Amazone 0 Geplaatst 27 december 2007 Rapport Share Geplaatst 27 december 2007 Zeg, gaan er nu nog mensen mee doen met Bijbel lezen of niet? De reacties blijven maar uit . Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2008 Ja eigenlijk is dit topic misschien wat overkill, het gros van de mensen (katholieken wellicht wat minder ) zijn al zoveel met de Bijbel bezig. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 1 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2008 Quote: Op dinsdag 01 januari 2008 10:05:48 schreef Pius_XII het volgende: Ja eigenlijk is dit topic misschien wat overkill, het gros van de mensen (katholieken wellicht wat minder ) zijn al zoveel met de Bijbel bezig. Speak for yourself! Samengevoegd: Quote: Op donderdag 27 december 2007 21:37:24 schreef Amazone het volgende: Zeg, gaan er nu nog mensen mee doen met Bijbel lezen of niet? De reacties blijven maar uit . Misschien heb je wat aan het schema dat ik nu volg? KLIK. Inmiddels ben ik bij Exodus 10. Link naar bericht Deel via andere websites
Casper 0 Geplaatst 8 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 geldt dit topic nog, ik wil wel meedoen, mischien word ik dan aangemoedigd elk deel van de bijbel te lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 9 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2008 Ik ga er wederom mee beginnen. Vorig jaar raakte ik de draad op enig moment kwijt, maar ik hoop het dit jaar vol te houden. Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Admod note: offtopic posts verwijderd We houden het graag serieus in dit topic. Link naar bericht Deel via andere websites
Amazone 0 Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Ik ga het Nieuwe Testament lezen. Nu even geen zin in het Oude . Link naar bericht Deel via andere websites
shiria 0 Geplaatst 4 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2008 ik ben ook bezig met de bijbel in 1 jaar lezen. ik loop nu 3 dagen achter maar ben positief dat ik het ga halen dit jaar! Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 23 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 25 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2008 Waarom heb je dat overgeslagen? Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 28 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
Amazone 0 Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Quote: Op vrijdag 28 maart 2008 15:31:10 schreef degelovige het volgende: Op Genesis en Exodus na vond ik het maar moeilijke teksten hoor, en ook behoorlijk vreemd. Zo kan ik geen kaas maken van Hosea bijvoorbeeld. Ook vind ik het Nieuwe Testament belangrijker, daarvoor is Jezus immers gekomen Misschien helpt het als je er een goed boek bij hebt waarin ingegaan wordt op de Bijbelteksten? Ik kan bijvoorbeeld 'The Old Testament' van Michael D. Coogan aanraden voor het OT en 'The New Testament' van Bart Ehrman voor het NT . Als ik de Bijbel nog eens ga lezen, zal ik die boeken er zeker bij hebben . Link naar bericht Deel via andere websites
Karinus 0 Geplaatst 21 april 2008 Rapport Share Geplaatst 21 april 2008 of natuurlijk de geweldige: Amplified bible! (helaas engels voor de mensen die hier moeite mee hebben). Link naar bericht Deel via andere websites
Beckytje 0 Geplaatst 12 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2008 Ik heb voor m'n doop op 4 mei een boek gekregen: ontdekkingstocht het bekijkt de hele bijbel op 2 jaar tijd met iedere dag ongeveer 1 hoofdstuk(er worden wel hoofdstukken overgeslaan maar de belangrijkste punten worden aangehaals en uit elk boek wordt gelezen.) iedere week een thema en iedere week een andere soort studie(historische studie, karakterstudie(over belangrijke personen uit de bijbell, probleemstudie(met problemen waar we vandaag mee kampen),... goed boek!) Link naar bericht Deel via andere websites
Karinus 0 Geplaatst 12 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2008 Klinkt handig ja! Studie gidsen van de bijbel vind ik ook erg handig. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 13 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2008 Quote: Op vrijdag 28 maart 2008 15:31:10 schreef degelovige het volgende: Ook vind ik het Nieuwe Testament belangrijker, daarvoor is Jezus immers gekomen Lees het Oude Testament altijd in het licht van het Nieuwe Testament en het Nieuwe Testament altijd in het licht van het Hooglied. Link naar bericht Deel via andere websites
MaDGLaZ 0 Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Lol, het nieuwe testament belangrijker? Alle 2 de 'verbonden' zijn super belangrijk! Je leert zoveel over hoe God de Vader is als je het oude testament leest... trouwens, het gebod 'heb je naaste lief als jezelf' stond ook al in de wet... mooi he Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Het Christendom is gebouwd op Christus, en om Hem te kennen hebben we de Bijbel en beide delen van die Bijbel zijn exact even belangrijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Freefly4fun 0 Geplaatst 4 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2008 Quote: Op dinsdag 10 juni 2008 19:32:25 schreef degelovige het volgende: Tuurlijk zijn ze belangrijk, maar het Nieuwe Testament is net iets belangrijker en makkelijker te begrijpen dan het Oude Testament en ook toegankelijker. Het Christendom is ook op het Nieuwe Testament gebouwd. Zou je het nieuwe testament kunnen bevatten als je het oude testament niet hebt? ik denk het niet. Het is 1 grote samenhang. Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 9 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
Kapitein 0 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Vergeet ook Jesaja en Jeremia + de kleine profeten niet, want zonder die boeken mis je een boel context in het NT. Echt waar, beide delen zijn even belangrijk. Groet Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Ik zeg dan ook niet dat het ene testament belangrijker is dan het andere hè? Ik zeg alleen: lees over het volk Israël (het Oude Testament) in het licht van het Evangelie (het Nieuwe Testament) en het Evangelie in het licht van Gods liefde voor zijn volk (prachtig beschreven in het Hooglied). En dat is niet meer dan een normale, christelijke manier van het lezen en uitleggen van de Schrift. Link naar bericht Deel via andere websites
Kapitein 0 Geplaatst 21 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2008 Ik reageerde op de posting van degelovige Groet Link naar bericht Deel via andere websites
Feeb 0 Geplaatst 8 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2008 Ik heb de nieuwe testament helemaal gelezen, en nu ben ik momenteel bij deuteronomium (ik was eerst begonnen met de oude testament,maar ik was 'vastgelopen' ) Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten