Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Je berooft iets van de kans op lezen, terwijl het een supergelukkige papa of mama had kunnen worden met een huisje boompje beestje.

Je berooft jezelf van een kans op leven?

Je biedt iets geen volwaardige kans op leven?

Hoeveel inkoppertjes wil je?

Quote:

En bovendien maak je iets kapot wat God aan jou heeft gegeven.

Het kan toch geen verrassing voor God zijn dat ik geen kind wil op mijn 15e, dus waarom hij mij er een geeft als ik er niet voor kan zorgen is me onduidelijk? Bovendien, waarom heb ik die vrije wil dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:02:40 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Ouders hebben er niets mee te maken vind ik. En het is ook niet jouw keuze die je maakt.

Waarom niet? Het is míjn lichaam míjn leven en neit dat van iemand anders. Dus lijkt het me logisch dat het mijn keuze is en níét die van de overheid of wat dan ook.

Quote:
Je berooft iets van de kans op lezen, terwijl het een supergelukkige papa of mama had kunnen worden met een huisje boompje beestje.

Ja supergelukkig zonder geld, huis, diploma en alles. Wat kanje zo'n kind geven? Niks. Lekkere kans op leven heeft dat kind dan.

ALs je het weghaalt gebeurd dat niet en kan je een supergelukkige papa en mama worden als je er klaar voor bent.

Bovendien, als je verkacht bent ís er niet eens een papa.

Quote:
En bovendien maak je iets kapot wat God aan jou heeft gegeven.

Ik, en met mij vele anderen over de wereld, geloof niet in God. Daar zou ook rekening mee gehouden moeten worden. En dáárom ben ik zou blij dat het hier wel mag. Als je het niet wil doe je het niet, wil je het wel doe je het wel. Heel simpel, en eerlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:51:20 schreef Videl het volgende:

[...]

Ja supergelukkig zonder geld, huis, diploma en alles. Wat kanje zo'n kind geven? Niks. Lekkere kans op leven heeft dat kind dan.

ALs je het weghaalt gebeurd dat niet en kan je een supergelukkige papa en mama worden als je er klaar voor bent.

Bovendien, als je verkacht bent ís er niet eens een papa.

Ik had het er over wat dat kind zou kunnen worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:55:08 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

[...]

Ik had het er over wat dat kind zou kunnen worden!

Ja, ten koste van wat? ALs een kind ouders heeft zonder diploma, zonder énige kans in het leven, zal ik het kind nóóít een normaal elven kunnen geven. ZOals ik wél had gekunt als ik gewoon mijn school had af kunnen maken en een kind had gekregen als ik er aan toe was geweest.

En waarom zou een ongeboren iets wat in mijn ogen nog niet leeft mijn leven mogen verwoesten? Waarom heeft dat meer recht op leven dan ikzelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk gewoon dat het ieders eigen keuze is. als je atheist bent en je wilt geen kind kun je het gewoon weg laten halen. als je christen bent en je voelt je verplicht dat te houden dan houd je het toch gewoon?! ik vind niet dat dombeer hier nu van veel tolerantie betuigd. hij wil mensen nu zijn mening opleggen.

het is gewoon voor iedereen persoonlijk, net zoals het voor iedereen persoonlijk is wat hij\zij gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja... maar als Dombeer ervan overtuigd is dat abortus moord is (net zoals ik dat ben trouwens knipoog_dicht.gif), is het wel logisch dat hij een beetje fel reageert...

Als iemand je verteld dat hij van plan is om z'n eigen kind te gaan vermoorden, dan zeg je toch ook niet onder het mom van 'tolerantie' dat dat zijn eigen beslissing is en dat jij je er verder niet mee zal bemoeien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:57:02 schreef hopeloos het volgende:

Tja... maar als Dombeer ervan overtuigd is dat abortus moord is (net zoals ik dat ben trouwens
knipoog_dicht.gif
), is het wel logisch dat hij een beetje fel reageert...

Als iemand je verteld dat hij van plan is om z'n eigen kind te gaan vermoorden, dan zeg je toch ook niet onder het mom van 'tolerantie' dat dat zijn eigen beslissing is en dat jij je er verder niet mee zal bemoeien?

maar een al geboren kind leeft, en een foetus gaat nog leven. ik vind niet dat je een ongeboren foetus tot de levenden moet rekenen. het is nog een hele tijd gewoon een deel van jezelf. bekijk het zo: je hebt een ontstoken blinde darm. je loopt er een paar dagen mee rond en het gaat steeds meer pijn doen. als je het weg laat halen is dat toch ook niet triest voor de blinde darm?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:07:43 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom Qizm,

Nee, maar een blindedarm wordt ook niet na negen maanden geboren als een wolk van een baby...

dat klopt, maar ik doelde er eigenlijk op dat een blinde darm in het begin minder pijn doet en je het dan beter vroeg kan verwijderen dan er tot het einde der tijden (niet letterlijk, natuurlijk) mee rond te lopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:17:41 schreef Dombeer het volgende:

Maar een baby is geen onderdeel van je het groeit onafhankelijk van je. Maar het is wel afhankelijk van de moeder. En bij abortus vernietig je dat vertrouwen voor altijd.

dus dan durft er geen enkel kind meer in je te groeien door gebrek aan vertrouwen? of wil jij geen kinderen meer krijgen met een moeder die abortus heeft gepleegd omdat jij dan denkt dat ze het weer zal doen?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid