leven, en  als de glorie zo toegenomen op aarde, niet meer sterven ( bedenk dan ook gelijk wat voor een effect dit zal hebben op de rest van de schepping ) hemel op aarde en alle mensen die Jezus nog niet hebben aangenomen 

2 nee

Dat betekent, vredestichter, dat er een moment van enorme overbevolking komt. Je gelooft in de eeuwigheid, neem ik aan? Kan je op basis van de Bijbel aantonen dat er mensen geboren worden (dat betekent dat er dus huwelijken zijn tot in eeuwigheid), maar niet meer sterven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel Wdg dat kan ik, maar ga eerst aan  het werk ha ha later ..

ga dan henen verkondig het goede nieuws 

wek doden op genees de zieke, drijf demonen uit en predik het goede nieuws van het koninkrijk 

en aangezien jij niet tot een van deze catogorieeen valt ( misschien de laatste ) 

ga ik dat eerst nog ff  via mn werk doen fijne dag 

Groet en zegen , 

De Vredestichter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

wek doden op genees de zieke, drijf demonen uit en predik het goede nieuws van het koninkrijk 

en aangezien jij niet tot een van deze catogorieeen valt ( misschien de laatste ) 

Waarop baseer je deze conclusie, vredestichter?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Waarop baseer je deze conclusie, vredestichter?

Volgens mij ben je niet dood, niet ziek , heb je geen demonen...

De laatste catogorie ( het evangelie van het koninkrijk ) zij ik "misschien "

Regeren op Aarde als ambasadeurs , als een koninklijke familie 

 

met het geloof, van Jezus zelf , om het "Onze vader" uit te spreken in geloof 

zoals in  de hemel zo ook op aarde 

Ik zij misschien , ik hoop dat je het geloof heb ontvangen , om de reuzen in dit land te gaan verslaan 

en dit land in te nemen voor onze Koning Jezus 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Ik doel op het Katholisime. Die zeggen dat de sacramenten ook nodig zijn tot redding. Als ik het mis heb hoor ik dat graag van Katholieke mede forumleden. Dat is uiteraard niet volgens het woord van God.

Daar ben ik het mee eens, sjako.

 

Klopt het dat Jehovah's getuigen geloven dat:

1. Er een kleine groep gezalfden (144.000?) met Christus regeren.

2. Zij zullen regeren over een grote schare.

3. Er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt.

4. Op deze nieuwe aarde geen huwelijken zullen zijn, dus ook geen kinderen geboren worden.

5. De fysieke dood in een ondeelbaar moment zal verdwijnen (dus geen geleidelijk proces).

 

Ik vraag het uit interesse. Ik ken "jullie" leer slechts deels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid