Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Vooropgesteld dat iedereen weet wat een klaroen is, lijkt mij helemaal niets mis met de dringende oproep om je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Wie dat niet doet, heeft berisping nodig. Dit alles echter wel vanuit het Bijbelse perspectief dat Gods maatstaven leidinggevend zijn en niet het eigen inzicht. Blijft staan de vraag wie er hulpbehoevend is en wie een parasiet met betrekking tot het dragen van eigen verantwoordelijkheid. Dit ter voorkoming van domweg emotioneel handelen. Want een iegelijk zal zijn eigen pak dragen. (Gal.6:5)

Zo gezien lijken er nog veel berispingen nodig, net zoals veel verklaringen gegeven worden over hoe die verantwoordelijkheid ontvlucht wordt:

Drie vluchtwegen

Erich Fromm ziet drie verschillende vluchtwegen die de mens gebruikt om zijn vrijheid en verantwoordelijkheid te ontlopen. In elk van de drie vluchtwegen doet de mens afstand van het recht op handhaving van een eigen mening, eigen belangen en eigen geluk.

  • Autoritarisme

Het eerste is autoritarisme of de neiging om de onafhankelijkheid van het eigen zelf op te geven en dat te doen samensmelten met iemand of iets buiten de eigen persoon teneinde zich de kracht te verschaffen die men zelf mist. De mens wordt de indruk gegeven dat hij alleen geluk zal kennen als hij zich onderwerpt aan deze krachten. In feite beschrijven we hier het conservatisme als een tegenpool van het liberalisme.

  • Destructivisme

Een tweede vluchtweg is het destructivisme of het gevoel van de eigen machteloosheid tegenover de wereld buiten zichzelf door deze te verwoesten. Deze drift zou voortvloeien uit de individuele en sociale omstandigheden die het leven onderdrukken.

  • Automatisch conformisme

Tenslotte is er de meest voorkomende vluchtweg, namelijk het automatisch conformisme. Daarbij houdt het individu op zichzelf te zijn. Hij neemt volledig de persoonlijkheidsvorm aan die hem door zijn culturele omgeving wordt aangeboden en waardoor hij gaat gelijken op datgene wat anderen van hem verwachten.

https://panarchisme.wordpress.com/angst-voor-vrijheid/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

11 minuten geleden zei vredestichter:

Dit is zo grappig, dat satan dit inderdaad wil laten geloven, ''deze wereld op zijn einde.''  en je begrip van wederkomst, en verlossing ??

ik weet niet waar jij bent; misschien meer in de telegraaf dan in de bijbel ha ha  ik denk dat dit de grootste truc is intimidatie en manipulatie. en zeggen dat jij een lozer bent, nou welterusten WdG; .. wat staat er dan wel..

Er is niks grappigs aan, vredestichter. Zeker BEN ik geborgen in Christus, allemaal waar. Maar, de wereld waar we nu in leven is niet de wereld waar we de eeuwigheid in door zullen brengen. Er staat immers geschreven: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

En, zijn we losers? Nee, zeker niet. Immers: Wij zijn meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei sjako:

De religie die doet wat de bijbel zegt, met de nadruk op doet.

Wie oa de volgende punten beaamt:

http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/regels-en-wetten-voor-jehova-getuigen/

Regels en wetten voor Jehova Getuigen

Religie kenmerkt zich in het algemeen door regels en wetten die opgelegd worden aan de volgelingen. De ene religie meer dan de andere, maar altijd gaat het om bepalen wat een ander moet doen en niet mag doen. Men weet elkaar altijd goed de wet en allerlei leefregels voor te lezen en als het even kan is daar het opgeheven vingertje met verwijzing naar de wetgevers. En dus zijn er regels en wetten voor Jehova Getuigen. Het wachttorengenootschap (WTG) bepaalt wat wel en niet mag voor Jehovah’s Getuigen (JG) en legt een eigen leefstijl op.

wil je verder de punten nog eens doornemen op de bovengenoemde site staat veel over jehova getuigen zeer interessant..

en Sjako  waarom ik net zo reageer als paulus..: 1 kor 9 v 19 Van allen onafhankelijk, heb ik mij de slaaf van allen gemaakt, om er zoveel mogelijk voor Christus te winnen. 20 Met de Joden ben ik Jood geworden, om de Joden te winnen; met hen die onder de wet staan heb ik mij aan de wet onderworpen, om de mannen van de wet te winnen, ofschoon de wet over mij geen gezag heeft; 21 met de wettelozen werd ik wetteloos - hoewel niet zonder wet van God en onderworpen aan de wet van Christus - om de wettelozen te winnen.22Met de zwakken ben ik zwak geworden, om de zwakken te winnen. Alles ben ik voor allen, om er tot elke prijs enkelen te redden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Vooropgesteld dat iedereen weet wat een klaroen is

Met klaroengeschal wordt de aandacht gevraagd voor dat wat zich aanbiedt, veelal in een poging om nog erger te voorkomen.

Hoe is deze fascinatie voor de totale vernietiging van onze (moderne) wereld cultuursociologisch te begrijpen? Kijken we naar de cultuurgeschiedenis van apocalyptische verhalen in het Westen dan is de blauwdruk natuurlijk te vinden in de joods-christelijke traditie – te beginnen bij De Openbaring van Johannes. In dit slothoofdstuk van het Nieuwe Testament wordt de terugkeer van Jezus en het hemelse koninkrijk ingeluid door de laatste stuiptrekkingen van de Antichrist –aardbevingen, vallende sterren, een maan ‘als bloed’, plagen van sprinkhanen en schorpioenen, veelkoppige monsters, de mysterieuze vier ruiters, klaroengeschal en afgrijselijk ‘geween en tandengeknars’. Talloze millennialistische bewegingen en christelijke eindtijd profeten zijn geïnspireerd door De Openbaring, waarin een centrale interpretatie bestaat dat de zes dagen dat God de aarde schiep staan voor zesduizend jaar aardse existentie. Daarna begint de ‘Sabbat van de aarde’ – het duizendjarige koninkrijk van God – voor ten minste 144.000 uitverkorenen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

Er is niks grappigs aan, vredestichter. Zeker BEN ik geborgen in Christus, allemaal waar. Maar, de wereld waar we nu in leven is niet de wereld waar we de eeuwigheid in door zullen brengen. Er staat immers geschreven: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

En, zijn we losers? Nee, zeker niet. Immers: Wij zijn meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad.

nou komen we ergens Wdg waar ben je geborgen?? maak die zin eens af ""En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus,""

allemaal waar pfff hebben we in ieder geval een punt gehad.

punt twee :Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

dit kost iets meer tijd maar ik hoop dat je het even bekijkt..

 

De hemel en de aarde

Dit is een uitgebreide studie over het gebruik van de uitdrukking “de hemel en de aarde” in de bijbel. De bijbel gebruikt de uitdrukking “de Hemel en de Aarde” vele malen door zijn 66 boeken. Het is de eerste zin waar Genesis mee begint, en het is de focus van de laatste 2 hoofdstukken van Openbaring.

Genesis 1:1 “In het begin schiep God de hemel en de aarde.”

http://preterisme.nl/de-hemel-en-de-aarde/ 

klein stukje hieruit !!

2 Petrus 3:5 “Want willens en wetens is het hun onbekend dat door het Woord van God de hemelen er reeds lang geweest zijn, evenals de aarde, die uit water oprijst en in water vaststaat. 6 Daardoor is de wereld die er toen was, vergaan, overspoeld door het water. 7 Maar de hemelen die er nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde Woord als een schat weggelegd en worden voor het vuur bewaard tot de dag van het oordeel en van het verderf van de goddeloze mensen.”

Stel jezelf eens de vraag: verwoeste de vloed in de dagen van Noach de fysieke hemel? Of je nu een voorstander bent van een wereldwijde vloed of voorstander bent van een regionale vloed, je moet toegeven dat de fysieke hemel niet verwoest is. Maar toch noemt God dat die tijd “hemel en aarde er reeds lang geweest zijn” en zei Hij dat ze zullen vergaan. Die “hemel” verging in de vloed. Waren de fysieke hemel en aarde verwoest? Nee. De vloed was een oordeel over mensen! Mensen zijn degenen die vergaan, niet de fysieke materie. De fysieke hemel en de fysieke aarde bleven intact. Dus die hemel moet ergens ander naar verwijzen dan naar de fysieke hemel en planeet aarde. Zij verwezen naar een volk. Dit volk was de verbondslijn die kwam vanaf Adam door Seth heen en ze hadden zichzelf verdorven zoals verwoord Genesis 6.

“De hemel en de aarde die er nu zijn” spreken ook van een volk. Na de vloed maakte God een verbond met Noach en door de lijn van Seth ging zijn verbond verder. Door Abraham, Izak, Jacob, David en uiteindelijk naar een hoogtepunt met Jezus Christus, wijzen de “hemel en aarde die er nu zijn” terug naar het begin met Noach en Sem. God beloofde Noach dat Hij het land niet weer zou verwoesten door water en vloed. Petrus vertelt ons dat de “hemel en de aarde die er nu zijn” worden bewaard tot de dag van het oordeel. Als je het nieuwe testament goed begrijpt dat zul je zien dat het oordeel door vuur uitgesproken door Petrus een bedreiging was voor de tijd van zijn schrijven. Welke “hemel en aarde” zou veroordeeld worden spoedig nadat Petrus deze woorden had opgeschreven? In het jaar 70 na Christus kwamen de Romeinen en voerden het oordeel uit met de verwoesting van Jeruzalem.

2 Petrus 3:10 “Maar de dag van de Heere zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.”

Petrus beschrijft hier opnieuw dat de “hemel” voorbij zal gaan. De elementen zijn geen fysieke elementen, maar zijn een directe verwijzing naar het oude verbondssysteem (doe een studie naar het Griekse woord “elementen”, dan wordt het snel duidelijk). “De aarde en de werken daarop” zijn een directe verwijzing naar de wet en het falen van Israel om gerechtvaardigd te worden door de wet. De elementen van het oude verbondssysteem versmolten in het vuur 70 jaar na Christus en de werken van de wet werden verbrand toen de tempel werd verwoest en afgebrand tot de grond (“geen steen zal op de ander gelaten worden, die niet zal worden afgebroken”, Mattheüs 24:2).

Wat heeft dit allemaal te maken met de nieuwe hemel en de nieuwe aarde? Petrus verwijst hier naar in de volgende tekst:

2 Petrus 3:11 “Als deze dingen dus allemaal vergaan, hoedanig behoort u dan te zijn in heilige levenswandel en in godsvrucht; 12 u, die de komst van de dag van God verwacht en daarnaar verlangt, de dag waarop de hemelen, door vuur aangestoken, zullen vergaan en de elementen brandend zullen wegsmelten. 13 Maar wij verwachten, overeenkomstig Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.”

Naar welke belofte zou Petrus kunnen verwijzen? De meesten zijn het eens dat dit een directe verwijzing is naar Jesaja 65. Laten we eens opnieuw kijken naar deze tekst en die vergelijken met Openbaring 21:

Jesaja 65:17 “Want zie, Ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Aan de vorige dingen zal niet meer gedacht worden, ze zullen niet meer opkomen in het hart.”

Openbaring 21:1 “En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer.”

Kijk naar de parallel tussen “Aan de vorige dingen zal niet meer gedacht worden” en “want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan.” We stellen de vraag: wat waren de “eerste” hemel en de “eerste” aarde? Is er een andere plaats in de bijbel dat spreekt van de schepping van de hemel en aarde anders dan in Genesis 1? Ik denk van niet. Dus dit voorbijgaan van “de eerste” moet verwijzen naar de hemel en de aarde in het begin. Wij zijn nu in de nieuwe hemel en de nieuwe aarde en dat is een geestelijk koninkrijk. Dus wat is voorbijgegaan? De fysieke hemel en de fysieke aarde? Nee, wat voorbijgegaan is was het Oude Verbond (oude verbondssysteem ofwel de oude Joodse economie). Dus het lijkt logisch dat je de “eerste” hemel en de “eerste” aarde uit Genesis 1 kunt zien als het Oude Verbond Israël.

Jesaja 65:18 “Maar wees vrolijk en verheug u tot in eeuwigheid in wat Ik schep, want zie, Ik schep Jeruzalem een vreugde en zijn volk blijdschap. 19 En Ik zal Mij verheugen over Jeruzalem en vrolijk zijn over Mijn volk. In haar zal geen stem van geween meer gehoord worden, of een stem van geschreeuw.”

Openbaring 21:2 “en ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalen van God uit de hemel, gereedgemaakt als een bruid die voor haar man sierlijk gemaakt is. 3 En ik hoorde een luide stem uit de hemel zeggen: Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen zijn en hun God zijn. 4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal er niet meer zijn; ook geen rouw, jammerklacht of moeite zal er meer zijn. Want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.”

God verheugd zich in het nieuwe Jeruzalem en er zal geen rouw meer zijn of jammerklacht, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan. Dit is het Nieuwe Verbond in Jezus Christus waar Gods volk niet langer onder de wet van zonde en dood is, die alleen maar pijn, verdriet, klagen en geestelijke dood voortbracht. Christus heeft alle dingen nieuw gemaakt.

Openbaring 21:5 “En Hij Die op de troon zit, zei: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zei tegen mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en betrouwbaar. 6 En Hij zei tegen mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Wie dorst heeft, zal Ik voor niets te drinken geven uit de bron van het water des levens. 7 Wie overwint, zal alles beërven, en Ik zal voor hem een God zijn en hij zal voor Mij een zoon zijn.”

Wij zijn meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad...: en daar ben ik het uiteraard ook roerend mee eens...

Geweldig he WdG 

ik heb een persoonlijke tekst voor je  WdG :uit timotheus 2 h 1 v 6 Vergeet dus niet het vuur aan te wakkeren van Gods genade die in u is door de oplegging van mijn handen. 7 Want God heeft ons niet een geest geschonken van vreesachtigheid, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid.8 Schaam u dus niet van onze Heer te getuigen. Schaam u evenmin voor mij, zijn gevangene. Draag uw deel in het lijden voor het evangelie, door de kracht van God, 9 die ons gered heeft en geroepen met een heilige roeping, niet op grond van onze verdiensten, maar volgens het vrije besluit van zijn genade. Van alle eeuwigheid ons verleend in Christus Jezus, 10 is zijn genade nu openbaar geworden door de verschijning van onze Heiland, Christus Jezus, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven deed aanlichten door het evangelie.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@vredestichter Die Wim de Goeij is een uitgeslotene. Hij is net als satan een lasteraar, niet echt de goede persoon om een objectief beeld te krijgen, vind je ook niet?

32 minuten geleden zei vredestichter:

In u zullen alle volken worden gezegend. 9 De mensen van geloof worden dus gezegend, samen met Abraham,

Heeft God Abraham belooft dat alle goede mensen naar de hemel gaan of dat de aarde weer gevuld wordt met ware gelovigen? Oftewel dat het Paradijs weer hersteld wordt. Graag simpel antwoord. Nu eens geen rookgordijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

 

@vredestichter Die Wim de Goeij is een uitgeslotene. Hij is net als satan een lasteraar, niet echt de goede persoon om een objectief beeld te krijgen, vind je ook niet?

 

Sjako ik ben blij met Wim, want dat is misschien wel het beste wat hem ooit had kunnen overkomen. 

Wat jou aangaat, is het belangrijk dat je ingesloten raakt, in Jezus zijn dood en opstanding, en deel krijgt aan zijn goddelijke natuur, in de collosensen brief staat het zo..

11Moge Hij u in zijn heerlijke kracht machtig sterken om alles uit te houden en alles te verdragen. 12Zegt met blijdschap dank aan de Vader, die u in staat stelde te delen in de erfenis van de heiligen in het licht. 13Hij heeft ons ontrukt aan het domein van de duisternis en overgebracht naar het koninkrijk van zijn geliefde Zoon, 14in wie onze bevrijding verzekerd is en onze zonden vergeven zijn. 15Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van heel de schepping. 16Want in Hem is alles geschapen, in de hemelen en op de aarde, het zichtbare en het onzichtbare, tronen en hoogheden, heerschappijen en machten. Het heelal is geschapen door Hem en voor Hem. 17Hij bestaat voor alles en alles bestaat in Hem. 18Hij is ook het hoofd van het lichaam dat de kerk is. Hij is de oorsprong, de eerste die van de dood is opgestaan, om in alles de eerste te zijn, Hij alleen. 19Want in Hem heeft God willen wonen in heel zijn volheid, 20om door Hem het heelal met zich te verzoenen. en vrede te stichten door het bloed aan het kruis vergoten, om alles in de hemelen en op de aarde te verzoenen, door Hem alleen. 21Ook gij waart eertijds van God vervreemd en Hem vijandig gezind en uw daden waren slecht. 22Maar thans heeft God u met zich verzoend in Christus’ sterfelijk lichaam, door zijn dood, want Hij wil dat gij als heilige mensen voor Hem zult verschijnen, zonder smet of blaam. 23Maar dan moet gij ook vast en onwrikbaar blijven in het geloof en u niet laten afbrengen van de hoop die u in het evangelie is aangezegd. Dit is de boodschap die aan alle schepselen onder de hemel verkondigd is en waarvan ik, Paulus, de dienaar ben geworden. 24Op het ogenblik verheug ik mij dat ik voor u mag lijden en in mijn lichaam aanvullen wat nog ontbreekt aan de verdrukkingen van de Christus, ten bate van zijn lichaam, dat is de kerk. 25Haar dienaar ben ik geworden krachtens het goddelijk ambt, dat mij met het oog op u is verleend, om namelijk het woord van God te brengen in heel zijn volheid: 26om het geheim te verkondigen dat verborgen was voor alle eeuwen en alle generaties, maar dat nu is geopenbaard aan zijn heiligen. 27Hun heeft God bekend willen maken hoe machtig en hoe wonderbaar dit geheim is onder de heidenvolken. En het luidt: ‘Christus is in u’, en ook: ‘de hoop op een eeuwige heerlijkheid'. 28Hem verkondigen wij, wanneer wij allen zonder onderscheid vermanen en onderrichten met alle wijsheid die ons gegeven is, om ook allen ( dus ook Jij Sjako) zonder onderscheid in Christus tot volmaaktheid te brengen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei vredestichter:

Want God heeft ons niet een geest geschonken van vreesachtigheid

Daarom is een ware gelovige ook niet bang voor de wederkomst van Christus. Jij blijkbaar wel, want je blijft de komst maar wegredeneren.

@vredestichter simpel antwoord had ik gevraagd. Een beetje tact zou je niet misstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Daarom is een ware gelovige ook niet bang voor de wederkomst van Christus. Jij blijkbaar wel, want je blijft de komst maar wegredeneren.

Voor Vredestichter lijkt me Jezus nooit weggeweest, waarom zou je dan wachten? Op die manier wordt het 'wegredeneren' versus 'het steeds vooruit duwen om daadwerkelijk actie te ondernemen', niet? Fijne impasse, de wereld draait door en het forum raakt vol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Daarom is een ware gelovige ook niet bang voor de wederkomst van Christus.Jij blijkbaar wel, want je blijft de komst maar wegredeneren

Iets te snelle conclusies Sjako, dit is wat ik bedoel....

11Moge Hij u in zijn heerlijke kracht machtig sterken om alles uit te houden en alles te verdragen. 12Zegt met blijdschap dank aan de Vader, die u in staat stelde te delen in de erfenis van de heiligen in het licht. 13Hij heeft ons ontrukt aan het domein van de duisternis en overgebracht naar het koninkrijk van zijn geliefde Zoon, 14in wie onze bevrijding verzekerd is en onze zonden vergeven zijn. 15Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van heel de schepping. 16Want in Hem is alles geschapen, in de hemelen en op de aarde, het zichtbare en het onzichtbare, tronen en hoogheden, heerschappijen en machten. Het heelal is geschapen door Hem en voor Hem. 17Hij bestaat voor alles en alles bestaat in Hem. 18Hij is ook het hoofd van het lichaam dat de kerk is. Hij is de oorsprong, de eerste die van de dood is opgestaan, om in alles de eerste te zijn, Hij alleen. 19Want in Hem heeft God willen wonen in heel zijn volheid, 20om door Hem het heelal met zich te verzoenen. en vrede te stichten door het bloed aan het kruis vergoten, om alles in de hemelen en op de aarde te verzoenen, door Hem alleen. 21Ook gij waart eertijds van God vervreemd en Hem vijandig gezind en uw daden waren slecht. 22Maar thans heeft God u met zich verzoend in Christus’ sterfelijk lichaam, door zijn dood, want Hij wil dat gij als heilige mensen voor Hem zult verschijnen, zonder smet of blaam. 23Maar dan moet gij ook vast en onwrikbaar blijven in het geloof en u niet laten afbrengen van de hoop die u in het evangelie is aangezegd. Dit is de boodschap die aan alle schepselen onder de hemel verkondigd is en waarvan ik, Paulus, de dienaar ben geworden. 24Op het ogenblik verheug ik mij dat ik voor u mag lijden en in mijn lichaam aanvullen wat nog ontbreekt aan de verdrukkingen van de Christus, ten bate van zijn lichaam, dat is de kerk. 25Haar dienaar ben ik geworden krachtens het goddelijk ambt, dat mij met het oog op u is verleend, om namelijk het woord van God te brengen in heel zijn volheid: 26om het geheim te verkondigen dat verborgen was voor alle eeuwen en alle generaties, maar dat nu is geopenbaard aan zijn heiligen. 27Hun heeft God bekend willen maken hoe machtig en hoe wonderbaar dit geheim is onder de heidenvolken. En het luidt: ‘Christus is in u’, en ook: ‘de hoop op een eeuwige heerlijkheid'.

hoe bedoel je bang ha ha ""om het geheim te verkondigen dat verborgen was voor alle eeuwen en alle generaties, maar dat nu is geopenbaard aan zijn heiligen.""

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Voor Vredestichter lijkt me Jezus nooit weggeweest, waarom zou je dan wachten? Op die manier wordt het 'wegredeneren' versus 'het steeds vooruit duwen om daadwerkelijk actie te ondernemen', niet? 

Voor mij ook niet. Hij zou bij zijn volgelingen zijn tot de voleinding van het tijdperk. Dat heb ik maar al te vaak mogen ervaren. Dat bevestigd dat Hij bij me is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Voor mij ook niet. Hij zou bij zijn volgelingen zijn tot de voleinding van het tijdperk. Dat heb ik maar al te vaak mogen ervaren. Dat bevestigd dat Hij bij me is.

Hoef je dan niet slechts dat innerlijke Christusbewustzijn tot expressie te brengen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

13Hij heeft ons ontrukt aan het domein van de duisternis en overgebracht naar het koninkrijk van zijn geliefde Zoon, 

Inderdaad, ben ik met je eens. De gezalfden ondervingen dat nu al. Straks mogen wij voor eeuwig zonde pijn, verdriet en dood in zijn Koninkrijk wonen, dat straks op aarde zal worden gevestigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

Wat jou aangaat, is het belangrijk dat je ingesloten raakt, in Jezus zijn dood en opstanding, en deel krijgt aan zijn goddelijke natuur, in de collosensen brief staat het zo..

Laat ik eens - als gedachtenexperiment - met je meegaan, vredestichter. Je kunt niet met me oneens zijn dat er nog mensen sterven, toch? We hebben onlangs nog een sterfgeval meegemaakt, en, ik vermoed dat er binnenkort meer doden zullen zijn. Toevallig las ik dat in Portugal mensen omgekomen zijn bij een vreselijke brand. Misschien sterven er morgen ook mensen? Toch is de dood overwonnen. We ZIJN gestorven in Christus en MET HEM zijn we opgestaan. Wat gebeurt er volgens jou met een "mens" als hij of zij sterft? En, nu bedoel ik met sterven de fysieke dood. En, wanneer zullen mensen deze fysieke dood niet meer sterven? Geloof je dat er een moment komt dat mensen fysiek geboren worden, maar, niet meer sterven? Ofwel, zal de fysieke dood ooit overwonnen zijn? Of is fysiek sterven iets dat tot in de eeuwigheid zal blijven gebeuren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Inderdaad, ben ik met je eens. De gezalfden ondervingen dat nu al. Straks mogen wij voor eeuwig zonde pijn, verdriet en dood in zijn Koninkrijk wonen, dat straks op aarde zal worden gevestigd.

Wie zijn "wij" volgens jou, en wat is "straks"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

Ofwel, zal de fysieke dood ooit overwonnen zijn? Of is fysiek sterven iets dat tot in de eeuwigheid zal blijven gebeuren?

Goede vraag. Ben benieuwd.

2 minuten geleden zei TTC:

Hoe ga je Satan vangen?

Zullen we dat maar aan Jezus en zijn engelen overlaten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Wie zijn "wij" volgens jou, en wat is "straks"?

'Wij' zijn de Christenen door de eeuwen heen en die personen die vóór Christus zijn gestorven. Ook zijn er door de eeuwen heen gezalfden geweest die een hemelse bestemming hebben gekregen. 

Straks weet ik niet precies, maar alle tekenen wijzen op een spoedige wederkomst.

4 minuten geleden zei TTC:

Nee, je bent immers de expressie van dat Christusbewustzijn, je schreef het net. Ergo, hoe ga je Satan vangen?

Vangen, het woord enkel al, doen wij niet. Wij kunnen wel de wind uit zijn zeilen halen. Zijn leugens bloot leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Straks weet ik niet precies, maar alle tekenen wijzen op een spoedige wederkomst.

Ik las dat JG verboden wordt om over 'straks' enige voorspelling te maken, klopt dat? Zie onder:

Deze interpretatie leidt tot talloze berekeningen en voorspellingen: zo ontstonden de Zevende-dags Adventisten die, aangevoerd door de Amerikaan William Miller,1844 als einddatum namen en zijn er natuurlijk de Jehovah’s getuigen die respectievelijk 1874, 1878, 1881, 1914, 1925 en 1975 noemden (bijv. Jansma et al.1999). In de studie When Prophecy Fails  (1957) lieten Leon Festinger en zijn collega’s overtuigend zien dat het niet uitkomen van dergelijke voorspellingen niet per se leidt tot religieuze afvalligheid. Integendeel, de ervaren ‘cognitieve dissonantie’ resulteert dikwijls in het uitstellen van de eindtijd en een verdieping van het geloof. Na het falen van alle voorspellingen hebben de Jehovah’s getuigen inmiddels dan ook een verbod uitgevaardigd op de concretisering van de eindtijd. (bron)

8 minuten geleden zei sjako:

Vangen, het woord enkel al, doen wij niet. Wij kunnen wel de wind uit zijn zeilen halen. Zijn leugens bloot leggen.

Dat zijn allemaal woorden om naar hetzelfde te verwijzen, dat weet je ook wel. De vraag is hoe je dat nu gaat doen, misschien vind je met je plan bijval. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

'Wij' zijn de Christenen door de eeuwen heen en die personen die vóór Christus zijn gestorven. Ook zijn er door de eeuwen heen gezalfden geweest die een hemelse bestemming hebben gekregen. 

Straks weet ik niet precies, maar alle tekenen wijzen op een spoedige wederkomst.

Waar zijn die Christenen nu? En, moet je iets doen of iets geloven om bij die groep te horen? En, waarom hebben de gezalfden de hemelse bestemming al bereikt? Het lijkt erop dat je drie groepen onderscheidt? Ten eerste diegenen die de hemelse bestemming al bereikt hebben, ten tweede een groep die de eeuwige (hemelse?) bestemming nog niet bereikt hebben, maar, wel zullen bereiken en ten derde een groep die de eeuwige (hemelse?) bestemming nooit gaat bereiken.

Wat gebeurt er op het moment van de wederkomst, volgens jou? En, wat gaat er gebeuren voor de grote slag komt? Komt er nog een figuur die bekend staat als de of een anti-Christ?

7 minuten geleden zei TTC:

Ik las dat JG verboden wordt om over 'straks' enige voorspelling te maken, klopt dat?

Wat heeft dat ermee te maken, TTC?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid