Spring naar bijdragen

In welk boek ben je nu bezig? [2]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb het boek 1953 van Rik launspach net uit.. Een boek over de Watersnoodramp, opzich best wel een mooi boek. Behoorlijk dik en er lopen heel veel verhaallijnen door elkaar. Der zit alleen niet echt heel veel spanning in en op sommige momenten wordt hij wel een beetje eentonig..

maar voor een boek dat ik voor Nederlands, Literatuur, moest lezen vind ik t wel een heel goed boek..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net 'De uitnodiging' van W.P. Young uit, moet het nog even laten bezinken. Ondertussen bezig met 'Toewijding' van Dee Henderson, 'Wirwar' van meerdere schrijvers en 'Koehandel' van Peter Scheele. Dus eigenlijk maar 3 boeken tegelijk wat best weinig is voor mijn doen puh2.gif

(studieboeken als Compendium Burgerlijk Procesrecht en dat soort ongein tel ik niet mee...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet nog steeds beginnen aan ALLES IS VERLICHT van Jonathan Safran Foer.

Extreem luid en ongelooflijk dichtbij was ik echt van onder de indruk! Een goed, sterk boek dat van begin tot eind boeit. En lekker anders dan de standaard boekenyes.gif

In november komt er een nieuw boek van hem uit genaamd DIEREN ETEN.

Absoluut één van de betere schrijvers van dit moment yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik lees nu Forging Stalin's Army: Marshal Tukhachevsky And The Politics Of Military Innovation van Sally Stoecker. Gaat over de hervormingen in het Rode Leger in de jaren '30. Het is erg interessant maar tegelijkertijd ook abstract en taai, dus wens me succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
In alle redelijkheid - Christelijk geloof voor welwillende sceptici van Tim Keller. Nu weet ik niet of ik een welwillende scepticus ben, maar ik ben wel geïnteresseerd in religie. Ik vind het tot nu toe een erg zwak boek. Een verkapte evangelisatiepoging in een slecht zittend pseudo-intellectueel jasje met veel voetnoten om vooral aan te tonen dat er grondig onderzoek aan vooraf is gegaan zonder enig vernieuwend en interessant punt te maken. Wellicht draait mijn mening nog bij, maar ik vrees het niet eigenlijk.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

R. Boyd & J.B. Silk - How Humans Evolved

Gekaapt uit de boekenkast van mijn vriendin. Een boek voor een archeologiestudie, geschreven door antropologen over een biologische theorie, daarom lees ik het ook, want ik studeer op de pabo.
smile.gif

* Andere Jas slaakt oorlogskreet

En weer een paar hoofdstukken verder.

Leuk die primaten, maar een uitvoerige beschouwing van soorten en gedrag van primaten haalt een beetje het tempo uit het boek. Kom op met die Neanderthalers dan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Extreem luid en ongelooflijk dichtbij was ik echt van onder de indruk! Een goed, sterk boek dat van begin tot eind boeit. En lekker anders dan de standaard boeken
yes.gif

Is inderdaad een heel erg goed boek. Ik heb hem vorig jaar met Engels gelezen (in het engels ook) en ik was er ook heel erg van onder de indruk.

Dagmar heeft hem ook gelezen en heeft geprobeerd dat hele stuk met al die cijfers te vertalenwidegrin.gif (als ik dat niet mocht zeggen edit je het maar wegpuh2.gif (tegen dagmar natuurlijkknipoog_dicht.gif))

Link naar bericht
Deel via andere websites

"In de schaduw van Byzantium" William Dalrymple.

De schrijver volgt het spoor van twee byzantijnse monniken uit de 5e eeuw a.d.h.v het reisverslag van een van hen door Griekenland, Turkije, Syrie, Libanon, Israel en Egypte.

Er word een vergelijking gemaakt met de situatie toen en nu. Nu is wat overtrokken want het boek stamt uit 1996.

Het schetst een droef beeld van het huidige Christendom in het Midden Oosten maar met prachtige portretten van de mensen die daar leven.

Ben je geinteresseerd in het midden oosten dan raad ik je dit boek van harte aan.

Sowieso zijn de boeken van Dalrymple lezenswaardig, maar dat terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"In de schaduw van Byzantium" William Dalrymple.

De schrijver volgt het spoor van twee byzantijnse monniken uit de 5e eeuw a.d.h.v het reisverslag van een van hen door Griekenland, Turkije, Syrie, Libanon, Israel en Egypte.

Er word een vergelijking gemaakt met de situatie toen en nu. Nu is wat overtrokken want het boek stamt uit 1996.

Het schetst een droef beeld van het huidige Christendom in het Midden Oosten maar met prachtige portretten van de mensen die daar leven.

Ben je geinteresseerd in het midden oosten dan raad ik je dit boek van harte aan.

Sowieso zijn de boeken van Dalrymple lezenswaardig, maar dat terzijde.

In hoeverre is zo'n verhaal niets meer dan een mooi verhaal? Ik bedoel, meneer Dalrymple is volgens mij zowel geen christen als historicus noch theoloog.. Wel schrijver knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid