Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:13:25 schreef Brains het volgende:

[...] Oke Dombeer, heel fijn dat je zo enthousiast meepost op dit forum, maar zou je misschien dergelijke onzinstellingen ook kunnen onderbouwen? Je krijgt kanker van abortus? Van abortus krijg?? je een oncontroleerbare neiging tot vrije seks? Juist ja..

[...]

Mods, dit soort uitingen zijn toch gewoon kwetsend :S Waarom word dit gedoogd?

Dit zijn feiten ze hebben psychologisch onderzoek en ook gewoon onderzoek gedaan en daaruit bleek dit als jij vindt dat feiten niet goed zijn heb je iets fout gedaan.

http://www.straight-talk.net/abortion/consequences.shtml

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maar dit gegeven is toch niet in strijd met het onderzoek? Vergelijking:

a) Onderzoek wijst uit dat rokende mensen gemiddeld eerder sterven.

B) Ik ken iemand die rookt en 97 jaar is.

De gegevens uit A en B zijn toch niet tegenstrijdig?

Wat het onderzoek naar mijn mening wel zwak maakt, is dat er geen onderbouwing is (link werkt niet). Dan kun je zelf niks controleren en heeft het voor mij niet zoveel waarde.

Cloud

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:14:59 schreef Dombeer het volgende:

[...]

Dit zijn feiten ze hebben psychologisch onderzoek en ook gewoon onderzoek gedaan en daaruit bleek dit als jij vindt dat feiten niet goed zijn heb je iets fout gedaan.

Dit is, zo als mijn ANW leraar het zou zeggen, een zeer slechte en onbetrouwbare bron. Omdat ze zelf een zeer sterk standpunt hebben kijken ze niet goed. Zo is hun eerste argument dat er geen bevolkinggroei meer is door abortus, dat klopt gewoon niet. Op alle andere sites waarop ik heb gekeken is er 0.1 tot 1.3 % kan op lichaamelijke ziektes die allemaal te maken hebben met een verkeerd uitgevoerde operatie(infecties of beschadiging baarmoederwand, geen dingen als kanker dus). Ik vetrouw deze cijfers dus niet, als dit zo was had ik er wel meer over gehoord. Ik heb hele lessen over abortus gehad. Ook niet omdat ze op dezelfde site zeggen dat bij homo's 24% van de bevolking en bij herero's 0,66% in de prostitustie raakt(yeah sure) en 16% meer homo's aan de drank zijn. Niet alle bronnen zijn te vertrouwen, ook al staan ze op internet

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.schreeuwomleven.nl/snm/getuigenis_anne.doc

http://www.schreeuwomleven.nl/snm/getuigenis_hetty.doc

http://www.schreeuwomleven.nl/snm/getuigenis_siebrich.doc

http://www.schreeuwomleven.nl/snm/getuigenis_astrid.doc

http://www.schreeuwomleven.nl/na%20een%20abortus/christie.html

http://www.schreeuwomleven.nl/na%20een%20abortus/nathalie.html

http://www.schreeuwomleven.nl/na%20een%20abortus/jorien.html

De symptomen van een postabortus syndroom kunnen onder andere zijn:

Flashbacks: steeds terugkerende gedachten aan de abortus en aan het kindje

Uitbarstingen van boosheid en woede

Onverklaarbare huilbuien

Depressie en verdriet in periodes waarin de baby geboren/jarig zou zijn en in de maand dat de abortus heeft plaatsgevonden

Gebroken relaties, moeite om intieme contacten aan te gaan

Toegenomen alcohol-en drugsgebruik, verstoord eetgedrag om pijn en verdriet te verdoven

Seksueel niet goed functioneren

Het vermijden van situaties die hen aan de eigen abortus doet denken (bijv. kraamvisities, omgang met kinderen)

Gevoelens van niet meer te willen leven

Wens om een nieuwe baby te krijgen ter vervanging

Angst voor de toekomst

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:09:00 schreef Lupa het volgende:

[...]

Dit is, zo als mijn ANW leraar het zou zeggen, een zeer slechte en onbetrouwbare bron. Omdat ze zelf een zeer sterk standpunt hebben kijken ze niet goed. Zo is hun eerste argument dat er geen bevolkinggroei meer is door abortus, dat klopt gewoon niet. Op alle andere sites waarop ik heb gekeken is er 0.1 tot 1.3 % kan op lichaamelijke ziektes die allemaal te maken hebben met een verkeerd uitgevoerde operatie(infecties of beschadiging baarmoederwand, geen dingen als kanker dus). Ik vetrouw deze cijfers dus niet, als dit zo was had ik er wel meer over gehoord. Ik heb hele lessen over abortus gehad. Ook niet omdat ze op dezelfde site zeggen dat bij homo's 24% van de bevolking en bij herero's 0,66% in de prostitustie raakt(yeah sure) en 16% meer homo's aan de drank zijn. Niet alle bronnen zijn te vertrouwen, ook al staan ze op internet

Er staat onder meer door abortus en dat is in nederland ook dat maakt niet uit, en waarom zou de rest niet zo zijn je hebt er best wel kans op dat het wel zo is.Overigens zijn ongeveer alle sites dan onbetrouwbaar omdat ze allemaal een sterk standpunt hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:51:07 schreef Dombeer het volgende:

[...]

Er staat onder meer door abortus en dat is in nederland ook dat maakt niet uit, en waarom zou de rest niet zo zijn je hebt er best wel kans op dat het wel zo is.Overigens zijn ongeveer alle sites dan onbetrouwbaar omdat ze allemaal een sterk standpunt hebben.

Ik vind ook dat je bij elke site, boek, krantenstuk moet kijken of iets klopt. Als er zoveel risico(en dan heb ik het niet over geestelijk, dat geloof ik wel) aan zou zitten, zou dat wel een stuk algemener bekend zijn. Ik heb daarna meerdere officiele abortus sites gekeken(die er voor of tegen waren) en al die dingen stonden daar niet op. Daarnaast vind ik de site onbetrouwbaar lijken. Ik geloof dus niet wat er gezegd wordt, maar dat is mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dombeer kom op zeg. Kunnen we serieuze bronnen hanteren ni deze discussie? Bekijk de sites met concrete cijfers en info over de procedures. De bevolkingsgroei gestopt door abortus, zo zout heb ik het toch nog niet gehoord op dit forum :S

Doe serieus mee Dombeer of ga buiten spelen :S

[quote\

Dit zijn feiten ze hebben psychologisch onderzoek en ook gewoon onderzoek gedaan en daaruit bleek dit als jij vindt dat feiten niet goed zijn heb je iets fout gedaan.

Juist, ik heb pas 20x in dit topic de 'echte' feiten gepost ( die van Stichting Samenwerkende Abortus Klinieken ( www.stisan.nl ), die van het ministerie van Volksgezondheid ), maar als jij dit waardevoller vindt moet je daar gewoon bij blijven hoor Dombeer. Maar ik geloof dat je dan toch in het verkeerde subforum zit. In de koffiebar is er vast wel plaats voor dergelijke nonsens.

Abortus..bevolkingsgroei >.<

Een serieuzer onderwerp dan dit is bijna niet te bedenken en dan wordt er op zo'n manier mee omgegaan. Crew, doe daar aub wat aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:23:17 schreef Dombeer het volgende:

, dit zijn echte feiten.

ten eerste is de site in het engels...

ten tweede haal je hier onderzoeken aan die volgens mij al een jaar of 10 achterhaald zijn...

ten derde waarom is het nog steeds legaal en hoor je er niets van van mensen die hier last van kregen...

Zal dit dan niet als motivatie worden gegeven om abortus te verbieden ?

En weet je met deze cijfers zal je veel mensen achter je krijgen, maar ik vraag me af of deze cijfers realiteit is...

Dat er iets fout kan gaan ben ik met je eens en dat er psychische schade aan kunnen kleven kan ik ook nog inkomen, maar op deze schaal is gewoon niet waar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:45:46 schreef Dombeer het volgende:

Over het ministerie kan ik je het boek state of fear van michael crichton aanraden. En ik ga het niet quoten omdat ik het dan in het nederlands moet gaan vertalen.

als het daarom niet quote heb je tijd zat om je gelinkte site te vertalen, want die is immers ook in het engels...

Plus dat het zoals brains al aangaf argument by link is en dat is precies hegene wat hier niet toegestaan is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 02 april 2006 19:46:23 schreef Brains het volgende:

Ik volg de discussie nog wel, maar reageren op Dombeer heeft voor mij geen nut. Niet omdat hij een ander standpunt toegedaan is, maar omdat hij zijn stellingen baseerd op lulkoek.

Over wat jij zegt heb ik maar een ding te zeggen ( Laat een wijs man niks tegen een dwaas zeggen de dwaas blijft toch steken in zijn eigen dwaasheid).( en oja brains voor iemand die niks te zeggen heeft zeg je toch een boel).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werd via een ander topic op deze discussie gewezen, bedankt daarvoor. Even een evaluatie: Deze discussie loopt totaal niet doordat mensen zomaar wat roepen, zomaar een site aanhalen en/of niet inhoudelijk op elkaar reageren.

Dus: Zullen we teruggaan naar de discussie over abortus?

Een paar dingen:

1. Geen argumenting by link

2. Mening en stellingen beargumenteren

3. Niet bij het minste of geringste in de (tegen)aanval gaan

Succes! Ik zal het topic verder in de gaten houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid