Spring naar bijdragen

Tieners: verschil seks J/M


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Nee, ik denk ook niet dat dit voor jongens nou zoanders ligt dan voor meisjes. Het hangt volgens mij puur van het karakter van diegene af.

Er zijn een hoop jongens die gewoon graag en veel willen scoren, maar kijk eens naar de hype die een tijdje terug zo veel in de kranten stond? De zgn. breezersletjes, die voor wat drinken of een lift naar huis met een man in bed doken. Ik denk zeker dat dit nog steeds genoeg.. nee.. teveel gebeurt. En er zijn ook genoeg meisjes die óók graag willen scoren, of (net als veel jongens) gewoon hun lusten willen botvieren.

Zo'n 'breezerslet' was ook in de uitzending van dat programma 40 dagen zonder seks. Toen bleek uit dat item ook de leegte en het gebruikte gevoel wat dat meisje had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De 'cultuur' onder jongens is ook wel anders dan die in een groep meisjes, waardoor er vast anders over dingen gepraat wordt, maar stoere praat moet je wel altijd met een stevige korrel zout nemen - net als koket meisjesgedoe. En ik heb wel de indruk dat voor meisjes een bepaalde manier van geborgenheid en vertrouwen wel belangrijker is. Maar dat wil volgens mij niet zeggen dat jongens minder betekenis hechten aan seks, het is gewoon een iets andere manier van betekenis geven.

En ik kan natuurlijk niet voor alle tieners spreken, maar ik had als tiener toch zelf nooit de ervaring dat jongens heel erg anders dachten over seks dan ikzelf. In tegendeel, in twee van de vijf relaties die ik in mijn leven al heb gehad was het de jongen die wou wachten en die vond dat je voor seks toch echt wel een serieuze, langdurige relatie (als in, toch minstens een drietal maand ofzo) moest hebben, terwijl ik zoiets had van, ach kom, overdijf je nu niet een beetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik mij afvraag tijdens het lezen van dit topic: Is het werkelijk zo dat het voor een jongen sex is en dan klaar?

Ik heb geen ervaring op dit gebied. Als ik echter verliefd ben op een meisje zou ik nooit slechts intiem kunnen zijn alleen om het lichamelijke, daarvoor is de band met het meisje als persoon veel te sterk. Dan haar alleen te gebruiken om mijn lusten op te botvieren.

Punt dat ik wil maken:

Ik kan me als jongen niet puur alleen lichaamlijk contact(ook niet zomaar zoenen) met een meisje hebben, los van een vriendschap of relatie. Uitzondering? of ervaren meer mannen dit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik mij afvraag tijdens het lezen van dit topic: Is het werkelijk zo dat het voor een jongen sex is en dan klaar?

Ik heb geen ervaring op dit gebied. Maar als ik verliefd ben op een meisje en op wat mindere intieme manieren contact heb met dat meisje dan zou ik nooit slechts intiem kunnen zijn alleen om het lichamelijke, daarvoor is de band met het meisje als persoon veel te sterk. Dan haar alleen te gebruiken om mijn lusten op te botvieren.

Punt dat ik wil maken:

Ik kan me als jongen niet puur alleen lichaamlijk contact met een meisje hebben, los van een vriendschap of relatie. Uitzondering? of ervaren meer mannen dit.

Het is ook niet bij alle jongens zo hoor smile.gif Maar bij een groep jongens wel. Maar jij geeft al aan pas seks te willen hebben als je een band met haar hebt. Er zijn ook jongens die die fase overslaan en er dan ff overheen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het is ook niet bij alle jongens zo hoor
smile.gif
Maar bij een groep jongens wel. Maar jij geeft al aan pas seks te willen hebben als je een band met haar hebt. Er zijn ook jongens die die fase overslaan en er dan ff overheen gaan.

Nu ik wil alleen seks als ik met diegene getrouwd ben knipoog_dicht.gif.

Het punt is dus die jongens slaan die fase over idd. Het lijkt alleen of meisjes deze fase niet kunnen overslaan en jongens wél. Ik vraag me af of dat zo is.

Ik zou ook alleen puur lichamelijk met een meisje kunnen omgaan, maar dan zou ik me er ook leeg bij voelen.

Kan een jongen dus alleen lichamelijk zijn en daar plezier aan beleven, terwijl een meisje dit niet kan?

Want in jouw post over die jeugdgroep lijkt dat wél zo. Voor een meisje betekent het veel en voor een jongen is het slechts stoer gedrag. Is dat de werkelijke emotie of heeft een jongen gewoon een reputatie hoog te houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar heb je dan echt de indruk dat er beduidend veel meer jongens zijn die dat willen dan meisjes? Of is het eerder een kwestie van miscommunicatie, dat jongens die alleen maar dat willen om weet ik wat voor reden makkelijk terechtkomen bij meisjes die meer willen, in plaats van bij de meisjes voor wie gewoon seks zonder meer geen probleem is. Want ik heb wel de indruk dat dat behoorlijk zou kunnen meespelen, veel meisjes zijn niet zo goed in opkomen voor hun grenzen, en veel jongens zijn niet zo goed in subtiele signalen lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook een dooddoener natuurlijk maar de dames lopen meestal 1 a 2 jaar voor op de heren. Het biologische verschil blijft ook natuurlijk, ergens iets insteken is iets anders dan iemand in je laten komen. En gezien de klandizie van de prostituees denk ik idd dat jonges/mannen makkelijker hun lustgevoelens volgen dan vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb nogal is discussies over dit onderwerp met mijn Surinaamse huisgenoot en zijn beste (agnostische) vriend. Op een gegeven moment zag ik elke ochtend een ander meisje uit zijn kamer komen, dus toen heb ik op een gegeven moment gevraagd van hoeveel zijn het er nu eigenlijk......uhhh... 5. Ik ga niet snel confronterende gesprekken aan met mijn huisgenoot, maar toen heb ik hem wel recht in zijn gezicht gezegd: "als ik dat zou doen zou ik een hoer en een slet zijn. Wat maakt het dat jij dit wel kan doen". Zijn beste vriend was het met mij eens. Maar als mijn huisgenoot zich verveelt of verdrietig is, dan belt hij een meisje op, wat dan komt en soms willen meisjes graag langskomen omdat het zo'n knappe stoere jongen is. Hij heeft later wel tegen me gezegd dat hij zich ging beperken tot een meisje en dat heeft hij ook een week volgehouden.

Maar het schijnt dat de meiden die langskomen het volkomen normaal vinden dat ze langskomen, seks hebben, gaan slapen en de volgende ochtend voor het ontbijt al weer vertrokken zijn.


Samengevoegd:

disclaimer: ik heb echt een lieve huisgenoot hoor....verder en tussen ons gaat het prima.... Die jongen is prima in staat om op een platonische manier met meisjes om te gaan....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

. Voor een meisje betekent het veel en voor een jongen is het slechts stoer gedrag.

Dat kom ik op dit forum helaas meer tegen ja..

Alsof jongens maar de 'boosdoeners' zijn en de meisjes de tere verdrietige zielige zieltjes

Quote:
Is dat de werkelijke emotie of heeft een jongen gewoon een reputatie hoog te houden?

Waarom zou het een reputatie moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het is ook niet bij alle jongens zo hoor
smile.gif
Maar bij een groep jongens wel. Maar jij geeft al aan pas seks te willen hebben als je een band met haar hebt. Er zijn ook jongens die die fase overslaan en er dan ff overheen gaan.

Zo is er natuurlijk ook een groep meisjes die minder problemen heeft met losse seksuele contacten. Immers, als jongens er "ff overheen gaan," dan natuurlijk meisjes ook, daar die meisjes daarin dan ook toestemmen. Anders kunnen jongens er toch niet "ff overheen gaan?"

Daarbij kunnen vrouwen daarin zelfs nog gemener zijn dan jongens. Wat meisjes namelijk nog weleens doen, is zich heel uitdagend, heel sensueel kleden en vervolgens verontwaardigd reageren als jongens ze daarop benaderen. Dus eerst uitstralen dat je zin hebt, en vervolgens de boot afhouden als een jongen daarop ingaat. Meisjes weten dan volgens mij echt wel precies wat ze doen.

Het fraaie is dan ook nog dat ze het voor elkaar hebben gekregen dat veel mensen vinden dat de jongen zich maar moet beheersen en het meisje zich maar moet kleden zoals zij wil. Vanzelfsprekend is aanranden geen optie, maar als een jongen een meisje benadert omdat ze in haar kleding uitstraalt wel zo benadert te willen worden, dan is dat ook de verantwoordelijkheid van het meisje.

Daarom blijf ik erbij dat zowel jongens als meisjes op hun eigen wijze bezig zijn met seksualiteit en hun lichaam en dat het bij meisjes er echt niet edeler of volwassener toe gaat dan bij jongens. Dat vervelende idealiseren van "de vrouw" moet maar eens afgelopen zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry hoor, maar sinds wanneer kun je aan de kleding van een meisje zien dat ze wel ff bereden wil worden?

om het lomp te zeggen; ik heb aardig wat kledingstukken die het goed zouden doen in een bordeel maar de eerste de beste die mij benaderd krijgt een figuurlijke schop naar de andere kant van de kroeg. ik draag wat ik mooi vind, niet omdat ik hoop dat er dan een of andere boerenpummel op me af komt die denkt dat ik wel ff met hem de koffer in zal duiken.

Nu kleed ik me niet heel bloot maar ik ben gek op lak en leer, dat roept nog wel eens dingen op blijkbaar. en dat is dus écht neit de intentie waarmee ik mijn kleding uit kies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het is omdat iedereen er graag goed uit wil zien. Het vrouwelijke geslacht weet heus wel dat ze er aantrekkelijk uitzien met dat soort kleding en kunnen zo uitstralen. Dat betekent echt niet dat ze dan met het onverschillige disrespect benaderd willen worden, het is misschien juist een 'roep' om juist wel met respect behandeld te worden. Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarbij kunnen vrouwen daarin zelfs nog gemener zijn dan jongens. Wat meisjes namelijk nog weleens doen, is zich heel uitdagend, heel sensueel kleden en vervolgens verontwaardigd reageren als jongens ze daarop benaderen. Dus eerst uitstralen dat je zin hebt, en vervolgens de boot afhouden als een jongen daarop ingaat. Meisjes weten dan volgens mij echt wel precies wat ze doen.

Het fraaie is dan ook nog dat ze het voor elkaar hebben gekregen dat veel mensen vinden dat de jongen zich maar moet beheersen en het meisje zich maar moet kleden zoals zij wil. Vanzelfsprekend is aanranden geen optie, maar als een jongen een meisje benadert omdat ze in haar kleding uitstraalt wel zo benadert te willen worden, dan is dat ook de verantwoordelijkheid van het meisje.

Grote onzin dit. Vrouwen kleden zich 9 van de 10 keer echt niet op een bepaalde manier om een boodschap naar mannen uit te stralen, maar omdat ze er gewoon mooi en aantrekkelijk uit willen zien (zonder daar gelijk verdere bedoelingen mee te hebben).

Dat mannen dat vervolgens op een bepaalde manier opvatten is toch echt hun probleem. Erg makkelijk om de schuld dan maar bij de vrouw neer te leggen.

Het is wel weer duidelijk dat mannen toch echt geen verstand hebben van vrouwen engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dat is wederzijds, he hopeloos. Je gaat me niet vertellen dat vrouwen wel alles van mannen snappen. knipoog_dicht.gif Het is misschien gewoon zo dat mannen de vrouw willen begrijpen, terwijl de vrouw gewoon te egoïstisch is om zich te bekommeren over de gedachtengangen van de man. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grote onzin dit. Vrouwen kleden zich 9 van de 10 keer echt niet op een bepaalde manier om een boodschap naar mannen uit te stralen, maar omdat ze er gewoon mooi en aantrekkelijk uit willen zien.

Dat mannen dat vervolgens op een bepaalde manier opvatten is toch echt hun probleem. Erg makkelijk om de schuld dan maar bij de vrouw neer te leggen.

Het is wel weer duidelijk dat mannen toch echt geen verstand hebben van vrouwen
engel.gif

Ik dacht precies hetzelfde. Ik vind het prettig om er leuk en aantrekkelijk uit te zien, maar dat betekent niet dat ik een boodschap naar mannen uit wil stralen van; Kom en pak me nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid