Kaasjeskruid 994 Geplaatst 21 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2019 Inmiddels 91.5 kilo schoon aan de haak 's ochtends na de stoelgang. Dat gaat prima zo. Daar kunnen de moslims nog wat van leren met hun ramadan, die duurt bij mij inmiddels al meer dan twee maanden. Vanochtend tijdens het wandelen met de hond geattaqueerd door een Stern! Gauw doorlopen. Fanatieke beestjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 22 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2019 (bewerkt) Op 24-11-2016 om 23:16 zei Olorin: Wat vind je leuk om te doen in je vrije tijd, naast de bijbel lezen, in de kerk zitten en bidden? Vandaag kijk ik naar oldtimers in Veenendaal. Daar is het oldtimerfestival! Ik ben ervoor wel uit de nachtdienst opgebleven (vandaar dat ik 24 uur op het forum bereikbaar was ), maar dan heb je ook wat ? 22 juni 2019 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 22 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2019 1 uur geleden zei Gaitema: Vandaag kijk ik naar oldtimers in Veenendaal. Daar is het oldtimerfestival! Ik ben ervoor wel uit de nachtdienst opgebleven (vandaar dat ik 24 uur op het forum bereikbaar was ), maar dan heb je ook wat ? Er zit zoveel liefde en toewijding in dat oude handwerk. Het is gewoon kunst. Gaitema reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 22 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2019 1 uur geleden zei Willempie: Er zit zoveel liefde en toewijding in dat oude handwerk. Het is gewoon kunst. Absoluut waar. Een lust om naar te kijken. ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 24 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2019 Twee zakjes van je favo thee (witte of morocco in mijn geval) op een liter water, evt. met wat honing, een nacht in de koelkast laten trekken. Lekker! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 (bewerkt) Ik heb een visstek gevonden aan de rivier, in een weiland met kalveren/pinken. Heel grappig, ze zijn niet weg te slaan bij mij en volgen me overal. Helemaal leuk is dat ze me niet voorbijgaan, maar met zijn allen achter me blijven lopen. Ik voel me dan net de kalverenvanger van Hamelen. De hond trekt zich niets aan van de kalveren en de kalveren weinig van de hond. Nu heb ik Spike wel moeten instrueren om de kalveren met rust te laten, want hij stond al in de startblokken. Hij heeft al eens een koe teruggedreven het weiland in waaruit deze ontsnapt was en wou hetzelfde weer gaan doen. Echter de koeien stonden op hun plek. Weet die hond veel. Hartstikke leuke en nieuwsgierige beestjes. Nu ben ik behoorlijk verkleurd en ook her en der verbrand door de zon. 25 juni 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Fundamenteel en Dolce Vita reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 25 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Ben er een weekje tussenuitgeknepen met gezin naar huttenheugte echt een top zwembad de huisjes iets minder. Vanmiddag eff middagje op vakantiepark urkerbos gezeten. Heb genoten van hun genieten, meisje bijna 4 en jochie van 1 jaar. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 26 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2019 Een biertje... Wat smaakt dit na maanden en een hitteslag van gisteren. Burps. Ik zal het maar bij 2 houden zodat het blijft smaken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 1 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2019 Op 26-6-2019 om 21:17 zei Fundamenteel: Een biertje... Wat smaakt dit na maanden en een hitteslag van gisteren. Burps. Ik zal het maar bij 2 houden zodat het blijft smaken. Een visje... Wat smaakt dat na jaren niet gevist te hebben. Proost. Ik heb gisterenochtend om 05:30 - 08:30 uur de hengel weer eens ter hand genomen en heb ongeveer om de 5 minuten een mooie grote blankvoorn en enkele rietvoorns weten te vangen. Zo gaat de tijd mooi snel voorbij en geniet ik van het zoeken naar de vis. Ik ben benieuwd wat de volgende keer in petto heeft en heb het streven naar grote vis gewoon losgelaten. Dat vist vele malen relaxter. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 2 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2019 (bewerkt) Het was een succesvolle ochtend. Om 06:15 meldde zich een dikke brasem met twee haken in zijn bek. Eentje van mij en eentje van iemand die deze vis verspeeld heeft. Gelukkig heb ik hem gevangen en zwemt ie weer haakloos rond. Daarna meldde tinca tinca zich (zie foto); een bijzonder mooie vis en een teken dat het water gezond is. De zeelt wordt ook wel doktersvis genoemd vanwege de desinfecterende werking van zijn slijm. Andere vissen schuren dan langs deze vis met hun wond(en) om zodoende sneller te genezen. 2 juli 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Dolce Vita en Thinkfree reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 2 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2019 Mooie foto Kaasje!! Je ziet er ontspannen uit. Zwemt tinca tinca weer rond of beland hij/zij in de pan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 2 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2019 27 minuten geleden zei Lobke: Mooie foto Kaasje!! Je ziet er ontspannen uit. Zwemt tinca tinca weer rond of beland hij/zij in de pan. Snoekbaars, paling en baars belanden bij mij in de rookton, de rest gaat zo snel als mogelijk weer terug. Zeker zeelt kan men beter laten zwemmen, want hij heet niet voor niets de doktersvis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dolce Vita 346 Geplaatst 2 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2019 Gave foto Kaasjeskruid. Bijzonder, die doktersvis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 2 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2019 6 minuten geleden zei Dolce Vita: Gave foto Kaasjeskruid. Bijzonder, die doktersvis. Ja, is ook een schuwe vis die zich niet makkelijk laat vangen. Ik ben meestal vroeg wakker van de herrie om het huis en dacht bij mezelf: prima, dan ga ik ook bezig met werken... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2019 Op 1-7-2019 om 11:33 zei Kaasjeskruid: Een visje... Wat smaakt dat na jaren niet gevist te hebben. Proost. Ik heb gisterenochtend om 05:30 - 08:30 uur de hengel weer eens ter hand genomen en heb ongeveer om de 5 minuten een mooie grote blankvoorn en enkele rietvoorns weten te vangen. Zo gaat de tijd mooi snel voorbij en geniet ik van het zoeken naar de vis. Ik ben benieuwd wat de volgende keer in petto heeft en heb het streven naar grote vis gewoon losgelaten. Dat vist vele malen relaxter. Idd zaligheid. Wij gaan heel misschien vissen naar forel in Durbuy. Maar dan na de vakantie voor meer rust. En dan nog zien of iedereen op dezelfde datum kan. We hebben ook niet allemaal een visvergunning. Die Ardense forel diezelfde dag de bbq op (maar wellicht vangen we niets haha) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2019 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Idd zaligheid. Wij gaan heel misschien vissen naar forel in Durbuy. Maar dan na de vakantie voor meer rust. En dan nog zien of iedereen op dezelfde datum kan. We hebben ook niet allemaal een visvergunning. Die Ardense forel diezelfde dag de bbq op (maar wellicht vangen we niets haha) Ik heb zelf goede ervaringen met wasmotten en powerbait/gulp van Berkley. De forel smaakt prima eens gerookt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2019 2 uur geleden zei Fundamenteel: Idd zaligheid. Wij gaan heel misschien vissen naar forel in Durbuy. Maar dan na de vakantie voor meer rust. En dan nog zien of iedereen op dezelfde datum kan. We hebben ook niet allemaal een visvergunning. Die Ardense forel diezelfde dag de bbq op (maar wellicht vangen we niets haha) http://deforelvisser.com/forelvistips-tips-voor-het-forelvissen/forelvistips-tips-en-trucs-voor-het-forelvissen-en-vissen-op-meerval-karper-steur-beekridders-en-meer/zomertips-forelvissen-met-levend-aas-of-kunstaas/ https://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?8603-forelvissen-in-de-ardennen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2019 6 uur geleden zei Kaasjeskruid: http://deforelvisser.com/forelvistips-tips-voor-het-forelvissen/forelvistips-tips-en-trucs-voor-het-forelvissen-en-vissen-op-meerval-karper-steur-beekridders-en-meer/zomertips-forelvissen-met-levend-aas-of-kunstaas/ https://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?8603-forelvissen-in-de-ardennen Ja tis een speciaal visje. We gaan speciaal na de zomervakantie omdat die kajakkers het vissen bemoeilijken. Liefst ga ik in november, maar weet niet of je dan op forel mag vissen. Dat mag niet altijd en zware boetes hoor. Ik roei liever op een rivier dan ernaast vissen. Daarom november, in het hoogseizoen kan je best wel klappen krijgen. Love it 9 uur geleden zei Kaasjeskruid: Ik heb zelf goede ervaringen met wasmotten en powerbait/gulp van Berkley. De forel smaakt prima eens gerookt. Als "Belg" kies ik voornamelijk de streekproducten. Favoriete vis is de pladijs, uit de noordzee. Echt lekker met wat asperges, witte saus en patattenstoemp. Vlaamse boerenkost! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 5 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2019 Op 3-7-2019 om 18:26 zei Fundamenteel: Ja tis een speciaal visje. De ochtendstond heeft goud in de mond. Ditmaal DRIE zeelten waarvan eentje een nieuw PR betreft. Geen idee hoe zwaar, maar groter is ie. Voorts nog een karper en een lading grote voorns. Prachtige sport op het lichte materiaal waar ik mee vis. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2019 Zo dan. Eindelijk maar toch: een dikke Abramis brama. Die had er vanochtend wel zin in en schrok zich een hoedje. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 7 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2019 (bewerkt) Het is een prachtige brasem, maar wat zal dat beest een stress hebben. In en uit het water, piercing door de lip. Maar goed dat moet je natuurlijk niet tegen vissers zeggen. 7 juli 2019 bewerkt door Lobke Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2019 18 minuten geleden zei Lobke: Het is een prachtige brasem, maar wat zal dat beest een stress hebben. In en uit het water, piercing door de lip. Maar goed dat moet je natuurlijk niet tegen vissers zeggen. Het beestje zal ongetwijfeld een moment van stress hebben gehad. Daarentegen hebben vissen het geheugen van een... tja... een goudvis. Mijn doel is dan ook niet het vangen van vis alleen, maar evenzo belangrijk is het om ze zo onbeschadigd als mogelijk terug te zetten. Je zult verbaast staan hoe snel vissen kunnen genezen. Kijk, als ik met de .308 aan de gang ga in Nederland (wat me het mooiste lijkt), dan krijg ik een hoop gedonder in de dit kleine rotlandje met al zijn regeltjes. Ik ben een jager en dit lijkt mij de enige manier om daar nog enigszins mee bezig te zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 7 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2019 @Kaasje; Ik zie hoe liefdevol je de vis vasthoudt en ook hoe vertederend je naar hem kijkt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2019 Zojuist zei Lobke: @Kaasje; Ik zie hoe liefdevol je de vis vasthoudt en ook hoe vertederend je naar hem kijkt. Vergis je niet: ik kijk naar het lekkerste stukje vis... Lobke reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Dat was magnifieke sport op de feeder en een 12/00 lijntje. Goedemorgen zondagochtend! Fundamenteel en Nicky O reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten