Spring naar bijdragen

Goedkoop scheren


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Natscherende mannen zijn een zegen voor partners met een gevoelige huid. Toen mijn man overstapte op electrisch had ik de volgende dag nog wel eens een rode geirriteerde gezichtshuid als het gezellig was geweest.

Zuinigheid en dan minder vaak scheren is geen goed idee, een krabbertje zeer aan te bevelen (als je tenminste geld wilt uitgeven aan aluin
widegrin.gif
)

Hananja heeft er ook een pest aan, wanneer ik me scheer. Omdat het na een dag erg gaat prikken. Dan heeft ze liever dat ik me niet scheer knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb liever dat er dagelijks geschoren wordt
knipoog_dicht.gif

Om nog even op het technische aspect van scheren terug te komen. Het is voor een man beter om na een dag van scheren een dag over te slaan.

Je geeft de huid dan wat rust, en je baardharen zijn daarna weer langer zodat je ze makkelijker afscheert. Dus dagelijks is niet altijd beter. Al kan ik me voorstellen dat stoppeltjes niet fijn aanvoelen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van Iria krijg ik meestal veel complimenten als ik erg ongeschoren erbij loop. widegrin.gif

Wat mijn scheren betreft: Meestal ben ik veel tijd kwijt om een perfecte 'ongeschoren look' te simuleren. widegrin.gif Soms scheer ik me wel min of meer glad, maar meer uit luiheid (hoef ik me minder te scheren die week) en het gevoel dat het wel 'fris' is, dat eens in de zoveel tijd te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vraagje aan de mannen.

Met een dubbelzijdig scheermesje doe ik 10 dagen. Hoe lang doen de meesten over een Mach3 mesje?

Ik heb mijn vader vorig jaar voor vaderdag een doosje Mach3 mesjes gegeven en sindsdien heeft hij wel geteld 1 keer zijn mesje vervangen. Hij lacht om de verkleurstrip en zegt dat hij het nog prima doet. Hij scheert dagelijks trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nee jij moet je braaf blijven scheren en die looks zo houden!

Nou zal ik doen knipoog_dicht.gif heb ik mijn scheermes niet voor niks big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik heb mijn vader vorig jaar voor vaderdag een doosje Mach3 mesjes gegeven en sindsdien heeft hij wel geteld 1 keer zijn mesje vervangen. Hij lacht om de verkleurstrip en zegt dat hij het nog prima doet. Hij scheert dagelijks trouwens.

Slijpt hij die mesjes ook? Je schijnt die mach3 mesjes op een oude spijkerbroek te kunnen schuren/slijpen zodat ze langer meegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou zal ik doen
knipoog_dicht.gif
heb ik mijn scheermes niet voor niks
big-smile.gif


Samengevoegd:

[...]

Slijpt hij die mesjes ook? Je schijnt die mach3 mesjes op een oude spijkerbroek te kunnen schuren/slijpen zodat ze langer meegaan.

Ik heb hem nog nooit een mesje langs zijn spijkerbroek zien halen. Hij gebruikt denk ik gewoon goed en voldoende scheerschuim.(De Vergulde Hand)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb hem nog nooit een mesje langs zijn spijkerbroek zien halen. Hij gebruikt denk ik gewoon goed en voldoende scheerschuim.(De Vergulde Hand)

Ik merkte altijd dat die(mach3) mesjes snel bot werden, maar ik gebruik nu alleen nog maar de dubbelzijdige scheermesjes die gaan vaak 10 dagen mee, althans ik merk dat ze bij mij lang meegaan, ook de hemaversie!

Misschien dat hij zijn scheermesjes goed gebruikt op de meest zuinige manier dat kan ook smile.gif

Vergulde hand scheerzeep heb ik ook, heerlijke scheerzeep is dat! Zodra mijn gillette scheerschuim op is ga ik met die scheerzeep beginnen, ruikt in ieder geval heerlijk knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Mochten er nog stoere mannen zijn die een keer wat anders willen dan een Mach 3 of het dubbelzijdige scheermes (wat ik gebruik) je kan altijd nog een cursus nemen met een 'klapmes' knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nee man, dat maakt het juist 'af'..

haha. Is ook ergens in Tilburg opgenomen. Ik kijk op internet of ze bij mij in de buurt ook van die scheercursussen hebben.

Zelf durf ik het niet met een klapmes, maar heel misschien na zo'n cursus wel smile.gif

Ps als je je een keer laat scheren op de ouderwetse manier kijk dan wel even uit vooral als je dat in Turkije laat doen(hier moet je uiteraard ook opletten dat ze een gedesinfecteerd en gesteriliseerd mes gebruiken!)

link

In feite is de beste methode om een mes te desinfecteren door het af te nemen met alcohol of spiritus(bevat ook 80% alcohol), en daarna uit te koken met kokend water. Daarna zijn de bacterieën dood.

Zelf koop ik weleens oude antieke scheermessen vooral om te verzamelen, maar ik scheer er ook weleens mee om te kijken hoe dat nu is met zo'n oud scheermes.

Eerst reinig ik zo'n mes met warm water uit de kraan en een zeepsopje of azijn met een oude tandenborstel, daarna desinfecteer ik het scheermes van binnen en van buiten met spiritus of alcohol. Daarna kook ik het mes helemaal uit in een pan.

Dan is het mes goed gedesinfecteerd(spiritus of alcohol, en ge steriliseerd in kokend water.)Je weet namelijk nooit wie zich allemaal met zo'n ding geschoren heeft, en al vervang je de mesjes zelf wel, dan kan de houder nog steeds bacterieën bevatten die je niet in een eventueel snijwondje wil hebben.

Dit filmpje is leuk om te kijken. Als je een keer wat anders wil dan een Mach3 of scheerapparaat. Lekker traditioneel scheren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Hier iemand die het beroep van Barbier zo nu en dan nog uitoefend.

Ik laat mijn baard onderhouden door mijn eigenste privebarbier. Mijn moeder zou zo trots op me zijn als ze wist dat ik nu een decadente teef ben...

Overigens zijn Mach 3 mesjes wel duur, maar ze gaan in mijn ervaring erg lang mee. Ik scheer me om de dag en doe al meer dan een maand met hetzelfde mesje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik laat mijn baard onderhouden door mijn eigenste privebarbier. Mijn moeder zou zo trots op me zijn als ze wist dat ik nu een decadente teef ben...

Overigens zijn Mach 3 mesjes wel duur, maar ze gaan in mijn ervaring erg lang mee. Ik scheer me om de dag en doe al meer dan een maand met hetzelfde mesje.

Hoi Marinuscopy.

Je schijnt die Mach3 mesjes ook weer te kunnen scherpen door ze op je huid tegen de normale scheerrichting in te bewegen zodat je geen scheerbeweging maakt, maar de mesjes scherper maakt. Als je dat eng vind kan je dat ook op een oude spijkerbroek doen. Je schijnt dan een aardige tijd met deze mesjes te kunnen scheren. Misschien een tip voor de Mach3 scheerders onder ons, en dat zullen de meesten wel zijn vermoed ik)

Ik heb sinds kort een ouderwets slijpmachinetje gekocht voor mijn dubbelzijdige scheermesjes. Eens kijken hoe dat werkt. Met een dubbelzijdig scheermesje van de hema doe ik momenteel 10 dagen. Misschien met een ander merk langer of korter. Zal er een keer een filmpje van maken hoe ik de mesjes slijp.

Mach 3 scheert ook prima hoor, maar die dubbelzijdige scheermesjes zijn lekker goedkoop en scheren net zo goed vandaar dat ik eens wat anders wilde dan die peperdure eenheidsworst scheersystemen van gillette.

Ik heb wel een antiek dubbelzijdig scheermes van gillette van ongeveer 80 jaar oud, die scheert overigens ook nog steeds prima smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid