Spring naar bijdragen

Bijbel in 1 jaar lezen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 269
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk dat je beter gewoon de tijd kan nemen om de geschriften te besturderen en aantekeningen te maken en erover te filosoferen (en niet op een talmoedische wijze dat je dingen gaat verdraaien enz enz). Als je jezelf verplicht elke dag drie hoofdstukken te lezen terwijl je die dag in een rush bent, kan je bijvoorbeeld over belangrijke of nuttige info heen lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(en niet op een talmoedische wijze dat je dingen gaat verdraaien enz enz).

Wat een stoutmoedige bewering. Overigens heb ik niet het idee dat ik onaandachtig aan het lezen ben, integendeel. Ik neem er namelijk nogal de tijd voor en lees daarnaast secundaire literatuur over de betreffende passage. Verschilt misschien van persoon tot persoon. Als het voor jou beter werkt minder te lezen per dag, moet je dat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat je beter gewoon de tijd kan nemen om de geschriften te besturderen en aantekeningen te maken en erover te filosoferen (en niet op een talmoedische wijze dat je dingen gaat verdraaien enz enz). Als je jezelf verplicht elke dag drie hoofdstukken te lezen terwijl je die dag in een rush bent, kan je bijvoorbeeld over belangrijke of nuttige info heen lezen.

Ik vertrouw er op dat de Geest ons leidt in het lezen en het begrijpen van de Schriften. Je hoeft niet elke mogelijke implicatie van een tekstgedeelte te begrijpen en in de finesse door te hebben, dat kan in het verloop van je leven en mogelijk in de eeuwigheid zelfs nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar zit je ergens? Ik in Jesaja 51, dat is juist harstikke interessant smile.gif Dus dit weekend lukt 't wel weer. Maar die planning in mijn agenda moet ik echt gaan typexen, want nu ziet het er erg hopeloos uit (en de hoofdstukken van Js zijn vaak ook heel lang). Ik had Js eigenlijk vandaag uit moeten lezen .... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik begin zo meteen in Leviticus. Dus ik heb mezelf net door al die a-boeiende dingen over de tabernakel (sorry God) mogen worstelen. Maar goed, nu weet ik wel precies wat waar stond en hoe het er uit zag.

Oh hemel, dan krijg je nu alle offerwetten tot in details. Succes! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die offerwetten waren wel leuker dan al die ellen en roodpurperen toestanden moet ik zeggen. Ik heb plaatjes gevonden in het 'Handboek bij de Bijbel', staan ook plaatjes in van de kleding van de priesters en zo. Dat maakt het een stuk inzichtelijker. link

Het voelt als jaren '80 en met de hele familie naar de Heilig Land-Stichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid