Étoile 0 Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Quote: Op zaterdag 09 oktober 2010 14:53:44 schreef Asteraceae het volgende: Er bestaan geen huidvriendelijke scheergels. Tenminste, ik heb ze nog niet ontdekt en ik gebruik gewoon ongeparfurmeerde zeep en soms ook gewoon met water alleen. als ik alleen met water doe krijg ik juist uitslag, jeuk en niet glad... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 10 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2010 Goed introductie-filmpje over traditioneler scheren: Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Quote: Op zondag 10 oktober 2010 02:22:12 schreef anastasia het volgende: Natscherende mannen zijn een zegen voor partners met een gevoelige huid. Toen mijn man overstapte op electrisch had ik de volgende dag nog wel eens een rode geirriteerde gezichtshuid als het gezellig was geweest. Zuinigheid en dan minder vaak scheren is geen goed idee, een krabbertje zeer aan te bevelen (als je tenminste geld wilt uitgeven aan aluin ) Hananja heeft er ook een pest aan, wanneer ik me scheer. Omdat het na een dag erg gaat prikken. Dan heeft ze liever dat ik me niet scheer Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Ik heb liever dat er dagelijks geschoren wordt Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 11 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Quote: Op maandag 11 oktober 2010 09:04:55 schreef Asteraceae het volgende: Ik heb liever dat er dagelijks geschoren wordt Om nog even op het technische aspect van scheren terug te komen. Het is voor een man beter om na een dag van scheren een dag over te slaan. Je geeft de huid dan wat rust, en je baardharen zijn daarna weer langer zodat je ze makkelijker afscheert. Dus dagelijks is niet altijd beter. Al kan ik me voorstellen dat stoppeltjes niet fijn aanvoelen Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Van Iria krijg ik meestal veel complimenten als ik erg ongeschoren erbij loop. Wat mijn scheren betreft: Meestal ben ik veel tijd kwijt om een perfecte 'ongeschoren look' te simuleren. Soms scheer ik me wel min of meer glad, maar meer uit luiheid (hoef ik me minder te scheren die week) en het gevoel dat het wel 'fris' is, dat eens in de zoveel tijd te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Mijn schema is vaak Ma ochtend, Di ochtend, Wo ochtend, Vr ochtend (donderdag niet, vrij of werk thuis) En dan in het weekend soms wel soms niet afhankelijk van wat ik ga doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Mijn vriendje mag zich een week niet scheren, waarschijnlijk om dezelfde reden als dat Iria Olorin complimentjes geeft Hij heeft dit topic overigens ook gelezen en denkt erover na XD Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 12 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Dus een Van Nistelrooy-look is soms niet verkeer? Dan scheer ik me ook een paar dagen niet meer ;P Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 13 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Vraagje aan de mannen. Met een dubbelzijdig scheermesje doe ik 10 dagen. Hoe lang doen de meesten over een Mach3 mesje? Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 13 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Quote: Op woensdag 13 oktober 2010 10:18:33 schreef Dannyr het volgende: Vraagje aan de mannen. Met een dubbelzijdig scheermesje doe ik 10 dagen. Hoe lang doen de meesten over een Mach3 mesje? Ik heb mijn vader vorig jaar voor vaderdag een doosje Mach3 mesjes gegeven en sindsdien heeft hij wel geteld 1 keer zijn mesje vervangen. Hij lacht om de verkleurstrip en zegt dat hij het nog prima doet. Hij scheert dagelijks trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 13 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Quote: Op dinsdag 12 oktober 2010 21:42:41 schreef Dannyr het volgende: Dus een Van Nistelrooy-look is soms niet verkeer? Dan scheer ik me ook een paar dagen niet meer ;P nee jij moet je braaf blijven scheren en die looks zo houden! Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 13 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Quote: Op woensdag 13 oktober 2010 18:52:10 schreef Propje het volgende: [...] nee jij moet je braaf blijven scheren en die looks zo houden! Nou zal ik doen heb ik mijn scheermes niet voor niks Samengevoegd: Quote: Op woensdag 13 oktober 2010 18:42:52 schreef Ol Moth het volgende: [...] Ik heb mijn vader vorig jaar voor vaderdag een doosje Mach3 mesjes gegeven en sindsdien heeft hij wel geteld 1 keer zijn mesje vervangen. Hij lacht om de verkleurstrip en zegt dat hij het nog prima doet. Hij scheert dagelijks trouwens. Slijpt hij die mesjes ook? Je schijnt die mach3 mesjes op een oude spijkerbroek te kunnen schuren/slijpen zodat ze langer meegaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 13 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Quote: Op woensdag 13 oktober 2010 20:01:46 schreef Dannyr het volgende: [...] Nou zal ik doen heb ik mijn scheermes niet voor niks Samengevoegd: [...] Slijpt hij die mesjes ook? Je schijnt die mach3 mesjes op een oude spijkerbroek te kunnen schuren/slijpen zodat ze langer meegaan. Ik heb hem nog nooit een mesje langs zijn spijkerbroek zien halen. Hij gebruikt denk ik gewoon goed en voldoende scheerschuim.(De Vergulde Hand) Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 13 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Quote: Op woensdag 13 oktober 2010 20:06:46 schreef Ol Moth het volgende: [...] Ik heb hem nog nooit een mesje langs zijn spijkerbroek zien halen. Hij gebruikt denk ik gewoon goed en voldoende scheerschuim.(De Vergulde Hand) Ik merkte altijd dat die(mach3) mesjes snel bot werden, maar ik gebruik nu alleen nog maar de dubbelzijdige scheermesjes die gaan vaak 10 dagen mee, althans ik merk dat ze bij mij lang meegaan, ook de hemaversie! Misschien dat hij zijn scheermesjes goed gebruikt op de meest zuinige manier dat kan ook Vergulde hand scheerzeep heb ik ook, heerlijke scheerzeep is dat! Zodra mijn gillette scheerschuim op is ga ik met die scheerzeep beginnen, ruikt in ieder geval heerlijk Samengevoegd: Mochten er nog stoere mannen zijn die een keer wat anders willen dan een Mach 3 of het dubbelzijdige scheermes (wat ik gebruik) je kan altijd nog een cursus nemen met een 'klapmes' Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 13 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2010 Alleen jammer van die Brabantse stem erbij. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Quote: Op woensdag 13 oktober 2010 23:01:49 schreef Bonaventura het volgende: Alleen jammer van die Brabantse stem erbij. nee man, dat maakt het juist 'af'.. Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 14 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Quote: Op donderdag 14 oktober 2010 09:20:08 schreef Propje het volgende: [...] nee man, dat maakt het juist 'af'.. haha. Is ook ergens in Tilburg opgenomen. Ik kijk op internet of ze bij mij in de buurt ook van die scheercursussen hebben. Zelf durf ik het niet met een klapmes, maar heel misschien na zo'n cursus wel Ps als je je een keer laat scheren op de ouderwetse manier kijk dan wel even uit vooral als je dat in Turkije laat doen(hier moet je uiteraard ook opletten dat ze een gedesinfecteerd en gesteriliseerd mes gebruiken!) link In feite is de beste methode om een mes te desinfecteren door het af te nemen met alcohol of spiritus(bevat ook 80% alcohol), en daarna uit te koken met kokend water. Daarna zijn de bacterieën dood. Zelf koop ik weleens oude antieke scheermessen vooral om te verzamelen, maar ik scheer er ook weleens mee om te kijken hoe dat nu is met zo'n oud scheermes. Eerst reinig ik zo'n mes met warm water uit de kraan en een zeepsopje of azijn met een oude tandenborstel, daarna desinfecteer ik het scheermes van binnen en van buiten met spiritus of alcohol. Daarna kook ik het mes helemaal uit in een pan. Dan is het mes goed gedesinfecteerd(spiritus of alcohol, en ge steriliseerd in kokend water.)Je weet namelijk nooit wie zich allemaal met zo'n ding geschoren heeft, en al vervang je de mesjes zelf wel, dan kan de houder nog steeds bacterieën bevatten die je niet in een eventueel snijwondje wil hebben. Dit filmpje is leuk om te kijken. Als je een keer wat anders wil dan een Mach3 of scheerapparaat. Lekker traditioneel scheren Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Quote: Op donderdag 14 oktober 2010 09:20:08 schreef Propje het volgende: [...] nee man, dat maakt het juist 'af'.. Moete is dwang eehh? Maar wille iemand zen eige gewoon lekker schere dan moete we wel uit van even vlug men eigen scheren. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Quote: Op donderdag 14 oktober 2010 13:38:43 schreef Bonaventura het volgende: [...]Moete is dwang eehh? Maar wille iemand zen eige gewoon lekker schere dan moete we wel uit van even vlug men eigen scheren. *kucht* nja t moet wel begrijpelijk blijven voor normaal-sprekende mensen (lees: noord-hollanders) Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 15 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Hier iemand die het beroep van Barbier zo nu en dan nog uitoefend. Lijkt me echt gaaf om dat een keer te ondergaan, ouderwets scheren bij de barbier. Helaas woon ik daar niet in de buurt. link Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Quote: Hier iemand die het beroep van Barbier zo nu en dan nog uitoefend. Ik laat mijn baard onderhouden door mijn eigenste privebarbier. Mijn moeder zou zo trots op me zijn als ze wist dat ik nu een decadente teef ben... Overigens zijn Mach 3 mesjes wel duur, maar ze gaan in mijn ervaring erg lang mee. Ik scheer me om de dag en doe al meer dan een maand met hetzelfde mesje. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 @Dannyr: Die "Mike" van marktplaats.nl heeft zijn woord gehouden en die scheermesjes opgestuurd. Inderdaad een prima deal! Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 15 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Quote: Op vrijdag 15 oktober 2010 12:42:41 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Ik laat mijn baard onderhouden door mijn eigenste privebarbier. Mijn moeder zou zo trots op me zijn als ze wist dat ik nu een decadente teef ben... Overigens zijn Mach 3 mesjes wel duur, maar ze gaan in mijn ervaring erg lang mee. Ik scheer me om de dag en doe al meer dan een maand met hetzelfde mesje. Hoi Marinuscopy. Je schijnt die Mach3 mesjes ook weer te kunnen scherpen door ze op je huid tegen de normale scheerrichting in te bewegen zodat je geen scheerbeweging maakt, maar de mesjes scherper maakt. Als je dat eng vind kan je dat ook op een oude spijkerbroek doen. Je schijnt dan een aardige tijd met deze mesjes te kunnen scheren. Misschien een tip voor de Mach3 scheerders onder ons, en dat zullen de meesten wel zijn vermoed ik) Ik heb sinds kort een ouderwets slijpmachinetje gekocht voor mijn dubbelzijdige scheermesjes. Eens kijken hoe dat werkt. Met een dubbelzijdig scheermesje van de hema doe ik momenteel 10 dagen. Misschien met een ander merk langer of korter. Zal er een keer een filmpje van maken hoe ik de mesjes slijp. Mach 3 scheert ook prima hoor, maar die dubbelzijdige scheermesjes zijn lekker goedkoop en scheren net zo goed vandaar dat ik eens wat anders wilde dan die peperdure eenheidsworst scheersystemen van gillette. Ik heb wel een antiek dubbelzijdig scheermes van gillette van ongeveer 80 jaar oud, die scheert overigens ook nog steeds prima Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Danny ik vraag me wel of jij met al die spullen die je aanschaft uiteindelijk niet veel duurder uit bent dan gewoon met een Mach3 te scheren. Want daar was het je uiteindelijk toch om te doen? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten