Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei sjako:

3. Nieuwe hemel betekent een nieuw bestuur, namelijk Christus en de 144.000. De Nieuwe aarde is deze zelfde aarde en inwoners, maar dan als een Paradijs.

Misschien is het raadzaam om daarover wat concreter te worden, hoe ziet zo'n wereld er dan uit in vergelijking met nu? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

4 uur geleden zei ZENODotus:

Geheel de context van het vers laat weten dat die tempel zich in de hemel bevindt.

Dat is het nu juist niet. Waar was de tempel vroeger? Op aarde of in de hemel? Waar was er vroeger dood, in de hemel of op aarde?

Bovendien staat in Openbaring 22 dat Gods troon in het heilige Jeruzalem staat wat neerdaalt vanuit de hemel. God is bij de mensen en niet andersom.

3 Er zal geen enkele vervloeking meer zijn. De troon van God en van het Lam zal in de stad staan. Zijn slaven zullen heilige dienst voor hem doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei WdG:

Ik ken Jehovah's getuigen waarvan ik zeker weet dat ze kinderen van God zijn, en wel degelijk open staan voor een eerlijk gesprek

 Ik Weet Het zeker van niet  ""De aanvaarding van hét Evangelie""   makkelijke test voor iedereen (zeker jehova's zullen onmiddellijk door de mand vallen)  

 Als u de verderop voorgelegde vragen niet met “ja” beantwoordt, heeft het geen zin om met elkaar over Gods Woord te spreken. U bent dan namelijk (nog) geen gelovige volgens de bijbelse norm. In de Bijbel is een gelovige synoniem aan iemand die gehoorzaam is aan Gods Woord. In de praktijk betekent dit dat een gelovige zich te allen tijde aan Gods Woord wil onderwerpen (= aanvaarden = geloven) ongeacht of hij de boodschap op dat moment in detail begrijpt of niet.

Aanvaard de Here Jezus Christus

Datzelfde Woord maakt ons duidelijk dat Jezus van Nazareth na zijn opstanding werd gesteld tot “Naam boven alle naam” (Filippenzen 2 : 8-10) en tot Heere: “tot een Heere (= Jehovah uit het OT) en Christus, namelijk dezen Jezus, Dien gij gekruist hebt.” (Handelingen 2 : 36) Net zoals Petrus, Stefanus, Paulus en al die anderen die geloofden in de tijd dat het NT werd geschreven wisten, betekent dit dat een gelovige de Here Jezus Christus als zijn enige Heer aanvaardt. Er is geen andere Naam, zoals Handelingen 4:12 zegt: “En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.”

Een ieder die dit niet eenmaal in z’n leven in z’n hart aanvaard heeft en dat belijd heeft aan Christus Jezus, is geen gelovige (wedergeboren kind van God). Vervolgens werkt Gods Geest niet in hem of haar en worden de verborgenheden in Zijn Woord niet geopenbaard. De ervaring leert dat dit een goede communicatie over bijbelse onderwerpen erg moeilijk maakt.

Er zijn in hoofdzaak twee redenen dat u (nog) geen gelovige bent:

1) u hebt hét Evangelie nog nooit gehoord; Evangelie aan Jehova Getuigen
2) u hebt hét Evangelie wel gehoord, maar niet onvoorwaardelijk én helemaal aanvaard.

In het eerste geval is het verstandig om kennis te nemen van Zijn Woord, dat uitgebreid spreekt over de genade die in Christus Jezus wordt gegeven aan degenen die in Hem willen geloven. Het resultaat van deze genadegift is eeuwig leven in Christus. (Johannes 3 : 16) + Romeinen 5 : 15,16:

“Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van een, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van een mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen. En niet, gelijk de schuld was door den een, die gezondigd heeft, alzo is de gift; want de schuld is wel uit een misdaad tot verdoemenis, maar de genadegift is uit vele misdaden tot rechtvaardigmaking.”

Romeinen 6 : 23: “Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.”

In het tweede geval is het dringend zaak dat u deze weg verlaat. Die weg die vaak via organisaties, eigen wijsheid of andere namen loopt, leidt tot niets. Ik heb al aangehaald dat Handelingen 4:12 dit zonder pardon duidelijk maakt. Dus werp alle ballast van u af en aanvaard hét Evangelie onvoorwaardelijk én helemaal.

(bron http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/vertel-het-evangelie-aan-jehova-getuigen/)

Dan houd ik u nu graag de vragen voor die door een gelovige uit volle overtuiging met “JA” worden beantwoord.

1) Bent u met Christus gestorven en opgestaan? (Rom. 6:4,5)
2) Bent u wedergeboren? (Joh. 3:3-5) Evangelie aan Jehova Getuigen
3) Bent u behouden? (Joh. 3:36 / 6:47 /1 Kor. 3:15)
4) Woont de Heilige Geest in u? (Rom. 8:15 / Efez. 1:13)
5) Woont Christus in u? (Efez. 3:17 / Rom. 6:5)
6) Bent u een kind van God? (Gal. 3:26 / Rom. 8:16)
7) Bent u gezet in de hemel? (Efez. 2:6 / Kol. 1:5)
8) Behoort u tot het Lichaam van Christus? (Rom. 12:5 / Efez. 3:6)
9) Zijn uw zonden vergeven? (1 Joh. 2:12 en 3:9)
10) Bent u een nieuw schepsel? (2 Kor. 5:17 / Efez. 4:24)
11) Erft u met Christus? (Efez. 3:6 / Rom. 8:17)
12) Behoort u tot het Zaad van Abraham? (Gal. 3:14-18)
13) Woont Jehovah (de Vader) in u? (Joh. 14:23)

Evangelie aan Jehova Getuigen

In navolging van God zelf wil een gelovige dat elk mens op aarde in de Here Jezus Christus gelooft, zoals God dat bedoeld heeft. In de eenheid die Christus ons dan geeft is het prettig van gedachten wisselen over de veelkleurige waarheid die God ons via Zijn Woord de Bijbel geschonken heeft.

Dus: vertel hét Evangelie aan Jehova Getuigen.

en over waarheid gesproken !!, Wdg ga eens in gesprek met je vrienden van deze groep of met Sjako, en je zult zien dat dit een geweldig hulp middel is, om duidelijkheid te verschaffen, met wie je te maken hebt..

Succes..

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei vredestichter:

 Ik Weet Het zeker van niet  ""De aanvaarding van hét Evangelie""   makkelijke test voor iedereen (zeker jehova's zullen onmiddellijk door de mand vallen)  

 Als u de verderop voorgelegde vragen niet met “ja” beantwoordt, heeft het geen zin om met elkaar over Gods Woord te spreken. U bent dan namelijk (nog) geen gelovige volgens de bijbelse norm. In de Bijbel is een gelovige synoniem aan iemand die gehoorzaam is aan Gods Woord. In de praktijk betekent dit dat een gelovige zich te allen tijde aan Gods Woord wil onderwerpen (= aanvaarden = geloven) ongeacht of hij de boodschap op dat moment in detail begrijpt of niet.

Aanvaard de Here Jezus Christus

Datzelfde Woord maakt ons duidelijk dat Jezus van Nazareth na zijn opstanding werd gesteld tot “Naam boven alle naam” (Filippenzen 2 : 8-10) en tot Heere: “tot een Heere (= Jehovah uit het OT) en Christus, namelijk dezen Jezus, Dien gij gekruist hebt.” (Handelingen 2 : 36) Net zoals Petrus, Stefanus, Paulus en al die anderen die geloofden in de tijd dat het NT werd geschreven wisten, betekent dit dat een gelovige de Here Jezus Christus als zijn enige Heer aanvaardt. Er is geen andere Naam, zoals Handelingen 4:12 zegt: “En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.”

Een ieder die dit niet eenmaal in z’n leven in z’n hart aanvaard heeft en dat belijd heeft aan Christus Jezus, is geen gelovige (wedergeboren kind van God). Vervolgens werkt Gods Geest niet in hem of haar en worden de verborgenheden in Zijn Woord niet geopenbaard. De ervaring leert dat dit een goede communicatie over bijbelse onderwerpen erg moeilijk maakt.

Er zijn in hoofdzaak twee redenen dat u (nog) geen gelovige bent:

1) u hebt hét Evangelie nog nooit gehoord; Evangelie aan Jehova Getuigen
2) u hebt hét Evangelie wel gehoord, maar niet onvoorwaardelijk én helemaal aanvaard.

In het eerste geval is het verstandig om kennis te nemen van Zijn Woord, dat uitgebreid spreekt over de genade die in Christus Jezus wordt gegeven aan degenen die in Hem willen geloven. Het resultaat van deze genadegift is eeuwig leven in Christus. (Johannes 3 : 16) + Romeinen 5 : 15,16:

“Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van een, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van een mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen. En niet, gelijk de schuld was door den een, die gezondigd heeft, alzo is de gift; want de schuld is wel uit een misdaad tot verdoemenis, maar de genadegift is uit vele misdaden tot rechtvaardigmaking.”

Romeinen 6 : 23: “Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.”

In het tweede geval is het dringend zaak dat u deze weg verlaat. Die weg die vaak via organisaties, eigen wijsheid of andere namen loopt, leidt tot niets. Ik heb al aangehaald dat Handelingen 4:12 dit zonder pardon duidelijk maakt. Dus werp alle ballast van u af en aanvaard hét Evangelie onvoorwaardelijk én helemaal.

Dan houd ik u nu graag de vragen voor die door een gelovige uit volle overtuiging met “JA” worden beantwoord.

1) Bent u met Christus gestorven en opgestaan? (Rom. 6:4,5)
2) Bent u wedergeboren? (Joh. 3:3-5) Evangelie aan Jehova Getuigen
3) Bent u behouden? (Joh. 3:36 / 6:47 /1 Kor. 3:15)
4) Woont de Heilige Geest in u? (Rom. 8:15 / Efez. 1:13)
5) Woont Christus in u? (Efez. 3:17 / Rom. 6:5)
6) Bent u een kind van God? (Gal. 3:26 / Rom. 8:16)
7) Bent u gezet in de hemel? (Efez. 2:6 / Kol. 1:5)
8) Behoort u tot het Lichaam van Christus? (Rom. 12:5 / Efez. 3:6)
9) Zijn uw zonden vergeven? (1 Joh. 2:12 en 3:9)
10) Bent u een nieuw schepsel? (2 Kor. 5:17 / Efez. 4:24)
11) Erft u met Christus? (Efez. 3:6 / Rom. 8:17)
12) Behoort u tot het Zaad van Abraham? (Gal. 3:14-18)
13) Woont Jehovah (de Vader) in u? (Joh. 14:23)

Evangelie aan Jehova Getuigen

In navolging van God zelf wil een gelovige dat elk mens op aarde in de Here Jezus Christus gelooft, zoals God dat bedoeld heeft. In de eenheid die Christus ons dan geeft is het prettig van gedachten wisselen over de veelkleurige waarheid die God ons via Zijn Woord de Bijbel geschonken heeft.

Dus: vertel hét Evangelie aan Jehova Getuigen.

en over waarheid gesproken !!, Wdg ga eens in gesprek met je vrienden van deze groep of met Sjako, en je zult zien dat dit een geweldig hulp middel is, om duidelijkheid te verschaffen, met wie je te maken hebt..

Succes..

Nu kopieer je, vredestichter, zonder bron-vermelding. Wat heeft dit voor zin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei WdG:

Wat heeft dit voor zin?

je hebt gelijk over de bron vermelding (is nu toegevoegd) maar niet over het feit van deze behulpzame test, deze is wat mij erg behulpzaam, om onderscheid te maken, tussen een kind van God, of wie of wat dan ook, je kunt hem ook gebruiken voor moslims, kerkgangers, forum bezoekers, dominee's, priesters, joden, boeddhisten, werkt op iedereen  in jou omgeving..

soms zijn de dingen niet zo als ze lijken, en met jou opmerking, dat een aantal jehova's die jij kent wederom geboren zijn, kinderen van God zijn, vond ik het nodig om deze test te plaatsen, 

ik dacht als WdG: hier al niet zeker over is!! (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

je hebt gelijk over de bron vermelding (is nu toegevoegd) maar niet over het feit van deze behulpzame test, deze is wat mij erg behulpzaam, om onderscheid te maken, tussen een kind van God, of wie of wat dan ook, je kunt hem ook gebruiken voor moslims, kerkgangers, forum bezoekers, dominee's, priesters, joden, boeddhisten, werkt op iedereen  in jou omgeving..

IK hoef dit onderscheid niet te maken, vredestichter. De Bijbel is duidelijk genoeg. De Heilige Geest overtuigt ons, Niemand anders. Ik kan ook wel bronnen vinden die uitleggen dat jij of ik een kind van de duivel zou zijn. En?

Dan terug naar het topic: stel dat Jezus inderdaad in 70 wederkwam (dat geloof je toch?), waar is de duivel (satan) gebleven? Of, waar is deze nu? En, zal deze tot in eeuwigheid ronddwalen en mensen proberen te verleiden? Of, zal zijn kracht ook "geleidelijk" af nemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei WdG:

IK hoef dit onderscheid niet te maken, vredestichter. De Bijbel is duidelijk genoeg. De Heilige Geest overtuigt ons, Niemand anders. Ik kan ook wel bronnen vinden die uitleggen dat jij of ik een kind van de duivel zou zijn. En?

Dan terug naar het topic: stel dat Jezus inderdaad in 70 wederkwam (dat geloof je toch?), waar is de duivel (satan) gebleven? Of, waar is deze nu? En, zal deze tot in eeuwigheid ronddwalen en mensen proberen te verleiden? Of, zal zijn kracht ook "geleidelijk" af nemen?

Amen De heilige Geest overtuigd ons, en dit zal door Gods woord bevestigd worden toch, en ik ben de laatste om te zeggen dat iemand een kind van de duivel is.

maar het ging om jou opmerking, over kennissen die Jij had bij de Jehova, en jou stelling was dat Jij mensen kende bij deze groepering, die een kind van God zouden zijn, en daar ben ik het niet mee eens, en wilde je behulpzaam zijn met deze test, (niet specifiek alleen voor jehova getuigen) maar voor iedereen die je tegenkomt..

Ik was net met je laatste opmerking bezig, over onsterfelijkheid, heb al een hoop teksten gevonden, maar wil dit in zijn verband brengen, ik vind het geweldig om te doen wordt er zelf enorm door opgebouwd, en heel erg blij van, 

maar ik wil dit wel goed uitwerken om misverstanden te voorkomen, dus kost ff tijd (kan die ook gelijk op internet) 

wat jou laatste vraag betreft daar is de bijbel heel duidelijk over oa in kol h2

9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis.

duisternis is niets anders dan gebrek aan licht..

en omdat wij het licht zijn van de wereld ...

Begrijp je, de vader van de leugens is satan toch ?

Jezus is de weg de waarheid en het leven toch ?

Dus mijn conclusie is, de duivel heeft geen enkele autoriteit geen enkele macht, want Jezus heeft nu alle macht, (in de hemel en op aarde) en dit aan ons gegeven op aarde,

wat gaat er dan mis, als je een leugenaar gelooft geef je hem invloed in jou leven, hoeft niet, wij zijn vrijgekocht, paulus spreekt er zo vaak over (laat je dan niet opnieuw een slavejuk opleggen)

maar kan dus wel, maar wij de kinderen van het licht, die wandelen in het licht, zijn de stad op een berg.. om Het evangelie van het koninkrijk te preken, aan iedereen, zodat hun ogen opengaan wat reeds 2000 jaar geleden al gebeurt is,

Jezus heeft overwonnen, de kerkers staan open  luc 4 het aangename jaar gebondenen los te maken gevangenen te bevrijden zieken te genezen demonen uit te drijven en armen het evangelie te verkondigen

en deze boodschap zal steeds meer invloed gaan krijgen op deze wereld, zodat die muis (duivel) met een hele grote microfoon, steeds minder gehoord en gelooft wordt..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei vredestichter:

mijn conclusie is, de duivel heeft geen enkele autoriteit geen enkele macht, want Jezus heeft nu alle macht, (in de hemel en op aarde) en dit aan ons gegeven op aarde

Ook jou kan ik wat informatie verschaffen over video's op bestelling waarin kinderen of dieren op de meest satanische manieren worden gemarteld, verkracht en vermoord. Of wat met in Noord-Koreaanse kampen doet. Of in laboratoria met dieren. Je zult er nachten van wakker liggen.

Wat betekent het nou 'de duivel heeft geen enkele macht als het voor een groot gedeelte van de wereld de hel op aarde is? Holle retoriek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei vredestichter:

Amen De heilige Geest overtuigd ons, en dit zal door Gods woord bevestigd worden toch, en ik ben de laatste om te zeggen dat iemand een kind van de duivel is. maar het ging om jou opmerking, over kennissen die Jij had bij de Jehova, en jou stelling was dat Jij mensen kende bij deze groepering, die een kind van God zouden zijn, en daar ben ik het niet mee eens, en wilde je behulpzaam zijn met deze test, (niet specifiek alleen voor jehova getuigen) maar voor iedereen die je tegenkomt.. Ik was net met je laatste opmerking bezig, over onsterfelijkheid, heb al een hoop teksten gevonden, maar wil dit in zijn verband brengen, ik vind het geweldig om te doen wordt er zelf enorm door opgebouwd, en heel erg blij van, maar ik wil dit wel goed uitwerken om misverstanden te voorkomen, dus kost ff tijd (kan die ook gelijk op internet) wat jou laatste vraag betreft daar is de bijbel heel duidelijk over oa in kol h2 9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15 Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis. duisternis is niets anders dan gebrek aan licht.. en omdat wij het licht zijn van de wereld ... Begrijp je, de vader van de leugens is satan toch ? Jezus is de weg de waarheid en het leven toch ? Dus mijn conclusie is, de duivel heeft geen enkele autoriteit geen enkele macht, want Jezus heeft nu alle macht, (in de hemel en op aarde) en dit aan ons gegeven op aarde, wat gaat er dan mis, als je een leugenaar gelooft geef je hem invloed in jou leven, hoeft niet, wij zijn vrijgekocht, paulus spreekt er zo vaak over (laat je dan niet opnieuw een slavejuk opleggen) maar kan dus wel, maar wij de kinderen van het licht, die wandelen in het licht, zijn de stad op een berg.. om Het evangelie van het koninkrijk te preken, aan iedereen, zodat hun ogen opengaan wat reeds 2000 jaar geleden al gebeurt is, Jezus heeft overwonnen, de kerkers staan open  luc 4 het aangename jaar gebonden en los te maken gevangenen te bevrijden zieken te genezen demonen uit te drijven en armen het evangelie te verkondigen en deze boodschap zal steeds meer invloed gaan krijgen op deze wereld, zodat die muis (duivel) met een hele grote microfoon, steeds minder gehoord en gelooft wordt..

Het ontwapenen en tentoonstellen van de leugens der machten is een interessant gegeven, kan je daar ook concrete voorbeelden van geven opdat meer mensen zich daar bewust van kunnen worden?

3 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Holle retoriek.

Jammer genoeg wel, stilaan lijkt het alsof elk ernstig debat de kop moet ingedrukt worden door van hetzelfde nog veel meer te posten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Wat betekent het nou 'de duivel heeft geen enkele macht als het voor een groot gedeelte van de wereld de hel op aarde is? Holle retoriek.

Mystics je heb me niet goed begrepen, als Jezus alle macht heeft in de hemel en op aarde dat zegt hij toch Mij is alle macht gegeven

en er zoveel teksten staan die dit bevestigen, bied weerstand aan de duivel en hij zal van je vlieden enz enz 

dus als je de waarheid kent (Jezus) een Relatie hebt met de Heilige geest zijn woord kent, dan kan hij, dan hoeft hij geen macht meer over jou te hebben..

helaas weten heel veel mensen dit nog niet, en misleid hij mensen nog steeds, met alle gevolgen van dien

dus concreet als je de weg kent ( voorbeeld van groningen naar maastricht) kan er een leugenaar voor bij komen die jou verteld dat je richting berlijn moet, maar dit zal geen enkel effect op jou hebben, 

maar voor de mensen die de waarheid niet kennen pfff waar zijn die mee bezig..

voor ons is het dus de zaak om ze over Jezus te vertellen zodat ze gaan beseffen wie ze werkelijk zijn, heel kostbaar heel waardevol, en kunnen gaan leven als zonen en dochters van papa, welkom in een koninklijke familie. 

op deze aarde...

want of jullie me nou wel of niet geloven Jezus heeft overwonnen en wij zijn meer dan overwinnaars..._:)_

en dat geld niet voor straks, maar voor nu op aarde..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei vredestichter:

maar het ging om jou opmerking, over kennissen die Jij had bij de Jehova, en jou stelling was dat Jij mensen kende bij deze groepering, die een kind van God zouden zijn, en daar ben ik het niet mee eens, en wilde je behulpzaam zijn met deze test, (niet specifiek alleen voor jehova getuigen) maar voor iedereen die je tegenkomt..

Ik was net met je laatste opmerking bezig, over onsterfelijkheid, heb al een hoop teksten gevonden, maar wil dit in zijn verband brengen, ik vind het geweldig om te doen wordt er zelf enorm door opgebouwd, en heel erg blij van, 

maar ik wil dit wel goed uitwerken om misverstanden te voorkomen, dus kost ff tijd (kan die ook gelijk op internet) 

wat jou laatste vraag betreft daar is de bijbel heel duidelijk over oa in kol h2

9Want in Christus is de Godheid in heel haar volheid lijfelijk aanwezig, 10en in Hem hebt gij deel aan die volheid. Hij is het hoofd waaraan alle heerschappijen en machten onderworpen zijn. 11In Hem zijt gij ook besneden, niet in een fysieke zin, door een lichamelijke ingreep, maar met de Christus-besnijdenis: 12de doop. In de doop zijt gij met Hem begraven, maar ook met Hem verrezen, door uw geloof in de kracht van God die Hem uit de dood deed opstaan. 13Ook u die dood waart ten gevolge van uw zonden en uw morele onbehouwenheid heeft God weer levend gemaakt met Hem. Hij heeft ons al onze zonden vergeven. 14Hij heeft de oorkonde met haar bezwarende bepalingen, die tegen ons getuigde, verscheurd. Hij heeft haar vernietigd en aan het kruis genageld. 15Hij heeft de heerschappijen en de machten ontwapend en publiek ten toon gesteld. Hij heeft over hen getriomfeerd door het kruis.

duisternis is niets anders dan gebrek aan licht..

en omdat wij het licht zijn van de wereld ...

Begrijp je, de vader van de leugens is satan toch ?

Jezus is de weg de waarheid en het leven toch ?

Dus mijn conclusie is, de duivel heeft geen enkele autoriteit geen enkele macht, want Jezus heeft nu alle macht, (in de hemel en op aarde) en dit aan ons gegeven op aarde,

wat gaat er dan mis, als je een leugenaar gelooft geef je hem invloed in jou leven, hoeft niet, wij zijn vrijgekocht, paulus spreekt er zo vaak over (laat je dan niet opnieuw een slavejuk opleggen)

maar kan dus wel, maar wij de kinderen van het licht, die wandelen in het licht, zijn de stad op een berg.. om Het evangelie van het koninkrijk te preken, aan iedereen, zodat hun ogen opengaan wat reeds 2000 jaar geleden al gebeurt is,

Jezus heeft overwonnen, de kerkers staan open  luc 4 het aangename jaar gebondenen los te maken gevangenen te bevrijden zieken te genezen demonen uit te drijven en armen het evangelie te verkondigen

en deze boodschap zal steeds meer invloed gaan krijgen op deze wereld, zodat die muis (duivel) met een hele grote microfoon, steeds minder gehoord en gelooft wordt..

 

Een paar opmerkingen:

1. We spreken over Jehovah's getuigen. Graag wil ik dat je ze toch zo benoemd. Goed?

2. Inderdaad geloof ik nog steeds dat er ook onder de Jehovah's getuigen kinderen van God zijn. Het is een ander topic. Als je daar op door wilt gaan, start dan een nieuw onderwerp. Goed?

3. Ik ben met je eens dat een kind van God er voor kan kiezen of hij of zij satan toelaat. Ik ben ook met je eens dat alles ongeveer 2000 jaar geschied IS. Ik geloof ook dat ik een nieuwe schepping BEN. Ik geloof ook dat ik de gerechtigheid Gods BEN in Christus. Ik geloof ook dat Christenen autoriteit ontvangen hebben van Christus en ik geloof ook dat we grotere werken DOEN dan HIJ. Ik ervaar het eveneens zo. Tot zover ga ik met je mee.

4. Waar ik niet in mee ga is de macht van de duivel. De duivel gaat nog steeds rond om te verslinden wie hij verslinden kan. Er komt een moment dat hij definitief van het toneel verdwenen is. Dan KAN niemand meer misleid worden. Dan IS er geen dood meer, ook geen ziekte. Zeker geloof ik in genezing, en, ik maak er zelf ook gebruik van. Misschien verbaast je dat? Maar, ik zie wel dat de duivel aanvalt. Het is een feit dat mensen - ook Christenen - verzocht worden. Als satan definitief verdwenen is, zijn er geen verzoekingen meer, de hele wereld zal dan - in alle opzichten - perfect zijn. Hoe deze er uit ziet, is wellicht een nieuw onderwerp waard?

5. Zelfs als Jezus in het jaar 70 wedergekomen is (wat ik niet geloof - ik geloof dat Hij Zich getoond heeft aan mensen, zodat ze konden getuigen van Zijn opstanding), dan is het op zijn minst merkwaardig dat we nu al 2000 jaar wachten tot ook de fysieke dood verdwenen is. Nog steeds worden mensen niet of nauwelijks ouder dan 120 jaar. Nog steeds is de levensverwachting van de mens relatief laag. Nog steeds sterft iedereen. Er is geen enkele aanwijzing dat er mensen zijn die fysiek niet meer zullen sterven. In dat opzicht is 2000 jaar een lange tijd. Het bezwaar dat Jezus "2000 jaar zou wachten" is geen groter bezwaar tegen het preterisme, dat geen logische verklaring levert voor het feit dat mensen - 2000 jaar later - nog steeds sterven, voor het feit dat 2000 jaar later vreselijke oorlogen gaande waren en zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Het ontwapenen en tentoonstellen van de leugens der machten is een interessant gegeven, kan je daar ook concrete voorbeelden van geven opdat meer mensen zich daar bewust van kunnen worden?

Ik denk de grootste misleiding van de duivel, is dat hij zijn identiteit, hopeloosheid, veroordeelt, vol met schaamte, depressief, afgewezen, zonder blijdschap, liefde, en geloof,..

zijn identiteit graag wil verplaatsten in de gedachten van ons mensen, bij ons (volgelingen van Jezus)lukt dat moeilijk, maar in de wereld lukt hem dat nog veel te veel

deze boodschap is bijv een hele mooie.

Beste lezer,  weet je welke gedachten Ik over jou heb? 

Het zijn gedachten van vrede. Gedachten van het goede, gedachten van voorziening, gedachten van leven, gedachten van kracht, gedachten van zegen en genade. 

Het zijn deze gedachten die je nodig hebt, mijn kind. Gedachten van vrede, om jou een hoopvolle toekomst te geven. Een toekomst waar eigenlijk elk mens van droomt. 

‘Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, 
om u een hoopvolle toekomst te geven’ (Jeremia 29:11)

Luister naar Mij

Wie wil Mij nemen zoals Ik ben? Wie wil zijn eigen denken opzij zetten en als een kind in mijn Koninkrijk binnen komen? 

Dit is het enige wat Ik van je vraag: dat je luistert naar Mij. Dat je Mij vertrouwt boven alles. 

Dat je je laat leiden door mijn Woord en door geen andere verkondigingen, door geen andere leringen, door geen 
andere winden die blazen over mijn volk en over deze wereld. Dat je vasthoudt aan mijn woorden, die Ik heb laten optekenen voor jou, in de Bijbel. 

Dat is genezing voor jouw gebeente. Dat is kracht voor jouw hart. Dat is richting voor jouw leven. Dat is vrede voor jouw bestaan. Rust voor jouw innerlijk.

Luister naar mijn woorden. 

Dan heb je geen onrust. Dan ken je geen angst. Dan is er geen twijfel, want dan weet je waarheen je moet gaan. 

‘Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.’ (Psalm 119:105)

Ze zijn het richtsnoer voor je leven. Als je mijn woorden vasthoudt, dan zul je werkelijk vrede kennen. 

Mijn woorden heb Ik je gegeven, mijn kind, als voedsel voor je geest, als voedsel voor je hart om de leegten in je binnenste op te vullen. Lees daarom mijn Woord. Geniet van mijn Woord. Drink uit mijn rivier en je zult zoveel leven ontdekken, zoveel vreugde en dan zul je zelf anderen kunnen voeden die ook honger en dorst hebben. 

Dan zul je kunnen uitdelen van Mij in deze wereld. Dan zul je rijk gezegend zijn en anderen rijkelijk kunnen zegenen 
met mijn levenskracht.

- Jezus Christus

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Een paar opmerkingen:

1. We spreken over Jehovah's getuigen. Graag wil ik dat je ze toch zo benoemd. Goed? 

2. Inderdaad geloof ik nog steeds dat er ook onder de Jehovah's getuigen kinderen van God zijn. Het is een ander topic. Als je daar op door wilt gaan, start dan een nieuw onderwerp. Goed?

1 en 2 ik moet je helaas teleurstellen, deze getuigen niet van ''Jehova'' waar wij over praten, want deze Jehova is mens geworden ''Jezus''en zolang deze getuigen dit niet belijden, ( Jezus is God ) maak ik daar duidelijk een onderscheid in.. om geen misverstanden te veroorzaken..

3. Ik ben met je eens dat een kind van God er voor kan kiezen of hij of zij satan toelaat. Ik ben ook met je eens dat alles ongeveer 2000 jaar geschied IS. Ik geloof ook dat ik een nieuwe schepping BEN. Ik geloof ook dat ik de gerechtigheid Gods BEN in Christus. Ik geloof ook dat Christenen autoriteit ontvangen hebben van Christus en ik geloof ook dat we grotere werken DOEN dan HIJ. Ik ervaar het eveneens zo. Tot zover ga ik met je mee.

Fijn !!

4. Waar ik niet in mee ga is de macht van de duivel. De duivel gaat nog steeds rond ( als een briesende leeuw ) om te verslinden wie hij verslinden kan. Er komt een moment dat hij definitief van het toneel verdwenen is. Dan KAN niemand meer misleid worden. Dan IS er geen dood meer, ook geen ziekte. Zeker geloof ik in genezing, en, ik maak er zelf ook gebruik van. Misschien verbaast je dat? Maar, ik zie wel dat de duivel aanvalt. Het is een feit dat mensen - ook Christenen - verzocht worden. Als satan definitief verdwenen is, zijn er geen verzoekingen meer, de hele wereld zal dan - in alle opzichten - perfect zijn. Hoe deze er uit ziet, is wellicht een nieuw onderwerp waard?

past toch prima in deze topic, ik ben net met een mooi stuk bezig komt goed !!

5. Zelfs als Jezus in het jaar 70 wedergekomen is (wat ik niet geloof - ik geloof dat Hij Zich getoond heeft aan mensen, zodat ze konden getuigen van Zijn opstanding), dan is het op zijn minst merkwaardig dat we nu al 2000 jaar wachten tot ook de fysieke dood verdwenen is. Nog steeds worden mensen niet of nauwelijks ouder dan 120 jaar. Nog steeds is de levensverwachting van de mens relatief laag. Nog steeds sterft iedereen. Er is geen enkele aanwijzing dat er mensen zijn die fysiek niet meer zullen sterven. In dat opzicht is 2000 jaar een lange tijd. Het bezwaar dat Jezus "2000 jaar zou wachten" is geen groter bezwaar tegen het preterisme, dat geen logische verklaring levert voor het feit dat mensen - 2000 jaar later - nog steeds sterven, voor het feit dat 2000 jaar later vreselijke oorlogen gaande waren en zijn.  Ook zal dit duidelijk worden in deze topic,  maar in ieder geval bedankt voor je attentie..

Ik ben nu met de studie bezig " onsterfelijk''  het zal je verbazen ..  maar kost wel ff tijd..:E

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei vredestichter:

Mystics je heb me niet goed begrepen, als Jezus alle macht heeft in de hemel en op aarde dat zegt hij toch Mij is alle macht gegeven

en er zoveel teksten staan die dit bevestigen, bied weerstand aan de duivel en hij zal van je vlieden enz enz 

dus als je de waarheid kent (Jezus) een Relatie hebt met de Heilige geest zijn woord kent, dan kan hij, dan hoeft hij geen macht meer over jou te hebben..

helaas weten heel veel mensen dit nog niet, en misleid hij mensen nog steeds, met alle gevolgen van dien

dus concreet als je de weg kent ( voorbeeld van groningen naar maastricht) kan er een leugenaar voor bij komen die jou verteld dat je richting berlijn moet, maar dit zal geen enkel effect op jou hebben, 

maar voor de mensen die de waarheid niet kennen pfff waar zijn die mee bezig..

voor ons is het dus de zaak om ze over Jezus te vertellen zodat ze gaan beseffen wie ze werkelijk zijn, heel kostbaar heel waardevol, en kunnen gaan leven als zonen en dochters van papa, welkom in een koninklijke familie. 

op deze aarde...

want of jullie me nou wel of niet geloven Jezus heeft gewonnen en wij zijn meer dan overwinnaars...

en dat geld niet voor straks, maar voor nu op aarde..

 

Je maakt de opmerking dat de duivel geen macht heeft. Lijkt me onhoudbaar. Nu heb je t opeens over alleen christen? Maar ook die zondigen? Soms zelfs héél erg. Lijkt me dus ook onhoudbaar. Waarom is dit zo onwrikbaar en belangrijk voor je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Holle retoriek.

wauw ik kreeg net een openbaring ha ha uit 2 kor 10 

4 De wapens waarmee wij strijden zijn niet zwak, ze zijn geladen met Gods kracht, in staat elke sterkte te breken. Wij werpen redeneringen omver, 5elke verschansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is. 7Wat volgt spreekt eigenlijk vanzelf. Is iemand er van overtuigd dat hij aan Christus toebehoort? Bij enig nadenken zal hij moeten erkennen dat wij ook aan Christus toebehoren, even goed als hij. 8Ja, als ik me wat te veel laat voorstaan op de autoriteit die de Heer ons gegeven heeft - overigens niet om af te breken maar om op te bouwen ik zal mijn roemen waar maken! 9Ik wil niet de schijn op mij laden dat ik u per brief tracht te intimideren. 10“Want zijn brieven,” zegt men, “zijn streng en bars,

zit tussen onze oren ha ha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei vredestichter:

Ik denk de grootste misleiding van de duivel, is dat hij zijn identiteit, hopeloosheid, veroordeelt, vol met schaamte, depressief, afgewezen, zonder blijdschap, liefde, en geloof,.. zijn identiteit graag wil verplaatsten in de gedachten van ons mensen, bij ons (volgelingen van Jezus)lukt dat moeilijk, maar in de wereld lukt hem dat nog veel te veel. deze boodschap is bijv een hele mooie. Beste lezer,  weet je welke gedachten Ik over jou heb? Het zijn gedachten van vrede. Gedachten van het goede, gedachten van voorziening, gedachten van leven, gedachten van kracht, gedachten van zegen en genade. Het zijn deze gedachten die je nodig hebt, mijn kind. Gedachten van vrede, om jou een hoopvolle toekomst te geven. Een toekomst waar eigenlijk elk mens van droomt. ‘Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven’ (Jeremia 29:11) Luister naar Mij Wie wil Mij nemen zoals Ik ben? Wie wil zijn eigen denken opzij zetten en als een kind in mijn Koninkrijk binnen komen? Dit is het enige wat Ik van je vraag: dat je luistert naar Mij. Dat je Mij vertrouwt boven alles. Dat je je laat leiden door mijn Woord en door geen andere verkondigingen, door geen andere leringen, door geen andere winden die blazen over mijn volk en over deze wereld. Dat je vasthoudt aan mijn woorden, die Ik heb laten optekenen voor jou, in de Bijbel. Dat is genezing voor jouw gebeente. Dat is kracht voor jouw hart. Dat is richting voor jouw leven. Dat is vrede voor jouw bestaan. Rust voor jouw innerlijk. Luister naar mijn woorden. Dan heb je geen onrust. Dan ken je geen angst. Dan is er geen twijfel, want dan weet je waarheen je moet gaan. ‘Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.’ (Psalm 119:105) Ze zijn het richtsnoer voor je leven. Als je mijn woorden vasthoudt, dan zul je werkelijk vrede kennen. Mijn woorden heb Ik je gegeven, mijn kind, als voedsel voor je geest, als voedsel voor je hart om de leegten in je binnenste op te vullen. Lees daarom mijn Woord. Geniet van mijn Woord. Drink uit mijn rivier en je zult zoveel leven ontdekken, zoveel vreugde en dan zul je zelf anderen kunnen voeden die ook honger en dorst hebben.  Dan zul je kunnen uitdelen van Mij in deze wereld. Dan zul je rijk gezegend zijn en anderen rijkelijk kunnen zegenen met mijn levenskracht. - Jezus Christus

Staat allemaal mooi, als ik dat voorleg aan m'n omgeving dan komen mensen meestal met heel eenvoudige vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei vredestichter:

Ik ben nu met de studie bezig " onsterfelijk''  het zal je verbazen ..  maar kost wel ff tijd..:E

 

 

Het aantal - eenvoudige - open vragen stapelt zich inmiddels enorm op. En, nee, het gaat me niet verbazen. Lees het topic nog maar eens rustig door, en beantwoord de openstaande vragen nog maar eens.

 

Overigens ben ik met je eens dat we meer dan overwinnaars zijn in Christus. De Bijbel leert ons dat, het is waar. En ook heeft satan slechts macht, als "wij" hem die macht geven. Christus heeft inderdaad de macht van satan gebroken. Toch is satan er nog. Zijn macht is gebroken. Het is als het ware een oorlog die gewonnen is, maar waar de daders nog ronddolen om te verslinden we ze verslinden kunnen. Het voorbeeld gaat niet helemaal op, maar, misschien begrijp je de strekking. De ellende houdt pas op als de dader (satan) achter slot en grendel zit. Pas dan KAN hij niet meer ronddolen, KAN hij niemand verslinden. Nu nog wel, het gebeurt.

Je fraaie studie over onsterfelijkheid zal niks veranderen aan de feiten. In het meest gunstige geval ontdek je dat mensen fysiek nog steeds dood gaan en ga je er een geestelijke draai aan geven. Nee, vredestichter, feit is dat 2000 jaar na dato mensen nog steeds sterven. Feit is dat dit een lange tijd is. En, in "ons" scenario zal de fysieke dood in een ondeelbaar moment verdwenen zijn, bij de werkelijke wederkomst.

 

Gaan we dus de twee scenario's schetsen: In "jouw" scenario zal de fysieke dood langzaam verdwijnen, worden mensen steeds ouder, misschien wel 10.000 jaar op een bepaald moment, om uiteindelijk niet meer te sterven. De fysieke dood blijft dus nog heeeeel lang bestaan. De duivel blijft nog heeeeel lang rondolen om mensen te misleiden en ziekte zal toch ook nog heeeeeel lang aanwezig zijn. Immers, alleen gelovigen kunnen zich beroepen op de autoriteit van Christus, en zelfs dat kunnen is ook relatief, omdat niet alle Christenen daarin geloven en omdat ook Christenen die daar wel in geloven ook niet altijd genezen (helaas). In "mijn" scenario zijn we ook een nieuwe schepping, zijn we ook Gods rechtvaardigheid. Maar, dan is er een verschil: ik geloof dat in een ondeelbaar moment alle ellende zal verdwijnen; de fysieke dood, alle ziektes, rampen en noem maar op. Ik geloof ook dat de tijd dringt en dat dit ieder moment kan gebeuren. Ofwel: "mijn" scenario ziet er toch rooskleuriger uit, en die claim wordt nu juist gelegd door aanhangers van "jouw" leer, die deze geweldige veranderingen niet in een ondeelbaar moment laten plaatsvinden, maar in een heeeeeel geleidelijk proces dat 2000 jaar geleden begonnen is, en best nog 20.000 jaar kan duren, of misschien zelfs eeuwig....

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Gaan we dus de twee scenario's schetsen: In "jouw" scenario zal de fysieke dood langzaam verdwijnen, worden mensen steeds ouder, misschien wel 10.000 jaar op een bepaald moment, om uiteindelijk niet meer te sterven.

In onze omgeving stellen mensen zich vragen hoe het nu met hun pensioen zal vergaan, wat mogen ze daarvan verwachten in dat toekomstige vredesrijk? Wordt dat dan werken tot je 9999 jaar bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei vredestichter:

wauw ik kreeg net een openbaring ha ha uit 2 kor 10 

4 De wapens waarmee wij strijden zijn niet zwak, ze zijn geladen met Gods kracht, in staat elke sterkte te breken. Wij werpen redeneringen omver, 5elke verschansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is. 7Wat volgt spreekt eigenlijk vanzelf. Is iemand er van overtuigd dat hij aan Christus toebehoort? Bij enig nadenken zal hij moeten erkennen dat wij ook aan Christus toebehoren, even goed als hij. 8Ja, als ik me wat te veel laat voorstaan op de autoriteit die de Heer ons gegeven heeft - overigens niet om af te breken maar om op te bouwen ik zal mijn roemen waar maken! 9Ik wil niet de schijn op mij laden dat ik u per brief tracht te intimideren. 10“Want zijn brieven,” zegt men, “zijn streng en bars,

zit tussen onze oren ha ha 

Snap niet zo goed hoe dit een antwoord is op mijn post ervoor?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In onze omgeving stellen mensen zich vragen hoe het nu met hun pensioen zal vergaan, wat mogen ze daarvan verwachten in dat toekomstige vredesrijk? Wordt dat dan werken tot je 9999 jaar bent?

Tja, goede vraag. Op welk scenario is de vraag eigenlijk van toepassing?

50 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Je maakt de opmerking dat de duivel geen macht heeft. Lijkt me onhoudbaar. Nu heb je t opeens over alleen christen? Maar ook die zondigen? Soms zelfs héél erg. Lijkt me dus ook onhoudbaar. Waarom is dit zo onwrikbaar en belangrijk voor je?

Het gaat niet eens om de vraag of satan macht heeft. Zelfs als de duivel geen macht heeft over Christenen, dan kan nog niet ontkend worden dat (a) de duivel er is, (b) de duivel aanvalt. Immers, de Bijbel roept op de duivel te weerstaan, dan zal hij van je vluchten. Ik geloof in de Bijbel als het onfeilbare Woord van God. En, als je om je heen kijkt, kan je niet ontkennen dat het kwaad invloed heeft in de wereld, ook in het leven van Christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Het is een vraag waar mensen zich vandaag over bekommeren, de rest vinden ze maar gelul en weinig concreet.

Inderdaad, een vraag. Er zijn meerdere vragen. Het scenario is dus wel degelijk van belang. In de concentratiekampen maakten mensen zich weinig zorgen over hun pensioen. Denk je niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Je maakt de opmerking dat de duivel geen macht heeft. Lijkt me onhoudbaar. Nu heb je t opeens over alleen christen? Maar ook die zondigen? Soms zelfs héél erg. Lijkt me dus ook onhoudbaar. Waarom is dit zo onwrikbaar en belangrijk voor je?

Hallo Mystics, wat bedoeld paulus te zeggen, dat de duivel in jou hoofd kan komen ''elke gedachte'' maar we deze kunnen slechtten met de waarheid,

elk schansing door de hoogmoed opgeworpen tegen de kennis van God. Wij nemen elke gedachte gevangen om haar te onderwerpen aan Christus, 6en wij staan klaar om elke ongehoorzaamheid te straffen, zodra uw gehoorzaamheid volmaakt is. 

dit principe geldt voor elk mens, christen of geen christen, het principe blijft hetzelfde..

wie geloof je de waarheid (Jezus) of de leugenaar (satan)  

wist je dat zondigen niets anders betekent dan je doel missen (vb maastricht en groningen ) hoeft niet, kan wel 

''Waarom is dit zo onwrikbaar en belangrijk voor je? ''  deze boodschap is de kern van het evangelie van het Koninkrijk..

johannes 10 v 10 9Ik ben de deur. Als iemand door Mij binnengaat, zal hij worden gered; hij zal in- en uitgaan en weide vinden. 10De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en te vernietigen; Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed. 11Ik ben de goede herder. De goede herder geeft zijn leven voor zijn schapen.

Ik ben gekomen, opdat zij leven zouden bezitten en wel in overvloed dat is de wil van Jezus, en wat de duivel wil, alleen maar misleiden liegen en bedriegen 

daarom maak ik hier zo serieus punt van, zoveel mensen leven onder hun potentie, daar baal ik van.. 

Als mensen iedereen tot besef zou komen wie ze daadwerkelijk waren en voor bedoeld zijn, wauw dan was morgen het onze vader vervult. het gebed van jezus..

zoals in de hemel ook op aarde...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Inderdaad, een vraag. Er zijn meerdere vragen. Het scenario is dus wel degelijk van belang. In de concentratiekampen maakten mensen zich weinig zorgen over hun pensioen. Denk je niet?

In concentratiekampen had men mi andere zorgen, weet echter niet of je dit als een discussiepunt wil beschouwen. Of moeten we nu een lijst opstellen waar mensen zich vandaag om bekommeren, met in het verlengde telkens een concreet antwoord van hoe deze problemen aangepakt worden in dat - met veel klaroengeschal aangekondigde - vredesrijk. Die antwoorden ontbreken doorgaans, blijkt aardsmoeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid