Spring naar bijdragen

Tieners: verschil seks J/M


Aanbevolen berichten

Dit topic is afgesplitst van een topic in Persoonlijke Problemen.

Quote:

@Kurt, seks is niet alleen maar seks. Achter dat seks zit ook nog gevoel, en het gevoel is juist hetgene wat hier er voor zorgt dat ze spijt heeft. Seks an sich waarschijnlijk niet.

Voor een meisje is geslachtsgemeenschap al helemaal meer dan voor een jongen die wil scoren en waarschijnlijk alleen z'n lusten botviert.

Quote:

Dat zogenaamde verschil tussen jongens en meisjes wordt schromelijk overdreven.

Quote:

[...]

Hoezo? Ik ga toch met een hoop tieners om (jongens en meiden), ik maak ze jaarlijks een week lang 7x24 uur mee en zie elke keer dat verschil weer terugkomen. Dit is niet een check-mij-eens-wijs-zijn-post, dat is gewoon realiteit die ik en anderen die met tieners werken zien gebeuren.

Quote:

[...]

Waarom ervaar ik dingen dan anders? Waarom merk ik dan dat het verschil schromelijk overdreven wordt? Hoe komt het dan dat ik toevallig zoveel andere verhalen hoor? Dat vind ik dan enigszins apart. Zijn het tieners vanuit allerlei achtergronden? Of meer specifiek?

Dit onderwerp gaat dus over het wel of geen verschil in de seksuele beleving van tieners.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

@Kurt, seks is niet alleen maar seks. Achter dat seks zit ook nog gevoel, en het gevoel is juist hetgene wat hier er voor zorgt dat ze spijt heeft. Seks an sich waarschijnlijk niet.

Voor een meisje is geslachtsgemeenschap al helemaal meer dan voor een jongen die wil scoren en waarschijnlijk alleen z'n lusten botviert.

Quote:

[...]

Dat zogenaamde verschil tussen jongens en meisjes wordt schromelijk overdreven.

Ergens heb ik het idee dat hier een miscommunicatie zit. Glenn generaliseert niet. Hij zegt niet dat seks minder belangrijk is voor jongens omdat die toch maar willen scoren, maar dat het voor jongens die willen scoren minder belangrijk is dan voor meisjes die dat niet willen (en ik denk ook voor jongens die dat niet willen).

Verder heb ik het idee dat er bij christelijke jongens uit een gezin waar seksualiteit enigszins een taboe is regelmatig een soort van frustratie zit op seksueel gebied, zodat ze eerder 'de fout' ingaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongen die altijd maar op jacht zijn; meisjes die altijd maar op jacht zijn ;jongens die niet op jacht zijn en het wel best vinden; meisjes die niet op jacht zijn en het wel best vinden.

Hormonrn die als een orkaan door het lichaam gieren zo zijn ze allen op weg naar de volwassenheid.en het verschil is oneindig,daar elk mens man vrouw een uniek verschijnsel is.

Sex niks bijzonders is een onderdeel (en niet onbelangrijk) van de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Glenn,

Er zullen best verschillen zijn tussen de seksuele beleving van tienerjongens en -meisjes, maar een opmerking als

Voor een meisje is geslachtsgemeenschap al helemaal meer dan voor een jongen die wil scoren en waarschijnlijk alleen z'n lusten botviert.

lijkt mij toch wel wat overdreven gesteld. Zowel jongens als meisjes zijn met hun lichaam bezig, met wat liefde is en wat niet en beiden doen dat op een eigen manier. Jongens zijn niet enkel met lust bezig, net zoals meisjes niet enkel met liefde bezig zouden zijn.

Immers, als je een bericht leest over dat tieners steeds vroeger seks hebben, dan weten we allebei toch ook dat een vrijpartij over het algemeen twee mensen nodig heeft: een jongen én een meisje. Dus dat zowel jongens als meisjes op die jongere leeftijd al seks hebben. Of alle tienerjongens zouden massaal homo zijn, zodat meisjes inderdaad nauwelijks seks hebben en jongens des te meer. Maar dat lijkt mij dan weer niet bewezen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat Glenn een vrouw was, vast omdat ik een meisje kende dat Glenn heet.

Quote:

Ergens heb ik het idee dat hier een miscommunicatie zit. Glenn generaliseert niet. Hij zegt niet dat seks minder belangrijk is voor jongens omdat die toch maar willen scoren, maar dat het voor jongens die willen scoren minder belangrijk is dan voor meisjes die dat niet willen (en ik denk ook voor jongens die dat niet willen).

Dan zegt hij dat wel heel verdekt. Maar dan is de hele discussie zinloos, want dat er individuele verschillen bestaan is niet meer dan logisch.

Quote:
Verder heb ik het idee dat er bij christelijke jongens uit een gezin waar seksualiteit enigszins een taboe is regelmatig een soort van frustratie zit op seksueel gebied, zodat ze eerder 'de fout' ingaan.

Mwah... Ik kom uit een redelijk behoudende omgeving, maar ik zag daarin geen verschillen tussen jongens en meisjes en met die frustratie viel het nogal mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meisjes zwanger na sluiten pact

Op een school in Glouchester in de Amerikaanse staat Massachusetts, zijn opmerkelijk veel jonge meisjes tegelijkertijd zwanger. Zeventien meisjes van nog geen zestien jaar oud, dat zijn vier keer zoveel zwangerschappen als de school normaal per jaar kent, verwachten een kindje.

De reden van de zwangerschappen kan directeur Joseph Sullivan niet vertellen. Sommige volwassenen geven veelgeziene films als Juno and Knocked Up de schuld voor het romantiseren van jonge, ongetrouwde moeders. Het lijkt erop dat de meisjes een pact gesloten hebben om allemaal tegelijkertijd zwanger te zijn en hun kinderen samen op te kunnen voeden.

In oktober van dit jaar werd er door de school aan de bel getrokken toen opmerkelijk veel meisjes een zwangerschapstest aanvroegen. In mei waren een aantal scholieren al een paar keer terug geweest voor de test. Volgens de directeur van de school leken sommige meiden ook extreem teleurgesteld als ze niet zwanger bleken.

De meisjes die het pact sloten om allemaal tegelijkertijd zwanger te raken, willen niet geïnterviewd worden. Ook hun ouders weigerden dit. Een oud-leerlinge van de school, Amanda Ireland, denkt dat ze wel weet waarom de meisjes zwanger zijn geraakt. Zelf is de 18-jarige Amanda in haar eerste jaar bevallen van een kindje. Zij merkte op hoe de meisjes die nu zwanger zijn haar regelmatig in de hallen op school benaderden en opmerkten dat zij echt geluk had dat ze een baby had. Volgens Amanda zijn de meisjes zwanger geraakt zodat ze iemand hebben die onvoorwaardelijk van ze houdt. "Ik heb nog proberen uit te leggen dat het moeilijk is je geliefd te voelen als een kind om drie uur 's nachts schreeuwt om gevoed te worden," aldus Amanda.

De school is nu aan het kijken welke mogelijkheden ze nog hebben om de seksuele voorlichting op school uit te breiden en om anticonceptiemiddelen uit te delen. Daarnaast gaan ze kijken hoe het verder moet met de opvang voor de baby's als de meiden na de zomervakantie weer naar school moeten.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik me dan afvraag is hoe ze aan dat beeld komen. Hoe zullen hun ouders daar tegenover staan?

Verder denk ik niet dat er zo'n groot verschil zit tussen jongens en meisjes. Wat wel zo zou kunnen zijn is dat meisjes meer moeite hebben om nee te zeggen (maar dat ik dat denk kan ook komen doordat ik daar zelf moeite mee had(/heb) )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het in dit topic al 2x met Kurt eens. Dwz, ik ervaar ook niet zo'n groot verschil. Seks heeft bij zowel mannen als vrouwen een element van "lusten botvieren", maar ook een geestelijk aspect. Seks met een volslagen vreemde zouden mannen heel makkelijk doen, hoor ik wel eens, omdat het bij mannen toch om lust draait. Ik vraag me dat af, ten eerste omdat ik dat zelf absoluut niet zo ervaar, ten tweede omdat toch aardig wat vrouwen prostituee zijn en dat is bij uitstek een beroep waarbij je veel seks hebt met volslagen vreemden - en in ons land doen lang niet alle vrouwen dit gedwongen.

Tweede punt waar ik het met Kurt eens ben, is dat ook ik wat weerstand voelde bij de uitspraak over die "verdorven cultuur". Ik heb tijdens mijn geschiedenisstudie de indruk gekregen dat verdorvenheid van alle tijden en culturen is. Vroeger had je vast ook al meisjes die in de dynamiek van een vriendinnenclubje allerlei idiote plannen bedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het in dit topic al 2x met Kurt eens. Dwz, ik ervaar ook niet zo'n groot verschil.

Wat twee mannen in dit topic aangeven, zegt natuurlijk niet of dit ook geldt voor de meerderheid van de mannen knipoog_dicht.gif.

Quote:

Seks heeft bij zowel mannen als vrouwen een element van "lusten botvieren", maar ook een geestelijk aspect. Seks met een volslagen vreemde zouden mannen heel makkelijk doen, hoor ik wel eens, omdat het bij mannen toch om lust draait. Ik vraag me dat af, ten eerste omdat ik dat zelf absoluut niet zo ervaar, ten tweede omdat toch aardig wat vrouwen prostituee zijn en dat is bij uitstek een beroep waarbij je veel seks hebt met volslagen vreemden - en in ons land doen lang niet alle vrouwen dit gedwongen.

Mannen maken er gebruik van. Aangezien bijna elke prostituee meerdere klanten heeft, kan je concluderen dat er meer mannen zijn die met wildvreemden seks willen. Voor mannelijke prostituees is er misschien gewoon een te kleine markt.

Quote:

Tweede punt waar ik het met Kurt eens ben, is dat ook ik wat weerstand voelde bij de uitspraak over die "verdorven cultuur". Ik heb tijdens mijn geschiedenisstudie de indruk gekregen dat verdorvenheid van alle tijden en culturen is. Vroeger had je vast ook al meisjes die in de dynamiek van een vriendinnenclubje allerlei idiote plannen bedachten.

Dat maakt het nu niet minder verdorven toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat mannen en vrouwen er voor het grootste gedeelte hetzelfde over denken. Dat het niet alleen de "schuld" van een jongen is. Maar ik denk ook dat het moeilijk is om aan te geven dat je niet wilt. Zeker als je jong bent en aangezien het meisje meestal jonger is, zou dat nog een klein factor kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat twee mannen in dit topic aangeven, zegt natuurlijk niet of dit ook geldt voor de meerderheid van de mannen
knipoog_dicht.gif
.

[...]

Mannen maken er gebruik van. Aangezien bijna elke prostituee meerdere klanten heeft, kan je concluderen dat er meer mannen zijn die met wildvreemden seks willen. Voor mannelijke prostituees is er misschien gewoon een te kleine markt.

[...]

Dat maakt het nu niet minder verdorven toch?

Vrouwen gaan dan gewoon vreemd met hun baas of collega's, sla er voor de lol maar eens bladen als libelle en margriet en weet ik het allemaal voor vrouwenblade op na. En waarom lezen er zo veel op oudere leeftijd zoetsappige half erotische pocket romans? Ik geloof er niks van dat vrouwen vromer en kuiser en netter zijn. Mannen komen er gewoon meer voor uit en nemen niet zo'n blad voor de mond en vrouwen zijn gewoon nog listiger dan mannen.

Verder Kurt en Dosto x3.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel het idee dat vrouwen eerder zouden vreemdgaan voor de aandacht (die ze kennelijk ergens anders tekortkomen) en minder voor de seks op zich.

Dat is dus wel heel wat anders dan naar een prostituee gaan, waar het juist weer puur en alleen om de seks draait.

Over de seksuele beleving van tieners: Ik denk niet dat dit bij jongens heel anders zit dan bij meisjes. Jongens doen er alleen wat stoerder over en scheppen er wat meer over op knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb wel het idee dat vrouwen eerder zouden vreemdgaan voor de aandacht (die ze kennelijk ergens anders tekortkomen) en minder voor de seks op zich.

Dat is dus wel heel wat anders dan naar een prostituee gaan, waar het juist weer puur en alleen om de seks draait.

Dus vreemdgaan omdat je te weinig seks krijgt van je vrouw is erger dan vreemdgaan omdat je man je te weinig aandacht geeft? Vind ik een gebrek aan seks toch een beter motief (als er al een beter motief zou zijn) dan een gebrek aan aandacht.

En verder denk ik dat vrouwen gewoon net zo erg zijn als mannen het het helemaal niet om aandacht draait. Dus dat het sowieso niet opgaat.

Leestekens aangebracht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus vreemdgaan omdat je te weinig seks krijgt van je vrouw is erger dan vreemdgaan omdat je man je te weinig aandacht geeft? Vind ik een gebrek aan seks toch een beter motief als er al een beter motief zou zijn dan een gebrek aan aandacht.

juist niet, je seksuele frustraties kan je jezelf ook van verlossen, met aandacht wordt dat wat moeilijker

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus vreemdgaan omdat je te weinig seks krijgt van je vrouw is erger dan vreemdgaan omdat je man je te weinig aandacht geeft? Vind ik een gebrek aan seks toch een beter motief als er al een beter motief zou zijn dan een gebrek aan aandacht.

Het gaat er niet om wat erger is knipoog_dicht.gif

Beide is volgens mij niet echt wenselijk in een relatie puh2.gif

Maar als het waar is (en dat denk ik wel), dan is het dus wel zo dat vrouwen minder op seks gericht zijn dan mannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Glenn schreef het volgende:

Voor een meisje is geslachtsgemeenschap al helemaal meer dan voor een jongen die wil scoren en waarschijnlijk alleen z'n lusten botviert.

Ik had het inderdaad niet over alle jongens, maar over dat soort jongens. Ook ik weet dat er uitzonderingen zijn, zoals die in elk voorbeeld en in elke situatie er zijn.

Mij ging het vooral om tieners, en niet om volwassen mensen die al ervaring hebben op seksueel gebied.

@Kurt, waar zie jij bij tieners dat dat anders is dan ik over het algemeen stel? Op basis waarvan merk je dat?

Om te verduidelijken wat ik bedoel: ik heb twee jaar lang een groep 15-16 jarige tieners 'begeleid'. Ik gaf ze wekelijks bijbelstudie tijdens de jeugdavonden van de kerk en sprak ze regelmatig tussendoor. Ook maak ik tieners mee op een kampweek waar ze een week lang met mij zaten opgescheept.

In de groepen hoor je de jongens praten over dat het handje van een meisje hebben vastgehouden en dat het cool was en ze ook nog eens geknuffeld hebben. Spreek je later het in tranen zijnde meisje, dacht ze toch even dat die jongen helemaal verliefd op haar was. Voor die jongen was het niet meer dan een spelletje. Nu is het huilen wellicht wat overdreven, maar deze situatie ben ik vaak tegengekomen. Over het algemeen reageert een meisje veel emotioneler en heftiger op (lichamelijk) contact dan een jongen.

Daarop voortbordurend: een jongen vrijt met een meisje en is klaar. Een meisje doet dat ook maar voelt zich daarna ongemakkelijk, vies en schuldig. Ik vind dat nogal een verschil tussen jongens en meisjes wat niet bepaald overdreven is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar wat maakt het dan dat de jongen zich niet ongemakkelijk, vies en schuldig voelt?

Zou je aan een jongen moeten vragen die daar ervaring mee heeft. Ik heb dat namelijk niet clown.gif

Maar als ik mag suggereren, voor jongens is het qua emotionele beleving veel minder omdat het in dat geval meer het bevredigen van de lusten is dan de hunkering naar liefde. Daarnaast is het 'cool' als je over een meisje bent heen geweest.

Heb jij de serie 40 dagen zonder seks gezien overigens? Het meisje dat een seksdate had met haar seksbuddy en toen afbelden omdat ze de 40 dagen zonder seks inging. Ze hoefde niet meer te komen van die jongen, hij 'zocht wel een ander'. Het meisje deed eerst heel cool, maar was daarna duidelijk geemotioneerd.

Edit: het bewuste item:

link

Het 'emotionele' stukje staat er net niet op, zal je altijd zien clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat verschil tussen jongens en meiden merk ik zelf ook heel erg in mijn omgeving. Ik zit in een klas met 17 jongenspubers, en ik hoor van alle kanten iets over 'een lekker ding' en 'daar zou ik wel mee willen .... ', terwijl als ik met een meisje over zo iets praat, komt er altijd uit dat zij sex bijzonder vindt, en het niet zo maar zou doen.

Ook ik als pubermeisje vind sex iets wat je zeker niet zo maar zou moeten doen, en toen ik ooit een keer te ver ben gegaan heb ik daar weken over liggen malen, terwijl die jongen allang een ander had en het liet hem koud.

Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat alle jongens geen waarde hechten aan sex, er zijn ook genoeg meiden die sex als een eind fietsen zien, zoals xxxlisetxx al een keer zei, en natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik denk ook niet dat dit voor jongens nou zoanders ligt dan voor meisjes. Het hangt volgens mij puur van het karakter van diegene af.

Er zijn een hoop jongens die gewoon graag en veel willen scoren, maar kijk eens naar de hype die een tijdje terug zo veel in de kranten stond? De zgn. breezersletjes, die voor wat drinken of een lift naar huis met een man in bed doken. Ik denk zeker dat dit nog steeds genoeg.. nee.. teveel gebeurt. En er zijn ook genoeg meisjes die óók graag willen scoren, of (net als veel jongens) gewoon hun lusten willen botvieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid