Jalikaatje 1 Geplaatst 26 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2010 Quote: Op zondag 18 juli 2010 15:49:46 schreef Ursa het volgende: [...] Ken je de werken van George Martin ook? Als je van goed geschreven fantasy houdt, is 'A Song of Ice and Fire' ook wel een aanradertje. Ben zelf inmiddels aan het lezen in deel 3b (A storm of swords, Blood and gold). Klinkt leuk, waar gaat het ene beetje over? Op onze biebsite kan ik niet echt een volgorde vinden Gaat het eerts op nummer en dan op letter ofzo? Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 26 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2010 Er zijn ondertussen 4 delen, en 5 boeken Deel 3 is onderverdeeld in twee delen. 'A song of Fire and Ice' valt onder de categorie fantasy. Het volgt de gebeurtenissen en belevenissen in de imaginaire wereld van Westeros, een continent dat lijkt op het Europa van de hoge Middeleeuwen. Martin besteedt veel aandacht aan intriges en plannen die de verschillende karakters hebben. Het wordt wel vergeleken met de 'War of the Roses' in 14e eeuws Engeland. De wereld is iets anders dan de onze, door de rol van magie bijvoorbeeld, al blijft die subtiel. Het is erg goed uitgewerkt en een aanrader als je van fantasy houdt. Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 31 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2010 Millennium deel 1: Mannen die vrouwen haten. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 31 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2010 Wat vind je ervan, Tantastic? Ik heb nu deel 1 en 2 gelezen maar het duurde lang om in het verhaal te komen, en ik vind de personages soms zo oppervlakkig. Afgelopen week heb ik Het eiland onder de zee en Duizend schitterende zonnen gelezen. Allebei trieste maar mooie boeken over de positie van jonge vrouwen in andere culturen en tijden, ik heb ze bijna in één ruk uitgelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 31 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2010 Quote: Op zaterdag 31 juli 2010 16:07:58 schreef Naeva het volgende: Wat vind je ervan, Tantastic? Ik heb nu deel 1 en 2 gelezen maar het duurde lang om in het verhaal te komen, en ik vind de personages soms zo oppervlakkig. Ik heb stiekem de film al gezien zonder dat ik wist dat het orgineel een boek was Maar ik vind 't boek echt wel mooi! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Momenteel bezig met een boekje van de discworld serie, LOTR en een boekje van Iria over iemand in Auswitch. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Ik ben nu bezig in Chanel Chic van Lauren Weisberger. Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 06 augustus 2010 10:44:09 schreef Olorin het volgende: Momenteel bezig met een boekje van de discworld serie, LOTR en een boekje van Iria over iemand in Auswitch. Hoe heet dat laatste boekje? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Quote: Op vrijdag 06 augustus 2010 11:24:00 schreef *nath* het volgende: Ik ben nu bezig in Chanel Chic van Lauren Weisberger. Samengevoegd: [...] Hoe heet dat laatste boekje? link Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Quote: Op zondag 25 juli 2010 22:20:29 schreef Machiavelli het volgende: (ben ik trouwens de enige die dit soort titels ter ontspanning lees? Welk soort titels? Ik lees momenteel A star called Henry van Roddy Doyle. Ieren, oorlog, armoede, seks en bier. Daarnaast lees ik Planetwise van Dave Bookless, over de relatie tussen het christelijk geloof en zorg voor het milieu. O, en: Fantastic Mr Fox, van Roald Dahl. Link naar bericht Deel via andere websites
trialk 0 Geplaatst 6 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2010 Prediker,heel veel stof tot zelf nadenken over de onbekende Prediker! Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Zo, omdat ik niet kan slapen heb ik een meegesmokkeld boekje van mijn ouders maar eens gegrepen. Een dun boekje van 60 pagina's, Ds J.J. Poort - Geloven In Uniform. Een boekje wat zo te zien is gekocht ergens een paar eeuwen geleden in de bijbel boetiek van In De Ruimte. Geinig. Link naar bericht Deel via andere websites
Suomi 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Ben gisteravond aan "Spaanse Furie" van Wouter van Mastricht begonnen, ben nog niet zo ver op te zeggen of het een leuk boek is.., volgens m'n pa wel. M'n laatst gelezen boeken waren Kalavala (Elias Lönnrot), De Held (Jon Krakauer), Kies voor vrijheid (Geert Wilders), Een jaar leven als in de Bijbel (J.J. Abrams) Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Ik ben nu bezig in Ararat, het vervolg op Babylon van Tim LaHaye en Greg Dinallo. Bloedstollende bijbelse Thrillers totaal niet vergelijkbaar met de laatste bazuin-serie. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Ik heb de halve dag onder een hoop dekens dead end dating van Kimberly Raye liggen lezen. Te fout maar ook te grappig, verstand op nul en smullen maar. Mijn huisgenoot (waarmee ik al jaren vampire-roleplaying games speel en een personage heb dat veel te vrolijk is voor een zichzelf respecterende vampier) had 'm mij voor m'n verjaardag gegeven. "A vivacious vampire with a flair for accessorizing, Lil Marchette is unlike most of her kind. She prefers lively shades of pink to dismal black (soo not her color), plus she’s a hopeless romantic. In need of a steady paycheck to support a compulsive cosmetics habit, Lil starts Dead End Dating (DED), a Manhattan-based matchmaking service that helps smart, sophisticated singles like herself find eternity mates–and may even help her stake a claim to her very own Count Right! When Lil meets geeky vampire Francis Deville, she knows he’s the perfect first client. If she can hook up Francis–after a little revamping, of course–she will prove her skills to the vampire community and turn DED into the hottest dating service in the Big Apple. But just as her business takes off, Lil meets the (literally) drop-dead gorgeous bounty hunter Ty Bonner, who is hot on the chase of a serial killer. Instantly drawn to the luscious vamp stud, Lil really wants a taste. But as a made vampire, Ty can’t procreate–and Lil will settle for nothing less. Luckily, between “vampifying†Francis and helping Ty solve his murder mystery, Lil has no time for silly romantic entanglements . . . even if Ty is all that and a Bloody Mary chaser!" Link naar bericht Deel via andere websites
aegron 0 Geplaatst 11 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2010 "Wat is een christen nodig te geloven" van Ds Venema. Hmm, volgens mij ben ik niet zo heel erg gereformeerd meer in mijn geloof Of Venema houdt er een nogal bizarre visie op na op een hoop gebieden (plus dat hij ongelofelijk storend schrijft over de roomse kerk). Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 11 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2010 Strijd in je denken van Joyce Meyer Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 11 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2010 Ik las 'Strijk je varken' Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 12 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2010 Link naar bericht Deel via andere websites
Mescensor 0 Geplaatst 12 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2010 Vreemden voor onszelf - Timothy Wilson Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 12 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2010 Hitch-22: A Memoir - Christopher Hitchens Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2010 Om de eeuwige nacht boek 3 De Bitterbynde Triologie - Cecilia Thornton Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 12 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2010 Bart Jan Spruyt - Als je eenmaal hebt liefgehad Link naar bericht Deel via andere websites
MarloesFollowsJesus 0 Geplaatst 14 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2010 Wacht op mij van Rebecca st. James. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 15 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2010 Ik lees momenteel voor 't eerst sinds tijden weer 's. En wel, voor de derde keer, het fenomenale American Psycho van Bret Easton Ellis. Ook ga ik in een boekje beginnen dat ik heb geleend van Henriëtte. Ik ben benieud. Het gaat over geluk. Rebecca St. James is tegenwoordig ook literator? :') Dat zal wel dramatisch zijn dan. Gaat het over maagdelijkheid? :') Link naar bericht Deel via andere websites
metalcoreTony 0 Geplaatst 15 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2010 ik lees Jeruzalem (verbondsstad) en daarnaast een boek van Kees Kraayenoord Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten