Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei vredestichter:

Leven we in de eindtijd? Door David Sorensen: Leven we vandaag in de eindtijd? Is het einde van de wereld in zicht? Zijn dit de laatste dagen? Zal de duivel steeds machtiger worden op aarde en wordt het voor christenen steeds moeilijker? Zal de hele planeet aarde vergaan door vuur? Laten we eens kijken wat de Bijbel zegt over de eindtijd. https://ontdekgod.nl/ware-boodschap-bijbel/

Misschien handig om bij deze hernieuwde start er ook de context bij te geven, eerder een tijdloos proces:

ZBmw4ig.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

18 minuten geleden zei TTC:

Ik hoop oprecht dat het iets vroeger mag zijn, het is vandaag dat we een keuze maken welk traject we willen volgen. 

Ik weet niet of je dat nog kunt zeggen als je in WOIII zit.

Maar ik denk dat het nog even op zich laat wachten. Juist omdat Trump en Putin er zitten.

Die hebben geen zin in de WOIII. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Ik weet niet of je dat nog kunt zeggen als je in WOIII zit. Maar ik denk dat het nog even op zich laat wachten. Juist omdat Trump en Putin er zitten. Die hebben geen zin in de WOIII. 

Ja, dan zou het al te laat zijn, WOIII kan nog afgewend worden wanneer we diverse 'attractors' toelaten tot het collectieve bewustzijn. Dergelijke attractors werken als vlindereffecten die een mondiaal transformatieproces op gang brengen, met in het kielzog een ethische upgrade. Garantie op succes bestaat echter niet, dat hangt van ons af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Ja, zo zou je het kunnen zien. Het wordt alleen nog erger.

Tijd om ons voor te bereiden op de laatste ruimtereis. In een ondeelbaar moment zullen we vertrekken.

WO III lijkt nu nog een "oefening". Het scenario is al geschreven.

 

afb.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

Tijd om ons voor te bereiden op de laatste ruimtereis. In een ondeelbaar moment zullen we vertrekken. WO III lijkt nu nog een "oefening". Het scenario is al geschreven.

Verschillende scenario's spreken elkaar tegen wat laat vermoeden dat de mensheid vandaag voor een zwaarwichtige keuze wordt gesteld. In een ondeelbaar moment kan die keuze gemaakt worden, het romantiseren daarvan lijkt me een andere grondslag te kennen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Verschillende scenario's spreken elkaar tegen wat laat vermoeden dat de mensheid vandaag voor een zwaarwichtige keuze wordt gesteld. In een ondeelbaar moment kan die keuze gemaakt worden, het romantiseren daarvan lijkt me een andere grondslag te kennen. :)

Dat klopt ten dele. Echter in ieder scenario zullen keuzes vroeg of laat uitgeput raken en ontstaat het onvermijdelijke eindspel.

afb1.png

En dan is er geen keuzen meer....

afb.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Dat klopt ten dele. Echter in ieder scenario zullen keuzes vroeg of laat uitgeput raken en ontstaat het onvermijdelijke eindspel.

Ja, het terug in herinnering van reeds bestaande opties laat wel toe een andere wending te nemen, velen zien net hierin een terugkeer naar een soort van paradijselijk vredesrijk. Al deze opties zitten in het spel ingebakken, doch niet altijd gekend door het collectief waardoor perverse effecten haast onvermijdelijk worden. Uiteindelijk, beschouwend alle opties, lijkt heel de situatie op een tragische grap, als een strijd tegen luchtkastelen in de vorm van problemen die al opgelost zijn. Uiteraard wekt dit nogal wat verwondering, zelfs verbijstering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei WdG:

Tijd om ons voor te bereiden op de laatste ruimtereis. In een ondeelbaar moment zullen we vertrekken.

WO III lijkt nu nog een "oefening". Het scenario is al geschreven.

 

afb.jpg

Ja, ff doorploeteren nog met ons allen. We moeten even wachten met de wederkomst. Tot de Preteristen het kruikje met de juiste olie weer hebben gevonden  haha!

Beste mensen. Conflict over Pierre is weer bijgelegd.

Er bleek een hoop ruis in het project te zitten bij de beste meneer Pierre in Rwanda!

WdG is een goede geldschieter en wij hebben beiden in de jongen redelijk wat geïnvesteerd. Soms lijkt er even een ouderwetse stammenstrijd los te barsten, maar Tukkers doden nou ook weer niet :+

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Gaitema:

 

21 uur geleden zei WdG:

WO III is al begonnen.

Ja, zo zou je het kunnen zien. Het wordt alleen nog erger.

 

De oorlog over de wereld is al wat langer bezig, Satan zij als je voor mij knielt geeft ik mijn koninkrijken, Jezus heeft nooit geknield, zouden jullie ook niet moeten doen, maar hem overwonnen aan het kruis, Hij is opgestaan, Hij leeft, Hij regeert hem is alle macht gegeven in de Hemel en ook op aarde, en De gelovige nemen Deze wereld over, Helaas zijn er nog christenen die meer door angst en ongeloof geregeerd worden, dan door geloof en Hoop in Jezus, en meer dan overwinnaar zijn..

ik zat vanmorgen te denken aan die strijd tussen david en goliath, of tussen de discussie tussen de 12 verspieders  waar alleen khaleb en joshua geloof hadden ..

zij bereikte het beloofde land, en de andere...

tis triest dat zoveel mensen toen, bij goliath er alleen maar over praten hoe groot en sterk hij was en niemand die er in geloofde of er wat aan deed, 

maar God, zag een kleine herders jongen, die door aanbidding wist hoe groot God was.. 

misschien is dat de sleutel, want dan is Goliath niet meer zo groot, en makkelijker te verslaan, 

Ik ga er voor, maar straks eerst God weer heerlijk aanbidden met GELOVIGE.... broers en zusters,

I.P.V discusseren met een stelletje angsthazen, die het liefst zo snel mogelijk opgenomen willen worden, of weg willen vluchtten. ha ha 

 

Geloof is wat God behaagd... :E

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei vredestichter:

I.P.V discusseren met een stelletje angsthazen, die het liefst zo snel mogelijk opgenomen willen worden, of weg willen vluchtten. ha ha 

 

Vluchten? Angst? Nee, zeker niet. Angst is een slechte raadgever. Zeker loopt deze wereld op zijn einde. Iedere religie verwacht nu een verlosser, krishna, imam mahdi, noem ze maar op. Er zal een haat ontstaan jegens alle godsdiensten. Misschien komt er zelfs een verbod. Het aantal vervolgde Christenen wereldwijd is weer toegenomen. "Enige oplossing" zal straks een "one world religion" zijn, en daarom heeft de duivel zijn laatste truc bedacht: mensen laten geloven dat Jezus niet meer terugkomt. Word wakker, vredestichter, en doe je naam eer aan! Vrede, maar met waarheid!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

De oorlog over de wereld is al wat langer bezig, Satan zij als je voor mij knielt geeft ik mijn koninkrijken, Jezus heeft nooit geknield, zouden jullie ook niet moeten doen, maar hem overwonnen aan het kruis, Hij is opgestaan, Hij leeft, Hij regeert hem is alle macht gegeven in de Hemel en ook op aarde, en De gelovige nemen Deze wereld over, Helaas zijn er nog christenen die meer door angst en ongeloof geregeerd worden, dan door geloof en Hoop in Jezus, en meer dan overwinnaar zijn.. ik zat vanmorgen te denken aan die strijd tussen david en goliath, of tussen de discussie tussen de 12 verspieders  waar alleen khaleb en joshua geloof hadden .. zij bereikte het beloofde land, en de andere... tis triest dat zoveel mensen toen, bij goliath er alleen maar over praten hoe groot en sterk hij was en niemand die er in geloofde of er wat aan deed, maar God, zag een kleine herders jongen, die door aanbidding wist hoe groot God was.. misschien is dat de sleutel, want dan is Goliath niet meer zo groot, en makkelijker te verslaan, Ik ga er voor, maar straks eerst God weer heerlijk aanbidden met GELOVIGE.... broers en zusters, I.P.V discusseren met een stelletje angsthazen, die het liefst zo snel mogelijk opgenomen willen worden, of weg willen vluchtten. ha ha Geloof is wat God behaagd... 

Misschien volstaat het om wat meer aandacht te hebben voor de samenleving waarin we thans leven, het zou namelijk de congruentie kunnen bevorderen. 

17 minuten geleden zei WdG:

Vluchten? Angst? Nee, zeker niet. Angst is een slechte raadgever. Zeker loopt deze wereld op zijn einde. Iedere religie verwacht nu een verlosser, krishna, imam mahdi, noem ze maar op. Er zal een haat ontstaan jegens alle godsdiensten. Misschien komt er zelfs een verbod. Het aantal vervolgde Christenen wereldwijd is weer toegenomen. "Enige oplossing" zal straks een "one world religion" zijn, en daarom heeft de duivel zijn laatste truc bedacht: mensen laten geloven dat Jezus niet meer terugkomt. Word wakker, vredestichter, en doe je naam eer aan! Vrede, maar met waarheid!

Dat zou mi betekenen dat we deelachtig worden aan een grote verzoening, dit als de heropleving van de mens in het verhaal, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Misschien volstaat het om wat meer aandacht te hebben voor de samenleving waarin we thans leven, het zou namelijk de congruentie kunnen bevorderen.

Congruentie als oplossing? Dat is de truc van Baron van Münchhausen, een therapeutisch standpunt waarin zelf doen het evangelie is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Er zal een haat ontstaan jegens alle godsdiensten. Misschien komt er zelfs een verbod. Het aantal vervolgde Christenen wereldwijd is weer toegenomen. "Enige oplossing" zal straks een "one world religion" zijn, en daarom heeft de duivel zijn laatste truc bedacht: mensen laten geloven dat Jezus niet meer terugkomt. Word wakker, vredestichter, en doe je naam eer aan! Vrede, maar met waarheid!

Dit staat in Openbaring 17:16 De tien hoorns die je hebt gezien en het wilde beest, die zullen de hoer haten en zullen haar verwoesten en naakt maken. Ze zullen haar vlees opeten en haar helemaal met vuur verbranden.  17 Want God heeft het in hun hart gegeven zijn gedachte uit te voeren, ja, hun ene gedachte uit te voeren door hun koninkrijk aan het wilde beest te geven, totdat de woorden van God vervuld zijn.  

Hier wordt beschreven dat Babylon de Grote wat het stelsel van valse religie is wordt vernietigd. Je ziet nu al steeds meer haat tegen religie. Er worden grote bijeenkomsten gehouden waar alle wereldreligies bij elkaar komen en dat wordt vergoelijkt en gebagatelliseerd als zijnde 'andere wegen die ook naar God leiden'. Idd een soort wereldreligie. Maar is natuurlijk maar één ware religie. Op internet zijn zat foto's te vinden die dit aantonen. Kan helaas geen foto's uploaden hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Congruentie als oplossing? Dat is de truc van Baron van Münchhausen, een therapeutisch standpunt waarin zelf doen het evangelie is.

Congruent staat hier voor 'overeenkomen', aangepast aan de tand des tijds waardoor het 'klaroengeschal' bevattelijker wordt voor veel meer mensen. Wat is er mis met zelf onze verantwoordelijkheid te nemen? 

19 minuten geleden zei sjako:

Hier wordt beschreven dat Babylon de Grote wat het stelsel van valse religie is wordt vernietigd. Je ziet nu al steeds meer haat tegen religie. Er worden grote bijeenkomsten gehouden waar alle wereldreligies bij elkaar komen en dat wordt vergoelijkt en gebagatelliseerd als zijnde 'andere wegen die ook naar God leiden'. Idd een soort wereldreligie. Maar is natuurlijk maar één ware religie. Op internet zijn zat foto's te vinden die dit aantonen. Kan helaas geen foto's uploaden hier.

Wat is dan die enige echte en/of ware religie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei TTC:

Congruent staat hier voor 'overeenkomen', aangepast aan de tand des tijds waardoor het 'klaroengeschal' bevattelijker wordt voor veel meer mensen. Wat is er mis met zelf onze verantwoordelijkheid te nemen?

Vooropgesteld dat iedereen weet wat een klaroen is, lijkt mij helemaal niets mis met de dringende oproep om je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Wie dat niet doet, heeft berisping nodig. Dit alles echter wel vanuit het Bijbelse perspectief dat Gods maatstaven leidinggevend zijn en niet het eigen inzicht. Blijft staan de vraag wie er hulpbehoevend is en wie een parasiet met betrekking tot het dragen van eigen verantwoordelijkheid. Dit ter voorkoming van domweg emotioneel handelen.

Want een iegelijk zal zijn eigen pak dragen. (Gal.6:5)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De religie die doet wat de bijbel zegt, met de nadruk op doet.

Wie oa de volgende punten beaamt:

Psalm 83:18 18 Mogen de mensen weten dat u, wiens naam Jehovah is,u alleen de Allerhoogste bent over de hele aarde.

Jezus' centrale leer was de komst van Gods Koninkrijk, dus de leer van de zijn volgelingen moeten ook die leer uitdragen.

Jesaja 2:4 Ware volgelingen voeren geen oorlog en zijn neutraal.

4 Hij zal rechtspreken onder de natiesen de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzersen hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie,en oorlog zullen ze niet meer leren.

De ware religie zal goede vruchten dragen. Mattheus 7:16

16 Je zult ze herkennen aan hun vruchten. Je kunt toch geen druiven plukken van een doornstruik of vijgen van een distel?  17 Zo draagt elke goede boom goede vruchten, terwijl elke slechte boom slechte vruchten draagt.  18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen en een slechte boom geen goede.  19 Elke boom die geen goede vruchten oplevert, wordt omgehakt en in het vuur gegooid.  20 Zulke mensen zijn dus te herkennen aan hun vruchten.

Ze luisteren naar Jezus gebod in Mattheus 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,  20 en leer ze om zich te houden aan alles wat ik jullie heb opgedragen. En weet: ik ben met jullie, alle dagen, tot het einde van het tijdperk.

Alleen door geloof in Christus is verlossing, niet door werken. Het is allemaal genade of onverdiende goedheid. Romeinen 5 (eigenlijk hele hoofdstuk)

5 We zijn dus door geloof rechtvaardig verklaard. Laten we daarom vrede bewaren met God via onze Heer Jezus Christus.  2 Door geloof in hem hebben we ook toegang gekregen tot de onverdiende goedheid die we nu ervaren. Laten we gelukkig zijn vanwege onze hoop om in de glorie van God te delen

Dus onderzoek maar wie aan al die punten voldoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei WdG:

Vluchten? Angst? Nee, zeker niet. Angst is een slechte raadgever. Zeker loopt deze wereld op zijn einde. Iedere religie verwacht nu een verlosser, krishna, imam mahdi, noem ze maar op. Er zal een haat ontstaan jegens alle godsdiensten. Misschien komt er zelfs een verbod. Het aantal vervolgde Christenen wereldwijd is weer toegenomen. "Enige oplossing" zal straks een "one world religion" zijn, en daarom heeft de duivel zijn laatste truc bedacht: mensen laten geloven dat Jezus niet meer terugkomt. Word wakker, vredestichter, en doe je naam eer aan! Vrede, maar met waarheid!

Dit is zo grappig, dat satan dit inderdaad wil laten geloven, ''deze wereld op zijn einde.''  en je begrip van wederkomst, en verlossing ??

Hoe bedoel je, hoe duidelijk legt de brief van Paulus aan de gemeente in efeze dit uit..

4 Maar God, die rijk is aan erbarming, heeft wegens de grote liefde waarmee Hij ons heeft liefgehad, 5 ons met Christus ten leven gewekt, hoewel wij dood waren door onze zonden; aan zijn genade dankt gij uw redding. 6 En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus, 7 om de naderbij komende eeuwen de overgrote rijkdom van zijn genade te tonen door zijn goedheid jegens ons in Christus Jezus. 8 Ja, aan die genade dankt gij uw heil, door het geloof; niet aan uzelf, Gods gave is het;9 niet aan uw prestaties, niemand mag zich verhovaardigen. 10 Gods werk zijn wij, geschapen in Christus Jezus, om in ons leven de goede daden te realiseren die God voor ons al bereid heeft.

ik weet niet waar jij bent; misschien meer in de telegraaf dan in de bijbel ha ha  ik denk dat dit de grootste truc is intimidatie en manipulatie. en zeggen dat jij een lozer bent, nou welterusten WdG; .. wat staat er dan wel..

En Hij heeft ons samen met Hem doen opstaan en zetelen in de hemelen, in Christus Jezus,

rom 8v15 

15De geest die gij ontvangen hebt, is er niet een van slaafsheid, die u opnieuw vrees zou aanjagen. Gij hebt een geest van kindschap ontvangen, die ons doet uitroepen: Abba, Vader! 16De Geest zelf bevestigt het getuigenis van onze geest, dat wij kinderen zijn van God. 17Maar als wij kinderen zijn, dan ook erfgenamen, en wel erfgenamen van God tezamen met Christus, daar wij delen in zijn lijden, om ook te delen in zijn verheerlijking.

wat preek je: die u opnieuw vrees zou aanjagen. of, 17 Maar als wij kinderen zijn, dan ook erfgenamen, en wel erfgenamen van God tezamen met Christus, daar wij delen in zijn lijden, om ook te delen in zijn verheerlijking. zeg jij het maar JdG:

ik weet niet wanneer je jezus hebt aangenomen als verlosser maar volgens mij: O domme Galaten, wie heeft jullie behekst? Jezus Christus was u toch openlijk en duidelijk verkondigd als gekruisigd! 2Dit wil ik alleen maar van u horen: hebt ge de Geest ontvangen door de wet te volbrengen of door gelovig te luisteren? 3Hoe kunt ge zo dom zijn! Ge zijt begonnen met de Geest, wilt ge nu eindigen met het vlees? 4Hebt ge zoveel meegemaakt voor niets? Dat kan ik niet aannemen. 5Nogmaals: Hij die u de Geest verleent en onder u wonderen werkt, doet Hij dat omdat ge de wet onderhoudt of omdat ge luistert en gelooft? 6Zoals er geschreven staat: Abraham heeft God geloofd en het werd hem als gerechtigheid aangerekend. 7Ge ziet het: de mensen van geloof, dat zijn de kinderen van Abraham. 8En daar de Schrift voorzag, dat God de heidenvolken zou rechtvaardigen door het geloof, heeft zij aan Abraham bij voorbaat het evangelie verkondigd: In u zullen alle volken worden gezegend. 9 De mensen van geloof worden dus gezegend, samen met Abraham,

Geloof.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid