Ol Moth 0 Geplaatst 19 december 2010 Rapport Share Geplaatst 19 december 2010 Ik heb gisteren een mooi Guinness pintglas gekocht met relief en meteen ingewijd natuurlijk met een halve liter Guinness. En een mooie matte Barbãr mok die ik ook heb ingewijd met een heerlijke Barbãr uit beugel. Wat is het leven toch heerlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Patrick Matthias 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Een biertopic, een topic naar m'n hart! Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Vandaag dronk ik voor het eerst een euroshoppertje Goedkoopste bier van de AH. Moet zeggen het viel niet tegen hoor, smaakt prima. Je zal best betere biertjes hebben dan van de euroshopper, maar niettemin is het gemiddeld genomen een prima biertje, zeker niet slechter dan andere biertjes die ik weleens drink Viel me bijzonder mee. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Quote: Op vrijdag 24 december 2010 18:47:43 schreef Dannyr het volgende: Vandaag dronk ik voor het eerst een euroshoppertje Goedkoopste bier van de AH. Moet zeggen het viel niet tegen hoor, smaakt prima. Je zal best betere biertjes hebben dan van de euroshopper, maar niettemin is het gemiddeld genomen een prima biertje, zeker niet slechter dan andere biertjes die ik weleens drink Viel me bijzonder mee. ja ik vind het ook helemaal niet tegenvallen.. zeker als je kijkt naar hoe goedkoop t is.. Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Quote: Op vrijdag 24 december 2010 18:49:15 schreef Propje het volgende: [...] ja ik vind het ook helemaal niet tegenvallen.. zeker als je kijkt naar hoe goedkoop t is.. 19 cent maar Mensen willen graag alles goedkoop hebben ook bier. Nadeel is dat aan goedkope zaken zoals goedkoop bier altijd het vooroordeel kleeft van:"dan zal het ook niet zoveel wezen" Maar dit biertje van de euroshopper laat zien dat dit helemaal niet altijd het geval is. Het smaakt zeker niet slecht en als ik een cijfer mocht geven een dikke 7,5 , ruim voldoende Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 24 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Net nog een Murphy's op! Murphy's Irish Red Beer! Prima te doen Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 25 december 2010 Rapport Share Geplaatst 25 december 2010 Quote: Op zaterdag 25 december 2010 00:59:33 schreef Mister_L het volgende: Net nog een Murphy's op! Murphy's Irish Red Beer! Prima te doen Die moet ik ook eens proberen Ga maandag eens kijken naar dit merk Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Hmm... Kriek bier is niet mijn ding... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 18 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2011 Quote: Op zaterdag 25 december 2010 00:59:33 schreef Mister_L het volgende: Net nog een Murphy's op! Murphy's Irish Red Beer! Prima te doen Die is best ok! Maar je moet echt eens Newcastle Brown Ale proberen... die is AWESOME! Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 18 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2011 Ja? Ga ik eens doen dan.. waar is die te vinden? zo eens een Koninck soldaat maken Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 18 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2011 Dat ik ooit nog inhoudelijk zou reageren in dit topic... Bier vind ik helemaal niets, behalve 1 bier dat ik van de zomer voor het eerst op heb. Het is bier dat gekoeld geleverd wordt aan het restaurant of de slijterij en daardoor niet zomaar in winkels en alleen in een aantal slijterijen te vinden is... En het is fantastisch en lekker! (Ik hoop via een klant van mijn werk nog eens wat te regelen, een van de eigenaren ) Voor meer informatie, kijk dan even hier Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 18 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2011 Quote: Op vrijdag 24 december 2010 18:52:46 schreef Dannyr het volgende: [...] 19 cent maar Mensen willen graag alles goedkoop hebben ook bier. Nadeel is dat aan goedkope zaken zoals goedkoop bier altijd het vooroordeel kleeft van:"dan zal het ook niet zoveel wezen" Maar dit biertje van de euroshopper laat zien dat dit helemaal niet altijd het geval is. Het smaakt zeker niet slecht en als ik een cijfer mocht geven een dikke 7,5 , ruim voldoende Goedkoop biertje kan best lekker zijn, lang niet allemaal, Euroshopper is best drinkbaar inderdaad. Jumbo heeft ook zoiets, heet dan Damburger, ook best te drinken. Als ik dat dan weer vergelijk met het goedkope merk van c1000, die vind ik niet echt super, beetje aan de zoete kant. Maar sowieso vind ik welk goedkoop bier dan ook, lekkerder dan Amstel, daar zit gewoon een heel raar bijsmaakje aan dat me absoluut niet aan staat, bovendien lijkt het alsof ik van Amstel sneller aangeschoten ben. O ja, de flessen bier van Lidl, die hoef ik ook nooit meer, ook een raar smaakje en ooit ergens in mijn iets jongere jaren nog, ben ik er een keertje goed ziek van geweest, jeugdtrauma dus, net zoals ik nu nog steeds moet overgeven als ik Punica ruik, omdat ik ooit eens gemixt heb met dat spul, wat ook verkeerd ging. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Quote: Op zaterdag 25 december 2010 00:59:33 schreef Mister_L het volgende: Net nog een Murphy's op! Murphy's Irish Red Beer! Prima te doen Nice Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Misschien moeten we ook een sterke drank topic maken? Ik heb namelijk vanavond voor het eerst echte griekse ouzo op. Was best lekker alleen moet je ook niet meer hebben dan zo'n klein glaasje want het smaakt zo sterk :') Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Gewoon niet te snel drinken Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Nee dat zei mijn nicht ook, maar wat dat betreft is het toch niet geschikt voor mij... Zij is grieks trouwens en ze zegt dat je ouzo verdunt moet drinken met water of iets anders, maar meestal verdund met ijskoud water, in de verhouding whiskey-cola zegmaar Of puur en dan ijskoud, of puur met ijs. Maar niet lauw zoals wij het meestal drinken xD Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 oewww Ouzo, errugggg lekkerrrr, mijn ervaring met ouzo is dat je het juist in 1 keer naar binnen gooit, brandt zo lekker in je keel uiteraard wel afblussen met (geheel ontopic hier) een biertje Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Mijn nicht zegt dus juist dat dat helemáál niet hoort Zo wilde ik het dus namelijk ook gaan proberen Je moet het dus met water verdunnen, en dan héél langzaam drinken. En een beetje in je mond houden eerst net als met whiskey Samengevoegd: (zullen we hier niet gewoon een algemeen alcoholische versnaperingentopic van maken of moet ik toch een sterke drank-topic maken?) Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Quote: Op dinsdag 08 maart 2011 23:34:32 schreef annzie het volgende: Mijn nicht zegt dus juist dat dat helemáál niet hoort Zo wilde ik het dus namelijk ook gaan proberen Je moet het dus met water verdunnen, en dan héél langzaam drinken. En een beetje in je mond houden eerst net als met whiskey Nahh, dat is niks voor mij, gaat mij echt te langzaam, heb ik echt geen geduld voor. Met Whiskey heb ik een minder leuke ervaring, drink ik dus nooit meer... Quote: (zullen we hier niet gewoon een algemeen alcoholische versnaperingentopic van maken of moet ik toch een sterke drank-topic maken?) Met het risico dat er alcoholisten op af komen zoals ik... Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Check je AT maar eens Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Quote: Op woensdag 09 maart 2011 00:14:27 schreef annzie het volgende: Check je AT maar eens Lol ik moest eerst even 20 seconden denken wat AT nou weer betekent Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 9 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2011 Afgelopen weekend weer Koninck van de tap op! Erg fijn al zeg ik het zelf Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2011 Admod note: Hier mag verder gediscussieerd worden over sterk drank en bier. Letten we wel op dat dit een jongerenforum is, en dat ook hier de slogan geldt: Geniet, maar drink met mate? Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 9 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2011 Door Kurt op woensdag 09-03-2011 20:25:55       Whisky drinken met ijs is een belediging voor de whisky. Whisky mixen is ook doodzonde. Dag mag alleen met goedkope troep als Johnny Walker Red Label, Glen Talloch Blended Scotch Whisky, Glen Grant Higlands Speyside, White Lion Scotch Whisky, et cetera. (Sommige van deze dranken zijn niet te zuipen zonder ijs of cola.) Ik houd zelf overigens zowel van fruitige, zachte whisky als van stevige, rokerige, zware whisky. In de eerste categorie kan ik Bushmills Single Malt 10 y.o. aanraden (ook de 12, 16 en 21 y.o. zijn erg lekker, maar een stukje duurder). In de tweede categorie kan ik Lagavulin Single Malt 12 y.o. aanraden (ongeveer 50,00 tegenwoordig). Prima whisky die lekker zwaar is. Uiteraard zijn ook de 16, 21, 25 en 30 y.o. zeer de moeite waard, maar duurder. Ik ben overigens sowieso wel van de single malts, het liefst Islay. Amerikaanse troep (whiskey, met een 'e') is niet te zuipen (Jack Daniels, Four Roses, dat soort smerig spul). Overigens houd ik ook wel van cognac als sterke drank. Vodka moet wel erg goed zijn wil ik het lekker vinden. Veel vodka vind ik smakeloos. Jenever is wel oké soms. Jägermeister is soms wel lekker, maar dan wel ijs- en ijskoud inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 9 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2011 Ik drink graag een borreltje op zijn tijd. Als iemand aanraders heeft vind ik dat altijd leuk om te horen. En als je wat lekker vind wat ik heb staan is het misschien ook eens waard wat anders te proberen wat ik noteer. Notenlikeuren die ik lekker vind: -Frangelico -Disaronno Amaretto -Pisa Roomlikeuren die ik lekker vind: -Pisa Cream -Talea Amaretto Cream -Baileys Irish Cream -Kuyper Butterscotch -Sheridan's koffielikeur Whiskylikeuren die ik lekker vind: -Drambuie -Irish Mist Kruidenlikeuren die ik lekker vind: -Schipperbitter -Kruidenbitter zoals Jagermeister Whisky die ik lekker vind: Glenfiddich 12 jaar Glenfiddich 14 jaar Rich Oak Longmorn 16 jaar Whisky vind ik ook wel lekker maar heb ik nog niet zoveel van. Maar wel veel van geproefd op het Whisky-Festival vorig jaar en niet alles ligt me. Als ik wat Whisky zie die op mijn verlanglijstje staan voor een lager prijsje dan koop ik die. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten