Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Als je je dat soort dingen afvraagt, vind jij dus dat 90% van de wereldbevolking maar geen kinderen moet nemen

Dat maak jij ervan. Je moet een kind nemen als je het naar beste vermogen een huis kan bieden. Dus die criteria liggen in een bergdorpje in Afrika inderdaad anders dan hier in Nederland.

Quote:
Misschien niet. Maar wie zijn wij dan om te beslissen dat het kind geen recht op leven heeft?

De enige die het kunnen beslissen? Degene die het dadelijk niet/wel kunnen verzorgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sommigen zeggen: kies voor adoptie! En ja, dat is in theorie een goede oplossing. Moeilijk, maar dat is abortus ook. Toch is er een maar: een Nederlands kind adopteren is hier verschrikkelijk moeilijk. Je moet aan honderden eisen voldoen om kans te hebben een Nederlands kind te mogen adopteren.

En tegen de tijd dat je aan al die eisen voldoet, ben je al te oud om nog te mogen adopteren. De enige manier om een kind te adopteren zonder jaren van bureaucratie en het voldoen aan soms de meest onmogelijke eisen, is het adopteren van een kind uit het buitenland.

Denk dus niet dat als je je kind ter adoptie afstaat, het meteen wordt opgenomen in een liefdevol gezin. Eenmaal weggegeven is het maar hopen dat het kind op tijd een goede vader en moeder krijgt. En maar afwachten waar het kind terecht komt. De Nederlandse bureaucratie ontmoedigt mijns inziens het adopteren dus behoorlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Brains,

Precies, maar misschien dat je het ook kunt overdrijven. De eisen die gesteld worden schijnen soms echt niet normaal meer te zijn... Zoveel jaar getrouwd zijn, geen verleden met psychiaters, niet te oud zijn, niet te jong zijn, een huis van zoveel bij zoveel meter, minimaal inkomen van zoveel...

Zou het niet kunnen zijn dat de overheid zó erg op zoek is naar superouders, dat ze misschien daarin tever is doorgeschoten? Ik bedoel, iemand kan aan al die vereisden voldoen en toch het kind mishandelen of zo.

Ik zeg dus niet dat er geen regels moeten zijn, maar waar de grens ligt valt ook nog wel een boom over op te zette, denk ik zo. Alleen dan misschien niet zozeer in dit topic. Hier wilde ik alleen aangeven dat adoptie een goede zaak is, maar ook niet bepaald iets is wat je 'even doet.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 15:26:48 schreef hopeloos het volgende:

[...]

verbaasd.gif
Je moet ook wel goed lezen... Ik bedoel dus juist dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je je opleiding niet af kan maken als je een kind hebt....

Ãk kan mijn opleiding níét afmaken als ik nu een kind zou krijgen. Mijn ouders hebben ook een leven, werken ook allebei, dus daar zou ik mijn baby niet onder kunnen brengen, creche is veel te duur, dus het komt er op neer dat ik thuis moet zitten. Ik kan dan ook niet gaan werken. Met school lukt het ook niet, want ik moet wél alles zelf betalen. Ik kan bij mijn ouders blijven wonen, maar die zitten ook niet te wachten op een jankende baby waardoor ze zelf ook geen normale nachtrust meer hebben. Ik kan niet op mezelf gaan wonen omdat ik dat geld gewoon niet heb.

Dat zijn geen worst-case scenario's, dat zou in mijn geval, en niet alleen in mijn geval maar bij velen, gewoon echt zo zijn.

Adoptie: Ik moet mijn school onderbreken voor een kind dat ik weggageven, gevolg: ik blijf zitten. Ik geef mijn kind weg, gevolg: ik blijf er aan denken. Kan me niet goed concentreren, krijg psychische problemen bladiebla gezeur, red het niet met school blijf weer zitten moet van school af, dag diploma. Dus hetzelfde verhaaltje ongeveer als dat ik het kind zou houden. Adoptie: geen optie voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 18:37:48 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Abortus: je hebt nog meer problemen, bladerdiebla,schuldergevoelens, bladerdiebla, ellendig moord gevoel, bladerdiebla... It's just a joke..

Ik zou geen ellendig moord gevoel hebben omdat het in mijn ogen geen moord is.

Kijk, misschien praat ik er nu wel over alsof ik onder alle omstandigheden abortus zou laten plegen, maar als ik de mogelijkheden zou hebben, genoeg geld, iig klaar met middelbare school, mijn vriend die bij me blijft en werk heeft, dan zou ik het kind vrijwel zeker weten houden. Maar ik vind wél dat de mogelijkheid tot abortus er gewoon moet zijn.

Niet iedereen heeft een familie die bereidt is je te helpen met je kindje, neit iedereen heeft genoeg geld om alles te betalen, wat nou als je ouders je op straat zetten? Wat nou als je vriend het kind niet wil en je in de steek laat?

Ik kan me goed voorstellen dat er tienermoeders zijn die hun kindje houden, maar ik kan me óók voorstellen dat er tienermoeders zijn die abortus laten plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 14:02:47 schreef Brains het volgende:

[...] Hoho. Als je als alleenstaande ouder 1100 euro per maand verdiend ( het minimuminkomen ) hou je met dingen als huur en de Nibud-berekende uitgaven 40 euro per maand MINDER over dan wanneer je niet zou gaan werken. ( komt door kortingen op gemeentebelastingen die je verliest ). Als minimuminkomen heb je ontzettend weinig geld over en is iets als het betalen van een studie voor je kind er echt niet bij. Je vergist je echt hoe weinig een minimum inkomen is Candylipz.

[...] Je moet het minstens 10 jaar stil zetten he. Je hebt te weinig geld voor de creche, kunt dus niet fulltime werken, moet je kinder onderbrengen bij ouders familie en vrienden, moet je uit de naad werken om je levensonderhoud te bekostigen ( bekijk eens bij het Nibud wat een kind kost ), je moet je school afmaken ( in deeltijd dan ).

[...] Mij ook, maar zo simpel ligt het dus niet.

Hadden wij deze discussie niet eerder? Hier daagde je me bijna uit om een kind te nemen. Of was dat iemand anders?

Anyhow, Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat minimuminkomen zeer weinig is, maar het is niet onmogelijk.

wat ik duidelijk probeerde te maken is dat je niet meteen aan minimum inkomen zit als je geen opleiding hebt.

Plus hoeveel opleidingen zijn er wel niet waarbij je 4 dagen werkt (voor meer dan minimum) en 1 dag naar school gaat wat wordt bekostigd door je werk? Hoeveel opleidingen hebben wel niet speciale regelingen voor studenten met kinderen qua opvang en uren?

en alles 10 jaar stilzetten? is iets overdreven vind je niet? als je echt niet anders kan is het max 4 jaar, tot ze naar de basisschool gaan en over kunnen blijven.

Begrijp me goed hoor, ik ben het eens als mensen zeggen dat ze eerst een diploma willen voordat ze aan kinderen willen beginnen, ik wil alleen maar aangeven dat ik het geen reden voor abortus vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 18:43:21 schreef Bronze het volgende:

@Videl vindt je het erg als ik een net geboren poesje zijn schedel openhaal en zijn hersens eruit ruk?

En pasgeboren poesje leeft, een kind binnen de abortustijd leeft in mijn ogen niet.

Dat heb ik ook al uitgelegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 18:49:23 schreef Bronze het volgende:

is hetzelfde, dat beestje heeft dan even veel gevoelens, hij zit alleen nog aan de navelstreng en mist soms in de buik nog een paar organenen maar heeft hetzelfde gevoel als hij eruit is.

Zo'n hoopje delende cellen hééft nog geen gevoelens omdat de hersenen nog niet goed ontwikkeld zijn, net als de rest van het lichaam.

Het is dus zeker niet hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 17:43:33 schreef Videl het volgende:

[...]

Ãk kan mijn opleiding níét afmaken als ik nu een kind zou krijgen. Mijn ouders hebben ook een leven, werken ook allebei, dus daar zou ik mijn baby niet onder kunnen brengen, creche is veel te duur, dus het komt er op neer dat ik thuis moet zitten. Ik kan dan ook niet gaan werken. Met school lukt het ook niet, want ik moet wél alles zelf betalen. Ik kan bij mijn ouders blijven wonen, maar die zitten ook niet te wachten op een jankende baby waardoor ze zelf ook geen normale nachtrust meer hebben. Ik kan niet op mezelf gaan wonen omdat ik dat geld gewoon niet heb.

Je doet een hele hoop aannames, maar die zijn niet per direct ook waar. Je zegt dat creche heel duur is. Dat meisje bij mij op school waar ik het dus over had betaalt heel weinig voor kinderopvang, daar wordt namelijk een hele hoop van vergoed, omdat ze zo weinig inkomsten heeft... Als je dit soort dingen roept is het wel handig om het ergens op te baseren. En als je ouders allebei werken, zouden ze dan niet een beetje kunnen bijspringen qua geld? Zou je eventueel geen geld van hun kunnen lenen tot je je opleiding hebt afgemaakt en zelf geld kan verdienen?

Voordat je zo makkelijk zegt dat het allemaal nooit gaat lukken, denk ik dus dat je eerst moet proberen om manieren te vinden waarop het wel kan werken (als je toevallig zwanger wordt dus he knipoog_dicht.gif).

Je zegt nu wel erg makkelijk dat het allemaal niet gaat....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie zeggen allemaal wel erg makkelijk dat het wél gaat.

Ja mijn ouders zullen wel bijspringen, door mijn zakgeld iets te verhogen. Maar ze zullen het vooral mijn eigen keus vinden en zullen dus ook zeggen dat ik het veel zelf moet regelen.

Creche kan idd vergoed worden, maar dan moet je nog veel betalen. Bovendien vind ik niet dat je en kind moet krijgen als je het toch in een creche wegstopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 18:57:26 schreef Videl het volgende:

Jullie zeggen allemaal wel erg makkelijk dat het wél gaat.

Ja mijn ouders zullen wel bijspringen, door mijn zakgeld iets te verhogen. Maar ze zullen het vooral mijn eigen keus vinden en zullen dus ook zeggen dat ik het veel zelf moet regelen.

Creche kan idd vergoed worden, maar dan moet je nog veel betalen. Bovendien vind ik niet dat je en kind moet krijgen als je het toch in een creche wegstopt.

Maar je ouders zullen je toekomst niet naar de klote laten gaan als ze daar iets aan kunnen doen (tenzij ze niet veel om je geven), dus zullen ze heus wel helpen als jij een oplossing verzint...

En voor creche hoef je absoluut niet veel te betalen. Ligt er helemaal aan hoeveel je kwijt kan. Dat meisje bij mij in de klas betaald volgens mij 20 euro per maand.... Dat lijkt me toch niet onbetaalbaar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 17:43:33 schreef Videl het volgende:

[...]

Ãk kan mijn opleiding níét afmaken als ik nu een kind zou krijgen. Mijn ouders hebben ook een leven, werken ook allebei, dus daar zou ik mijn baby niet onder kunnen brengen, creche is veel te duur, dus het komt er op neer dat ik thuis moet zitten. Ik kan dan ook niet gaan werken. Met school lukt het ook niet, want ik moet wél alles zelf betalen. Ik kan bij mijn ouders blijven wonen, maar die zitten ook niet te wachten op een jankende baby waardoor ze zelf ook geen normale nachtrust meer hebben. Ik kan niet op mezelf gaan wonen omdat ik dat geld gewoon niet heb.

weet je wat je er voor terug krijgt? ik heb zelden een moeder gehoort die niet van haar kind houdt (ook alleenstaande tienermoeders niet)

een kind is lief, en jou kind is het kleinkind van jou ouders, ook zij zullen (hoogst waarschijnlijk) van het kind houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 19:08:07 schreef Due het volgende:

[...]

weet je wat je er voor terug krijgt? ik heb zelden een moeder gehoort die niet van haar kind houdt (ook alleenstaande tienermoeders niet)

een kind is lief, en jou kind is het kleinkind van jou ouders, ook zij zullen (hoogst waarschijnlijk) van het kind houden.

Ja, eenk indje hebben lijkt me ook geweldig, als ik al mijn diploma's heb.

Ik ga niet mijn leven daardoor laten verpesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat betreft de pijn voelen, in de 5de week ontwikkelt er zich al hersenen en zenuwen. En dat in week 7 het hartje nog niet volledig ontwikkeld is betekend niet dat het niet klopt en van levensbelang is.

Voor alle bijna alle organen geld bij een foetus, dat het nog niet ontwikkeld is betekend niet dat het niet functioneerd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 19:11:34 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Een kind verpest mijn leven niet, de jouwe ook niet.

Een kind verpest wel mijn leven als ik door dat kind de rest van mijn leven achter de kassa moet staan.

Daar heb ik vwo voor gedaan.

Ik wil later heel graag kinderen, als ik er klaar voor ben. En niet als het betekend dat ik de rst van mijn leven wel kan vergeten.

En de organen zijn ong niet goed ontwikkeld. Als je het kind er dan uithaalt is het niet levensvatbaar. Het leeft niet, iets dat niet leeft kan je niet doodmaken.

Dat het niet ontwikkeld is betekend wél dat het niet goed functioneerd. Als jou hart niet goed ontwikkeld is functioneerd het niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 19:19:09 schreef Videl het volgende:

Een kind verpest wel mijn leven als ik door dat kind de rest van mijn leven achter de kassa moet staan.

Ik denk eerlijk gezegd dat je dat op dit moment helemaal niet kunt weten. En dan nog: Is jouw geluk afhankelijk van wat voor baan je hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

een ongeboren baby functioneerd niet onder bepaalde omstandigheden, stel, er is leven op mars. deze wezens ontdekken de wereld, en ze nemen jou mee naar mars (jij overleeft daar niet, natuurlijk want je bent er niet gemaakt op deze omstandigheden) is het dan rieël dat deze marsmannetjes zeggen dat je niet leeft? of geen leven bent?

(het is natuurlijk een onzinvoorbeeld, maar stel dat...)

een ongeboren babytje leeft toch? alleen niet buiten jou buik zolang het niet volgroeit is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ongeboren baby leeft ja.

Een ongeboren hoopje delende cellen leeft niet.

Als ik mijn hele jeugd hard gewerkt heb om een goede baan te krijgen en alles waar ik hoop op had is ineens weg, ja dan is dat zeker een aanslag op mijn geluk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid