Spring naar bijdragen

In welk boek ben je nu bezig? [2]


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ken je de werken van George Martin ook? Als je van goed geschreven fantasy houdt, is 'A Song of Ice and Fire' ook wel een aanradertje. Ben zelf inmiddels aan het lezen in deel 3b (A storm of swords, Blood and gold).

Klinkt leuk, waar gaat het ene beetje over? Op onze biebsite kan ik niet echt een volgorde vinden verbaasd.gif Gaat het eerts op nummer en dan op letter ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Er zijn ondertussen 4 delen, en 5 boeken smile.gif Deel 3 is onderverdeeld in twee delen.

'A song of Fire and Ice' valt onder de categorie fantasy. Het volgt de gebeurtenissen en belevenissen in de imaginaire wereld van Westeros, een continent dat lijkt op het Europa van de hoge Middeleeuwen. Martin besteedt veel aandacht aan intriges en plannen die de verschillende karakters hebben. Het wordt wel vergeleken met de 'War of the Roses' in 14e eeuws Engeland. De wereld is iets anders dan de onze, door de rol van magie bijvoorbeeld, al blijft die subtiel.

Het is erg goed uitgewerkt en een aanrader als je van fantasy houdt. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat vind je ervan, Tantastic? Ik heb nu deel 1 en 2 gelezen maar het duurde lang om in het verhaal te komen, en ik vind de personages soms zo oppervlakkig.

Afgelopen week heb ik Het eiland onder de zee en Duizend schitterende zonnen gelezen. Allebei trieste maar mooie boeken over de positie van jonge vrouwen in andere culturen en tijden, ik heb ze bijna in één ruk uitgelezen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vind je ervan, Tantastic? Ik heb nu deel 1 en 2 gelezen maar het duurde lang om in het verhaal te komen, en ik vind de personages soms zo oppervlakkig.

Ik heb stiekem de film al gezien zonder dat ik wist dat het orgineel een boek was smile.gif

Maar ik vind 't boek echt wel mooi!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(ben ik trouwens de enige die dit soort titels ter ontspanning lees?

Welk soort titels?

Ik lees momenteel A star called Henry van Roddy Doyle. Ieren, oorlog, armoede, seks en bier. Daarnaast lees ik Planetwise van Dave Bookless, over de relatie tussen het christelijk geloof en zorg voor het milieu. O, en: Fantastic Mr Fox, van Roald Dahl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben gisteravond aan "Spaanse Furie" van Wouter van Mastricht begonnen, ben nog niet zo ver op te zeggen of het een leuk boek is..,

volgens m'n pa wel.

M'n laatst gelezen boeken waren Kalavala (Elias Lönnrot), De Held (Jon Krakauer), Kies voor vrijheid (Geert Wilders), Een jaar leven als in de Bijbel (J.J. Abrams)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de halve dag onder een hoop dekens dead end dating van Kimberly Raye liggen lezen. Te fout maar ook te grappig, verstand op nul en smullen maar. Mijn huisgenoot (waarmee ik al jaren vampire-roleplaying games speel en een personage heb dat veel te vrolijk is voor een zichzelf respecterende vampier) had 'm mij voor m'n verjaardag gegeven.

"A vivacious vampire with a flair for accessorizing, Lil Marchette is unlike most of her kind. She prefers lively shades of pink to dismal black (soo not her color), plus she’s a hopeless romantic. In need of a steady paycheck to support a compulsive cosmetics habit, Lil starts Dead End Dating (DED), a Manhattan-based matchmaking service that helps smart, sophisticated singles like herself find eternity mates–and may even help her stake a claim to her very own Count Right!

When Lil meets geeky vampire Francis Deville, she knows he’s the perfect first client. If she can hook up Francis–after a little revamping, of course–she will prove her skills to the vampire community and turn DED into the hottest dating service in the Big Apple. But just as her business takes off, Lil meets the (literally) drop-dead gorgeous bounty hunter Ty Bonner, who is hot on the chase of a serial killer. Instantly drawn to the luscious vamp stud, Lil really wants a taste. But as a made vampire, Ty can’t procreate–and Lil will settle for nothing less. Luckily, between “vampifying†Francis and helping Ty solve his murder mystery, Lil has no time for silly romantic entanglements . . . even if Ty is all that and a Bloody Mary chaser!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Wat is een christen nodig te geloven" van Ds Venema. Hmm, volgens mij ben ik niet zo heel erg gereformeerd meer in mijn geloof not_happy.gif

Of Venema houdt er een nogal bizarre visie op na op een hoop gebieden (plus dat hij ongelofelijk storend schrijft over de roomse kerk).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees momenteel voor 't eerst sinds tijden weer 's. En wel, voor de derde keer, het fenomenale American Psycho van Bret Easton Ellis. Ook ga ik in een boekje beginnen dat ik heb geleend van Henriëtte. Ik ben benieud. Het gaat over geluk.

Rebecca St. James is tegenwoordig ook literator? :') Dat zal wel dramatisch zijn dan. Gaat het over maagdelijkheid? :')

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid