Spring naar bijdragen

Bijbel in 1 jaar lezen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ja eigenlijk is dit topic misschien wat overkill, het gros van de mensen
(katholieken wellicht wat minder
puh2.gif
)
zijn al zoveel met de Bijbel bezig.
puh2.gif

Speak for yourself! hamer.gifclown.gif


Samengevoegd:

Quote:

Zeg, gaan er nu nog mensen mee doen met Bijbel lezen of niet? De reacties blijven maar uit
crysmile.gif
.

Misschien heb je wat aan het schema dat ik nu volg? KLIK. Inmiddels ben ik bij Exodus 10.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Quote:

Op Genesis en Exodus na vond ik het maar moeilijke teksten hoor, en ook behoorlijk vreemd. Zo kan ik geen kaas maken van Hosea bijvoorbeeld.

Ook vind ik het Nieuwe Testament belangrijker, daarvoor is Jezus immers gekomen
smile.gif

Misschien helpt het als je er een goed boek bij hebt waarin ingegaan wordt op de Bijbelteksten? Ik kan bijvoorbeeld 'The Old Testament' van Michael D. Coogan aanraden voor het OT en 'The New Testament' van Bart Ehrman voor het NT smile.gif. Als ik de Bijbel nog eens ga lezen, zal ik die boeken er zeker bij hebben smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik heb voor m'n doop op 4 mei een boek gekregen: ontdekkingstocht het bekijkt de hele bijbel op 2 jaar tijd met iedere dag ongeveer 1 hoofdstuk(er worden wel hoofdstukken overgeslaan maar de belangrijkste punten worden aangehaals en uit elk boek wordt gelezen.) iedere week een thema en iedere week een andere soort studie(historische studie, karakterstudie(over belangrijke personen uit de bijbell, probleemstudie(met problemen waar we vandaag mee kampen),... goed boek!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Lol, het nieuwe testament belangrijker? Alle 2 de 'verbonden' zijn super belangrijk! Je leert zoveel over hoe God de Vader is als je het oude testament leest... trouwens, het gebod 'heb je naaste lief als jezelf' stond ook al in de wet... smile.gif mooi he

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Quote:

Tuurlijk zijn ze belangrijk, maar het Nieuwe Testament is net iets belangrijker en makkelijker te begrijpen dan het Oude Testament en ook toegankelijker. Het Christendom is ook op het Nieuwe Testament gebouwd.

Zou je het nieuwe testament kunnen bevatten als je het oude testament niet hebt? ik denk het niet. Het is 1 grote samenhang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik zeg dan ook niet dat het ene testament belangrijker is dan het andere hè? Ik zeg alleen: lees over het volk Israël (het Oude Testament) in het licht van het Evangelie (het Nieuwe Testament) en het Evangelie in het licht van Gods liefde voor zijn volk (prachtig beschreven in het Hooglied). En dat is niet meer dan een normale, christelijke manier van het lezen en uitleggen van de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid