Spring naar bijdragen

Bier en sterke drank topic


Aanbevolen berichten

Leuk dat je wat folders hebt gelezen tijdens je bijbaantje, maar deze man heeft een er wetenschapelijke studie van gemaakt.

Als je geen zin heb (te lui bent) om te lezen kan je de preek ook beluisteren op die site.

De wijn die Jezus en de apostelen dronken was zeker niet de wijn met alcohol (of amper) er in.

zie studie.

Het is niet mogelijk om wijn zonder alcohol te maken. Immers moet er een vergisting plaats vinden. En als de vergisting te kort duurt is de wijn niet te zuipen. Tegenwoordige alcoholische wijn word als gewone wijn gemaakt. Pas als de gewone wijn klaar is word de alcohol eruit gehaald.

http://www.tijdvooralcoholvrij.nl/dealcoholiseren

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • Antwoorden 322
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo heel af en toe ben ik eens in een café te vinden. Er is er hier 1 waar het gezellig is, redelijk rustig, gemoedelijke sfeer, allerlei leeftijden... En ze hebben me kennis laten maken met

Oban. 14 jaar oud, schots en single.

Single malt dan wel te verstaan he!

Lekkere whisky!

Pas maar op met die fles want straks ben je een communist met een schot in de kraag! :+

Ik houd wel van een fris biertje zoals Maes.

images?q=tbn:ANd9GcRe9JtgFmQ2NxBkkwZ46eOZE5aZSqtl6qpFtoe8Wo_uDDdBxz2f

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb 10% korting op whisk(e)y bij de Mitra, ik denk dat ik één van Dubito's tips ga kopen. Weet je ook een beetje hoe ze smaken Dubito? Ik ben vooral benieuwd naar de bovenste twee :)

Beter laat dan nooit, zal ik maar zeggen.... (was dit topic blijkbaar vorig jaar uit het oog verloren)

Ze smaken allebei heel lekker, maar ik ben niet in staat om een goede omschrijving te geven omdat ik de verschillende nuances niet in taal kan uitdrukken en ook omdat het al vrij lang geleden is dat ik het gedronken heb.

Sowieso moet je helemaal zelf ervaren of je het lekker vind of niet, en dat kan alleen door zelf te proeven. Je kunt ook zo'n klein sample flesje kopen bij de grotere slijterij of een keer een los glas in de horeca proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

gewoon op vakantie naar Schotland gaan en de slijterijen bezoeken, mijn broers hebben van elke bezochte slijterij een flesje whiskey meegenomen en volgens mij viel de prijs dan ook nog wel een beetje mee.

Toen ik 13 was ben ik meegenomen door mijn broers en zus naar de bierbrouwerij in Gulpen, waar inderdaad het heerlijke bier Gulpener wordt gemaakt. Allereerste aanraking met alcoholische drank. Maar ik drink eigenlijk nooit bier, geef mij maar wijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid