Hopper
Members-
Aantal bijdragen
7.231 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Alles door Hopper geplaatst
-
Dit bedoel ik dus. Eerst beaam je dat de Bijbel vele verstaanslagen heeft en vervolgens beweer je glashard dat "begrijpend lezen" de enige verstaanslaag is. Je spreekt jezelf dus tegen...... Voorts is het bij het grootste gedeelte van de (serieuzere) gelovigen bekend dat Paulus' brieven er eerder waren dan de Evangeliën. Net zoals dat het bekend is dat de schrijvers van de Evangeliën geen (rechtstreekse) discipelen van Christus waren. Dat zijn allemaal van die uitgekauwde argumenten waar gefrustreerde geloofsverlaters mee aankomen. Schijnbaar bedoeld als argument naar de ander
-
Paulus volgt naadloos de leer zoals Christus die voor ons heeft uitgezet. Maar dat valt alleen te weten voor hen die de leer volgen, ongelovigen volgen per definitie niet de leer. BerJan is als iemand die aardig kan voetballen en daarom meent op de schaakclub te kunnen uitleggen hoe je moet schaken. Je kunt de Bijbel helemaal uit je hoofd leren en er nog steeds geen bal van begrijpen. Als je niet begrijpt dat de Bijbel allerlei verstaanslagen heeft dan begrijp je niks......
-
Merkwaardig dat iemand beweert dat onwetendheid geschapen is? Zou zo iemand dermate onwetend zijn dat hij zelfs niet weet dat onwetendheid mee-geschapen is? De zoeker is niet het gezochte.
-
Je moet zelf 'wetend' zijn om het 'weten' van Paulus te herkennen. Je weet het dus niet, BerJan. Niet vreemd, want je bent ongelovig. En het geloof wordt geschonken door God. De eenvoudige conclusie is dat jou het geloof nog niet geschonken is. Maar houdt moed, je klinkt nog als een jonge snuiter die nog niet echt droog achter de geestelijke oren is. Alles kan nog goed komen, dat je hier schrijft is een goed teken.
-
Dank voor dit advies, maar vermoedelijk wordt het terzijde geschoven.
-
Een stille geest is een geest die zichzelf als object heeft opgeheven. Dat zegt niet dat je een paar jaar je mond dicht houdt.
-
Het vlees, de ratio en het intellect behoort allemaal tot de natuurlijke mens. Kortom alles wat gemanifesteerd is en dat is inclusief het denken (het brein). De geestelijke mens is niet-gemanifesteerd en daarom kent de natuurlijke mens 'hem' niet. Die dingen staan ook gewoon in de Bijbel,(2 Korintiërs 4:18) het is niks nieuws. Maar dat is onderzoek wat je zelf moet doen, ik heb het al gedaan. Paulus deelt in 2 Korintiërs 4:18 op in 'tijdelijk' (manifestatie) en 'eeuwig' (niet-gemanifesteerd). Dat wat niet-manifest is (het geestelijk domein) is niet toegankelijk voor het 'zelf'. Je
-
Het gaan van de weg is een autodidactische aangelegenheid, als ik jou zou onderwijzen dan ontneem ik je het zelf-lerende gedeelte. De woorden van Christus zijn waar, maar iedere mens moet die waarheid zelf weer leren verstaan. Nooit stellen mensen interessante vragen zoals: "Waar gaat het Evangelie eigenlijk over?" Het Woord heeft zich lang voor mij verborgen, maar juist omdat het Woord zich verborg viel het me op. Die verborgenheid is de stilte waarin het Woord spreekt. God spreekt niet met aan maat gebonden woorden. Er is nergens een cursus om het Woord te verstaan, niemand die
-
Er is een "ik" noodzakelijk om de boel te verzieken. Waarom deel jij het universum op in "Ik en de wereld"?
-
Daar zeg je zo wat, wie weet reageren anderen wel emotioneel op mij? Dat valt voor mij niet te weten natuurlijk en daarom houdt het mij niet bezig.
-
Het is uit liefde voor mijn medemens -jij in dit geval-. Je zit nog vast in de overtuigingen en de enige manier om daar uit te komen is door de smalle weg te gaan. De smalle weg verschijnt door hem te gaan. Dat het een eenzame weg is kan ik je nog wel meegeven.
-
De meeste mensen verliezen hun macht op het moment dat ze reageren. Ze maken ruzie, leggen uit, jagen op uitsluiting of zoeken wraak. Maar echte kracht is anders. Blijf stil. Stilte is geen zwakte. Het is emotionele beheersing, een leeg gemoed.
-
Veel mensen verspillen jaren met de vraag: "Waarom is dit mij overkomen? ” of “Waarom hebben ze me pijn gedaan? " Het antwoord brengt zelden vrede. Wat je geneest is niet begrijpen van de wond, het de wond zelf die de genezing brengt. Op de plaats van de wond schijnt het licht.
-
In de stilte gebeurd helemaal niets. Daar waar iets gebeurd is de wereld. Want al wat in de wereld is: de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven, is niet uit de Vader, maar uit de wereld. Begeerte der ogen of stilte der ogen, dat is de kwestie .
-
Wijsheid komt met het vermogen om stil te zijn. Gewoon kijken en gewoon luisteren. Meer is niet nodig. Stil zijn, kijken en luisteren activeert de niet-conceptuele intelligentie in je. Laat stilte je woorden en daden vormen. En dan zou je ook begrijpen dat Paulus afkraken op een geloofs-forum niet bijster intelligent is.....
-
Lees de Bijbel maar wat het verschil is. Alleen een natuurlijke mens kan om een tabelletje vragen.
-
Het is mij reeds lang geleden opgevallen dat jij een aanhanger bent van het 'ietsisme'. Niks bijzonders, dat zijn veel natuurlijke mensen.
-
Ik denk ook dat ik er alleen in sta, dat heb je goed gezien. Als het geloof je geschonken is, dan moet je wel knettergek zijn om het af te wijzen. God is de meest gevende. Geven is dan ook het kenmerk van de liefde des Vaders. We zijn het dus volledig eens, BerJan. Ik sta helemaal alleen.......
-
Het is vrij simpel, Israel wordt geregeerd door het Boze. Mensen die achter Israel staan (christen-zionisten) staan achter het Boze en verstaan het woord niet. Het gaat niet over meningen, maar over mensen die achter aardse begeertes (Groot-Israel) staan. Kinderen staan nog dichter bij de Oorsprong. Zoekt gij een leraar? Het zou zomaar wel eens uw buurjongetje van 3 kunnen zijn. Leer door de ogen van een kind te zien en ge ziet wat het 'zien' voor betekenis heeft.
-
Ik heb het niet over wel of niet bestaan gehad. Mensen verbeelden zich 'iets' te zijn, dat is wat Paulus schrijft. Veel mensen hangen de religie van 'ietsisme' aan, dat is algemeen bekend.
-
Dat denk ik ook, het boze maakt weer overuren, want het boze neemt weg wat in het hart gezaaid is.
-
De zonde is ook een innerlijke ervaring. Dan is de mens in de macht van het boze en verstaat het Woord des Koninkrijks niet. Ik denk dat ik wel begrijp hoe de hazen lopen, Tortelduif. Zeker gezien je sympathie voor Israel.
-
Empathie is een gemoedsbeweging. En lees eens wat Paulus daarover schreef in zijn Galaten brief 6 vers 3? Zou Paulus zomaar wat uit zijn duim hebben gezogen? Want indien iemand zich verbeeldt, dat hij iets is, en het niet is, dan vergist hij zich zeer.
-
Yep, ook getallen zijn illusionair. Getallen zijn gesponnen door mensenhersenen om zo een prijs te kunnen berekenen voor aangeboden goederen. Getallen staan zo aan de basis van hebzucht. De metaforische Dagobert Duck die dagelijks zijn geld telt in zijn pakhuis. Heden ten dage zijn er geen geldpakhuizen meer, maar is geld een getal wat op je beeldscherm verschijnt. Hoe illusionair willen we het nog meer hebben? Geld als virtuele gebeurtenis! Wie weet was het Satan die ons leerde rekenen? Die de mens het gevoel geeft dat hij ergens op dat internet 7898390 euro heeft staan?