Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:42:03 schreef Videl het volgende:

[...]

Waarom gebeurd het dan zo vaak?

omdat er vaak fouten worden gemaakt...

En zovaak... ben bang dat dat ook wel meevalt, waarom is er anders zo weinig over bekend...

maar goed kom maar met cijfers en de bron...

Lees de cijfers die ik gepost heb, daar staan de oorzaken van abortus ook in vermeldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:43:51 schreef hopeloos het volgende:

*edit: Als je verantwoordelijk genoeg bent om sex te hebben, moet je ook verantwoordelijk genoeg zijn om de gevolgen daarvan te dragen
widegrin.gif

(uitspraak van m'n moeder
knipoog_dicht.gif
)

Dat vind ik een slecht argument. Seks hebben en kinderen krijgen ehbben tegenwoordig niet meer zomaar met elkaar te maken. Gelukkig.

Daarbij is seks hebben heel iets anders dan een kind opvoeden. Zeker op jonge leeftijd. En er zijn zat mensen die kinderen ehbben gekregen omdat ze het wilden, en duideljik de verantwoordelijkheid niet hadden. En dan lees je vervolgens in de krant: ouders brengen kinderen om het leven.

En ja, al die ziektes kan je ook krijgen alsje zwanger wordt als je het wilt, maar het gaat erom dat ik dat risico er dán wel voor over heb omdat ik het kind dán wel wil. En ik heb geen zin om die risico's te lopen als ik mijn kind toch weggeef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:50:43 schreef Videl het volgende:

[...]

Dat vind ik een slecht argument. Seks hebben en kinderen krijgen ehbben tegenwoordig niet meer zomaar met elkaar te maken. Gelukkig.

Ahum... volgens mij hebben ze nog steeds alles met elkaar te maken tegenwoordig verbaasd.gif

het een is namelijk nog altijd een gevolg van het ander knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:51:42 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Ahum... volgens mij hebben ze nog steeds alles met elkaar te maken tegenwoordig
verbaasd.gif

het een is namelijk nog altijd een gevolg van het ander
knipoog_dicht.gif

Ja, maar je hebt tegenwoordig niet alleen nog maar seks om kinderen te krijgen.

dat bedoelde ik eigenlijk.

En zoals ik editte in mijn vorige post, sorry puh2.gif, er zijn ook mensen die die verantwoordelijkheid nooit krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:20:43 schreef hopeloos het volgende:

@videl: Ik reageer misschien een beetje fel, maar moet er wel ff bij vermelden dat ik precies hetzelfde als jij over abortus dacht toen ik 16 was
knipoog_dicht.gif

mag ik weten waarom je je mening hebt veranderd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:42:03 schreef Videl het volgende:

Zwangerschaps vergifting, miskraam, rugklachten, bekkeninstabiliteit, buiten baarmoederlijke zwangerschap, suikerziekte, eclampsie (ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging) etc.

Bovendien kan je ook nog eens een gehandicapt kindje krijgen. Daar zit je op te wachten als tiener.

nee deze lol moet ik hebben zeg.....dnek je nou serieus dat jij bij een zwangerschap zeker voor het leven getekend bent??

dit alles wat je opnoemt heeft een kans van 10% of minder om op te treden, per aandoening, bij een zwnagerschap. Plus wordt de kans dat je het krijgt bepaald door allerlei factoren waaronder overgewicht, hypertensie, leeftijd, gezondheid van de moeder en voorkomen in de familie.

enig idee hoe groot de kans is op een gehandicapt kind? Bij mensen boven de 40 een een verdenking op wegens echo is die kans alsnog 1:250!!!

Bij de meest simpele dingen heb je meer kans op ergere aandoeningen hoor. Even dimmen met de drama, je blaast het allemaal flink op.

Als ik jou zo hoor praten zal jij dus nooit aan kinderen beginnen. Je bent veel te bang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Brains!

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:21:45 schreef Brains het volgende:

[...]

Waar slaat dat nou weer op?

Op het feit dat veel voorstanders hieraan voorbijgaan. Blijkbaar heb jij goed door dat voordat je 24 weken bestond men het recht had je leven weg te nemen. Of begon jij pas later te bestaan?

Quote:

Overigens wel leuk dat je het ter sprake bent. Mijn ouders waren in verwachting van een meisje, maar 't bleek een openliggende hersenhelft ( of iets in die koers, lang geleden en ik was nog maar 10 jaar oud ) te hebben en had dus als enige levensvooruitzicht een dag of 2, gevuld met of een zware narcose of onmenselijke pijn. Na rijp beraad met de dokter, familie en ook ons ( ik en mijn broertjes that is ) hebben ze besloten het te aborteren ( dus met de hele gruwelijke rataplan erbij, omdat het wat later in de zwangerschap al was). Vervolgens hebben zowel mijn moeder als mijn vader bijna een jaar in therapie gezeten om er een beetje normaal mee te kunnen leven. Een kindje dat welkom is niet kunnen krijgen, nee zelfs moeten opofferen voor zijn eigen bestwil, lijkt me een uiterst pijnlijke ervaring. En ook dat maakt onze gecontroleerde, veilige en humane abortuspraktijk mogelijk.

Lijkt me inderdaad erg moeilijk. Ik kan ook niet zeggen wat ik in dat geval zelf gedaan zou hebben. Bedenk wel dat dit een uiterste is; er worden ook genoeg kerngezonde levens omgebracht. Iedereen had geaborteerd kunnen worden.

Quote:

Dus onzin over 'huidcellen in een petrischaaltje leven ook
puh2.gif
' hou je maar bij je. Als je niet weet wat echt 'leven' is moet je je buiten de discussie houden.

Dat hoef ik niet bij me te houden, want daar heb ik het totaal niet over gehad.

Waar haal je dit vandaan? verbaasd.gif

Quote:
Of 'iedere voorstander van abortus moet zich realiseren dat hij ook geaborteerd had kunnen worden'. Waar slaat dat op? Doe je je ouders weinig recht aan. Bovendien, elk verspild eicelletje had dan precies de Cloud-blueprint kunnen bevatten, en dat hebben je ouders gewoon niet gebruikt! Schande!

Leven start bij de bevruchting. Een eicel is geen leven net zoals een zaadcel dat niet is. Ik snap op mijn beurt totaal niet waar je dit allemaal op baseert... Waar heb ik het over verspilde eicellen?

Quote:
[...] Gefeliciteerd, dat is tenslotte je eigen keuze. Maar moet dus iedereen het maar?

Dit zal een reactie op iemand anders zijn vermoed ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:27:25 schreef Videl het volgende:

[...]

Omdat ik ergens geen zin in heb? Omdat ik geen mogelijkheden heb! Dat is héél iets anders. Ik vind mijn leven een stuk belangrijker dan het leven van iets dat niet eens leeft.

Geen mogelijkheden hebt?????

Beetje lullig voor de miljarden mensen die niet zoals jij tot de rijkste paar procent van de wereld behoren. 'Ik heb geen mogelijkheden', denk na. Je hebt meer mogelijkheden dan duizenden van duizeden mensen ooit zullen leven. Die mensen hebben bijna altijd ook kinderen. Je hebt dus wel mogelijkheden. Je hebt zelf zo goed als oneindig mogelijkheden. Beetje lullig als je een ongeboren LEVENT mens vermoord omdat je vind dat je niet genoeg mogelijkheden hebt, terwijl je juist ENORM bevoorrecht bent.

Je zegt trouwens zelf al dat ongeboren mensen leven. Volgens jou hebben ze namelijk een leven en planten, dieren en mensen die een leven hebben leven toch best wel. Trouwens als je eventjes nadenkt aan de biologie die je ongetwijfeld gehad hebt (je vindt school namelijk belangrijker dan mensenlevens) dan kom je ook tot de conclusie dat dat 'iets' (iemand) toch best wel heel erg levend is. Soms zelfs lettelijk sprinlevend

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:45:18 schreef Brains het volgende:

[...] Lees de cijfers die ik gepost heb, daar staan de oorzaken van abortus ook in vermeldt.

die links openen bij mij dus niet...

Maar je gaat me niet vertellen dat er zoveel mensen ongewenst zwanger zijn na gebruik van condoom, de pil en eventueel de morning afterpil als er iets fout is gegaan bij de condoom...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:13:13 schreef jvm het volgende:

[...]

Geen mogelijkheden hebt?????

Beetje lullig voor de miljarden mensen die niet zoals jij tot de rijkste paar procent van de wereld behoren. 'Ik heb geen mogelijkheden', denk na. Je hebt meer mogelijkheden dan duizenden van duizeden mensen ooit zullen leven. Die mensen hebben bijna altijd ook kinderen. Je hebt dus wel mogelijkheden. Je hebt zelf zo goed als oneindig mogelijkheden. Beetje lullig als je een ongeboren LEVENT mens vermoord omdat je vind dat je niet genoeg mogelijkheden hebt, terwijl je juist ENORM bevoorrecht bent.

Het lijkt me inderdaad heel belangrijk om hierbij stil te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bheb meer mogelijkheden dan mensen in afrika ja, maar voor de normen die híér gelden, laten we wel stellen, ik woon hier en niet in afrika, heb ik géén mogelijkheden. (zullen jullie ongetwijfeld niet mee eens zijn, maar voor mij is míjn leven belangrijker dan iets dat niet leeft. Ik wil graag mijn school af kunnen maken en dat kan niet als ik nu zwanger word, ik moet ergens kunnen wonen, gaat niet want alsi k geen diploma heb heb ik geen baan, is geen geld. Ik kan ookn iet werken, etc. naja dat heb ik al verteld.)

En die ziektes die je kan krijgen tijdens je zwangerschap gebeuren niet vaak, maar onvruchtbaar worden bij abortus net zo min.

En ik ben inderdaad bang dat ik allemaal van die enge complicaties krijg als ik ooit zwanger word. Maar verschil is wel, dat ik tegen die tijd graag een kind wil, en het er voro over heb, en nu niet.

En in mijn ogen is een hoopje delende cellen in mijn buik nog niet levend, dus kan ikh et ook niet vermoorden, dus is abortus in mijn ogen geen moord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

geen mogelijkheden????

zelfs als je zwanger wordt op je 16de kan je je school nog afmaken. Er zijn zat regelingen voor jonge moeders qua school, financien en huisvesting. Geen werk??? Hoeveel mensen leven er wel niet van een minimum inkomen met kinderen en komen rond?? en met alle respect, zelfs achter de kassa van de supermakrt verdien je meer dan minimum inkomen.

Er zijn zoveel mogelijkheden hier in nederland, maar daar moet je wel voor open willen staan.

Kijk als jij zegt ik wil eerst studeren en dan kinderen is er niemand die dat tegenspreekt en ik snap ook waarom je het zegt, maar school is voor mij geen reden voor abortus.

Ik studeer nu, zit in m'n derde jaar van een 6 jarige opleiding waarbij je geluk hebt om ingeloot te worden en ik zou alles een jaar stil zetten als ik zwanger blijk te zijn.

Het leven van mijn kind is meer waard dan een jaar eerder klaar zijn met m'n studie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Geen werk??? Hoeveel mensen leven er wel niet van een minimum inkomen met kinderen en komen rond?? en met alle respect, zelfs achter de kassa van de supermakrt verdien je meer dan minimum inkomen.

Hoho. Als je als alleenstaande ouder 1100 euro per maand verdiend ( het minimuminkomen ) hou je met dingen als huur en de Nibud-berekende uitgaven 40 euro per maand MINDER over dan wanneer je niet zou gaan werken. ( komt door kortingen op gemeentebelastingen die je verliest ). Als minimuminkomen heb je ontzettend weinig geld over en is iets als het betalen van een studie voor je kind er echt niet bij. Je vergist je echt hoe weinig een minimum inkomen is Candylipz.

Quote:
.

Ik studeer nu, zit in m'n derde jaar van een 6 jarige opleiding waarbij je geluk hebt om ingeloot te worden en ik zou alles een jaar stil zetten als ik zwanger blijk te zijn.

Je moet het minstens 10 jaar stil zetten he. Je hebt te weinig geld voor de creche, kunt dus niet fulltime werken, moet je kinder onderbrengen bij ouders familie en vrienden, moet je uit de naad werken om je levensonderhoud te bekostigen ( bekijk eens bij het Nibud wat een kind kost ), je moet je school afmaken ( in deeltijd dan ).

Quote:

Het leven van mijn kind is meer waard dan een jaar eerder klaar zijn met m'n studie.

Mij ook, maar zo simpel ligt het dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 14:02:47 schreef Brains het volgende:

[...] Hoho. Als je als alleenstaande ouder 1100 euro per maand verdiend ( het minimuminkomen ) hou je met dingen als huur en de Nibud-berekende uitgaven 40 euro per maand MINDER over dan wanneer je niet zou gaan werken. ( komt door kortingen op gemeentebelastingen die je verliest ). Als minimuminkomen heb je ontzettend weinig geld over en is iets als het betalen van een studie voor je kind er echt niet bij. Je vergist je echt hoe weinig een minimum inkomen is Candylipz.

Qua school en sport enzo wordt heel veel vergoed als je zo weinig verdient....

Het is idd moeilijk, maar een meisje bij mij op school woont alleen, heeft een kind en haar ex woont in Engeland, dus daar heeft ze weinig aan.

En ze doet het prima, loopt wel wat vertraging op hier en daar omdat het plannen nou eenmaal iets lastiger gaat, maar dat is niet meer dan een jaartje..

Dus het kan zeker wel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet dat het niet kan, maar kwa sport en school ben je er nog lang niet hoor. Oudertegemoetkomingen zijn zeker niet 100% dekkend, en als je 1100 euro in de maand verdiend is elk tientje ( ja tientje ) een hoop. Het is echt niet alleen 'een jaartje vertraging'. Kinderen zijn extreem duur, en kosten erg veel tijd. En zonder opleiding verdien je nauwelijk iets, dus een eitje is het zeker niet.

Even reeel blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 14:23:14 schreef Brains het volgende:

Ik zeg niet dat het niet kan, maar kwa sport en school ben je er nog lang niet hoor. Oudertegemoetkomingen zijn zeker niet 100% dekkend, en als je 1100 euro in de maand verdiend is elk tientje ( ja tientje ) een hoop. Het is echt niet alleen 'een jaartje vertraging'. Kinderen zijn extreem duur, en kosten erg veel tijd. En zonder opleiding verdien je nauwelijk iets, dus een eitje is het zeker niet.

Even reeel blijven.

Kan allemaal wel zijn, maar het zijn worst-case scenario's. Het kan (zoals ik al duidelijk probeerde te maken) allemaal best goed gaan. Je kan makkelijk je opleiding afronden als je een beetje support hebt in je omgeving (van je ouders bijvoorbeeld) en als je zelf een beetje stevig in je schoenen staat.

Zwanger worden als tiener staat echt niet per definitie gelijk aan je leven vergooien....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]Er is ook een post met een ongewenst-vader... en
schrijven ze er ook over.

Sjaloom Hester,

Gelukkig, hij telt ook nog mee. Tot nu toe heb ik die posters-met-vader nog niet gezien, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Misschien ook een aardige wending in deze discussie: wat zou jij doen als je hoort dat je vriendin ongewenst zwanger is, terwijl je zelf absoluut geen kinderen wil? Want we hebben het steeds over het meisje en haar problemen, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor jongens net zo hard aankomt. En wat VBOK zegt is waar: vaders worden achtergesteld in deze samenleving, ook wat dit soort hulp betreft.

Wat zou jij als vader doen? En wat zou je doen als het meisje abortus zou willen plegen en jou er niet bij wil betrekken omdat ze 'baas in eigen buik' zou zijn? Want vrouwen zeggen dat wel, maar mijns inziens is dat niet zo. De vader heeft er mijns inziens net zo goed iets over te zeggen, omdat het ook zíjn kind is en het kind ook uit hém voortkomt.

Misschien dus ook eens interessant om het over de mannelijke kant van het verhaal te hebben. De man is dan wel niet degene die met de buik rondloopt, maar dat betekent niet dat hij het er minder moeilijk mee zou hebben of minder recht op hulp heeft. Of dat hij er minder over zou mogen zeggen. En nee, ik heb het nu niet over verkrachters of zo, dat moge toch wel duidelijk zijn hè?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan allemaal wel zijn, maar het zijn worst-case scenario's. Het kan (zoals ik al duidelijk probeerde te maken) allemaal best goed gaan. Je kan makkelijk je opleiding afronden als je een beetje support hebt in je omgeving (van je ouders bijvoorbeeld) en als je zelf een beetje stevig in je schoenen staat.

Zwanger worden als tiener staat echt niet per definitie gelijk aan je leven vergooien...

Nee het vervelende is dat het geen worst-case scenarios zijn. Als onopgeleide parttime moeder ga jij een ontzettend zware taak hebben om alleen al rond te komen, je verdiend simpelweg te weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 15:17:49 schreef Brains het volgende:

[...] Nee het vervelende is dat het geen worst-case scenarios zijn. Als onopgeleide parttime moeder ga jij een ontzettend zware taak hebben om alleen al rond te komen, je verdiend simpelweg te weinig.

verbaasd.gif Je moet ook wel goed lezen... Ik bedoel dus juist dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je je opleiding niet af kan maken als je een kind hebt....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, niet in het best-case scenario. Dat je bij je ouders kan blijven wonen, dat die liefdevol 30 of meer uur in de week je kind opvangen ( je moet immers naar school ), dat die de kosten van het kind ook betalen etc etc. Ja dan kan het. Maar in alle andere gevallen heb je echt een hele zware taak voor de boeg. En dan vraag ik me af, komt dat kind in het bedje terecht wat het verdiend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 15:31:16 schreef Brains het volgende:

[...] En dan vraag ik me af, komt dat kind in het bedje terecht wat het verdiend.

Misschien niet. Maar wie zijn wij dan om te beslissen dat het kind geen recht op leven heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid