Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei TTC:

Je begint stilaan op een medicijnman te lijken, waar werk je precies?

Hallo TTc heb ff pauze en zit op mn smartphone ha ha 

werk in de hulp verlening oa voor justitie en gemeente als voor Ggz 

kortom, om mensen uit de shit te krijgen 

dus met de laatste opdracht van Jezus , werk genoeg !! Voorlopig 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

4 minuten geleden zei vredestichter:

Hallo TTc heb ff pauze en zit op mn smartphone ha ha werk in de hulp verlening oa voor justitie en gemeente als voor Ggz kortom, om mensen uit de shit te krijgen dus met de laatste opdracht van Jezus , werk genoeg !! Voorlopig 

Spreek je daar op dezelfde manier als hier? Ik ken de GGZ redelijk goed, vandaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Spreek je daar op dezelfde manier als hier? Ik ken de GGZ redelijk goed, vandaar.

Ik heb een hoop van paulus geleerd, bij de jood een jood en bij de griek een griek, ik moet in sommige situatie's zeker voorrzichtig zijn , maar individueel kan ik veel spreken over de liefde die mij dringd om het evangelie van het koningrijk te verkondigen en te demonstreren 

woorden en daden zeg maar 

en voor de reguliere hulpverlening is het moeiljk te begrijpen, dat als iemand aangeraakt wordt door de Heilige Geest radicaal veranderd, hoe dit kan 

dus krijg altijd veel vragen hoe dit kan en hoe dit werkt ...

maar niet altijd is iedereen blij met echte oplossingen , omdat dit hun werk is " hulp verlenen " 

maar wat is dan hulp en waar help je iemand mee, 

dat zijn dus wel eens tegenstrijdige uitgangs punten , en past niet in hun protocollen ha ha 

Maar ik geniet ervan om als een daniel of als een jozef aan het hof te dienen en invloed uit te oefenen .. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

Ik heb een hoop van paulus geleerd, bij de jood een jood en bij de griek een griek, ik moet in sommige situatie's zeker voorrzichtig zijn , maar individueel kan ik veel spreken over de liefde die mij dringd om het evangelie van het koningrijk te verkondigen en te demonstreren woorden en daden zeg maar en voor de reguliere hulpverlening is het moeiljk te begrijpen, dat als iemand aangeraakt wordt door de Heilige Geest radicaal veranderd, hoe dit kan dus krijg altijd veel vragen hoe dit kan en hoe dit werkt ... maar niet altijd is iedereen blij met echte oplossingen , omdat dit hun werk is " hulp verlenen " maar wat is dan hulp en waar help je iemand mee, dat zijn dus wel eens tegenstrijdige uitgangspunten , en past niet in hun protocollen ha ha Maar ik geniet ervan om als een daniel of als een jozef aan het hof te dienen en invloed uit te oefenen .. 

Zo gezien ben je als Jezus, is het daarom dat je stelt dat we niet meer hoeven te wachten op z'n wederkomst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Zo gezien ben je als Jezus, is het daarom dat je stelt dat we niet meer hoeven te wachten op z'n wederkomst?

TTc  stel je eens voor het hele oude testament wijst naar 1 ding  Jezus 

Hij zou gaan komen de lang verwachtte messias 

De farizeeen en de schriftgeleerde stonden vlak voor zijn neus 

en toch zagen ze het niet pffff

het verhaal van de emmaus gangers jou wel bekend Hij liep naast hun bijna 20 km 

hun hart was brandende ,, Hij legde vanuit het oude testament uit alles wat moest geschiedde 

Jezus zelf wandelde naast hun en uiteindelijk toen Jezus door wilde lopen maar zij Hen binnen riepen en met hun at 

kregen zij het door ontvingen ze de waarheid in hun Hart

TTC  in de bjbel staat inderdaad, zoals Jezus is .. zijn wij op aarde 

dit is zo simpele waarheid ..

en daardoor daadwerkelijk tot grote dingen  in staat zijn 

Jezus kwam niet als voornaamste reden om mensen in de hemel te krijgen " nee" 

Maar om de hemel op aarde te krijgen dat was zijn primare boodschap 

het evangelie van het koninkrijk

dus daarom is deze topic zo belangrijk 

gaan wij van de aarde weg vluchtten ( futuristen) of gaan we hem in nemen preteristen 

waaronder ik mijzelf onder de partcial preteristen schaar 

dit is zo verschillende visie ha ha 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei vredestichter:

TTc  stel je eens voor het hele oude testament wijst naar 1 ding  Jezus Hij zou gaan komen de lang verwachtte messias De farizeeen en de schriftgeleerde stonden vlak voor zijn neus en toch zagen ze het niet pffff het verhaal van de emmaus gangers jou wel bekend Hij liep naast hun bijna 20 km hun hart was brandende ,, Hij legde vanuit het oude testament uit alles wat moest geschiedde Jezus zelf wandelde naast hun en uiteindelijk toen Jezus door wilde lopen maar zij Hen binnen riepen en met hun at kregen zij het door ontvingen ze de waarheid in hun Hart TTC  in de bjbel staat inderdaad, zoals Jezus is .. zijn wij op aarde dit is zo simpele waarheid ..en daardoor daadwerkelijk tot grote dingen  in staat zijn Jezus kwam niet als voornaamste reden om mensen in de hemel te krijgen " nee" Maar om de hemel op aarde te krijgen dat was zijn primare boodschap het evangelie van het koninkrijk dus daarom is deze topic zo belangrijk gaan wij van de aarde weg vluchtten ( futuristen) of gaan we hem in nemen preteristen waaronder ik mijzelf onder de partcial preteristen schaar dit is zo verschillende visie ha ha 

In de GGZ kent men het begrip 'agnosie' dat mi verwijst naar wat je lijkt te zeggen:

Iemand kan bijvoorbeeld een rinkelende telefoon horen, maar het signaal niet als verzoek tot communicatie herkennen. Anderzijds kan hij wel reageren op een telefoonsignaal, maar de telefoon niet herkennen als het toestel dat hij daarvoor moet gebruiken. (bron)

Hoe verhoudt zich dit tot de eindtijd van dit topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is veel misverstand over de eindtijd, daardoor veel verwarring. Hoe ziet de nieuwe aarde eruit? Hoe ziet de nieuwe hemel eruit? En, waarom is de zee er "straks" niet meer. Allerbelangrijkste is uit te zien naar de komst van Christus. De tijd is krap. De toekomst met HEM is rooskleurig, in alle opzichten, nu en in alle eeuwigheid!

De eindtijd (tekenen der tijden)

Veel mensen, ook Christenen, denken dat er niets over het tijdstip van de wederkomst van Jezus Christus gezegd kan worden, omdat Jezus zei dat Hij zou terugkomen als een dief in de nacht (Mattheüs 24). Echter, in 1 Thessalonicenzen 5 lezen we: 

Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten. Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis. Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn. 

In de Bijbel lezen we dat God altijd waarschuwt voordat Hij tot actie over gaat. God wil niet dat mensen verloren gaan! In 2 Petrus 3 lezen we immers: 

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

God waarschuwde de wereld 120 jaar via Noach. Hij waarschuwde Sodom en Gomorra via Abraham. Hij stuurde Jona naar Ninevé om te waarschuwen en Hij zond 150 jaar later Nahum naar dezelfde stad. En zo waarschuwt God vandaag de wereld dat Jezus Christus op het punt staat terug te keren. De Bijbel leert dat er slechts één weg is om de eeuwige dood te ontlopen. Zoals er voor Noach één weg was, zo is er voor ons ook slechts één weg: Jezus Christus aannemen als persoonlijke Verlosser. Ruim 2000 jaar geleden kwam Jezus op aarde met als doel mensen te redden van de eeuwige dood. Hij stierf in onze plaats. Straks komt Hij terug om te oordelen over diegenen die Gods Liefde en Genade afwijzen. 

In de Bijbel treffen we alleen al in het Oude Testament ongeveer 500 profetieën aan, die betrekking hebben op de tweede komst van Jezus Christus, de tekenen der tijden. En ook een groot deel van het Nieuwe Testament heeft betrekking op de tweede komst van Christus. 

Geestelijke tekenen

In Mattheüs 24 lezen we over "valse Christussen" en valse profeten:

Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus; en zij zullen velen misleiden

En er zullen veel valse profeten opstaan en die zullen er velen misleiden.

Hetzelfde hoofdstuk beschrijft de vervolging van Christenen: 

Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en u doden, en u zult door alle volken gehaat worden omwille van Mijn Naam.

In 1 Timotheüs 4 wordt het satanisme (leringen van demonen) voorspeld: 

Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.

Deze tekenen zijn duidelijk zichtbaar door de opkomst van sekten (zoals de mormonen), de ondermijning van de autoriteit van de Bijbel, de opkomst en acceptatie, zelfs in kerken, van occultisme, zoals reiki, acupunctuur en de new age gedachte die leert dat de mens God is. Christelijke normen en waarden worden bespot. Mensen die in opstand komen worden als aanstellers betiteld of zelfs als intolerante fundamentalisten betiteld. 

Gelukkig zijn er ook positieve tekenen, zoals we eveneens in Mattheüs 24 kunnen lezen: 

En dit Evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen.

En Joël 2 voorspelt een uitstorting van de Heilige Geest: 

Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten.

Daniël 12 verklaart dat in de eindtijd verzegelde profetieën begrepen zullen worden:

Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.

Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.

En, inderdaad, mede door de komst van internet, zien we dat het evangelie overal verkondigd wordt. Organisaties als Open Doors verkondigen het evangelie in landen waar het verboden is. De Bijbel is in vrijwel alle talen vertaald. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei WdG:

Er is veel misverstand over de eindtijd, daardoor veel verwarring. Hoe ziet de nieuwe aarde eruit? Hoe ziet de nieuwe hemel eruit? En, waarom is de zee er "straks" niet meer. Allerbelangrijkste is uit te zien naar de komst van Christus. De tijd is krap. De toekomst met HEM is rooskleurig, in alle opzichten, nu en in alle eeuwigheid!

De eindtijd (tekenen der tijden)

Veel mensen, ook Christenen, denken dat er niets over het tijdstip van de wederkomst van Jezus Christus gezegd kan worden, omdat Jezus zei dat Hij zou terugkomen als een dief in de nacht (Mattheüs 24). Echter, in 1 Thessalonicenzen 5 lezen we: 

Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten. Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis. Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn. 

In de Bijbel lezen we dat God altijd waarschuwt voordat Hij tot actie over gaat. God wil niet dat mensen verloren gaan! In 2 Petrus 3 lezen we immers: 

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

God waarschuwde de wereld 120 jaar via Noach. Hij waarschuwde Sodom en Gomorra via Abraham. Hij stuurde Jona naar Ninevé om te waarschuwen en Hij zond 150 jaar later Nahum naar dezelfde stad. En zo waarschuwt God vandaag de wereld dat Jezus Christus op het punt staat terug te keren. De Bijbel leert dat er slechts één weg is om de eeuwige dood te ontlopen. Zoals er voor Noach één weg was, zo is er voor ons ook slechts één weg: Jezus Christus aannemen als persoonlijke Verlosser. Ruim 2000 jaar geleden kwam Jezus op aarde met als doel mensen te redden van de eeuwige dood. Hij stierf in onze plaats. Straks komt Hij terug om te oordelen over diegenen die Gods Liefde en Genade afwijzen. 

In de Bijbel treffen we alleen al in het Oude Testament ongeveer 500 profetieën aan, die betrekking hebben op de tweede komst van Jezus Christus, de tekenen der tijden. En ook een groot deel van het Nieuwe Testament heeft betrekking op de tweede komst van Christus. 

Geestelijke tekenen

In Mattheüs 24 lezen we over "valse Christussen" en valse profeten:

Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus; en zij zullen velen misleiden

En er zullen veel valse profeten opstaan en die zullen er velen misleiden.

Hetzelfde hoofdstuk beschrijft de vervolging van Christenen: 

Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en u doden, en u zult door alle volken gehaat worden omwille van Mijn Naam.

In 1 Timotheüs 4 wordt het satanisme (leringen van demonen) voorspeld: 

Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.

Deze tekenen zijn duidelijk zichtbaar door de opkomst van sekten (zoals de mormonen), de ondermijning van de autoriteit van de Bijbel, de opkomst en acceptatie, zelfs in kerken, van occultisme, zoals reiki, acupunctuur en de new age gedachte die leert dat de mens God is. Christelijke normen en waarden worden bespot. Mensen die in opstand komen worden als aanstellers betiteld of zelfs als intolerante fundamentalisten betiteld. 

Gelukkig zijn er ook positieve tekenen, zoals we eveneens in Mattheüs 24 kunnen lezen: 

En dit Evangelie van g het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen.

En Joël 2 voorspelt een uitstorting van de Heilige Geest: 

Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten.

Daniël 12 verklaart dat in de eindtijd verzegelde profetieën begrepen zullen worden:

Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.

Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.

En, inderdaad, mede door de komst van internet, zien we dat het evangelie overal verkondigd wordt. Organisaties als Open Doors verkondigen het evangelie in landen waar het verboden is. De Bijbel is in vrijwel alle talen vertaald. 
 

WdG: dit is zo gekopieerd van een of andere futurist, dit is zo niet wat jij er van weet, en zo absurd, een compliment van Sjako dat is zeker de kers op de taart _:)_

is het niet veel slimmer om dit zelf te onderzoeken, in plaats van een echo te zijn, met alle respect die ik voor je heb, maar je kunt beter volgens mij..

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei WdG:

Klopt het dat Jehovah's getuigen geloven dat:

1. Er een kleine groep gezalfden (144.000?) met Christus regeren.

2. Zij zullen regeren over een grote schare.

3. Er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt.

4. Op deze nieuwe aarde geen huwelijken zullen zijn, dus ook geen kinderen geboren worden.

5. De fysieke dood in een ondeelbaar moment zal verdwijnen (dus geen geleidelijk proces).

1. Straks wanneer het Koninkrijk op aarde zal regeren zullen er 144.000 gezalfden samen Christus gaan regeren over de aarde.

Net als Jezus kunnen ook zijn door de geest verwekte en met heilige geest gezalfde volgelingen, die in zijn voetstappen treden, gezalfden worden genoemd (2Kor 1:21).

Jezus werd rechtstreeks door Jehovah gezalfd, terwijl zijn gemeente van geestelijke broeders hun zalving als groep via Jezus Christus ontvangt (Han 2:1-4, 32, 33).

Aldus zijn zij door God aangesteld om als koningen en priesters met Jezus Christus in de hemel te dienen (2Kor 5:5; Ef 1:13, 14; 1Pe 1:3, 4; Opb 20:6).

2. Openbaring geeft aan dat er twee groepen zijn: de 144.000 (Openb 7:4) en de grote schare (menigte = nieuwe vertaling)

9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.  10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’

vanaf ver 13 wordt er uitgelegd wie de grote menigte is.

13 Toen vroeg een van de oudsten mij: ‘Wie zijn dat in die witte gewaden en waar komen ze vandaan?’  14 Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.  15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen.

Samen met de mensen die een opstanding krijgen vormen ze 'de onderdanen' van Gods Koninkrijk .

3. Nieuwe hemel betekent een nieuw bestuur, namelijk Christus en de 144.000. De Nieuwe aarde is deze zelfde aarde en inwoners, maar dan als een Paradijs. De planeet op zich mankeert niks. Hij staat op de juiste afstand van de zon, de zee kent getijden door de maan wat ook weer belangrijk is voor het leven enz. De aarde wordt vernieuwd. Jezus maakt 'alles nieuw'. Openb 21:5 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

4. Mattheus 22:25 waren er bij ons zeven broers. De eerste trouwde en overleed zonder kinderen te hebben gekregen. Daarom trouwde zijn broer met de weduwe.  26 Zo ging het ook met de tweede en de derde broer, tot de zevende toe.  27 Uiteindelijk stierf ook de vrouw.  28 Wie van de zeven broers zal haar in de opstanding als vrouw krijgen? Want ze zijn allemaal met haar getrouwd geweest.’ 29 Jezus antwoordde: ‘Jullie zitten er helemaal naast, want jullie kennen de Schrift niet en ook Gods kracht niet.  30 In de opstanding trouwen mannen niet en worden vrouwen niet uitgehuwelijkt, maar zijn ze als engelen in de hemel.  

Nu ben ik er niet zeker van dat wanneer je getrouwd bent tijdens het oordeel of je dan getrouwd blijft in de Nieuwe Wereld. Zou ik moeten navragen. Ik ben er ook niet zeker van of er geen kinderen geboren worden. De aarde wordt gevuld maar niet overvuld. 

5. Ja de dood zal niet meer zijn straks.

Openb 21:4 4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’

Dit moet over aardse toestand gaan want in de hemel is nooit dood geweest. Een paar posten eerder heb ik aangetoond dat niet alle Christenen tegelijk opstaan.

1 uur geleden zei WdG:

En, waarom is de zee er "straks" niet meer.

Jesaja vergeleek de goddelozen der aarde, de van God vervreemde mensenmassa, met „de opgezweepte zee, wanneer die niet tot rust kan komen, waarvan de wateren zeewier en slijk blijven opwerpen” (Jes 57:20). In Openbaring 17:1, 15 wordt gezegd dat de „wateren” waarop Babylon de Grote „zit”, „volken en scharen en natiën en talen” betekenen. Verder profeteerde Jesaja betreffende Gods „vrouw”, Sion: „Want tot u zal de rijkdom der zee zich wenden; zelfs het vermogen der natiën zal tot u komen” (Jes 59:20; 60:1, 5). Dit schijnt te betekenen dat vele leden van de mensenmassa der aarde zich tot Gods symbolische „vrouw” zouden wenden.Daniël beschreef vier „beesten” die „uit de zee” opstegen en onthulde dat ze politieke koningen of koninkrijken symboliseerden (Da 7:2, 3, 17, 23)

22 minuten geleden zei vredestichter:

is het niet veel slimmer om dit zelf te onderzoeken,

Dit is altijd verstandig en dat zou jij ook eens moeten doen. Zet die bril nu eens af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

1. Straks wanneer het Koninkrijk op aarde zal regeren zullen er 144.000 gezalfden samen Christus gaan regeren over de aarde.

Net als Jezus kunnen ook zijn door de geest verwekte en met heilige geest gezalfde volgelingen, die in zijn voetstappen treden, gezalfden worden genoemd (2Kor 1:21).

Jezus werd rechtstreeks door Jehovah gezalfd, terwijl zijn gemeente van geestelijke broeders hun zalving als groep via Jezus Christus ontvangt (Han 2:1-4, 32, 33).

Aldus zijn zij door God aangesteld om als koningen en priesters met Jezus Christus in de hemel te dienen (2Kor 5:5; Ef 1:13, 14; 1Pe 1:3, 4; Opb 20:6).

2. Openbaring geeft aan dat er twee groepen zijn: de 144.000 (Openb 7:4) en de grote schare (menigte = nieuwe vertaling)

bron http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/opstanding-bij-jehova-getuigen/

Het WTG schrijft: Opstanding bij Jehova Getuigen

Paulus heeft het duidelijk over degenen die tijdens het huidige leven in Gods ogen rechtvaardig of onrechtvaardig waren en die een opstanding zullen krijgen. Zij zijn degenen „die in de herinneringsgraven zijn” (Jo 5:28; zieHERINNERINGSGRAF). In Johannes 5:29 beziet Jezus zulke personen nadat zij uit de herinneringsgraven zijn gekomen en nadat zij zich door hun handelwijze gedurende de regering van Jezus Christus en zijn medekoningen en -priesters gehoorzaam of ongehoorzaam hebben betoond en derhalve door God hetzij met eeuwig ’leven’ beloond worden of een van hem afkomstig ’oordeel [veroordeling]’ verdienen.

Wat een tergend onbegrip wordt hier tentoon gespreid. Het resulteert in een volledig van Gods Woord afwijkende leer. Het is niet meer dan de Jehovah’s Getuigen leer van de opstanding. Een bedenksel van het wachttorengenootschap en dan van hen alleen. Christenen die hun Bijbel kennen zullen dit bedenksel nooit aanvaarden. Alleen wie de Bijbel niet kent, staat wellicht open voor deze redenering. Dus…, zorg dat u de Bijbel kent en dat is niet de Nieuwe Wereldvertaling (NWT).

''is het niet veel slimmer om dit zelf te onderzoeken,''

''Dit is altijd verstandig en dat zou jij ook eens moeten doen. Zet die bril nu eens af.''

dat jij dit zegt Sjako als jehova getuige, is voor mij een groots compliment dank je wel..

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei vredestichter:

Beste vredestichter,

 

Of je het gelooft of niet, de door mij geplaatste bijdrage is van eigen hand, op basis van de Bijbel. Het lijkt erop dat degene die kopieert, jij bent! Prima als je kritiek hebt op Jehovah's getuigen, maar, doe het op basis van de Bijbel, en niet middels een link, alleen dan heb je een eerlijke discussie! Vergeet niet dat degene die jij citeert (ik ken de link inmiddels) het met jou zeker niet eens is!!! Je gebruikt het dus als het je uitkomt. Ik kan dezelfde link ook gebruiken om jouw leer te weerleggen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjako De leugens die Jehova's geloven staan dermate haaks op de woorden van God, dat ze ons ver weg houden van de heerlijke realiteit die God ons wil geven.

Het zijn blinddoeken die onze ogen verblinden voor wie Jezus echt is en wat Gods plan is met de mensheid.

ik hoop Sjako als dit leest de eerlijkheid en moed heeft om de menselijke leringen opzij te schuiven en Gods woorden hoger te achten dan alles wat we gehoord hebben van mensen die Gods woorden misvormen.

Meer info over de eindtijd

Als je vragen hebt over wat de Bijbel werkelijk zegt over de eindtijd, de wederkomst van Christus, de antichrist en onze toekomst, lees dan de zeer uitvoerige bijbelstudie ‘Hoop voor de toekomst‘ en lees het verhelderende boek ‘Herstel van het Paradijs‘. Deze twee bronnen zullen je verlossen van een gevaarlijke dwaalleer die Jehova's wereldwijd beheerst en die meer schade aanricht in levens dan we beseffen. De leugens die jou opgelegd zijn, roven jou van de werkelijkheid van Gods koninkrijk, Gods aanwezigheid bij ons en de volmaakte overwinning die Jezus behaald heeft.

Schud dat juk dus van je af en sta op in de heerlijke vrijheid van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

Sjako De leugens die Jehova's geloven staan dermate haaks op de woorden van God, dat ze ons ver weg houden van de heerlijke realiteit die God ons wil geven.

Hoewel ik de leer van de Jehovah's getuigen zeker niet volledig deel, kan ik me in deze uitspraak niet vinden. Ik ken Jehovah's getuigen waarvan ik zeker weet dat ze kinderen van God zijn, en wel degelijk open staan voor een eerlijk gesprek. Met dit soort opmerkingen kom je niet ver in een gesprek, vredestichter. Ik zou in jouw zin het woord "Jehovah's getuigen" ook kunnen vervangen door preteristen. Schieten we daar iets mee op?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei vredestichter:

Sjako De leugens die Jehova's geloven staan dermate haaks op de woorden van God, dat ze ons ver weg houden van de heerlijke realiteit die God ons wil geven.

Blablablabla . Kom eens met argumenten dan als een echoput te fungeren van een afvallige. Niemand is het met je eens. Moet je toch aan het denken zetten.

Herinneringsgraf. Een graf waarin het stoffelijk overschot van een overleden persoon werd gelegd. Deze term is een weergave van het Griekse woord mnemeion, afgeleid van het werkwoord ‘zich herinneren’, wat de gedachte overbrengt dat de overleden persoon in de herinnering voortleeft (Jo 5:28, 29

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

4 minuten geleden zei sjako:

Niemand is het met je eens. Moet je toch aan het denken zetten.

Jongens: als je graag door iedereen leuk gevonden wil worden moet je ijs gaan verkopen!

10 manieren om er zeker van te zijn dat iedereen je leuk vind:

1- Doe niets belangrijks. Blijf weg van situaties die een oplossing nodig hebben.

2- Kom niet op voor iets of iemand. Wees niet loyaal, wees het gewoon eens met iedereen waar je op dat moment bent.


3- Blijf als de menigte: kleed je als hen, praat als hen en heb zeker geen morele overtuigingen. Het hebben van sterke morele waarden is een garantie om gehaat te worden door iedereen minder deugdzaam persoon.

4- Zet geen grenzen met mensen. Vertel nooit aan iemand "nee" en confronteer niemand. Wees een deurmat. Laat mensen over je heen lopen, je verraden en misbruiken. Oh, en noem dat dan "zoals Jezus liefhebben" zodat je je goed voelt bij het slecht voelen.

5- Heb geen dromen en maak geen doelen. Dromen is heel erg riskant want je inspireert mensen om het niet eens te zijn met jouw verlangens.

6- Herinner mensen hoe onbekwaam, zwak, dom en lelijk je bent. Denk niet goed over jezelf. Want dat zou er voor zorgen dat mensen denken dat je arrogant of trots bent.

7 - Wees niet de eigenaar van mooie spullen want dat maakt dat anderen jaloers worden op jou. Wanneer jij er meer gezegend uit ziet dan anderen zullen ze zich afvragen wat je motieven of bedoelingen zijn.
8- Don't work hard or try harder then others. You will make all the lazy people feel bad. 

9- Sporten en spellen zorgen er zeker voor dat mensen een mening over je hebben. Blijf uit de buurt van competitie!

10- Jezus volgen is een andere manier om goede vrienden te verliezen! Mensen zullen zich schuldig bij jou voelen omdat jij de dingen niet doen die zij wel doen. Ze zullen denken dat jij spirtueel probeert te zijn. Overtuigingen hebben zal er voor zorgen dat anderen zich veroordeeld voelen.
(Van Kris vallatton)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

1. Straks wanneer het Koninkrijk op aarde zal regeren zullen er 144.000 gezalfden samen Christus gaan regeren over de aarde.

Net als Jezus kunnen ook zijn door de geest verwekte en met heilige geest gezalfde volgelingen, die in zijn voetstappen treden, gezalfden worden genoemd (2Kor 1:21).

Jezus werd rechtstreeks door Jehovah gezalfd, terwijl zijn gemeente van geestelijke broeders hun zalving als groep via Jezus Christus ontvangt (Han 2:1-4, 32, 33).

Aldus zijn zij door God aangesteld om als koningen en priesters met Jezus Christus in de hemel te dienen (2Kor 5:5; Ef 1:13, 14; 1Pe 1:3, 4; Opb 20:6).

2. Openbaring geeft aan dat er twee groepen zijn: de 144.000 (Openb 7:4) en de grote schare (menigte = nieuwe vertaling)

9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.  10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’

vanaf ver 13 wordt er uitgelegd wie de grote menigte is.

13 Toen vroeg een van de oudsten mij: ‘Wie zijn dat in die witte gewaden en waar komen ze vandaan?’  14 Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.  15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen.

Samen met de mensen die een opstanding krijgen vormen ze 'de onderdanen' van Gods Koninkrijk .

3. Nieuwe hemel betekent een nieuw bestuur, namelijk Christus en de 144.000. De Nieuwe aarde is deze zelfde aarde en inwoners, maar dan als een Paradijs. De planeet op zich mankeert niks. Hij staat op de juiste afstand van de zon, de zee kent getijden door de maan wat ook weer belangrijk is voor het leven enz. De aarde wordt vernieuwd. Jezus maakt 'alles nieuw'. Openb 21:5 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

4. Mattheus 22:25 waren er bij ons zeven broers. De eerste trouwde en overleed zonder kinderen te hebben gekregen. Daarom trouwde zijn broer met de weduwe.  26 Zo ging het ook met de tweede en de derde broer, tot de zevende toe.  27 Uiteindelijk stierf ook de vrouw.  28 Wie van de zeven broers zal haar in de opstanding als vrouw krijgen? Want ze zijn allemaal met haar getrouwd geweest.’ 29 Jezus antwoordde: ‘Jullie zitten er helemaal naast, want jullie kennen de Schrift niet en ook Gods kracht niet.  30 In de opstanding trouwen mannen niet en worden vrouwen niet uitgehuwelijkt, maar zijn ze als engelen in de hemel.  

Nu ben ik er niet zeker van dat wanneer je getrouwd bent tijdens het oordeel of je dan getrouwd blijft in de Nieuwe Wereld. Zou ik moeten navragen. Ik ben er ook niet zeker van of er geen kinderen geboren worden. De aarde wordt gevuld maar niet overvuld. 

5. Ja de dood zal niet meer zijn straks.

Openb 21:4 4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’

Dit moet over aardse toestand gaan want in de hemel is nooit dood geweest. Een paar posten eerder heb ik aangetoond dat niet alle Christenen tegelijk opstaan.

Jesaja vergeleek de goddelozen der aarde, de van God vervreemde mensenmassa, met „de opgezweepte zee, wanneer die niet tot rust kan komen, waarvan de wateren zeewier en slijk blijven opwerpen” (Jes 57:20). In Openbaring 17:1, 15 wordt gezegd dat de „wateren” waarop Babylon de Grote „zit”, „volken en scharen en natiën en talen” betekenen. Verder profeteerde Jesaja betreffende Gods „vrouw”, Sion: „Want tot u zal de rijkdom der zee zich wenden; zelfs het vermogen der natiën zal tot u komen” (Jes 59:20; 60:1, 5). Dit schijnt te betekenen dat vele leden van de mensenmassa der aarde zich tot Gods symbolische „vrouw” zouden wenden.Daniël beschreef vier „beesten” die „uit de zee” opstegen en onthulde dat ze politieke koningen of koninkrijken symboliseerden (Da 7:2, 3, 17, 23)

Duidelijk. Je maakt dus (op basis van de Bijbel) onderscheid tussen de gezalfden in de hemel (die samen met Christus regeren) en een grote schare op aarde. Of er nu een totaal nieuwe aarde komt, of dat deze aarde vernieuwd wordt, is voor mij niet zo relevant. Je bent met me eens dat de "nieuwe aarde" perfect zal zijn!? Mijn geloof verandert niet als blijkt dat de aarde vernieuwd wordt, of als er een totaal nieuwe aarde komt. Een detail in mijn ogen. Het is ook een detail of ik in de hemel mijn eeuwigheid doorbreng of op de nieuwe aarde. Het is beide geweldig. En, degene die Christus verwerpen als Verlosser, zullen geen bewoner zijn, noch van de hemel, noch op aarde. Mee eens?

We zullen niet sterven.

Ik geloof niet dat er kinderen geboren worden. Ik kom dit nergens in de Bijbel tegen. Er is ook geen sprake van veroudering.

ik geloof zeker niet in een "geleidelijke" overgang naar een eeuwig leven, en dus het verdwijnen van de dood. Het zou heel merkwaardig zijn. Mensen worden dan steeds ouder, misschien worden sommige mensen 2000 jaar. Op den duur zouden mensen niet meer sterven. Misschien sterven wij niet meer, en groeien we langzaam toe naar een perfect lichaam? Tja, valse leer, die misschien wel ondersteund zal worden door de ontdekking van verouderings-genen. Misschien zijn wetenschappers in staat het leven van mensen te verlengen. Het definitieve einde van de fysieke dood zal in een ondeelbaar moment plaatsvinden: bij de wederkomst van Jezus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

@vredestichter Meneer knip en plak. Probeer het nu eerst eens zelf te begrijpen. En waar heeft meneer de Goeij deze info vandaan, want ik ken het niet.

Je bent wel royaal met je complimenten vandaag Sjako, ik knip inderdaad heel veel uit de bijbel ipv jullie jg handboek en waar meneer de Goeij zijn info vandaan haalt, meestal uit de slachttoren, o sorry voor mijn spelfout..uit jullie eigen doc 

""WELKOM BIJ DE WACHTTORENKIJKER""

''Informatie over foute leringen en praktijken van de organisatie van Jehovah’s Getuigen.''

http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/doelstelling-wachttorenkijker/

Wdg heeft wel een punt dat meneer de goeij nog wat worsteld met zijn jg verleden, maar weldra zal dit ook duidelijk worden, ik ga hem eens mailen en bedanken, misschien een leuk gesprek onder het genot van een lekkere  lunch want dat heeft deze beste man wel verdiend.. _:)_

(bron bijbel en anne salamons)

12 minuten geleden zei WdG:

Het definitieve einde van de fysieke dood zal in een ondeelbaar moment plaatsvinden: bij de wederkomst van Jezus Christus!

Jezus voorspelde verscheidene malen een eerst eeuw terugkomst (Mattheüs 10:23; 16:27-28; 24:33-34; Lucas 21:22,28,31; Openbaring 1:3; 22:10). Echter, de meeste theologen, die uitgaan van een toekomstige verschijning van Jezus, voelen zich gedwongen deze tekst te interpreteren op een manier die een natuurlijke uitleg ontkent. Maar wie heeft er dan gelijk? Op welke gronden zouden we moeten vaststellen of we de letterlijke betekenis van de woorden Jezus moeten accepteren, of de interpretaties van de theologen? Het antwoord is eenvoudig. We moeten kijken in het nieuwe testament en vaststellen hoe de apostelen van Jezus zijn voorspellingen begrepen. Paulus beschreef de apostelen als “heilig” en het “fundament” van de gemeente (Efeziërs 3:10; 2:19b-20). Dus…., hun interpretatie moet als de enige ware beschouwd worden. Gegeven hun speciale status in de ogen van God, wie zou hun dan durven tegenspreken? 

Het begrip van de apostelen

Alle nieuw testament auteurs, inclusief de apostelen, verklaarden dat zij leefden in de “laatste dagen” – “de boze wereld” (Galaten 1:4) – en dat ze spoedig gered zouden worden van de wraak die binnenkort zou komen over hun vervolgers (de Romeinen en de Joden). Alle auteurs  geloofden dat daadwerkelijk en geïnspireerd door de Heilige Geest schreven ze in de evangeliën en de brieven dat de voorspellingen van Jezus tijdens hun leven zouden worden vervuld.

“Nadat God eertijds vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had in de profeten, heeft Hij in het laatst der dagen tot ons gesproken in de Zoon, die Hij gesteld heeft tot erfgenaam van alle dingen,….”(Hebreeën 1:1-2).

“,maar thans is Hij eenmaal, bij de voleinding der eeuwen, verschenen om door zijn offer de zonde weg te doen” (Hebreeën 9:26).

“Hij was tevoren gekend, voor de grondlegging der wereld, doch is Hij bij het einde der tijden geopenbaard ter wille van u,” (1 Petrus 1:20).

“Dit is hun overkomen tot een voorbeeld voor ons en het is opgetekend ter waarschuwing voor ons, over wie het einde der eeuwen gekomen is” (1 Korinthiërs 10:11).

“Welaan dan gij rijken, weent en maakt misbaar over de rampen, die over u zullen komen” (Jacobus 5:1). “Gij zijt schatten gaan opleggen, terwijl het de laatste dagen zijn” (vers 3b).

De eerste eeuw christenen verwachten de terugkeer van Jezus om hun verlichting te geven van hun vervolgers en bevrijdt (verlost) te worden van de wraak die binnenkort zou komen over hun wereld (de Romeinse burgeroorlog en de desastreuze Joodse opstand):

“Omdat gij het bevel bewaard hebt om Mij te blijven verwachten, zal ik ook u bewaren voor de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken hen die op de aarde wonen. Ik kom spoedig, houdt vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme” (Openbaring 3:10-11).

“….en uit de hemel zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn” (1 Tessalonicenzen 1:10).

“….de Here Jezus Christus, die zichzelf gegeven heeft voor onze zonden, om ons te trekken uit de tegenwoordige boze wereld….” (Galaten 1:3b-4).

Het Griekse woord voor “er uit trekken” in Galaten 1:4 is “exaireo”, en betekend meer “er uit rukken”. Dit “er uit rukken” ofwel  “verlossen” zou plaats vinden op de dag van Jezus’ terugkomst.

“…indien het inderdaad recht is bij God, aan uw verdrukkers verdrukking te vergelden, en aan u, die verdrukt wordt, verkwikking tezamen met ons, bij de openbaring van onze Here Jezus van de hemel met zijn engelen zijner kracht, in vlammend vuur, als Hij straf oefent over hen, die God niet kennen en het evangelie van onze Here Jezus niet gehoorzamen. Dezen zullen boeten met een eeuwig verderf, ver van het aangezicht des Heren en van de heerlijkheid zijn sterkte, wanneer Hij komt, om op die dag verheerlijkt te worden in zijn heiligen en met verbazing aanschouwd te worden in allen, die tot geloof gekomen zijn; want ons getuigenis heeft geloof gevonden bij u” (2 Tessalonicenzen 1:6-10).

De eerste eeuw christenen konden “de dag zien naderen”:

“En laten wij op elkander acht geven om elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken. Wij moeten onze eigen bijeenkomst niet verzuimen, zoals sommigen dat gewoon zijn, maar elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen” (Hebreeën 10:24-25).

Dit kan nauwelijks verwijzen naar een gebeurtenis die 2000 jaar later in de toekomst zal plaats vinden. De apostelen wisten dat het einde nabij was:

“Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zijn er ook nu vele antichristenen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is” (1 Johannes 2:18).

“Gij verstaat immers de tijd wel, dat het thans voor u de ure is om uit de slaap te ontwaken. Want het heil is ons nu meer nabij, dan toen wij tot geloof kwamen. De nacht is ver gevorderd, de dag is nabij. Laten wij dan de werken der duisternis afleggen en aandoen de wapenen des licht!” (Romeinen 13:11-12).

“Zoek geen vrouw” (1 Korinthiërs 7:27b). “Dit bedoel ik, broeders: de tijd is kort. Tenslotte, laten zij, die een vrouw hebben, zijn als zonder vrouw; die wenen, als weenden zij niet; die blijde zijn, als waren zij niet blijde; die kopen, als zouden zij er niets van behouden; die van de wereld gebruikt maken, als zouden zij haar niet ten einde toe gebruiken. Want het uiterlijk van deze wereld is bezig te verdwijnen (vers 29-31).

“Het einde aller dingen is nabij gekomen” (1 Petrus 4:7).

Jezus zei dat sommigen van zijn volgelingen nog in leven zouden zijn bij zijn terugkomst (Mattheüs 16:27-28). We zien dat Paulus hier hetzelfde verkondigt:

“Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren,zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; daarna zullen wij, levenden, die achterblijven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zo zullen wij altijd met de Here wezen” (1 Tessalonicenzen 4:15-17).

“Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden,” (1 Korinthiërs 15:51b).

Met betrekking tot de tekenen die zijn terugkomst voorafgaan, zei Jezus, “Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur” (Mattheüs 24:33). Wat later in de eerste eeuw, schreef Jacobus “Oefent ook gij geduld, sterkt uw harten, want de komst des Heren is nabij. Broeders, zucht niet tegen elkander, opdat gij niet onder het oordeel valt; zie de Rechter staat voor de deur” (Jacobus 5:8-9).

Conclusie

Het blijkt duidelijk in het nieuwe testament dat alle schrijvers de verwachting uitspraken dat de tweede komst van Jezus tijdens hun leven plaats zou vinden….en zij hadden er een reden toe,”hun Meester had dat hen verteld”.

De apostelen wisten dat Jezus’ terugkomst zou plaats vinden tijden hun leven en hun onderwijs kon niet fout zijn. Hun geïnspireerde voorspellingen, zoals opgeschreven in bijbel, kwamen van de Vader en van Jezus, door de kracht van de Heilige Geest:

“…en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader die Mij gezonden heeft” (Johannes 14:24b).

“…, omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt (Johannes 15:15b).

“….maar de trooster, de Heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb” (Johannes 14:26).

“doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de komende dingen (toekomst) zal Hij u verkondigen” (Johannes 16:13).

Wat de apostelen ook zeiden over “de dingen die zouden komen”, het moest de waarheid zijn. De Vader onderwees Jezus, Jezus onderwees zijn apostelen en de apostelen schreven zijn onderwijs op in de schriften. Dus als je zegt dat de apostelen fout waren, dan zeggen we daarmee eigenlijk ook dat Jezus en God incompetent zijn en dat de bijbel niet geïnspireerd is. En zoals gezegd, het evangelie van de apostelen was niet verkeerd en wel degelijk geïnspireerd:

“omdat onze evangelieprediking niet slechts in woorden tot u gekomen is, maar ook in kracht en in de Heilige Geest en in grote volheid;” (1 Tessalonicenzen 1:5).

“ Want ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd, maar door openbaring van Jezus Christus” (Galaten 1: 12).

Daarom moet de wederkomst van Jezus en alle gebeurtenissen er omheen plaats hebben gevonden in de eerste eeuw. Het “huisgezin” van God was gebouwd op apostelen en profeten, Jezus Christus zelf de hoeksteen. Zij die beweren dat de apostelen het verkeerd hadden, zeggen daarmee ook dat Jezus het verkeerd had. Er is slecht één acceptabele conclusie: de apostelen hadden het bij het rechte eind. Al de schriften die verwijzen naar eindtijd gebeurtenissen moeten betrekking hebben op vervolging van christenen onder Nero, de Romeinse burgeroorlog en de Joodse opstanding tegen Rome (64-70 NC) die uitmondde in de verwoesting van Jeruzalem en de tempel, en wat het einde betekende van het offeren van dieren, het definitieve einde van het oude verbondssysteem.

De beloofde terugkeer van Jezus, de opstanding, opname en oordeel moeten hebben plaats gevonden in die periode, ook wel genoemd “de laatste dagen”.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Het is ook een detail of ik in de hemel mijn eeuwigheid doorbreng of op de nieuwe aarde. Het is beide geweldig

Het is zeker allebei geweldig. We vormen dan ook één kudde. Hemel en aarde vormen één Koninkrijk Gods. Persoonlijk ben ik meer een aards mens. Het is alletwee volmaakt zoals oorspronkelijk de bedoeling was, misschien zelfs nog wel beter, want een opstand zal niet meer gebeuren, want de strijdvraag is beantwoord.

14 minuten geleden zei vredestichter:

Je bent wel royaal met je complimenten vandaag Sjako, ik knip inderdaad heel veel uit de bijbel ipv jullie jg handboek en waar meneer de Goeij zijn info vandaan haalt, meestal uit de slachttoren, o sorry voor mijn spelfout..uit jullie eigen doc 

""WELKOM BIJ DE WACHTTORENKIJKER""

''Informatie over foute leringen en praktijken van de organisatie van Jehovah’s Getuigen.''

http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/doelstelling-wachttorenkijker/

Wdg heeft wel een punt dat meneer de goeij nog wat worsteld met zijn jg verleden, maar weldra zal dit ook duidelijk worden, ik ga hem eens mailen en bedanken, misschien een leuk gesprek onder het genot van een lekkere  lunch want dat heeft deze beste man wel verdiend.. _:)_

Je hebt het wel gemunt op de waarheid. Wie heeft dat nog meer? S....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

1. Straks wanneer het Koninkrijk op aarde zal regeren zullen er 144.000 gezalfden samen Christus gaan regeren over de aarde.

Net als Jezus kunnen ook zijn door de geest verwekte en met heilige geest gezalfde volgelingen, die in zijn voetstappen treden, gezalfden worden genoemd (2Kor 1:21).

Jezus werd rechtstreeks door Jehovah gezalfd, terwijl zijn gemeente van geestelijke broeders hun zalving als groep via Jezus Christus ontvangt (Han 2:1-4, 32, 33).

Aldus zijn zij door God aangesteld om als koningen en priesters met Jezus Christus in de hemel te dienen (2Kor 5:5; Ef 1:13, 14; 1Pe 1:3, 4; Opb 20:6).

2. Openbaring geeft aan dat er twee groepen zijn: de 144.000 (Openb 7:4) en de grote schare (menigte = nieuwe vertaling)

9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.  10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’

vanaf ver 13 wordt er uitgelegd wie de grote menigte is.

13 Toen vroeg een van de oudsten mij: ‘Wie zijn dat in die witte gewaden en waar komen ze vandaan?’  14 Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.  15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen.

Samen met de mensen die een opstanding krijgen vormen ze 'de onderdanen' van Gods Koninkrijk .

3. Nieuwe hemel betekent een nieuw bestuur, namelijk Christus en de 144.000. De Nieuwe aarde is deze zelfde aarde en inwoners, maar dan als een Paradijs. De planeet op zich mankeert niks. Hij staat op de juiste afstand van de zon, de zee kent getijden door de maan wat ook weer belangrijk is voor het leven enz. De aarde wordt vernieuwd. Jezus maakt 'alles nieuw'. Openb 21:5 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

4. Mattheus 22:25 waren er bij ons zeven broers. De eerste trouwde en overleed zonder kinderen te hebben gekregen. Daarom trouwde zijn broer met de weduwe.  26 Zo ging het ook met de tweede en de derde broer, tot de zevende toe.  27 Uiteindelijk stierf ook de vrouw.  28 Wie van de zeven broers zal haar in de opstanding als vrouw krijgen? Want ze zijn allemaal met haar getrouwd geweest.’ 29 Jezus antwoordde: ‘Jullie zitten er helemaal naast, want jullie kennen de Schrift niet en ook Gods kracht niet.  30 In de opstanding trouwen mannen niet en worden vrouwen niet uitgehuwelijkt, maar zijn ze als engelen in de hemel.  

Nu ben ik er niet zeker van dat wanneer je getrouwd bent tijdens het oordeel of je dan getrouwd blijft in de Nieuwe Wereld. Zou ik moeten navragen. Ik ben er ook niet zeker van of er geen kinderen geboren worden. De aarde wordt gevuld maar niet overvuld. 

5. Ja de dood zal niet meer zijn straks.

Openb 21:4 4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’

Dit moet over aardse toestand gaan want in de hemel is nooit dood geweest. Een paar posten eerder heb ik aangetoond dat niet alle Christenen tegelijk opstaan.

Jesaja vergeleek de goddelozen der aarde, de van God vervreemde mensenmassa, met „de opgezweepte zee, wanneer die niet tot rust kan komen, waarvan de wateren zeewier en slijk blijven opwerpen” (Jes 57:20). In Openbaring 17:1, 15 wordt gezegd dat de „wateren” waarop Babylon de Grote „zit”, „volken en scharen en natiën en talen” betekenen. Verder profeteerde Jesaja betreffende Gods „vrouw”, Sion: „Want tot u zal de rijkdom der zee zich wenden; zelfs het vermogen der natiën zal tot u komen” (Jes 59:20; 60:1, 5). Dit schijnt te betekenen dat vele leden van de mensenmassa der aarde zich tot Gods symbolische „vrouw” zouden wenden.Daniël beschreef vier „beesten” die „uit de zee” opstegen en onthulde dat ze politieke koningen of koninkrijken symboliseerden (Da 7:2, 3, 17, 23)

Dit is altijd verstandig en dat zou jij ook eens moeten doen. Zet die bril nu eens af.

En lees nu zelf eens terug waar die grote menigte zich bevindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei ZENODotus:

En lees nu zelf eens terug waar die grote menigte zich bevindt.

Voor de troon van God die in de tent staat die over hen is uitgespreid.

Dat is in overeenkomst met Openbaring 21

21 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hun wonen. (Vers 3) De bescherming van God zal dus naar de mensen toekomen, niet andersom. De dood is nooit geweest in de hemel, dus dat moet over de aarde gaan.

Jehovah strekte zijn troon op een typologische en specifieke wijze tot de aarde uit in zijn bemoeienissen met de zonen van Israël. Aangezien de heerser in Israël „een koning” moest zijn „die Jehovah, uw God, zal uitkiezen”, die in Jehovah’s naam en in overeenstemming met Jehovah’s wet over Jehovah’s volk zou heersen, was zijn troon in werkelijkheid „Jehovah’s troon”. — De 17:14-18; 1Kr 29:23.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Voor de troon van God die in de tent staat die over hen is uitgespreid.

Dat is in overeenkomst met Openbaring 21

21 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hun wonen. (Vers 3) De bescherming van God zal dus naar de mensen toekomen, niet andersom. De dood is nooit geweest in de hemel, dus dat moet over de aarde gaan.

Jehovah strekte zijn troon op een typologische en specifieke wijze tot de aarde uit in zijn bemoeienissen met de zonen van Israël. Aangezien de heerser in Israël „een koning” moest zijn „die Jehovah, uw God, zal uitkiezen”, die in Jehovah’s naam en in overeenstemming met Jehovah’s wet over Jehovah’s volk zou heersen, was zijn troon in werkelijkheid „Jehovah’s troon”. — De 17:14-18; 1Kr 29:23.

Dat is niet wat er staat... Er staat in zijn tempel, en dat hij er zijn tent over zal uitspreiden... Chronologisch is wat in opb 21 staat iets later... Hier gaat het juist over de menigte die net uit de verdrukking komt (ook over die verdrukking valt te denken wat het betekent). Geheel de context van het vers laat weten dat die tempel zich in de hemel bevindt. Dat wordt b.v. met zoveel woorden gezegd in Opb 4,2; 11,19 en 14,17...

bijkomend:

Het woord hier gebruikt voor tempel, ναός, heeft vaak een iets nauwere betekenis dat het  woord ἱερόν... Ook JG geven dat toe, want in de wachttoren van 1980 p 15 wordt b.v. gezegd in het kader: "Het Griekse woord naos verwijst vaak naar het binnenste heiligdom dat de hemel zelf afbeeldt" om dan te komen tot de conclusie "Van de „grote schare” kan dus gezegd worden dat ze zich in de „tempel” of naos van God bevindt, zonder zich evenwel te zamen met de 144.000 geestelijke Israëlieten, die de „kleine kudde” van God vormen, als geestelijke schepselen in de hemel te bevinden" zoals geciteerd uit hetzelfde artikel moet je wel erg serieuze gedachtesprongen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid