Spring naar bijdragen

Goedkoop scheren


Aanbevolen berichten

Ik moet zeggen dat ik zelf weinig last heb van wondjes door de slanted. Ik scheer er nu drie weken mee ofzo en heb maar één klein wondje gehad. Het is inderdaad een kwestie van gewoon het mes op je huid laten rusten en het met soepele bewegingen laten glijden. Maar bij de wat zwaardere baardgroei zoals op de kin kan het ook geen kwaad om wat harder te drukken. Als je er maar voor zorgt dat je de huid strak houdt en genoeg scheerschuim gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik moet zeggen dat ik zelf weinig last heb van wondjes door de slanted. Ik scheer er nu drie weken mee ofzo en heb maar één klein wondje gehad. Het is inderdaad een kwestie van gewoon het mes op je huid laten rusten en het het met soepele bewegingen laten glijden. Maar bij de wat zwaardere baardgroei zoals op de kin kan het ook geen kwaad om wat harder te drukken. Als je er maar voor zorgt dat je de huid strak houdt en genoeg scheerschuim gebruikt.

Klopt!

Al zet ik wel wat minder kracht dan bij een Mach 3 op de meeste delen van mijn gezicht. En scheerolie erbij gebruiken scheelt ook al een hoop, maar zelfs zonder scheerolie lukt het me nu om zonder wondjes met een 39C slanted te scheren. Het is nu mij nr.1 scheermes geworden.

Mijn goedkopere Lord scheermeshoudertje van 8,95 euro die neem ik meestal mee als ik een slaapdienst heb op mijn werk, of als ik op vakantie ben. Dan wil ik mijn dure merkur niet mee uit angst om hem kwijt te raken. Dat lord scheermes is wel niet zo mooi als de Merkur, hij doet zeker goed dienst en scheert ook aardig glad. Heb wel iets meer beurten nodig dan een Merkur 39C voor hetzelfde resultaat. Maar als een achter de hand reserve scheermes doet hij prima dienst. Ook als ik 3 weken zomervakantie heb volgend jaar zal ik mijn lordmesje meenemen en laat ik mijn Merkur thuis.

Maar de merkur is een geweldig scheermes inderdaad. Als ik dat 10 jaar eerder had geweten had ik al veel eerder overgestap van de Mach3 op de merkur 39c. Had me dan al een hoop geld bespaart, maar goed kan de schade nu toch nog een beetje inhalen


Samengevoegd:

Quote:

Door die filmpjes van je geef je mensen het idee dat je eerst een hele studie moet maken van scheren met een dubbelzijdig scheermes. Terwijl het eigenlijk vrijwel hetzelfde is als scheren met een Gilette 4.
puh2.gif

Geen echte studie. knipoog_dicht.gif

Er zijn wel wat verschillen maar de basis is hetzelfde. Het gaat er meer om dat een dubbelzijdig scheermes maar 1 mesje heeft waar de druk op komt te liggen ipv een mach3 of een scheermes met 5 kleine mesjes waar de druk verdeeld wordt over meerdere mesje. Dus de kans dat je als je te hard drukt op je krabbertje een sneetje overhoud is gewoon iets groter dan bij een Mach3 waar de druk netjes over 3 mesjes wordt verdeeld.

Dat zijn kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden.

En ook dat je bij een mach3 sneller klaar bent in minder beurten voor een glad resultaat dan met een krabber is een belangrijk aspect. Bij een krabber moet je het meestal in 2 a 3 beurten doen. En elke scheerbeurt kan je het best op een bepaalde manier doen zodat je echt een glad resultaat krijgt.

Als je op internet kijkt zie je ook filmpjes van oa mantic59 die laat zien in welke richting je in elk van de 3 beurten moet scheren om echt een glad resultaat te krijgen. Bij een Mach 3 is dat minder nodig.

Er is dus wel wat verschil, maar uiteraard kun je er zelf ook achterkomen hoe je het gladst scheert smile.gif Maar die technieken zorgen er wel voor om het gladste resultaat uit je scheerbeurten te halen. Dan als je ze niet toepast, ook dan kan je redelijk glad scheren hoor, maar met bepaalde technieken gaat het wel stukke beter en gladder merk ik zelf knipoog_dicht.gif En met techniek gaat het vooral om de richting waarin je scheert per beurt.

Btw bij het scheren met een open scheermes kun je trouwens wel van een soort studie spreken. Dan kun je bepaalde scheercursussen volgen en dat lijkt me wel verstandig, want dat type scheermes vereist wel wat meer kennis over de juiste techniek, en ik zou daar zeker niet ongeoefend aan beginnen. Dat valt bij het dubbelzijdige scheermes inderdaad wel mee dat heb je binnen een dag al door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik weet eens wat geld teveel heb denk ik dat ik eens een open scheermes aanschaf. Wel een nieuw want het idee dat er huidschilfers van een of andere bejaarde aanzitten bevalt me niet zo.

Ik geloof nooit dat je dat niet zelf kunt leren zonder cursus.

Als je ook ziet hoe lang die instructies op internet zijn om met double edge te scheren en hoe eenvoudig het eigenlijk is als je het doet. Met een open scheermes moet dat ook zo zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik weet eens wat geld teveel heb denk ik dat ik eens een open scheermes aanschaf. Wel een nieuw want het idee dat er huidschilfers van een of andere bejaarde aanzitten bevalt me niet zo.

Ik geloof nooit dat je dat niet zelf kunt leren zonder cursus.

Als je ook ziet hoe lang die instructies op internet zijn om met double edge te scheren en hoe eenvoudig het eigenlijk is als je het doet. Met een open scheermes moet dat ook zo zijn.

Ik denk dat het wanggedeelte met een open klapmes wel te doen is, maar de gedeeltes langs de kin en onder de neus lijken mij erg lastig en enger om daar te scheren.

Ik zou inderdaad ook een nieuwe aanschaffen. Je kan uiteraard een mes desinfecteren door het een halfuur in de bleekmiddel te leggen(dood alle bacteriën en virussen waaronder HIV en Hepatitus)Maar als je het toch een eng idee vind dan zou ik inderdaad een nieuwe kopen.

Mijn scheermeshouders die ik 2e hands bestel die ontsmet/desinfecteer ik zelf ook eerst met bleek en alcohol/spiritus(half uur). Daarna kook ik het uit in een pannetje (5 minuten doorkoken als het kookt) en is het mes gedesinfecteerd(alcohol of bleekmiddel) en gesteriliseerd door het koken in water.

Daarna kan je het mes zonder angst gebruiken en zijn alle mogelijk bacterien en virussen en sporen van bacterien en virussen dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat het wanggedeelte met een open klapmes wel te doen is, maar de gedeeltes langs de kin en onder de neus lijken mij erg lastig en enger om daar te scheren.

Kwestie van oefenen denk. Uiteindelijk doe je precies hetzelfde als wat je nu doet maar dan met een groter mes. Als je daar even rekening mee houdt denk ik niet dat er echt problemen zullen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Kwestie van oefenen denk. Uiteindelijk doe je precies hetzelfde als wat je nu doet maar dan met een groter mes. Als je daar even rekening mee houdt denk ik niet dat er echt problemen zullen zijn.

Vertel het me maar als het een keer geprobeerd hebt met een klapmes knipoog_dicht.gif ben benieuwd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan lezen we het wel ja
widegrin.gif

Als het goed gaat dan heb je een superglad resultaat met zo'n mes. Gaat het mis...dan hoef je volgend jaar in ieder geval geen masker voor halloween meer te kopen puh2.gif

Maar ik heb wel vertrouwen in Bonaventura omdat hij de merkur 39c slanted ook al eerder beheerste dan ik dat deed. knipoog_dicht.gif Ik liep de eerste 2 weken met pleisters en moest veel naar mijn aluinblokje grijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb me wel eens geschoren met een ordinair klapmes
yes.gif

Telt dat ook?
widegrin.gif

Niet dat ik veel baardgroei heb, maar toch
widegrin.gif

Hulde knipoog_dicht.gif

Ik ben een angsthaas wat dat betreft, ben bang dat ik uitschiet.

Ik zal het nog een keer moeten proberen, maar dan doe ik eerst alleen rustig het wanggedeelte, dat durf ik denk ik wel.

Lijkt me stoer als je andere mannen met een Mach3 ziet scheren en jij haalt opeens je dubbelzijdige dovo solingen klapmes tevoorschijn en begint daar mee te scheren. Staat wel wat stoerder dan een plastic scheermesje van gillette knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Scheren mannen zich als ze op de camping staan? Da's nieuw voor me
puh2.gif

Ik wel! Of mag je tijdens de vakantie er wel als Pierre Kartner bijlopen? puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mijn lief moet. De laatste keer dat hij zich drie dagen niet geschoren had waren mijn lippen (en de huid erom ook zelfs) knalrood..
niet leuk
, dat zeg ik je.

Ja schuurpapier krijg je dan van al die stoppels knipoog_dicht.gif Ook niet fijn voor de vrouwtjes puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Die open scheermessen zijn wel duur. Moet ik even wachten tot ik een geldoverschot heb. Iets dat niet al te vaak gebeurd.
puh2.gif

Ze zijn inderdaad duur

een goed mes is al 90 euro en er zijn zelfs messen van over de 100 euro. Zelfs 1 van 200 euro zag ik staan.

Dus ze zijn erg prijzig dergelijke klapmessen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Niet echt nee
puh2.gif
En mijn lief zegt wel datie een vlasbaardje heeft, met nog de helft donshaartjes, maar daar ben ik het toch echt niet mee eens
puh2.gif

Jij kan dit het beste beoordelen als ie je een kus geeft knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze zijn inderdaad duur

een goed mes is al 90 euro en er zijn zelfs messen van over de 100 euro. Zelfs 1 van 200 euro zag ik staan.

Dus ze zijn erg prijzig dergelijke klapmessen.

Met klapmes bedoelde ik niet zo'n scheermes, maar meer een jachtmes die je openklapt hoor puh2.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid