Spring naar bijdragen

Bier en sterke drank topic


Aanbevolen berichten

En omdat het herfst is, drink ik ls ik uitga yegenwoordig Herfstbock <33 beetje zoetig, heerlijk big-smile.gif


Samengevoegd:

Oh, en het grote voordil hier in Twente is, dat in tegenstelling tot Den Haag, hier helemal niet zo raar gekeken wordt ls je bier drinkt als je uitgaat als meisje. puh2.gif

Behalve in de Rootie Toothie in Hengelo maar ach mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 322
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

En omdat het herfst is, drink ik ls ik uitga yegenwoordig Herfstbock <33 beetje zoetig, heerlijk
big-smile.gif


Samengevoegd:

Oh, en het grote voordil hier in Twente is, dat in tegenstelling tot Den Haag, hier helemal niet zo raar gekeken wordt ls je bier drinkt als je uitgaat als meisje.
puh2.gif

Vehalve in de Rootie Toothie in Hengelo maar ach
mondhouden.gif

Ze smaken héél erg lekker zo te zien widegrin.gifrofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarschijnlijk in Bert's Bierhuis in Utrecht aan de Twijnstraat. Het staat in elk geval wel in de lijst die ze op de site hebben staan.

Ik ben er zaterdag geweest en het is een mooie winkel inderdaad met een groot assortiment, waaronder Barbãr. Ze hadden ook Barbãr Bok dus die heb ik ook meegenomen om te proberen. Eenieder die van een speciaal biertje kan genieten en in de buurt van utrecht woont of er vaak komt is het zeker een aanrader, Dankje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Duvel?
widegrin.gif

In Vlaanderen heb ik fantastische bieren als 'zwarte duivel', 'Lucifer' en 'Judas' gedronken. Die smaakten me goed.
knipoog_dicht.gif

Haha, ik weet toch zeker dat ik om hemelse bieren vroeg.puh2.gif En niet om helse bieren. Maar Duvel is zeker lekker en ik zal eens kijken of ze die anderen hebben bij Bert's Bierhuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik ook nog wel eens wil proberen is Gulden Draak, dat schijnt een biertje te zijn met heel eigenaardige smaak dat bij iedereen andere smaken en connecties oproept.

Ah, gulden draak. Best lekker bier. Heb ik eens voor mijn verjaardag gekregen in zo'n pakket. Het is lekker speciaal bier, en men doet me plezier met zo'n cadeau. Maar het is m.i. niet specialer dan ander lekker speciaalbier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ah, gulden draak. Best lekker bier. Heb ik eens voor mijn verjaardag gekregen in zo'n pakket. Het is lekker speciaal bier, en men doet me plezier met zo'n cadeau. Maar het is m.i. niet specialer dan ander lekker speciaalbier.

Ik hoorde van iemand als je het op kamertemperatuur zou drinken het naar chocola smaakt. Maar ik heb mijn bier toch liever wel wat koeler dan dat. Anders ga ik over mijn nek voor het flesje leeg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Speciaalbier uit een fles drinken? :o Mijn man vindt van pils 'dat zit al in glas' maar speciaalbier hoort toch echt in het bijpassende glas gedronken te worden. Anders krijg je ook gedoe met gist, bah.

Anyway mothje, jij moet een keer mee naar de vestingbar. Hebben ze érg veel speciaalbieren en verstand ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Speciaalbier uit een fles drinken?
:o
Mijn man vindt van pils 'dat zit al in glas' maar speciaalbier hoort toch echt in het bijpassende glas gedronken te worden. Anders krijg je ook gedoe met gist, bah.

Anyway mothje, jij moet een keer mee naar de vestingbar. Hebben ze érg veel speciaalbieren en verstand ervan.

Nu ik het zo teruglees, ik drink speciaalbier ook niet uit flesje hoor. Ik heb hele mooie glazen van o.a. La Chouffe en Pauwel Kwak. Van Barbãr probeer ik nog een krijgersmok te vinden. Maar eens kijken als ik weer in utrecht ben of ze die daar ook hebben, heb ik niet op gelet vorige keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik drink speciaalbier bijna nooit uit een fles. Ik heb niet van elk soort een glas, maar die paar die ik heb gebruik ik erg graag. Zo'n mooi groot breed glas met een steel bijvoorbeeld.

Trouwens, bepaalde bieren als Duvel geven een erg grappig effect als je dat uit de fles wilt drinken. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik drink speciaalbier bijna nooit uit een fles. Ik heb niet van elk soort een glas, maar die paar die ik heb gebruik ik erg graag. Zo'n mooi groot breed glas met een steel bijvoorbeeld.

Trouwens, bepaalde bieren als Duvel geven een erg grappig effect als je dat uit de fles wilt drinken.
widegrin.gif

Neuh ik ook niet. Ik heb 3 glazen die ik gebruik. Maar o.a. deze mok staat nog wel op mijn verlanglijstje:

BG006_barbar_glass.jpg

En momenteel schenk ik mijn Guinness ook gerust in mijn La Chouffe glas maar dat vind de kabouter niet erg. widegrin.gifknipoog_dicht.gif Ik zou dus nog wel een 33cl Guinness glas willen hebben voor die Draught blikjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Trouwens, bepaalde bieren als Duvel geven een erg grappig effect als je dat uit de fles wilt drinken.
widegrin.gif

Kwak geeft ook een grappig effect als je dat uit bijbehorend glas wilt drinken maar niet weet hoe en het hele flesje in 1x leegkiepert in het glas engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een Pint glas guinness, maar dat blijft er zielig uitzien met een 30cl blikje.
nosmile.gif

Have no fear, Dirck III is here. Je favoriete Stout is ook gewoon te halen in proletenverpakking van 0,5 liter bij die slijterij. Kan je je pintglas degelijk vullen. En hoef ik niet op zoek naar een klein Guinness glas maar voldoet een pintglas.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid