Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

In jou ogen is dat zo en misschien wel in de mijne ook. In Leviticus waren er toch tal van zaken waar de doodstraf op ruste.

Ook Leviticus kan ik niet anders zien als een voorspelling van resultaat van de zelfrealisatie van realiteit, zoals deze zich heden tendage nog afspeelt binnen de zelfrealisatie van werkelijkheid van anderen.
Het geloof dat het Gods wil is wordt dan gevaarlijk,want het gaat als rechtvaardig lijken om zo te handelen.
Het heeft voor mij niets met Gods wil te maken,  maar met verschillende perspectieven van zelfrealisatie van werkelijkheden, met als boodschap, dit staat je te wachten, Wil je dit? Zo nee, dan bestaat er een werkelijkheid volgens de 10 geboden, waarin je niet zult doden, niet zult stelen.
Jij bent de koning. zoals ik reeds bepaald heb in het scheppingsverhaal, Jij, als mens zult heersen over vissen,vogels,planten en dieren die op de aarde rondkruipen. En naast jou zullen vele andere mensen hetzelfde doen. Dit is hoe ik het begrijp, lees en zie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 638
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je argumenten onderbouw je slecht, je negeert elke andere visie, je doet eigenlijk wat elke JG doet die ik tot nu toe ben tegengekomen: alles wat afwijkt van jouw visie negeren en eindeloos je eigen g

Jij stelt dat het een exclusief menselijke term is, en ik stel de vraag waarom dat zo zou zijn ? Kan het geen betrekking hebben op het goddelijke, de Bron ? Ik geloof niet in het christeli

De kans is groot dat zo iemand ziek wordt.....lees de verpakking.

13 uur geleden zei sjako:

Maar Hij kwam als volmaakt mens naar deze wereld.

Ik ben een volmaakt mens. Volgens mij is ieder mens een volmaakt mens. Mens is namelijk het enige wat een mens is. Jezus was daarentegen ook goddelijk. Hij was dus zeker geen volmaakt mens want hij was ook iets anders.

13 uur geleden zei sjako:

Hij wist dat Hij moest sterven ten compensatie wat een ander volmaakt mens, Adam, had gedaan.

Makkelijk compenseren, een paar uurtjes marteling een dood aan het kruis die geen echte dood is en dat alles met een eeuwigheid aan tijd om je heen. Alsof er een gaatje geboord wordt bij de tandarts, even wat ongemak en klaar. Vanuit Jezus perspectief gaat dit dus nergens over.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Jezus werd toch niet moedwillig door mensen geofferd? Een heleboel verwijsteksten die jij opgeeft verwijzen naar kinder offers en ja, dat wilt God niet. Trouwens dat gaat ook niet, want die kinderen of mensen zijn net zo onvolmaakt om het plat te zeggen. Hij gaf zichzelf, een grote daad van liefde. Trouwens dat Abraham bijna zijn zoon heeft geofferd is ook een verwijzing naar Jezus offer. Vergeet niet dat een heleboel Joden en zijn discipelen het wel begrepen. Jesaja begreep het.

Je negeert weer. Je pakt de teksten over kindoffers en je stelt dat God dat niet wil.

Maar de teksten over het vervangende lijden negeer je. En die staan er dus duidelijk. 

God is glashelder : vervangend lijden kan niet. Dat negeer je.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Mullog:

Makkelijk compenseren, een paar uurtjes marteling een dood aan het kruis die geen echte dood is en dat alles met een eeuwigheid aan tijd om je heen. Alsof er een gaatje geboord wordt bij de tandarts, even wat ongemak en klaar. Vanuit Jezus perspectief gaat dit dus nergens over

Vanuit het perspectief van Jezus de mens wel. Als ik jou zeg dat 't maar een uurtje of wat duurt, en je helse pijn laat lijden, denk je dat die marteling er minder om is? Of als ik je ga vermoorden en je vertel dat je daarna weer opstaat, je angst er minder om is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Vanuit het perspectief van Jezus de mens wel. Als ik jou zeg dat 't maar een uurtje of wat duurt, en je helse pijn laat lijden, denk je dat die marteling er minder om is? Of als ik je ga vermoorden en je vertel dat je daarna weer opstaat, je angst er minder om is?

Ongetwijffeld niet (dat van die angst). Maar Jezus heeft een eeuwigheid achter zich en net zo lang voor zich. En, om bij de tandarts te blijven, herinner jij je nog de eerste keer dat er een boor in een kies ging? (met als uitgangspunt dat dit een keer gebeurd is natuurlijk :))

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog Je kunt een tandartsoperatie met verdoving, geruststelling etc niet vergelijken met een marteling doo rmensen die je haten. Als je dat wilt vergelijken, zou ik me onmiddelijk aanmelden bij een willekeurig leger of geheim agentschap en aangeven dat je per direct in gevarenzone's blackops kunt gaan doen en al die bullshit training om het effect van martelingen voor, tijdens en na de marteling (inclusief jarenlange counseling) enigzins te mitigeren niet nodig hebt. Het zou je een uniek mens maken in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

@Mullog Je kunt een tandartsoperatie met verdoving, geruststelling etc niet vergelijken met een marteling doo rmensen die je haten. Als je dat wilt vergelijken, zou ik me onmiddelijk aanmelden bij een willekeurig leger of geheim agentschap en aangeven dat je per direct in gevarenzone's blackops kunt gaan doen en al die bullshit training om het effect van martelingen voor, tijdens en na de marteling (inclusief jarenlange counseling) enigzins te mitigeren niet nodig hebt. Het zou je een uniek mens maken in de wereld.

Misschien breng ik mijn punt niet goed over. Je hebt volstrekt gelijk als je zegt dat marteling veel erger is dan een gaatje boren bij de tandarts. Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat voor iemand die de zoon is van degene die het universum geschapen heeft, een tijdsspanne leeft die wij ons niet kunnen voorstellen en die ook nog eens niet dood kan gaan maar na de martelingen en de kruisdood gewoon op staat en verder gaat met zijn leven, voor zo iemand is die korte periode vergelijkbaar met de paar minuten die een mens bij de tandarts zit. En vanuit dat perspectief kun je je afvragen wat dan het offer is wat gebracht wordt.

Kleine correctie op je zin. Hij werd niet gemarteld door mensen die hem haten. Dat waren de hogepriesters. De Romeinen deden dat werk en uit de reactie van Pontius Pilatus kun je afleiden dat de Romeinen het plichtmatig deden omdat ze geen zin in gedoe met het Joodse gezag hadden vanwege Jezus. Ongetwijfeld zullen ze deskundig gemarteld hebben maar ik denk niet dat je van haat kunt spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

isschien breng ik mijn punt niet goed over. Je hebt volstrekt gelijk als je zegt dat marteling veel erger is dan een gaatje boren bij de tandarts. Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat voor iemand die de zoon is van degene die het universum geschapen heeft, een tijdsspanne leeft die wij ons niet kunnen voorstellen en die ook nog eens niet dood kan gaan maar na de martelingen en de kruisdood gewoon op staat en verder gaat met zijn leven, voor zo iemand is die korte periode vergelijkbaar met de paar minuten die een mens bij de tandarts zit. En vanuit dat perspectief kun je je afvragen wat dan het offer is wat gebracht wordt.

Vandaar dat ik expliciet schreef, de mens Jezus... 

 

15 minuten geleden zei Mullog:

leine correctie op je zin. Hij werd niet gemarteld door mensen die hem haten. Dat waren de hogepriesters. De Romeinen deden dat werk en uit de reactie van Pontius Pilatus kun je afleiden dat de Romeinen het plichtmatig deden omdat ze geen zin in gedoe met het Joodse gezag hadden vanwege Jezus. Ongetwijfeld zullen ze deskundig gemarteld hebben maar ik denk niet dat je van haat kunt spreken.

Touché. Ik bedoelde niet zozeer de Romeinen (de uitvoerders), maar diegenen onder de omstanders die hem uitjouwden  Of de Romeinse soldaten hem haatten kunnen we niet weten, ondanks de reactie van Pontius. EDIT: we weten wel dat de soldaten hem ook bespotten en sloegen. Of dat onder professioneel gedrag valt weet ik niet. Voor de ervaring van Jezus maakt het denk ik weinig uit. en het verschil met een tandarts waar je uit vrije wil naar ioe gaat moge duidelijk zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Vandaar dat ik expliciet schreef, de mens Jezus... 

 

In hoeverre is Jezus een mens? Als iemand over water loopt (net nog geprobeerd, het is er goed weer voor :) wil maar niet lukken ;() doden doet herrijzen, allerlei zieken geneest, water in wijn verandert, brood en vissen vermenigvuldigt en dan is diezelfde persoon opeens mens als het op martelen aankomt?

Naarmate ik er langer over nadenk begint de basis van het hele verhaal mij steeds wankeler te lijken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Kleine correctie op je zin. Hij werd niet gemarteld door mensen die hem haten. Dat waren de hogepriesters. De Romeinen deden dat werk en uit de reactie van Pontius Pilatus kun je afleiden dat de Romeinen het plichtmatig deden omdat ze geen zin in gedoe met het Joodse gezag hadden vanwege Jezus. Ongetwijfeld zullen ze deskundig gemarteld hebben maar ik denk niet dat je van haat kunt spreken.

Ik zou het liever nog anders willen verwoorden...

T’en zijn de Joden niet, Heer Jesu, die u kruisten,
Noch die verraderlijk u togen voor ’t gericht,
Noch die versmadelijk u spogen in ’t gesicht,
Noch die u knevelden, en stieten u vol puisten,

T’en zijn de krijgslui niet die met hun felle vuisten
De rietstok hebben of de hamer opgelicht,
Of het vervloekte hout op Golgotha gesticht,
Of over uwe rok saam dobbelden en tuisten –

Ik ben ‘t, o Heer, ik ben ‘t die u dit heb gedaan,
Ik ben de zware boom die u had overlaân,
Ik ben de taaie streng waarmee Gij ging gebonden,

De nagel en de speer, de gesel die u sloeg,
De bloed-bedropen kroon die uwe schedel droeg,
Want dit is al geschied, helaas! om mijne zonden.

-Jacobus Revius

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-3-2017 om 11:10 zei Bonjour:

Er was een tijd dat de Chinese keizer in de verboden stad woonde en niemand die hem ooit zag.

Toch was het voor een statisticus heel gemakkelijk om een eigenschap, van de keizer te bepalen, zoals de lengte van de neus.   Zelfs met hoge nauwkeurigheid. Je vraagt gewoon heel veel Chinezen wat ze denken hoe lang de neus is van de keizer. En doordat je heel veel mensen vraagt krijg je een waarde met hoge nauwkeurigheid.

Waarom moet ik nu opeens aan dit verhaal uit een boek over statistiek denken?

 

@Robert FransDenk dat je deze wellicht niet gelezen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid