Spring naar bijdragen

In welk boek ben je nu bezig? [2]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Haddasa.

Het is een erg mooi boek!

Gaat over Ester, hoe zij haar volk redde van de ondergang.

de laatste tijd lees ik erg veel bijbel romannen.

zois het voor mij duidelijker hoe mensen vroegah tot God leefden en hoe moeilijk ze hetniet hebben gehad.

door de boeken van Jozef (dromers etc) en de boeken van Noach ben ik zelf ook meer in het geloof gekomen en verdiep me er ook steeds meer in waardoor ik ook meer stille tijden heb met God.

wauw.!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Ik heb wel wat Engelstalige boeken en meestal begrijp ik het ook wel, maar ik ben meestal toch een beetje huiverig, te bang dat ik het niet snap.

Dan is het opzich vergeeflijkknipoog_dicht.gif. En opzich schijnen de vertalingen van Pratchett van hoge kwaliteit te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb wel wat Engelstalige boeken en meestal begrijp ik het ook wel, maar ik ben meestal toch een beetje huiverig, te bang dat ik het niet snap.

Begrijpelijk, maar anderzijds, net door meer boeken in het Engels te lezen, zal je steeds vlotter leren lezen. Als je graag leest vind ik het persoonlijk toch de moeite waard zo veel mogelijk werken in de originele taal te lezen. smile.gif

En staar je niet blind op dat éne woordje dat je niet snapt. Als je constant het woordenboek naast je hebt, sjah, dan vlot het gewoon niet en da's niet aangenaam. Ik lees boeken in vijf talen waarvan mijn kennis varieert van zeer goed tot nauwelijks een behoorlijke basis, maar zo lang je in staat bent om min of meer de essentie van een zin te snappen, lukt het wel (natuurlijk ook afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het boek, in het Spaans lees ik bijvoorbeeld alleen vrij korte boeken met een relatief eenvoudig taalgebruik omdat ik maar twee weken Spaanse les gehad heb in m'n leven). Natuurlijk moet je wel zorgen dat je termen die steeds terugkeren in het boek wel opzoekt, het is bijvoorbeeld niet zo handig om Oliver Twist te lezen als je niet weet wat "orphan" betekent (hoewel je dat wellicht uit de context kunt afleiden), maar staar je niet blind op elk bijwoordje in de tekst.

(Tot zo ver "anderstalige boeken lezen 101". widegrin.gif Sorry als ik wat betweterig overkom ofzo, als je liever vertalingen leest mag je dat natuurlijk gerust doen he. bloos.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet dat mijn engels zo geweldig is (nogal matig eerlijk gezegd)

Maar dat ik mijn huidige studie een beetje kan bijbenen dank ik toch voor een groot deel aan Engelse boeken die ik begon te lezen na ik van de Mavo af kwam (examen engels had ik een 6 knipoog_dicht.gif). Dat was de tijd van dat de eerste Tolkien film uitkwam. Toen begon ik het werk van Tolkien in Engels te lezen. Het kostte me veel moeite, maar ik heb er veel aan gehad, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees nu mijn halve leven boeken in het Engels voor de lol en niet omdat het van school moet. (heb altijd van lezen gehouden, dus dat moeten was sowieso geen issue) Ik ben pas nu in een stadium gekomen dat ik zo makkelijk engels lees dat ik soms niet eens weet of het boek wat ik enige tijd gelezen heb nu nederlands was of engels. Mijn passieve woordenschat is enorm verbetert met de jaren.

Het gaat echt makkelijk en vanzelf, dus ik kan het zeker aanraden, mits je lezen een leuke bezigheid vind. Als het als een verplichting voelt, dan gaat het ook minder vanzelf. En begin met boeken die je echt leuk vind. Ik ben begonnen met 'fun' boeken, thrillers, fantasy en klassieken die ik al in het nederlands kende zoals watership down, the wind in the willows etc.

Nu lees ik voornamelijk boeken met humor in het engels, omdat de grapjes beter zijn in de originele taal en boeken over wetenschap, filosofie en theologie omdat het vaak lang duurt voordat die vertaald worden, als ze dat ooit al worden.

ooit neem ik me voor, ga ik weer eens wat meer Duits lezen, dat is weer helemaal in het diepe voor mij. En Frans dat is echt weg, ik ben bang dat ik ongeveer op brugklas niveau zit, ofwel nul. Terwijl ik het zo'n mooie taal vind....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga in ieder geval The ultimate hitchhikers guide to galaxy bestellen(alle 5 delen van die serie in één bundel), die wil ik toch in het Engels lezen eigenlijk. Maar omdat ik op internet ook veel Engels lees, kan ik opzich wel wat. Wizards First Rule van Terry Goodkind vind ik bijvoorbeeld niet zo moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid