Spring naar bijdragen

Goedkoop scheren


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Overigens gaat dat nu niet meer, hij is botter geworden. Maar toen ik het ding net had ging dat wel
yes.gif

Zo'n mes bedoel je?? Dat is inderdaad weer wat anders. Maar misschien is het wel dat je na het gebruik van dit mes wel makkelijker overstapt op een klapmes. Principes lijken een beetje hetzelfde knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schoor me vanochtend weer met de merkur 39C. Weer super glad babyhuidje smile.gif Gaat me nu goed af. Mijn aluinblokje heb ik niet nodig gehad, dus een goed teken dat ik het scheermes goed hanteer smile.gif

Gebruik een hema mesje in de merkur 39C. Het is een iets minder scherp mesje dan bijvoorbeeld de Feather, maar ik wil eerst even wennen aan hoe het nu gaat met scheren met een agressiever scheermeshoudertje als de 39C, ik heb hem al lang maar het gaat nu pas sinds 2 weken sneetjesvrij,. Vervolgens wil ik de Feather proberen dat zijn de scherpste dubbelzijdige mesjes. Zal dan nog iets voorzichtiger moeten zijn, maar ik denk dat als het lukt ik minder beurten nodig heb met een Feather mesje dan met een Hema mesje.(zag dat ze uitverkocht waren bij de hema in zoetermeer dus ze worden nog veel verkocht, had ik niet verwacht eigenlijk!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit is wel leuk:

Dat is een leuk starterspakket voor mensen die willen kijken of het scheren met een klassiek krabbertje hen bevalt. Deze mesjes zijn onwijs goedkoop en het is typisch zo'n startersset om te kijken welk merk dubbelzijdig scheermesje het best bevalt. Daar mannen verschillende voorkeuren en baardsterkten hebben zal er wel wat verschil in voorkeuren zijn, maar er zit volgens mij voor elk wat wils tussen als ik zo dit kennismakingpakket bekijk.

Ja het is echt waar behalve de Mach3 eenheidsworst zijn er meer scheersystemen die minstens net zo goed scheren en qua mesjes stukken goedkoper zijn, uiteraard maken gillette of andere scheermerken zo min mogelijk reklame voor het ouderwetse scheren oa met een gillette super silvermesje, want men wil aan de dure mesjes verdienen die op zich echt niet veel beter scheren. Tegenwoordig zelfs al 5 mesjes onder elkaar en die cartridges zijn superduur!! En scheert het echt zoveel beter dan een ouderwets krabbertje? Persoonlijk vind ik van niet, ongeveer gelijkwaardig.

Misschien dat de Merkur 39c slanted met een willekeurig dubbelzijdig mesje zelfs gladder scheert dan de Mach3 of de power fusion, die uitdaging zou ik best durven aangaan met iemand knipoog_dicht.gif

De merkur solingen 39c maakt korte metten met iedere zware of minder zware baardgroei en snijdt de haar door het speciale ontwerp van de kop zeer dicht op de huid af. Ik vermoed dat dit scheermes zelfs gladder kan scheren dan een modern scheermes zoals de Mach 3 of de power fusion met 5 mesjes onder elkaar. Zou een leuk item voor kassa zijn om mensen verschillende scheermessen te laten proberen, zou me niet verbazen als de Merkur solingen 39C er dan weleens heel goed uit zo komen boven de moderne gillette scheermessen.

Straks beginnen ze met een cartridge van 10 mesjes onder elkaar puh2.gif. Ik denk dat we een beetje worden gek gemaakt door de commercie. Een ouderwets krabbertje scheert net zo goed..en je hebt echt niet zoveel mesjes onder elkaar nodig voor een glad resultaat. Enige winst met meerdere mesjes is: tijd, maar als men beweerd dat het gladder scheert is dat meer een verkooppraatje. Het scheert namelijk niet gladder, maar vooral sneller in minder beurten dat is het enige.

Gewoon terug naar grootvaders tijd knipoog_dicht.gif Niet alles van vroeger is per definitie slechter. Persoonlijk vind ik de oudere scheersystemen zelfs beter en duurzamer dan tegenwoordig.

Bestel hier vaak spullen: Wordt vaak al binnen een dag geleverd, goede service vind ik.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb wat betreft ouderwetse krabber scheermessen al weer wat nieuwe aanwinsten die in dit filmpje staan:

De scheermessen uit het filmpje die ik zelf heb zijn:

-de gillette fatboy(1961)

-de gillette slim(1961)

-de merkur progress(moderne krabber)

Mooie van die scheermessen is dat je ze kan instellen naar baardsterkte. Vooral de Fatboy is een scheermes wat zeg maar de koning onder de verstelbare dubbelzijdige scheermessen is.

De meeste gebruikers van dubbelzijdige scheermessen beschouwen de Fatboy als een must-have. Dit scheermes is erg geliefd en gewild, en je kan er in ieder geval in Nederland moeilijk aankomen heb ik gemerkt. Al is het mij gelukt via marktplaats. Maar je ziet ze niet veel meer, en je moet oppassen dat je denkt dat je een fatboy hebt gevonden en het blijkt een gillette slim adjustable te zijn. Er zijn veel uiterlijk kenmerken waaraan je het verschil tussen die twee scheermessen kan zien, maar als je een leek bent kan je je weleens vergissen tussen die twee want op het eerste gezicht lijken ze op elkaar.

Op Marktplaats zou ik mijn fatboy zo kwijt zijn, maar geen haar op mijn hoofd dat ik dit scheermes verkoop want het is een topper waar de gillette fusion nog een puntje aan kan zuigen knipoog_dicht.gif

(Ps: deze filmpjes van mantic59 zijn geweldig, saai zijn ze zeker niet. Leuk om te zien dat hij van een alledaagse bezigheid van mannen zulke leuke en inhoudelijke filmpjes kan maken zonder je een moment te vervelen knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 2 months later...
Danny, waarom gebruik je niet gewoon een echt scheermes? Vereist wat meer oefenen, maar dat is pas retro :#

Op zich voelt een safetyrazor zoals een merkur HD of een gillette fatboy al veel meer als een echt scheermes aan(voelt lekker zwaar aan) dan bijvoorbeeld een plastic gillette scheermesje. Als ik een verchroomd merkur scheermes vastpak heb ik echt het gevoel een scheermes vast te pakken, dit heb ik bijvoorbeeld niet bij een plastic wegwerpmesje van de drogist

Het voelt zwaar en massief aan. Maar het klapmes wat jij bedoeld is denk ik inderdaad de beste en gladste mehode van scheren.

En natuurlijk is het ook stoer om je daarmee te kunnen scheren. Maar zoals je zegt het vereist meer oefening, en ik ben een beetje bang voor dit mes(uitschieten enzo)Uiteraard is het een kwestie van oefenen dat is waar, maar ik durf het nog niet echt. Daarbij vereist een open scheermes veel onderhoudt waar je weer tijd in moet steken en een krabbermesje gooi je weg na een aantal scheerbeurten.

Dus het is een afweging die ik dan maak. Misschien in de toekomst:) Ondanks het onderhoud en de oefening om ermee te scheren is een open klapmes nog goedkoper scheren omdat je die steeds kan slijpen. Nog goedkopen dan de krabbermesje die je weggooit, al kosten die laatste ook geen drol en ben je wel weer heel wat goedkoper uit dan de mach III of fusion(power) mesjes.

Qua scheerresultaat denk ik dat een open klapmes de beste en gladste methode is als ik zo de kenners hoor en te werk zie gaan op youtube filmpjes :)

Het krabbertje is voor mij de tweede beste en gladste manier van scheren.

En al die plastic rommel van gillette en andere merken met 2 of 3 en zelfs 5 mesjes komen pas daarna(allemaal veels te duur vind ik persoonlijk en amper duurzaam te noemen!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ben ik een meisje en heb ik (gelukkig) geen last van gezichtshaar, maar ik vind die filmpjes razend interessant. De enige vraag die bij mij rijst is: is het normaal dat scheren zo lang duurt? Met die krabber moet je 3 keer scheren voor een superglad resultaat, kun je het met 'die plastic rommel' in een keer doen? Of duurt het gewoon in het algemeen zo lang om je als man te scheren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Danny, waarom gebruik je niet gewoon een echt scheermes? Vereist wat meer oefenen, maar dat is pas retro :#

Maar het klapmes wat jij bedoeld is denk ik inderdaad de beste en gladste mehode van scheren.

En natuurlijk is het ook stoer om je daarmee te kunnen scheren. Maar zoals je zegt het vereist meer oefening, en ik ben een beetje bang voor dit mes(uitschieten enzo)Uiteraard is het een kwestie van oefenen dat is waar, maar ik durf het nog niet echt. Daarbij vereist een open scheermes veel onderhoudt waar je weer tijd in moet steken en een krabbermesje gooi je weg na een aantal scheerbeurten.

Dus het is een afweging die ik dan maak. Misschien in de toekomst:) Ondanks het onderhoud en de oefening om ermee te scheren is een open klapmes nog goedkoper scheren omdat je die steeds kan slijpen. Nog goedkopen dan de krabbermesje die je weggooit, al kosten die laatste ook geen drol en ben je wel weer heel wat goedkoper uit dan de mach III of fusion(power) mesjes.

Qua scheerresultaat denk ik dat een open klapmes de beste en gladste methode is als ik zo de kenners hoor en te werk zie gaan op youtube filmpjes :)

Ach, zolang je je slagaders een beetje intact houdt kan er weinig gebeuren toch ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nu ben ik een meisje en heb ik (gelukkig) geen last van gezichtshaar, maar ik vind die filmpjes razend interessant. De enige vraag die bij mij rijst is: is het normaal dat scheren zo lang duurt? Met die krabber moet je 3 keer scheren voor een superglad resultaat, kun je het met 'die plastic rommel' in een keer doen? Of duurt het gewoon in het algemeen zo lang om je als man te scheren?

10 minuten met een ouderwetse krabber is voor mij de maximale tijd voor het scheren in 3 beurten met een ouderwetse krabber. En uiteraard als het niet babysmooth hoeft kan je de laatste beurt overslaan en alleen de eerste twee beurten met de haargroeirichting mee en zijwaarts scheren. Dan zie je er acceptabel uit en kom je ook wel als man zijnde met een redelijk glad gezicht de dag door.

Met die plastic 'rommel' van gillette gaat het scheren sneller(heb ik een filmpje van gemaakt waarin ik dat laat zien). Maar wel is het zo dat je dan met 3 (in geval van Mach III) mesjes langs je huid ragt wat bij sommige meer irritatie geeft dan met 1 mesjes zoals bij een krabber. Die extra mesjes tillen de haartjes op en je krijgt een soort trek en snij effect. Bij een ouderwetse krabber of klapmes heb je dat niet.

Je moet alleen voorzichtiger scheren en je scheertechniek aanpassen o.a. het gewicht van het scheermes het werk laten doen, en leren in 2 of 3 beurten te scheren voor een glad resultaat.

Het is een keuze die je maakt. Of sneller klaar zijn met een mach III of gillete fusion en veel geld betalen en wellicht sneller klaar met scheren en veel geld kwijt zijn, en bij sommige mannen meer huidirritatie door het meervoudige mesjes systeem of:

Scheren met een krabber met een veel goedkoper mesje tussen de 10 a 30 cent per stuk en er wat langer over doen, maar meer genieten van je scheerbeurt en er je hobby van maken zoals ik.

Als een man scheren als een vervelende sleur van het begin van de dag ziet en het niet uitmaakt hoe duur de scheercartridges zijn en snel klaar wil zijn in de ochtend, dan raad ik hem een moderne gillette aan met 3 of 5 mesjes.(mannen met een gevoelige huid raad ik het minder aan).

Maar mannen die het scheren als een stukje ontspanning zien en er best even de tijd voor willen nemen zichzelf te verzorgen en er een soort hobby van hebben gemaakt raad ik scheren met een ouderwetse krabber aan. Het voelt fijner en het scheren is een soort ontspannings moment. Jezelf uitgebreid inzepen met een scheerzeep/creme en borstel. En dan met geduld jezelf in 3 beurten superglad scheren.

Smaken verschillen dus en is voor ieder man persoonlijk. Ik wil zelf niet meer terug naar de mach III of gillette fusion sinds ik scheer met een ouderwetse krabber, en wellicht een klapmes in de toekomst :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar mannen die het scheren als een stukje ontspanning zien en er best even de tijd voor willen nemen zichzelf te verzorgen en er een soort hobby van hebben gemaakt raad ik scheren met een ouderwetse krabber aan. Het voelt fijner en het scheren is een soort ontspannings moment. Jezelf uitgebreid inzepen met een scheerzeep/creme en borstel. En dan met geduld jezelf in 3 beurten superglad scheren.

Ongeveer 22x365 = iets van 8000 scheerbeurten later ben ik van mening dat scheren meer een noodzakelijk kwaad is dan een fijne ontspanning... Dus voor mij maar die dure Fusion Power met ingebouwde vibrator. Even snel onder de douche en het is weer glad. OK, halverwege de middag wordt het al weer donker, maar ja, een man he? En sinds ik zowel met de haartjes mee als tegen de haartjes in scheer, blijft het langer glad, zonder bloedbad. En die mesjes gaan toch gauw een week of drie mee, dat is dus iets van 14 cent per keer, als je ze in een voordeelverpakking haalt... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar mannen die het scheren als een stukje ontspanning zien en er best even de tijd voor willen nemen zichzelf te verzorgen en er een soort hobby van hebben gemaakt raad ik scheren met een ouderwetse krabber aan. Het voelt fijner en het scheren is een soort ontspannings moment. Jezelf uitgebreid inzepen met een scheerzeep/creme en borstel. En dan met geduld jezelf in 3 beurten superglad scheren.

Ongeveer 22x365 = iets van 8000 scheerbeurten later ben ik van mening dat scheren meer een noodzakelijk kwaad is dan een fijne ontspanning... Dus voor mij maar die dure Fusion Power met ingebouwde vibrator. Even snel onder de douche en het is weer glad. OK, halverwege de middag wordt het al weer donker, maar ja, een man he? En sinds ik zowel met de haartjes mee als tegen de haartjes in scheer, blijft het langer glad, zonder bloedbad. En die mesjes gaan toch gauw een week of drie mee, dat is dus iets van 14 cent per keer, als je ze in een voordeelverpakking haalt... ;)

Op zich valt het wel mee met een bloedbad!! :) wel is het zo dat als je jaren met een gillette fusion of Mach III hebt geschoren en je overstapt op een krabber scheermes je in het begin even moet wennen aan de manier van scheren. Bij een Mach III kan je vrij veel druk zetten op je mes omdat het mesje meebuigt met de contouren van je gezicht. Bij een krabber is juist de kunst om geen druk te zetten maar om juist het gewicht van je scheermes het werk te laten doen(daarom zijn safetyrazors ook veel zwaarder dan een modern gillette scheermes). Het mes in je scheermeshouder buigt niet mee, en hard drukken betekent een snee!!

Als je eenmaal de techniek doorhebt scheer je met een krabber net zo makkelijk als met een Mach III. Maar uiteraard zijn er ook vele mannen die kiezen voor de moderne scheermessystemen van gillette. Maar met mijn topic probeer ik ook duidelijk te maken dat er nog alternatieven zijn voor het scheren met de moderne scheermessen van gillette zoals de fusion of de Mach III. Je ziet niet zoveel reklame voor deze manier van scheren, laat staan dat je bij de drogist veel van dergelijk houders vind voor de krabbermesjes.

Dus vandaar mijn topic hierover. In de drogisten en supermarkten zie je vooral eenheidsworst, terwijl er ook wel goedkopere alternatieven zijn.

Verschil tussen de krabber en een modern scheermes is vooral de tijd van het scheren. Een cartridge met meerdere mesje daar scheer je sneller mee(minder tijd nodig voor een scheerbeurt) en met een krabber duurt het wat langer. En een mesje voor een safetyrazor is beduidend goedkoper dan een cartridge voor je mach III of fusion! Dus sommige mannen stappen ook om deze laatste reden over op een krabber scheermes.

Maar een krabber scheert net zo glad als een mach III of een fusion scheermes. Het is alsof je een sportwagen vergelijkt met een oldtimer. Met beiden bereik je je bestemming, maar met de snelle sportwagen ben je er eerder! :)

Trouwens seek and find. Ook al blijf je trouw aan je fusion power. Wellicht dat je misschien een keer kan proberen om van scheergel over te stappen op scheercreme of scheerzeep. Voordeel van scheerzeep is dat deze veel langer mee gaat dan een blik scheergel. En ook bevatten scheerzepen en scheercremes natuurlijk ingrediënten ipv synthetische rommel die in die blikken van gillette zit. Je spuit met een blik van gillette een hoop syntetische troep plus chemische drijfgassen op je huid, en sommige mannen kunnen daar minder goed tegen. Een scheerkwast met wat scheerzeep of creme is beter voor de huid, en je bespaart een hoop geld omdat scheerzeep 3 keer zo lang meegaat als een blik scheergel/schuim!

De meest makkelijk verkrijgbare scheerzepen/cremes/mesjes in Nederland zijn:

Scheerzeep van de vergulde hand: c1000, etos, kruidvat, ah

Palmolive: c1000

The bodyshop verkoopt een eigen merk scheerzeep en scheercreme!

Ook kruidvat verkoopt een eigen merk scheerzeep die goedkoper is dan die van de vergulde hand. Ik heb 1 bakje scheerzeep van het kruidvatmerk, maar ik moet hem nog een keer proberen om er een oordeel over te vellen.

Hema verkoopt hun eigen merk krabber scheermesjes voor 2 euro 10 stuks(20 cent per stuk) en die scheren prima vind ik

Ook verkopen de etos/kruidvat krabberscheermesjes van gillette super silver, maar die vind ik vrij prijzig en erg tegenvallen. De goedkopere mesjes van de Hema scheren stukken beter en zijn zeker 50 cent per stuk goedkoper!

Dit is wat in de winkels in Nederland verkrijgbaar is zover ik weet op het gebied van ouderwets scheren.

Uiteraard heb je veel online scheerwinkels waar je veel andere merk mesjes kan kopen en scheerzepen en cremes van bekende merken uit engeland(taylor and trumpers) maar die topproducten vind je haast niet bij de gemiddelde drogist of supermarkt. Alleen een speciaalzaak of online bestellen zijn dan een optie

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik bestel altijd online scheermesjes van het merk "Feather". Dat zijn in mijn ervaring toch de beste mesjes om ook de wat zwaardere baardgroei weer helemaal glad te scheren.

Bonaventura,

De japanse mesjes!! Ja die worden beschouwd als de beste en de scherpste van alle scheermesjes. Ik wil ze zelf ook een keer proberen. In combinatie met een slantbar scheermes van merkur een prima combinatie. Je maait dan echt alle stoppels en baardharen in 1 keer weg ;) (om toch bij die grasmaaier te blijven!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid