Spring naar bijdragen

Tieners: verschil seks J/M


Aanbevolen berichten

Quote:

en toch vind ik het idioot dat elke meisje met een minirok schijnt uit te stralen dat ze wel met de eerste de beste vent naar bed zou willen. fluiten etc. oké maar ik denk dat er maar weinig meisjes zijn die zich met die intentie kleden.

Maarja, dat zal wel weer het verschil tussen man en vrouw zijn..

Precies.. dat bedoel ik ook; het is voor mij ook totaal onbegrijpelijk. Ik accepteer het wel soort-van; maar echt van harte gaat het niet.

Het is flauw om over burka's te beginnen maar omdat het wel iets aantoont over mijn manier van denken: eigenlijk zou het eerlijker zijn wanneer mannen met een blinddoek zouden rondlopen, dan vrouwen met een burka. Mannen kunnen tenslotte niet zonder begeerte naar een vrouwenlichaam kijken, dus het probleem ligt bij hun. Laten zij er ook wat aan doen dan. (En met zij bedoel ik dan de mannen die vinden dat vrouwen in burka's zouden moeten lopen). En zo lees ik deze discussie ook een beetje. Ik weet verstandelijk best dat uitdagend geklede vrouwen een reactie bij mannen oproepen, maar alles in mij komt in opstand als vrouwen daarom hun kleding aan moeten passen ;/

Maargoed, ik zie wel in dat geblindoekte mannen ook niet handig is, dus ik kleed me best normaal puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom NienkeJ,

Vrouwen kijken natuurlijk ook weer net zo naar mannen hè? Het is dus niet enkel een mannenprobleem (voor zover het echt een probleem is natuurlijk). Man en vrouw kunnen verlekkerd naar elkaar kijken en zullen elkaar dus moeten helpen om de verleiding niet te groot te maken. Beiden moeten dus op hun kleding en hun gedrag letten. Logisch toch? Ik leg enkel de nadruk even op vrouwen, omdat vrouwen dan uit zichzelf immers niet doen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar Robert, het klinkt theoretisch allemaal heel mooi misschien wat je zegt, maar in de praktijk valt het niet toe te passen. Het is onmogelijk om rekening te houden met wat alle mannen aantrekkelijk vinden, omdat daar gewoon superveel verschil onderling in is. De een word enthousiast van een minirok en pumps, de ander van baggy jeans en gympjes. Noem me koppig, maar ik ga dus echt geen rekening houden met wat mannen aantrekkelijk vinden. Ik waak voor een hoerig overkomen, maar daar houd het ook op, doe me een lol zeg... Moet ik zeker ook een borstverkleining laten ondergaan? Want tsja, de mannen hier zeggen zelf dat borsten aantrekkelijk zijn dus kan ik ze maar beter niet "dragen"...

Of sla ik nou de plank volledig mis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja maar Robert, het klinkt theoretisch allemaal heel mooi misschien wat je zegt, maar in de praktijk valt het niet toe te passen. Het is onmogelijk om rekening te houden met wat alle mannen aantrekkelijk vinden, omdat daar gewoon superveel verschil onderling in is. De een word enthousiast van een minirok en pumps, de ander van baggy jeans en gympjes. Noem me koppig, maar ik ga dus echt geen rekening houden met wat mannen aantrekkelijk vinden. Ik waak voor een hoerig overkomen, maar daar houd het ook op

mee eens,

Je kan er rekening mee houden, maar iedere man wordt weer warm van iets anders smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk wel dat er een verschil is kijk ik ben zelf jong en als ik hoor hoe er bijvoorbeeld over meisjes in voetbalkleedkamers word gepraat is echt belachelijk een meisje is niks meer dan een lekker wijf! en alles wat je gedaan hebt met een meisje word uitgebreid verteld! En dan gaan ze verder met welk meisje het dit weekend word!

Ik zeg niet dat het bij alle jognens zo is maar dit is wat ik toch wel erg veel om me heen hoor!

Er zijn ook meisjes die het alleen doen om de seks als er een meisje lachend de klas in komt is de eerste reactie altijd goh heb je weer geneukt?? Maar ik zie ook zoveel meisjes die dachten dat seks ook speciaal was voor die jongen en dat hij het weekend daarop alweer met de volgende in bed ligt en die daar gewoon kapot van zijn of meijses die in hun relatie seks hebben gehad en daar spijt van hebben en meestal hoor je van de jongens kant dat het voor hun niet echt ontzettend veel betekend.

Maar ik denk niet dat je hier over kan oordelen het is voor iedereen persoonlijk weer anders de 1 vind het wel bijzonder en voor de ander heeft het minder betekenis...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Joëlle,

Je slaat de plank erg mis ja. knipoog_dicht.gif Want je kunt als vrouw prima rekening houden met de algemene consensus daarover. Daarvoor hoef je echt geen juten zak of burka aan te trekken, wat ik dus al zei. Als je gewoon normaal en redelijk bedekt gekleedt gaat, zoals je dus eigenlijk dagelijks gekleedt gaat, is er niets aan de hand. En natuurlijk moet je niet zomaar in je lichaam laten snijden, kom nou zeg...

Het gaat nu juist om die hoerige kleding, waarin zo min mogelijk bedekt is. Er zijn dus wel degelijk meiden die zich voornamelijk bij het uitgaan zo kleden en vervolgens verontwaardigd zijn als mannen daar ook seksistisch naar reageren. Je kunt redelijk algemeen stellen dat bijvoorbeeld hele kortje rokjes met blote benen en diepe decolletés met geheel blote schouders gewoon foute reacties uitlokken.

Ik heb het idee dat sommigen nu willen dat ik bijna op juridisch niveau ga bepalen wat dan precies uitdagend is en wat niet. Terwijl je met je eigen gezonde verstand en open blik prima kunt bepalen wat gewaagde kleding is en wat niet. De vraag alleen is of je wel bereid bent je iets aan te trekken daarvan, zodat je tenminste niet hoeft na te denken over wat je met je kleding uitstraalt.

En ja, er zullen misschien best landen of regio's zijn waar de zedelijke normen qua kleding al een stuk strenger zijn. Prima, dan hou je ook gewoon dáár rekening mee. Dan doe je dus gewoon wat extra bedekkende kleding aan. Misschien heel flauw, maar mijns inziens wel een kwestie van normaal rekening houden met elkaar. Je kunt alles wel op de man afschuiven, maar zo werkt dat dus niet. Zoals ik al zei: zowel mannen als vrouwen dienen voor elkaar verantwoordelijk te zijn.

Geef niet toe aan partijzucht en ijdelheid, maar beschouw in alle nederigheid de ander als hoger dan uzelf. Laat niemand alleen zijn eigen belangen behartigen, maar ook die van de anderen. Die gezindheid moet onder u heersen die ook in Christus Jezus was. (Filippenzen 2:3-5)

Zoek uw schoonheid niet in uiterlijkheden, zoals kunstige kapsels, gouden sieraden en mooie kleren, 4 maar veeleer in de innerlijke hoedanigheden van het hart, in het onvergankelijke sieraad van een zacht en gelijkmatig gemoed, dat kostbaar is in de ogen van God. (1 Petrus 3:3-4)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk wel dat er een verschil is kijk ik ben zelf jong en als ik hoor hoe er bijvoorbeeld over meisjes in voetbalkleedkamers word gepraat is echt belachelijk een meisje is niks meer dan een lekker wijf! en alles wat je gedaan hebt met een meisje word uitgebreid verteld! En dan gaan ze verder met welk meisje het dit weekend word!

Dat is gewoon mannenpraat, niks nieuws..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als dat "gewoon mannenpraat" is, begin ik steeds minder respect voor mannen te krijgen.

Dat kan best.. maar ook dat zal weinig uitmaken.

Veel mannen zijn gewoon erg visueel ingesteld smile.gif

Zelf doe ik niet mee met zulke praat, vind het meestal nogal getuigen van geen respect richting de vrouw, maar je zult het altijd blijven houden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las eens een uitspraak waar een (kleine?) kern van waarheid in zit:

"Mannen geven liefde in ruil voor sex, vrouwen geven sex in ruil voor liefde."

Mannen zijn inderdaad visueler ingesteld. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet echt van de vrouw kunnen houden, maar het visuele kan een obstakel zijn. Vrouwen zijn meer voor het lichamelijk contact in de zin van een veelzeggende aanraking (knuffel, hand vasthouden). Correct me if I'm wrong. knipoog_dicht.gif

Mijns inziens moet je de balans zien te vinden. Vrouwen zien er nu eenmaal vaak goed uit. Wees blij. smile.gif Andersom is het volgens mij wat minder, vrouwen vallen minder snel op mannen qua uiterlijk heb ik 't idee.

En wat betreft die mannenpraat: noem 't maar puberpraat, ik vind 't zielig gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als dat "gewoon mannenpraat" is, begin ik steeds minder respect voor mannen te krijgen.

Het getuigt van weinig respect natuurlijk, maar wel even eerlijk wezen, een stel meisjes die aan het babbelen slaan over jongens zijn ook niet altijd het toonbeeld van diepgang. Gelukkig is een heel deel van die praat, zowel bij jongens als bij meisjes, niet veel meer dan praat, een uitlaatklep die al bij al vaak niet zo veel gemeen heeft met hoe ze werkelijk omgaan met het andere geslacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist Iriacynthe. Vrouwen praten onderling net zo over mannen en houden ook net zo van roddelen over mannen en over elkaar. Niets aan de hand dus. Mannen en vrouwen onderhouden ieder nu eenmaal een eigen cultuur onderling. Maar soms heb ik het idee dat vrouwen hun eigen cultuur net wat beschaafder vinden dan die van mannen. Onzin natuurlijk, net zoals andersom ook niet het geval is.

Helaas wordt in deze samenleving de vrouwelijke eigenschappen meer gewaardeerd dan mannelijke eigenschappen. Zo zou elke man vrouwelijke kanten hebben, maar wanneer hoor je over de mannelijke kanten van elke vrouw? En zo mag de vrouw op het werk geïdealiseerd worden, maar mag de man in het huishouden als zwak en klunsig afgeschilderd worden.

Afschuwelijke programma's als "Help! Mijn mijn is klusser!" en straks "Help! Mijn man kan niet dansen!" zijn daar debet aan. Zulke programma's zou men moeten verbieden, of moeten voorzien van tegenhangers. "Help! Mijn vrouw kan niet met geld omgaan!" Of: "Help! Mijn vrouw kan niet koken!" Zul je zien hoeveel vrouwen dán boos opspringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het getuigt van weinig respect natuurlijk, maar wel even eerlijk wezen, een stel meisjes die aan het babbelen slaan over jongens zijn ook niet altijd het toonbeeld van diepgang. Gelukkig is een heel deel van die praat, zowel bij jongens als bij meisjes, niet veel meer dan praat, een uitlaatklep die al bij al vaak niet zo veel gemeen heeft met hoe ze werkelijk omgaan met het andere geslacht.

Laat ik het dan zo zeggen: Ik heb sowieso weinig respect voor mensen die zo over het andere geslacht "praten". Of dat nu een man is of een vrouw, dat maakt me vrij weinig uit smile.gif

Maar toch denk ik dat mannen meer platte, vunzige seksuele praatjes over vrouwen hebben dan andersom.

Het zal inderdaad wel meer praat zijn dan dat ze in werkelijkheid handelen, maar dan nog getuigt het van bar weinig respect en als je er al op die manier over kunt praten zoals m'n naamgenootje dat zegt, dan vraag ik me af hoe ze het zouden vinden als op die manier over hun moeder of zusje gesproken wordt. Maarja goed, daar zullen ze vást niet over nadenken nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zul je zien hoeveel vrouwen dán boos opspringen.

Ja, volgens mij is het inderdaad een beetje twee maten verhaal. Ik kan me ook een keer een cabaretier herinneren die vertelde dat hij een lied had geschreven waarom mannen zo stom zijn en dood moesten, dat vond iedereen geweldig. Daarna maakt hij een grap over vrouwen, een of ander cliche ofzo, ik weet het niet meer. En meteen begint het publiek te morren, want dat kan dan niet... mja, frustraties uit het verleden bieden misschien wel garanties voor de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Laat ik het dan zo zeggen: Ik heb sowieso weinig respect voor mensen die zo over het andere geslacht "praten". Of dat nu een man is of een vrouw, dat maakt me vrij weinig uit
smile.gif

Maar toch
denk ik
dat mannen meer platte, vunzige seksuele praatjes over vrouwen hebben dan andersom.

Sjaloom Liset,

Welnee joh. Het enige verschil tussen mannen en vrouwen is dat mannen zich wat directer uiten over vrouwen, als ze onder elkaar zijn. En mannen praten meer over uiterlijk en vrouwen meer over karakter, of hetgeen wat zij ervan maken, zodat het gewoon ordinaire roddel wordt. Daardoor líjkt het platter, maar dat is het natuurlijk niet. Beiden praten net zo seksistisch en oppervlakkig over de ander hoor.

Hier zie je al hoe vrouwen denigrerend en generaliserend over mannen kunnen praten, als de mannen hier niet af en toe de boel eens nuanceren. Net zo plat en oppervlakkig natuurlijk. Dat hoort er gewoon bij en uiteindelijk is men over het algemeen dan helemaal niet respectloos naar elkaar toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dan vraag ik me af hoe ze het zouden vinden als op die manier over hun moeder of zusje gesproken wordt. Maarja goed, daar zullen ze vást niet over nadenken
nosmile.gif

Eigenlijk hoor ik toch wel om me heen dat mannen in feite daar wel consequent in zijn, dus dat ze heel goed begrijpen dat hun jonge zusje bijvoorbeeld er vrij 'sletterig' bij loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Sjaloom Liset,

Welnee joh. Het enige verschil tussen mannen en vrouwen is dat mannen zich wat directer uiten over vrouwen, als ze onder elkaar zijn. En mannen praten meer over uiterlijk en vrouwen meer over karakter, of hetgeen wat zij ervan maken, zodat het gewoon ordinaire roddel wordt. Daardoor líjkt het platter, maar dat is het natuurlijk niet. Beiden praten net zo seksistisch en oppervlakkig over de ander hoor.

Hier zie je al hoe vrouwen denigrerend en generaliserend over mannen kunnen praten, als de mannen hier niet af en toe de boel eens nuanceren. Net zo plat en oppervlakkig natuurlijk. Dat hoort er gewoon bij en uiteindelijk is men over het algemeen dan helemaal niet respectloos naar elkaar toe.

Hmm wel eens, was me ook meer pissig aan het maken om de post van Liset die het over jongens heeft in een kleedkamer etc. Ik denk ook dat het voornamelijk dan gaat over pubergozertjes waarbij de hormonen niet weten waar ze het moeten zoeken.

Ik weet niet of vrouwen minder direct zijn wat betreft het uiten over hun man/vriend. Ik en m'n vriendinnen in ieder geval niet, maar natuurlijk wel met respect knipoog_dicht.gif

Verder ben ik het ook met je eens wat betreft die verschrikkelijke programma's. Hoe krenk je de trots van je vriend/man nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

haha cool toch .. er is geen reden meer om op te passen voor de trots van de man als hij zo'n slapjanus is en niet goed voor z'n gezin zorgt door een verbouwing jaren te laten voortduren. 'Mijn man kan niet dansen' vind ik dan weer wel zielig ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had nog zo de intentie om hier niet in mee te gaan praten, maar ja ik wordt geciteerd door Diana terwijl ik hier nog niets gezegd heb knipoog_dicht.gif

Quote:
Zeg ik dat dan? Ik heb dat nergens vanuit mezelf gezegd, dus wat je met deze opmerking wilt vertellen is niet duidelijk. Raido doet echter wel een uitspraak over hoe een vrouw zou denken, vandaar mijn vraag.

Ik heb niets gezegd hoor, oh, trouwens volgens de vrouwelijk/mannelijkheidstest die ik laatst met Hananja heb gedaan was ik meer vrouwelijk dan mannelijk én meer vrouwelijk dan Hananja (je zou haast wat gaan denken achter die mannennaam puh2.gif).

Ik vind dit soort gesprekken over het algemeen genomen, zwaar hilarisch. Jongens klimmen spontaan in hun toetsenborden om toch te zeggen dat het helemaal belachelijk is dat vrouwen vinden dat mannen seksuele-omnivoren zijn en vrouwtjes slechts fourageren en daarna de hoofden in hun Seksgrot aan de muur hangen om later mee op te scheppen richting de andere mannetjes.

Mannen zijn bonobo's, vrouwtjes gorilla's?

Als ik al de dames te eten zou moeten geven die ik in een week hoor praten over 'hun weekend' of over 'dat stuk/stoot/gast/ding' dan zou ik elke avond voor pakweg 4 vrouwen moeten koken. Als ik de heren te eten zou moeten geven, dat had ik mijn hele klas hier zitten en dat is 24 man (en ook gelijk de hele klas, aangezien onze uit enkel mannen bestaat).

Het is overigens ook nooit moeilijk te raden waar het maandag over gaat (lekker geneukt van het weekend?) en vrijdag (lekker neuken van het weekend?) Over het algemeen is het niveau overigens wat lager, naar mijn gevoel. Een aantal klasgenoten weet exact wat een vrouw lekker (hoort!) te vinden.. (ik treed niet in details, ik vind dat soort van ongehoord a plein publique)..

Mannen en vrouwen zijn anders, alleen vraag ik mij wel af of dit niet vooral komt door de omgeving. Natuurlijk is een vrouw wat voorzichtiger aangezien zij 9 maand zwanger zal zijn als het fout gaat, en het maar de vraag is of de man dat ooit zal weten. Een vrouw kan in die eerste 9 maanden geen afstand nemen van haar verantwoordelijkheid, een man wel. Een vrouw kan niet zeggen 'het is niet van mij' een man wel. Volgens mij is er vorig jaar ooit een docu geweest over seksualiteit in de Marrokaanse gemeenschap. Daar sprak een jongen dat hij zich geen 'slet' vond, maar dat hij een meisje die al één keer eerder seks had gehad, wel 'vies' of 'slet' vond. En ja, hij wilde ook een maagdelijke vrouw, anders was dat een hoer. En nee, hij vond niet dat er een link tussen zijn penis zat en de onmaagdelijkheid van een aantal meisjes in Nederland.

Blijkbaar wordt mannelijk zaad ook door mannen geasocieerd met 'vies' (ook door mij!) en al helemaal als dat in gemeenschap met een vrouw gebeurd, dan is automatisch de vrouw 'vies' en 'besmet'.

Kort nog over dat 'ze vragen er om'. Geen enkele vrouw vraagt 'er om' door bepaalde kleding aan te trekken. Toch kun je er niet om heen (ik vind dat ook moeilijk) wanneer zo'n beeldschone lang benige jonge dame komt voorbij paraderen om niet mee te kijken. Ik zie alleen niet in waarom dat soort dingen altijd geuit moeten worden door (voornamelijk!) mannen die als een groep opgewonden bavianen gaat 'oeh-oeh-oeh'-en (lekker, mooi, gaaf, geil, zou ik wel, 1, 2, 3, hoeveel kost, over heen bla bla)..

Zo maar een experiment voor de mannelijke users die nog op het voortgezet onderwijs of MBO zitten (daar is het baviaangehalte iets hoger) zeg gewoon eens als je met je vrienden op het muurtje 'brommers zit te kijken' 'die jongen heeft mooie ogen/schouders/kaaklijn, manier van lopen'... Hoe dan ook, je zult een zin horen wat begint met 'ben je' %term naar keuze voor homo's 'of zo nosmile.gif'..

Ja, ik weet het, uit ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ja hoor, RTL 4 komt nu met weer een nieuw programma: "Help! Mijn man heeft een hobby!" Wat heeft RTL 4 toch in vredesnaam tegen mannen? Wordt dat haar nieuwe doelgroep: feministische, Opzij-lezende tuinbroekdragende kenauvrouwen? Die zich als halve mannen gedragen en kleden, terwijl ze zich zo willen afzetten tegen de man? Alsjeblieft zeg, wat een vreselijk gebeuren is dit, onbegrijpelijk!

Zolang zulke programma's blijkbaar straffeloos uitgezonden mogen worden, raak ik er des te meer van overtuigd dat vrouwen zich óók maar wat meer mogen inschikken als het om kleding en gedrag gaat. Ik bedoel, als we het zó gaan spelen... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En ja hoor, RTL 4 komt nu met weer een nieuw programma: "Help! Mijn man heeft een hobby!" Wat heeft RTL 4 toch in vredesnaam tegen mannen? Wordt dat haar nieuwe doelgroep: feministische, Opzij-lezende tuinbroekdragende kenauvrouwen? Die zich als halve mannen gedragen en kleden, terwijl ze zich zo willen afzetten tegen de man? Alsjeblieft zeg, wat een vreselijk gebeuren is dit, onbegrijpelijk!

Zolang zulke programma's blijkbaar straffeloos uitgezonden mogen worden, raak ik er des te meer van overtuigd dat vrouwen zich óók maar wat meer mogen inschikken als het om kleding en gedrag gaat. Ik bedoel, als we het zó gaan spelen...
nosmile.gif

Vind dit nogal kortzichtig,

zelfs als manzijnde knipoog_dicht.gif

RTL heeft 4 zenders.

RTL4 is een vrouwenzender, meeste programma's hebben de vrouwen als doelgroep

Als je naar RTL7 kijkt, zie je dat dit meer de mannen als doelgroep heeft. Veel voetbal, sport en autoprogramma's

RTL 5 en 8 hebben weer een andere doelgroep, weet niet precies welke.. volgens mij RTL8 jongeren en RTL5 iets van series enzo

Zo hebben ze elke RTL-zender aangepast aan een doelgroep,

dus ga nu niet zitten mierenn**ken over het feit dat er op RTL4 wéér een vrouwenprogramma bijkomt. Zap dan over naar RTL7 waar je 22 mensen bezweet achter een bal aan ziet rennen. Pak er een pilske bij en je bent "Help, mijn man is weet ik veel wat" zo weer vergeten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid