Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

wat maakt het uit als het nog een foetus is, weet je hoe erg God dat ook vindt dat kind kon hem dienen, of gebruikt worden om anderen te redden of liefde uit te stralen.

Heb je ooit een Baby gezien? Je zou zo'n lief klein baby'tje nooit laten sterven door zijn hersens eruit te halen.

Onbegrijpelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:34:07 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Waarom is het geen leven? De cellen van het wezentje bewegen, ze groeien, een ééncellige bacterie is toch ook leven? Dus dit begin van nieuw en hoopvol leven ook!

Ik vind het geen leven. Het is nog niet levensvatbaar in de tijd dat je abortus mag plegen dus leeft het naar mijn mening ook nog niet. Dus valt er ook niks te vermoorden.

En het vertrouwen schaden van iets wat daar niet eens weet van heeft? Dat kan niet eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hart opzichzelf is geen leven.

Een baby binnen de abortus tijd is gewoon dood als je hem dan geboren laat worden. Omdat het gewoon nog niet goed ontwikkeld is. Dus leeft het nog niet.

En voor zover ik weet kan je iets wat niet leeft ook niet vermoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

vandaag hadden wij het met godsdienst over abortus. Mijn leraar vertelde nog wel wat interesants: Als het kind te oud (dus te groot) om opgezogen te worden, word het hoofdje 'gekraakt' zodat het wél past. Als dit gebeurt gaat het mondje van het kind open alsof het schreeuwd. Het kind voelt dit namelijk ook gebeuren. Een abortusarts die spijt heeft gekregen, heeft er ook een film over gemaakt: The Silent Scream.

Kheb geen idee of dit al eerder is genoemd maar ik wilde het gewoon ff kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:25:57 schreef zouteloos het volgende:

vandaag hadden wij het met godsdienst over abortus. Mijn leraar vertelde nog wel wat interesants: Als het kind te oud (dus te groot) om opgezogen te worden, word het hoofdje 'gekraakt' zodat het wél past. Als dit gebeurt gaat het mondje van het kind open alsof het schreeuwd. Het kind voelt dit namelijk ook gebeuren. Een abortusarts die spijt heeft gekregen, heeft er ook een film over gemaakt: The Silent Scream.

Kheb geen idee of dit al eerder is genoemd maar ik wilde het gewoon ff kwijt.

ik wil er graag nog wat aan toevoegen, we zitten namelijk in dezelfde klas.

als het kindje ook voor dit gruwelijke iets te groot is (abortus mag nog steeds) worden ook de ledemaatjes van het rompje gehaald zodat het wel past.

en zelfs als dit niet meer kan mag abortus nog steeds. dan brengen ze de weeën op gang. het komt zelfs voor dat zo'n kindje/foetus leeft als het geboren wordt. een paar seconden later is het wel gestorven (natuurlijk)

(zeg ik het helemaal goed zouteloos??)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
zo'n lief baby'tje heeft dan zo enorm veel pijn dat is niet om aan te zien,

Dat slaat nou weer helemaal nergens op. Babys die pijn voelen tijdens de abortus??

Quote:
Nee bij abortus misbruikt de moeder het vertrouwen van de baby.

Nog korter door de bocht kan waarschijnlijk niet Dombeer. Het vertrouwen van de baby, kom op zeg.

Quote:

Na de abortus zal hij het inderdaad niet meer weten.

Trouwens de baby probeert te overleven d.m.v. de moeder hij vertrouwt dus op de moeder bij abortus zorgt de moeder er dus voor dat het vertrouwen van de baby vernietigd is.

Alsof foetussen denken :S Of embryo's. Nogmaals, er worden geen abortussen uitgevoerd nadat baby's levensvatbaar zijn. En levensvatbaarheid vind ik een goed criteria voor de 'zelfstandigheid' van een organisme.

Quote:

Neem nu je hart. Dat kan niet leven buiten het lichaam. Maar toch is het leven...

Het hart is een spier, bovendien is het hart iets afs. Een embryo is een klompje stamcellen, een foetus de blauwprint van een kindje. Het is niet op zichzelf iets, meer onderdeel van de baarmoeder dan wat anders. Zonder de baarmoeder is het ook niets. Ik vind 12 weken de grens, omdat de hersenstam dan ontwikkeld wordt.

Quote:
Maar de cellen groeien wel.

Huidcellen in een petrischaaltje groeien ook.

Quote:
Als dit gebeurt gaat het mondje van het kind open alsof het schreeuwd.

Druk maar eens achter je kaken. Je kaak gaat open. Schreeuw je ( in stilte? ). Nee, je monds taat gewoon open. Bovendien gebeurt een zuigcurretage maar in zon klein percentage van de gevallen dat je de hele Nederlandse abortuspraktijk er niet op mag beoordelen. Ik meen iets van 3 of 4%, ik heb de cijfers al eens eerder gepost, en anders moet je kijken op de site van het ministerie van volksgezondheid.

Quote:

(zeg ik het helemaal goed zouteloos??)

Nee, je daast. Echt waar. Abortus wordt bijzonder scherp in de gaten gehouden in Nederland ( lees de Abortusmonitor eens voordat je je door je leraar op laat hitsen ). Abortus wordt maximaal door ziekenhuizen tot 22 weken uitgevoerd en dat gebeurt maar in zon klein percentage van de gevallen. 85% van de abortussen vind plaats binnen 8 weken, waarin het kind ng in de embryonale fase is. Dat wil zeggen dat het nog niet eens volledige armen of benen heeft, laat staan ademt en rondhobbelt in de baarmoeder.

Quote:
en zelfs als dit niet meer kan mag abortus nog steeds. dan brengen ze de weeën op gang. het komt zelfs voor dat zo'n kindje/foetus leeft als het geboren wordt. een paar seconden later is het wel gestorven (natuurlijk)

En dit soort ongefundeerde nonsens vind ik buitengewoon onrespectvol voor mensen die de ongetwijfeld erg moeilijke beslissing maken om hun kindje niet geboren te laten worden. Want het is zeker niet altijd 'lifestyle' gerelateerde redenen, wat jullie leraar je ook verteld. Gelukkig zijn we in Nederland zo beschaafd te realiseren dat we beter streng gecontroleerd en onder strikte voorwaarden een voor de moeder niet gevaarlijke abortus kunnen uitvoeren dan dat we het verbieden en praktijken met breinaalden en roestig ijzerdraad gaan stimuleren. Want dat is het alternatief beste mensen, het kortzichtige 'verbiedeeen!' is slechter voor de ongeboren kindjes dan de huidige abortuspraktijk.

En dat mag ook wel eens gezegd worden. Het is ronduit asociaal om over zo'n onderwerp zo simplistisch te redeneren.

Maar goed, dat alles maakt het natuurlijk veel minder zwart en wit en daar zal de leraar niet van houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed, dan doe ik wel de moeite. Soms ben ik te aardig voor dit forum.

Dat ik in ga op dit soort Amerikaanse fundi-retoriek. Op plaatjes van zielige kindertjes, waarop volgens een complex iets als abortus op afgerekend wordt. Op een kortzichtige en domme simplificatie. Op iets wat de abortuspraktijk in Nederland geweld aan doet, zelfs beledigt. We zijn een uiterst beschaafd land en zo is ook ons beleid omtrent Abortus.

Voor allen in dit topic: ( omdat we over de Nederlandse abortus discussieren Marianne )

Quote:
Inleiding

‘Q&A Abortus provocatus’ - Vragen en antwoorden over het Nederlands beleid ten aanzien van abortus provocatus.

Abortus provocatus (zwangerschapsafbreking) is in Nederland wettelijk geregeld in de Wet Afbreking Zwangerschap (1984). Uitgangspunt van deze wet is de bescherming van het ongeboren kind enerzijds en de hulpverlening aan de vrouw die door een ongewenste zwangerschap in een noodsituatie verkeert anderzijds.

De ‘Q&A Abortus provocatus’ beantwoordt vragen over de Nederlandse abortuswetgeving.

Deze publicatie is tot stand gekomen in samenwerking met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het ministerie van Justitie.

http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_NOCOOKIES=YES&CMS_ITEM=MBZ460896#top

De feitelijke cijfers omtrent abortus door Stichting Samenwerkende Abortusklinieken.

Quote:

Als het moet, doe het goed

Deze StiSAN folder bevat uitgebreide informatie over de historische, maatschappelijke, wettelijke en praktische aspecten van de abortushulpverlening in Nederland

http://www.stisan.nl/documents/content/abortus/stisan.pdf

De landelijke abortuscijfers ( percentage zuigcurretage, aantal abortussen per week zwangerschap, leeftijd vrouwen, etc etc )

http://www.stisan.nl/documents/content/abortus/stisan.pdf

Bekijk vooral pagina 6, waarin de abortussen per week zwangerschap staan. Ik neem ze even over:

weken/percentage totaal

<3 = 14.2

4-5 = 35.8

6-7 = 26.5

8-9 = 10.7

10-11 = 5.3

12-13 = 3.1

14-15 = 1.7

>16 = 2.2

onbekend = 0.3%

( cijfers 2004 )

En nu gaan we verder met een inhoudelijke discussie die dit onderwerp recht aan doet. In plaats van goedkope sensatiepolitiek van obscure Amerikaanse sites. Ik geef zeker toe dat Abortus in een klein percentage van de gevallen een zuigcurretage met het kraken van het hoofdje vereist, en dat zeker een naar gezicht is. Maar om alle abortussen daarop af te rekenen vind ik een stap te ver. ( dat is overigens pas vanaf 12 weken, dat we weten waar we het over hebben ). Overigens ben ik persoonlijk tegen dit soort abortussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zelf hou het ook liever bij sites als die van de VBOK, dus de Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind. Deze vereniging is niet alleen tegen abortus, maar wil vrouwen ook echt proberen alternatieven te bieden als ze ongewenst zwanger zijn.

Op hun site geen rare video's met horrorscenario's en al, maar gewoon de informatie die nodig is om te weten. Ondanks dat op hun affiches op stations de aanstaande ongewenst-vader een klein beetje geen rol speelt, raad ik liever zo'n organisatie aan dan zo'n (Amerikaanse) prediker...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Brains, vergeef me dat ik het nu even op de man speel; stel je eens voor dat jouw ouders je vertellen dat ze je hadden willen aborteren, maar er uiteindelijk toch van afgezien hebben.

Iedere voorstander moet zich realiseren dat ook hij of zij geaborteerd had kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar je bent niet geaborteerd. en je ouders hadden dan dus besloten je toch te houden. als ze een kind echt niet willen moeten ze toch ook een kans krijgen er vanaf te kunnen? dan kun je hem beter in een vroeg stadium, als het embryo nog geen bewustzijn heeft ontwikkeld, laten verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid