Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 19:25:16 schreef Videl het volgende:

Als ik mijn hele jeugd hard gewerkt heb om een goede baan te krijgen en alles waar ik hoop op had is ineens weg, ja dan is dat zeker een aanslag op mijn geluk.

Tja... ik denk dat dat ook een verschil is.... Ik zie een goede baan niet als voorwaarde om gelukkig te kunnen worden. Eigenlijk vind ik het er bijna helemaal los van staan. Als ik genoeg te eten heb en een dak boven m'n hoofd ben ik eigenlijk al tevreden.

Mijn hoop voor de toekomst is dat ik datgene kan doen wat God voor me in de planning heeft liggen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 19:27:44 schreef Due het volgende:

wanneer wordt een ongeboren hoopje delende cellen een ongeboren baby?

(ik bedoel geen getal (aantal weken ofzo) maar kenmerken bijv: als het armpjes en beendjes krijgt ofzo)

Als alles zo ver ontwikkeld is dat het blijft leven als het geboren wordt.

@hopeloos: voor een dak boven je hoofd en eten heb je onderhand een goede baan nodig.

Een goede baan is niet altijd noodzakelijk. Maar de studie die ik wil gaan doen en alles wat ik wil gaan bereiken is dan ineens weg. Bam. Dan heb ik niks meer. Ja een kindje. Waar ikn iet eens normaal voro kan zorgenomdat ik het weg moet stoppen in een creche omdat ik moet werken om geld te verdienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.chanceandchoice.com/ChanceandChoice/56days.jpg

ik hoop dat de linkt het doet

zo ja, kijk dan eens goed, zie je de ogen, de oren, de teentjes en de handjes?

noem je dit een levenloos, delend klompje cellen?

ik niet in ieder geval...

(o ja, als de bron klopt is dit een embryo van 8 weken oud)

http://www.ashcofriendsforlife.com/5_months.htm

als ik het goed heb mag aborteren tot 21 weken? dat is dus 5 maand (uitgaand van 4 weken in een maand) de bron hierboven laat 'een delend klompje cellen' zien van 5 maand oud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:20:43 schreef hopeloos het volgende:

@videl: Ik reageer misschien een beetje fel, maar moet er wel ff bij vermelden dat ik precies hetzelfde als jij over abortus dacht toen ik 16 was
knipoog_dicht.gif

nog een x hopeloos, waardoor ben jij van gedachten veranderd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

smile.gif die post had ik over het hoofd gezien

Op m'n 16e dacht ik wel veel na over wat ik zou doen als ik zwanger zou worden. Ik was er altijd van overtuigd dat ik abortus zou plegen, omdat:

- Ik zoiets nooit aan m'n ouders zou durven te vertellen

- Ik geen zin zou hebben om m'n toekomst zo overhoop te gooien

Een beetje hetzelfde idee als videl dus... Ik zag een foetus in een heel vroeg stadium trouwens ook niet als een levend wezen, dus beschouwde het niet als moord (waardoor je er sowieso wat makkelijker over denkt).

Later bekeek ik de dingen een beetje minder vanuit de problemen die het op zou leveren en meer in het juiste perspectief... Ik realiseerde me meer hoe waardevol een menselijk leven is.

Ik was op mijn 16e trouwens niet echt christelijk... ging wel naar de kerk, maar dat was het dan ook.

Dus toen ik heel bewust koos dat ik christen wilde zijn, veranderde mijn manier van denken sowieso heel erg knipoog_dicht.gif als God een kind aan mij geeft, wie ben ik dan om dat te weigeren?

Stel nou dat ik zwanger was geraakt op mijn 16e, dan had ik waarschijnlijk wel voor abortus gekozen. En daar zou ik nu dus mijn hele leven spijt van hebben gehad. Daarom denk ik dat je heel goed moet nadenken voordat je zo'n beslissing neemt. Vooral als je nog vrij jong bent, omdat je standpunten/overtuigingen nog makkelijk kunnen veranderen als je ouder wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 20:32:03 schreef hopeloos het volgende:

smile.gif
die post had ik over het hoofd gezien

Op m'n 16e dacht ik wel veel na over wat ik zou doen als ik zwanger zou worden. Ik was er altijd van overtuigd dat ik abortus zou plegen, omdat:

- Ik zoiets nooit aan m'n ouders zou durven te vertellen

- Ik geen zin zou hebben om m'n toekomst zo overhoop te gooien

Een beetje hetzelfde idee als videl dus... Ik zag een foetus in een heel vroeg stadium trouwens ook niet als een levend wezen, dus beschouwde het niet als moord (waardoor je er sowieso wat makkelijker over denkt).

Later bekeek ik de dingen een beetje minder vanuit de problemen die het op zou leveren en meer in het juiste perspectief... Ik realiseerde me meer hoe waardevol een menselijk leven is.

Ik was op mijn 16e trouwens niet echt christelijk... ging wel naar de kerk, maar dat was het dan ook.

Dus toen ik heel bewust koos dat ik christen wilde zijn, veranderde mijn manier van denken sowieso heel erg
knipoog_dicht.gif
als God een kind aan mij geeft, wie ben ik dan om dat te weigeren?

Stel nou dat ik zwanger was geraakt op mijn 16e, dan had ik waarschijnlijk wel voor abortus gekozen. En daar zou ik nu dus mijn hele leven spijt van hebben gehad. Daarom denk ik dat je heel goed moet nadenken voordat je zo'n beslissing neemt. Vooral als je nog vrij jong bent, omdat je standpunten/overtuigingen nog makkelijk kunnen veranderen als je ouder wordt.

ok, gaaf!!!

party.gif

(dat je van ged8ten bent veranderd natuurlijk, abortus zelf is niet bepaald een gaaf onderwerp.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

en even over de foto's....ik wou dat ik een boek met jullie kon delen. Het is een embryologie boek voor geneeskunde studenten, hierin worden precies alle ontwikkelingen beschreven vanaf conceptie. Ik denk dat menig persoon verbaast zou staan hoe snel zo'n kind ontwikkeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik hoop dat de linkt het doet

zo ja, kijk dan eens goed, zie je de ogen, de oren, de teentjes en de handjes?

noem je dit een levenloos, delend klompje cellen?

ik niet in ieder geval...

(o ja, als de bron klopt is dit een embryo van 8 weken oud)

als ik het goed heb mag aborteren tot 21 weken? dat is dus 5 maand (uitgaand van 4 weken in een maand) de bron hierboven laat 'een delend klompje cellen' zien van 5 maand oud.

Zucht, kunnen we de discussie inhoudelijk houden? En bij de feiten blijven? 80% van de abortussen vind voor 7 weken plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:12:15 schreef Brains het volgende:

[...]

Zucht, kunnen we de discussie inhoudelijk houden? En bij de feiten blijven? 80% van de abortussen vind voor 7 weken plaats.

kan ik trouwens hieruit concluderen dat je het niet eens bent met die andere 20%?

als dat zo is zie ik dat de grens al weer een stukje opgeschoven is, videl had het over levensvatbaarheid. waar ligt bij jou de grens dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:22:59 schreef Videl het volgende:

Die dingen lijken op aliens. Níét op mensjes
noparty.gif

en zulke dingen zijn zéker niet in staat om door te leven als ze op dat moment geboren worden. Dus in mijn ogen geen moord als je dat weg haalt.

hahaha, ooit ben jij ook zo begonnen, weet je nog?

(hier geldt trouwens ook mijn voorbeeld over die 'marsmannetjes') het kind leeft alleen niet onder die omstandigheden!!

ik vind het trouwens mooie wezentjes, smaken verschillen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:25:25 schreef Due het volgende:

[...]

hahaha, ooit ben jij ook zo begonnen, weet je nog?

(hier geldt trouwens ook mijn voorbeeld over die 'marsmannetjes') het kind leeft alleen niet onder die omstandigheden!!

ik vind het trouwens mooie wezentjes, smaken verschillen...

Ja ik weet dat ik zo ben begonnen. Helaas.

Ik vind het absoluut niet mooi.

En dat van die marsmannen vergelijking van jou slaat ook nergens op. Jullie hebben het over moord. Wat inhoud dat het kind dood gaat als je het aborteerd. Maar het leeft nog niet. En iets wat niet leeft kan je niet doodmaken. Als je het laat zitten leeft het op een bepaald moment wel. Maar op het moment dat je het nog mag aborteren niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:35:28 schreef Videl het volgende:

[...]

Ja ik weet dat ik zo ben begonnen. Helaas.

Ik vind het absoluut niet mooi.

En dat van die marsmannen vergelijking van jou slaat ook nergens op. Jullie hebben het over moord. Wat inhoud dat het kind dood gaat als je het aborteerd. Maar het leeft nog niet. En iets wat niet leeft kan je niet doodmaken. Als je het laat zitten leeft het op een bepaald moment wel. Maar op het moment dat je het nog mag aborteren niet.

huh? Het leeft nog niet? Wanneer begint het te leven volgens jou dan? Als je het kunt voelen trappelen? Als het pas geboren is? Errugguns daar tussen in?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:37:35 schreef holla het volgende:

[...]

huh? Het
leeft
nog niet? Wanneer begint het te leven volgens jou dan? Als je het kunt voelen trappelen? Als het pas geboren is? Errugguns daar tussen in?

Volgens mij heb ik dat pas een aantal keer gezegt in dit topic.

Zodra het in staat is om te leven buiten de baarmoeder, dus dat het geboren zou worden en zou kunnen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:35:28 schreef Videl het volgende:

[...]

Ja ik weet dat ik zo ben begonnen. Helaas.

Ik vind het absoluut niet mooi.

En dat van die marsmannen vergelijking van jou slaat ook nergens op. Jullie hebben het over moord. Wat inhoud dat het kind dood gaat als je het aborteerd. Maar het leeft nog niet. En iets wat niet leeft kan je niet doodmaken. Als je het laat zitten leeft het op een bepaald moment wel. Maar op het moment dat je het nog mag aborteren niet.

ok, met dat van die marsmannen bedoel ik dus dat het gaat om de omstandigheden, die marsmannen zeggen toch ook niet dat jij niet leeft, en ze je dus niet kunnen vermoorden, omdat je in die omstandigheden niet kunt leven? (lees het voorbeeld nog maar eens goed, hij is een beetje vaag omdat marsmannen niet bestaan, maar ik kon niets anders verzinnen zo snel)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:41:07 schreef Due het volgende:

[...]

ok, met dat van die marsmannen bedoel ik dus dat het gaat om de omstandigheden, die marsmannen zeggen toch ook niet dat jij niet leeft, en ze je dus niet kunnen vermoorden, omdat je in die omstandigheden niet kunt leven?

Oke laat ik het anders zeggen. Want je mist duidelijk mijn punt.

Binnen de abortus tijd is de foetus nog duidelijk niet goed ontwikkeld. Het kan niet normaal zelfstandig denken. Ãk kan dat wel.

Het is eerder in dit topic, vrij in het begin, ook al uitgelegd. Ik heb geen zin om dit steeds opnieuw uit te moeten leggen omdat jullie blijkbaar niet goed lezen of het niet willen snappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid