Spring naar bijdragen

Goedkoop scheren


Aanbevolen berichten

Even een nieuw onderwerp voor de heren onder ons. Sinds kort scheer ik met een ouderwets dubbelzijdig scheermes. Een broer van mij die ook met dubbelzijdige scheermesjes scheert raadde mij aan om met een ouderwets dubbelzijdig scheermes te scheren. Hij gaf aan dat het net zo goed scheert als een Mach3, maar dat de mesjes vele malen goedkoper zijn.

Ik heb het dus zelf uitgeprobeerd, en bij het bestellen van de mesjes was ik inderdaad aangenaam verrast want ik had al mesjes voor 0,20 eurocent per stuk terwijl de Mach3 scheercartridges 2 euro per stuk kosten. Dus een ouderwets dubbelzijdig scheermes is 10x goedkoper.

Uiteraard wilde ik ook weten of die goedkope mesjes goed scheren en ik heb het ouderwetse scheermesje gebruikt, en ik moet toegeven dat het net zo glad scheert, alleen moet je bij een dubbelzijdig scheermes(krabbertje) er iets meer de tijd voor nemen om een even glad scheerresultaat te krijgen als met de Mach 3. Het is mij in ieder geval zeer goed bevallen. Als je tijd genoeg hebt in de ochtend kan je jezelf prima scheren met een dubbelzijdig scheermes en behaal je dezelfde scheerresultaten leert mijn persoonlijke ervaring met beide scheermessen.

Afweging om voor een dubbelzijdig scheermes te kiezen of een Mach3 is met name de tijd die je in de ochtend hebt want dan is de Mach 3 sneller, of de prijs want dan zijn de dubbelzijdige scheermesjes goedkoper.

Maar ze scheren beiden even goed heb ik gemerkt

Ik heb een youtubefilmpje gemaakt met al mijn beweegredenen waarom ik ben overgestapt op het dubbelzijdige scheermes. Zeker in deze tijden waarin al bezuinigd wordt is dit misschien een leuke tip want scheren kost een hoop geld, zeker met de mach3 scheermeskoppen van 2 euro per stuk,en je ontkomt er als man niet aan als je geen baard wil laten groeien. Als het dan wat goedkoper kan is dat uiteraard mooi meegenomen.

Hier mijn filmpje.

link

Hoe scheren jullie jezelf, nat? droog? Ben benieuwd wat jullie van dit allerdaagse onderwerp vinden

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan je niet zo goed verstaan op het filmpje.

(mag ik hier als vrouw eigenlijk wel posten?
widegrin.gif
)

Ja hoor, de meeste vrouwen scheren hun benen en oksels. Ik denk alleen wel dat je panty's nodig hebt als je als vrouw zijnde hiermee je benen gaat bewerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan je niet zo goed verstaan op het filmpje.

(mag ik hier als vrouw eigenlijk wel posten?
widegrin.gif
)

Moet je geluid iets harder zetten smile.gif Uiteraard mag je als vrouw ook je scheerervaringen hier delen over het benen en oksels scheren. Was jullie bijna vergeten, maar ook benen/oksels scheren gebeurd met een scheermes(ladyshave) en jullie zullen ook zo je voorkeuren hebben voor een bepaald scheermes!


Samengevoegd:

Quote:

Het cut your throat mes hihi knipoog_dicht.gif

Het schijnt overigens ook zeer goed te scheren, maar je moet er wel eerst even mee oefenen wil je veel bloedvergieten voorkomen knipoog_dicht.gif

Als je zomaar even gaat scheren zonder kennis van zaken met dit scheermes dan kom je gehavend uit de badkamer.

Lijkt me overigens wel stoer als je het eenmaal kan. En volgens mij scheert het ook superglad, maar ik vind het een beetje eng met zo'n ding. smile.gif


Samengevoegd:

Deze kerel kan het trouwens wel goed met een enkelzijdig scheermes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn broer zweert hierbij. Met een normaal scheermes moet hij twee keer per dag scheren, met deze is één keer voldoende. Het is ook een eenmalige investering; één keer per jaar laten slijpen door de scharensliep.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Moet je geluid iets harder zetten
smile.gif
Uiteraard mag je als vrouw ook je scheerervaringen hier delen over het benen en oksels scheren. Was jullie bijna vergeten, maar ook benen/oksels scheren gebeurd met een scheermes(ladyshave) en jullie zullen ook zo je voorkeuren hebben voor een bepaald scheermes!

Een ladyshave (ik wil altijd ladyschaaf typen) is geen scheermes hè, dat is zo'n scheerapparaat. Ik werk met Venus (mesjes koop ik bij de Makro als ze in de Winstpakker zijn) i.c.m. gewone mannenscheerschuim van de Aldi en dat is lekker goedkoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik scheer me altijd tijdens het douchen (met een klein handspiegeltje) Dit begon ooit als een poging om tijd te winnen 's ochtends, maar het bevalt zo goed dat ik het ook doe als ik zeeën van tijd heb. Ik gebruik Mach 3 (of varianten) en ik doe heel lang met 4 mesjes, zo lang dat ik het goedkoop vind.

Moet er wel bij zeggen dat ik niet zo'n zware baardgroei heb en vaak maar 4-5 keer per week scheer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik scheer me eigenlijk niet erg regelmatig. Een groot deel van mijn baard laat ik staan, dus dan vallen de stoppels die daar niet bij horen toch niet zo erg op. Vind het teveel tijd kosten om het elke dag netjes bij te houden, maar scheer me natuurlijk wel als de gelegenheid daar naar is. Verder scheer ongeveer 2 keer in de week, maar soms ook maar een keer per week, al is het dan wel erg hard weer nodig en wens ik dat ik het vaker had gedaan, zodat het wat prettiger zou gaan smile.gif

Maar daardoor doe ik ook zo lang met mijn mesjes dat ik gewoon vast blijf houden aan de mach3. Heb wel eens van die goedkope mesjes geprobeerd, maar die kunnen mijn scheergewoonten niet aan en dat trekt dan als de pest en haalt meer open dan me lief is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn pa gebruikt ook zo'n dubbelzijdig scheermes en ik dúrf mijn benen er niet eens mee te scheren sinds ik een keer mijn tandenborstel wilde pakken die ernaast stond. Een grote snee in mijn vinger was het gevolgwidegrin.gif

Dus ik hou het bij de Venus van Gilette. Ondanks dat die scheermesjes erg duur zijn eigenlijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat leuk om dannyr es te zien
smile.gif

Thanks haha


Samengevoegd:

Quote:

Die zilverkleurige houder is wel echt stijlvol en klassiek, Dannyr!

Thanks!

Ik moet zeggen dat kwalitatief gezien de plastic scheermesjes van tegenwoordig qua duurzaamheid niet opkunnen tegen de ouderwetse verchroomde dubbelzijdige scheermessystemen.

Een Merkur scheermessysteem zoals ik in de video laat zien kan je zelfs doorgeven aan je kinderen of zelfs kleinkinderen zodat zij het scheermes weer kunnen gaan gebruiken. Dat kan je bij een Mach 3 wel vergeten door al het plastic wat het bevat.

Niettemin geef ik wel eerlijk toe dat een Mach3 zeer goed scheert, en je ook sneller klaar bent, maar daar tegenover staat dat de scheercartridges duurder zijn en de houder ook minder duurzaam is.

Dus mensen zullen zelf moeten afwegen welk scheersysteem ze kiezen. Dus met name de kosten en de tijd van scheren in de ochtend zijn 2 belangrijke factoren die je moet meenemen in je afweging om 1 van de 2 scheersystemen aan te schaffen. En uiteraard heb je ook nog het electrisch scheren, maar dat heb ik inmiddels afgezworen omdat het niet haalt bij de gladheid van nat scheren. Het voelt ook minder lekker.


Samengevoegd:

Quote:

Maar daardoor doe ik ook zo lang met mijn mesjes dat ik gewoon vast blijf houden aan de mach3. Heb wel eens van die goedkope mesjes geprobeerd, maar die kunnen mijn scheergewoonten niet aan en dat trekt dan als de pest en haalt meer open dan me lief is
smile.gif

Overstappen op een dubbelzijdig scheermes is wel even wennen in het begin. Het is een beetje andere manier van scheren. Een Mach 3 kan je harder op je gezicht drukken tijdens het scheren. Bij een dubbelzijdig scheermes moet je dat niet doen want dan haal je je open.

Het is dus even een omschakeling van een Mach 3 naar een krabber. Dit komt omdat als je op een Mach 3 wat harder drukt de druk verdeeld word over de 3 mesjes. Bij een dubbelzijdig scheermes komt de druk op 1 mesje, dus op 1 punt te staan, waardoor je je sneller openhaalt. Je moet bij een dubbelzijdig scheermes het mesje het werk laten doen zonder teveel druk uit te oefenen. Dat is even de kunst.

In het begin toen ik overstapte op het dubbelzijdige scheermes heb ik me dan ook meerdere keren opengehaald. Nu gaat het vrij goed. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat zijn eigenlijk 'economische tijden'?

Ik had het over slechte economische tijden met name met oog op de bezuinigingen waarin goedkoop scheren mooi meegenomen is, daar we op veel zaken moeten gaan beknibbelen. Maar het was niet goed te verstaan in het begin knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Mijn pa gebruikt ook zo'n dubbelzijdig scheermes en ik dúrf mijn benen er niet eens mee te scheren sinds ik een keer mijn tandenborstel wilde pakken die ernaast stond. Een grote snee in mijn vinger was het gevolg
widegrin.gif

Dus ik hou het bij de Venus van Gilette. Ondanks dat die scheermesjes erg duur zijn eigenlijk..

Je moet ook niet hard drukken bij een dubbelzijdig scheermes, dat is vaak de eerste fout die men maakt bij het scheren met zo'n ding. Had ik zelf ook, heb heel wat wondjes gehad tot ik door had dat je niet te hard moest drukken zoals ik deed bij een Mach 3 knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik houd het toch bij Mach3. Ik heb een huidinfectie, waarbij wondjes de boel alleen maar erger maken. Wat dat betreft speel ik dus liever "safe" dan dat ik ga experimenteren met andere messen.

Ik hoef me overigens slechts één of twee keer per week te scheren, dus dat is wel fijn.

1 of 2 keer per week valt ook wel mee. Het is voor mij vooral een prijskwestie. De mach 3 scheermesjes zijn vrij duur, maar uiteraard scheren ze prima.

Alleen de verhouding een Mach3 mesje 2 euro p.st en een dubbelzijdig mesje 0,20 eurocent per stuk heeft mij besloten om over te stappen. En op zich gaat een dubbelzijdig mesje voor die prijs vrij lang mee, je kan immers aan 2 kanten scheren. Dus zeker een week of meer gaat zo'n goedkoop mesje wel mee. Dus eigenlijk een rotkoopje als je het zo bekijkt.

Ik heb verder ook geen aan of opmerkingen op de scheerprestatie van een Mach3 scheermes want daar heb ik weinig op aan te merken, het is verder een prima scheermes.

De scheersystemen zijn tegenwoordig minder duurzaam dan de degelijke scheermessen van vroeger. Alles is tegenwoordig van plastic omdat dit goedkoper is. Maar ik merk dat het plastic van mijn Mach 3 houder toch minder wordt en op den duur wat afbrokkelt.

Maar een scheermes wat verchroomd en zwaar is gaat langer mee.

Ik las ergens dat er zelfs een scheermes van diamant gemaakt kan worden zodat een scheermesje je levenlang meegaat omdat een diamanten scheermesje niet of nauwelijks slijt.

Maar uiteraard vind producent Gillette dat erg vervelend omdat ze dan maar 1 keer een scheermes kunnen verkopen, en men daarna geen scheermesjes meer verkoopt, en dan wordt er niet meer verdiend!

Raad eens wie het patent op het diamanten scheermesje bezit?? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De koningin?

Gillette uiteraard knipoog_dicht.gif

Die willen niet dat hun markt in gevaar komt, dus hebben zij het patent op diamanten scheermesjes opgekocht. Het gaat hier dus om mesjes met een scherpe rand van diamant. Niet om een diamanten houder. Die zal waarschijnlijk ook wel bestaan..leuk voor de miljonairsfair hihi.

Maar ik heb vooral over het mesje zelf waar een klein diamantlaagje op zit. Als Gillette zo'n mesje zou uitgeven dan stort hun markt in want iedereen schaft dan 1 keer een mesje aan en dat gaat dan je levenlang mee.

Ik weet overigens niet hoe lang dat patent geldig is, ga ik meteen even uitpluizen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid