Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:13:55 schreef hopeloos het volgende:

hmm.. ik zou voor een menselijk leven wel 9 maanden ongemak overhebben
knipoog_dicht.gif

daar heb je een punt... maar als abortus overal ter wereld verboden word komer er veel meer adoptie-kindjes, terwijl er evenveel adoptie-oudertjes zijn, en dan worden dat allemaal weeshuis-kindjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Brains, vergeef me dat ik het nu even op de man speel; stel je eens voor dat jouw ouders je vertellen dat ze je hadden willen aborteren, maar er uiteindelijk toch van afgezien hebben.

Iedere voorstander moet zich realiseren dat ook hij of zij geaborteerd had kunnen worden.

Waar slaat dat nou weer op? Overigens wel leuk dat je het ter sprake bent. Mijn ouders waren in verwachting van een meisje, maar 't bleek een openliggende hersenhelft ( of iets in die koers, lang geleden en ik was nog maar 10 jaar oud ) te hebben en had dus als enige levensvooruitzicht een dag of 2, gevuld met of een zware narcose of onmenselijke pijn. Na rijp beraad met de dokter, familie en ook ons ( ik en mijn broertjes that is ) hebben ze besloten het te aborteren ( dus met de hele gruwelijke rataplan erbij, omdat het wat later in de zwangerschap al was). Vervolgens hebben zowel mijn moeder als mijn vader bijna een jaar in therapie gezeten om er een beetje normaal mee te kunnen leven. Een kindje dat welkom is niet kunnen krijgen, nee zelfs moeten opofferen voor zijn eigen bestwil, lijkt me een uiterst pijnlijke ervaring. En ook dat maakt onze gecontroleerde, veilige en humane abortuspraktijk mogelijk.

Dus onzin over 'huidcellen in een petrischaaltje leven ookpuh2.gif' hou je maar bij je. Als je niet weet wat echt 'leven' is moet je je buiten de discussie houden.

Of 'iedere voorstander van abortus moet zich realiseren dat hij ook geaborteerd had kunnen worden'. Waar slaat dat op? Doe je je ouders weinig recht aan. Bovendien, elk verspild eicelletje had dan precies de Cloud-blueprint kunnen bevatten, en dat hebben je ouders gewoon niet gebruikt! Schande!

Quote:
hmm.. ik zou voor een menselijk leven wel 9 maanden ongemak overhebben

Gefeliciteerd, dat is tenslotte je eigen keuze. Maar moet dus iedereen het maar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 28 februari 2006 10:21:45 schreef Brains het volgende:

[...]

Waar slaat dat nou weer op? Overigens wel leuk dat je het ter sprake bent. Mijn ouders waren in verwachting van een meisje, maar 't bleek een openliggende hersenhelft ( of iets in die koers, lang geleden en ik was nog maar 10 jaar oud ) te hebben en had dus als enige levensvooruitzicht een dag of 2, gevuld met of een zware narcose of onmenselijke pijn. Na rijp beraad met de dokter, familie en ook ons ( ik en mijn broertjes that is ) hebben ze besloten het te aborteren ( dus met de hele gruwelijke rataplan erbij, omdat het wat later in de zwangerschap al was). Vervolgens hebben zowel mijn moeder als mijn vader bijna een jaar in therapie gezeten om er een beetje normaal mee te kunnen leven. Een kindje dat welkom is niet kunnen krijgen, nee zelfs moeten opofferen voor zijn eigen bestwil, lijkt me een uiterst pijnlijke ervaring. En ook dat maakt onze gecontroleerde, veilige en humane abortuspraktijk mogelijk.

Dit is toch iets anders? we hebben het over abortus van een gezonde baby.

Zulke dingen zullen wel enorm moeilijk geweest zijn voor je ouders, maar dat zouden ze niet gedaan hebben als het gezond was, en ook niks zou lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat hebben we niet. We hebben het over abortus in het algemeen, en jullie brengen het te zwart-wit. Als je discussieert over abortus moet je alle facetten meenemen, anders heeft het echt geen zin.

Dus van

- 'het komt nu even niet uit-abortus'

- 'medische noodzaak abortus'

- 'anders doen ze het zelf met een breinaald-abortus'

- 'geen geld/werk abortus'

Want het lijkt me wel duidelijk dat iemand die zijn kind opgeeft omdat het niet past binnen het modebeeld geen abortus dient te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:27:16 schreef Brains het volgende:

- 'het komt nu even niet uit-abortus'

Vind ik egoistisch, omdat je in dat geval dus de keuze voor adoptie hebt

Quote:
- 'medische noodzaak abortus'

Absoluut gerechtvaardigd...

Quote:
- 'anders doen ze het zelf met een breinaald-abortus'

Het is idd beter om op een veilige manier een abortus uit te voeren dan op zo'n manier er vanaf proberen te komen. Daarom vind ik het op zich ook goed dat er in Nederland de mogelijkheid tot veilige abortussen wordt gegeven... Maargoed, daarmee praat ik de actie zelf niet goed.

Quote:
- 'geen geld/werk abortus'

Once again: kies voor adoptie... Als je tijdens de zwangerschap dit soort problemen hebt, kan je altijd wel terecht bij bepaalde instellingen (zoals bijvoorbeeld de VBOK)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt de keuze van adoptie?

De reden dat ik abortus zou plegen als ik nu zwanger zou raken zou zijn omdat ik dan met school in de knoop kom. En als ikd an kies voor adoptie zit ik nog steeds met school! Juist de reden waarom ik abortus zou laten plegen! omdat het gewoon niet gaat.

Bovendien heb ik geen zin om 9 maanden met allerlei complicaties rond te lopen en vervolgens mijn kind weg te geven aan de staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:47:57 schreef Videl het volgende:

Je hebt de keuze van adoptie?

De reden dat ik abortus zou plegen als ik nu zwanger zou raken zou zijn omdat ik dan met school in de knoop kom. En als ikd an kies voor adoptie zit ik nog steeds met school! Juist de reden waarom ik abortus zou laten plegen! omdat het gewoon niet gaat.

Bovendien heb ik geen zin om 9 maanden met allerlei complicaties rond te lopen en vervolgens mijn kind weg te geven aan de staat.

big-smile.gif Wat ik dus al zei: Ik vind het verschrikkelijk egoistisch om een kind een kans op leven te ontzeggen, omdat jij in de knoop komt met school... Alsof school zo belangrijk is... Je bent misschien een jaartje langer bezig, so what?

Je moet wel realiseren dat het hier om een (potentieel) mensenleven gaat en niet alleen om een last of een bezit wat je vervolgens weggeeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:54:04 schreef hopeloos het volgende:

[...]

big-smile.gif
Wat ik dus al zei: Ik vind het verschrikkelijk egoistisch om een kind een kans op leven te ontzeggen, omdat jij in de knoop komt met school... Alsof school zo belangrijk is... Je bent misschien een jaartje langer bezig, so what?

Je moet wel realiseren dat het hier om een (potentieel) mensenleven gaat en niet alleen om een last of een bezit wat je vervolgens weggeeft...

Waarom is een potentieel mensenleven belangrijker dan het leven van een mens dat al echt leeft? Waarom heeft iets wat nog niet leeft meer recht op leven dan ik?

Ik zou nóóít mijn kind weggeven aan de staat. Wat inhoud dat ik niet een jáártje langer bezig ben, maar gewoon geen diploma's heb en niks kan. Fijn.

Ik kan niet werken, want ik moet voor mijn kind zorgen. Aangezien ik geen geld heb omdat ik niet werk kan ik mijn kind ook niet naar de creche doen. Ik kan niet naar school, want ik heb geen geld en ik moet voor mijn kind zorgen. IK woon nog steeds bij mijn ouders want ik heb geen geld omdat ik niet kan werken en ik heb geen diploma's dus ik kan ook nog niet eens werk doen waar je iets mee verdient. En dat allemaal omdat iets dat nog niet leefde meer recht had op leven dan ik? Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja juist daarom moet je het optimale zorg kunnen garanderen. En ik zou er geen vrede mee hebben dat mijn eigen vlees en bloed dat misschien niet geniet, omdat het bij andere ouders is ondergebracht. Het is juist in het belang van het kind dat ik zou denken, nee sorry, pas als er een warm bedje voor je klaar ligt. Rucksichtlos kinderen op de wereld zetten vind ik schadelijker hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:03:36 schreef hopeloos het volgende:

tja... ik ben nog steeds van mening dat het beter voor je kind is om bij een ander gezin op te groeien dan om helemaal niet op te groeien.

Als het kind helemaal niet opgroeit, wat dus wil zeggen dat je het weghaalt vóórdat het een zelfstandig denkend wezen met gevoelens is, heeft het kind helemaal nergens last van omdat 'het kind' nooit heeft bestaat. Er was alleen een hoopje delende cellen, zonder goed functionerende organen en ledematen.

Ik lees in de krant de laatste tijd ook steeds vaker: pasgeboren baby te vodneling gelegd. Dat is pas zielig. Als je ouders je uit wanhoop weggeven omdat ze te laat waren voor abortus. of omdat het niet mocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:47:57 schreef Videl het volgende:

Je hebt de keuze van adoptie?

De reden dat ik abortus zou plegen als ik nu zwanger zou raken zou zijn omdat ik dan met school in de knoop kom.

En als ikd an kies voor adoptie zit ik nog steeds met school! Juist de reden waarom ik abortus zou laten plegen! omdat het gewoon niet gaat.

Bovendien heb ik geen zin om 9 maanden met allerlei complicaties rond te lopen en vervolgens mijn kind weg te geven aan de staat.

Dan had je niet met iemand onveilig naar bed moeten gaan had je dit probleem ook niet gehad... sorry dit moet ik met vele eens zijn dit is het afschuiven van een probleem...

Maar omdat je ergens geen zin in heb moet je maar een abortus plegen... ik hoop echt dat ze snel wetten tegen mensen zoals jouw verzinnen, want sorry dit slaat echt alles...

Er zijn situaties denkbaar waar het een mogenlijkheid is, maar dat zijn er enkele en niet omdat je er geen zin in heb het te dragen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:24:12 schreef living stone het volgende:

[...]

Dan had je niet met iemand onveilig naar bed moeten gaan had je dit probleem ook niet gehad... sorry dit moet ik met vele eens zijn dit is het afschuiven van een probleem...

Je hoeft niet onveilig met iemand naar bed te gaan om zwanger te raken. Het condoom kan scheuren en de pil is niet altijd 100% veilig. Daarbij kan je ook nog verkracht worden.

Quote:

Maar omdat je ergens geen zin in heb moet je maar een abortus plegen... ik hoop echt dat ze snel wetten tegen mensen zoals jouw verzinnen, want sorry dit slaat echt alles...

Omdat ik ergens geen zin in heb? Omdat ik geen mogelijkheden heb! Dat is héél iets anders. Ik vind mijn leven een stuk belangrijker dan het leven van iets dat niet eens leeft.

Quote:

Er zijn situaties denkbaar waar het een mogenlijkheid is, maar dat zijn er enkele en niet omdat je er geen zin in heb het te dragen...

Ik heb geen zin om er 9 maanden mee rond te lopen en het vervolgens weg te geven nee. Want de kans dat ik er allemaal complicaties aan overhoud is groot. Dan liever gewoon géén kind, dus abortus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:27:25 schreef Videl het volgende:

Omdat ik ergens geen zin in heb? Omdat ik geen mogelijkheden heb! Dat is héél iets anders. Ik vind mijn leven een stuk belangrijker dan het leven van iets dat niet eens leeft.

Je hebt genoeg mogelijkheden, maar die sluit je allemaal zelf gelijk uit (dat je geen adoptie wil betekent niet dat je daar niet de mogelijkheid toe hebt)...

Trouwens... er is ook altijd nog een kans dat je complicaties overhoudt aan een abortus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:31:52 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Je hebt genoeg mogelijkheden, maar die sluit je allemaal zelf gelijk uit (dat je geen adoptie wil betekent niet dat je daar niet de mogelijkheid toe hebt)...

Ik heb daar geen mogelijkheid toe omdat ikd an met school in de problemen kom en er waarschijnlijk zelf complicaties aan over houd. En zoals ik al zei, ik vind mijn leven belangrijker dan dat van iets wat niet leeft.

Ja psychisch, dan kan je naar de psychiater gaan. Je krijg heel goede begeleiding als je een abortus ondergaat/ ondergaan hebt. Als ik rugklachten krijg, zwangerschapsvergiftiging, weet ik veel wat voor nare dingen er allemaal kunnen gebeuren, is daar niks aan te doen. Dat moet ik maar op de koop toenemen. En als ik écht een kindje wil en ik raak zwanger, heb ik dat er best voor over. Maar níét als het mijn hele leven verwoest. Want waarom heb ik minder recht op leven dan een hoopje delende cellen in mijn buik?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:27:25 schreef Videl het volgende:

[...]

Je hoeft niet onveilig met iemand naar bed te gaan om zwanger te raken. Het condoom kan scheuren en de pil is niet altijd 100% veilig. Daarbij kan je ook nog verkracht worden.

volgens mij heb ik mijn standpunt over verkrachting weleens eerder gegeven en doelde ik daar op met me laatste opmerking dus totaal overbodige opmerking...

Je heb meer voorbehoedsmiddelen dan de condoom... dus de kans dat iets mis hoeft te gaan als je meer dan alleen de condoom gebruik is echt gigantisch klein, volgens mij niet eens in cijfers uit te drukken...

Quote:
Omdat ik ergens geen zin in heb? Omdat ik geen mogelijkheden heb! Dat is héél iets anders. Ik vind mijn leven een stuk belangrijker dan het leven van iets dat niet eens leeft.

in weze is het leven, alleen wordt het niet als leven beschouwd... En zwanger zijn is in weze een keuze tot een bepaalde hoogte...

Quote:
Ik heb geen zin om er 9 maanden mee rond te lopen en het vervolgens weg te geven nee. Want de kans dat ik er allemaal complicaties aan overhoud is groot. Dan liever gewoon géén kind, dus abortus.

ja idd complicaties... noem ze eens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:10:01 schreef Videl het volgende:

[...]

Als het kind helemaal niet opgroeit, wat dus wil zeggen dat je het weghaalt vóórdat het een zelfstandig denkend wezen met gevoelens is, heeft het kind helemaal nergens last van omdat 'het kind' nooit heeft bestaat. Er was alleen een hoopje delende cellen, zonder goed functionerende organen en ledematen.

Ik lees in de krant de laatste tijd ook steeds vaker: pasgeboren baby te vodneling gelegd. Dat is pas zielig. Als je ouders je uit wanhoop weggeven omdat ze te laat waren voor abortus. of omdat het niet mocht.

agreed yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:36:11 schreef living stone het volgende:

[...]

...

Je heb meer voorbehoedsmiddelen dan de condoom... dus de kans dat iets mis hoeft te gaan als je meer dan alleen de condoom gebruik is echt gigantisch klein, volgens mij niet eens in cijfers uit te drukken...

Waarom gebeurd het dan zo vaak?

Quote:
[...]

in weze is het leven, alleen wordt het niet als leven beschouwd... En zwanger zijn is in weze een keuze tot een bepaalde hoogte...

ALs ik seks heb en ik gebruik de pil en het condoom en ik word tóch zwanger heb ik daar zéker niet zelf voor gekozen. Als ik zwanger wilde worden had ik die voorbehoedsmiddelen namelijk niet gebruikt.

Quote:
[...]

ja idd complicaties... noem ze eens...

Zwangerschaps vergifting, miskraam, rugklachten, bekkeninstabiliteit, buiten baarmoederlijke zwangerschap, suikerziekte, eclampsie (ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging) etc.

Bovendien kan je ook nog eens een gehandicapt kindje krijgen. Daar zit je op te wachten als tiener.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:42:03 schreef Videl het volgende:

ALs ik seks heb en ik gebruik de pil en het condoom en ik word tóch zwanger heb ik daar zéker niet zelf voor gekozen. Als ik zwanger wilde worden had ik die voorbehoedsmiddelen namelijk niet gebruikt.

ahum... als je echt perse niet zwanger wil worden kan je er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om geen seks te hebben.

Dus het blijft toch een keuze. Je neemt nou eenmaal een risico

*edit: Als je verantwoordelijk genoeg bent om sex te hebben, moet je ook verantwoordelijk genoeg zijn om de gevolgen daarvan te dragen widegrin.gif

(uitspraak van m'n moeder knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:42:03 schreef Videl het volgende:

[...]

Waarom gebeurd het dan zo vaak?

omdat er vaak fouten worden gemaakt...

En zovaak... ben bang dat dat ook wel meevalt, waarom is er anders zo weinig over bekend...

maar goed kom maar met cijfers en de bron...

Quote:
ALs ik seks heb en ik gebruik de pil en het condoom en ik word tóch zwanger heb ik daar zéker niet zelf voor gekozen. Als ik zwanger wilde worden had ik die voorbehoedsmiddelen namelijk niet gebruikt.

heb je nog de morning afterpil als het alsnog fout gaat...

Maar hoe dan ook zoals hopeloos ook al zei het begint bij een keuze...

Je gaat met iemand naar bed en daar zit dit risico aan vast...

Nu keur ik niet af dat je met iemand naar bed wilt, maar er zitten weldegelijk risico´s aan vast...

Quote:
[...]

Zwangerschaps vergifting, miskraam, rugklachten, bekkeninstabiliteit, buiten baarmoederlijke zwangerschap, suikerziekte, eclampsie (ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging) etc.

Bovendien kan je ook nog eens een gehandicapt kindje krijgen. Daar zit je op te wachten als tiener.

Dit kan ook misgaan als je wel een kindje wilt en sorry als je hier over moet nadenken kan je beter bnij iedere zwangerschap zeggen we breken het af, want deze dingen kunnen fout gaan...

buiten baarmoederlijke zwangerschap is de kans niet zo groot op, laat staan de dodelijke vorm ervan...

Suikerziekte heb je of heb je niet of krijg je ook zonder zwangerschap, waarom hebben anders zoveel mannen het ook ?

Miskraam... is in weze hetzelfde als abortus, alleen geleid door de natuur... dus in beide gevallen komt de klap hard aan...

Zo kan ik natuurlijk wel ff door gaan en nu mag je me ook ff het verschil aangeven tussen een kindje wat volgens jou gezond is en een gehandicapt kindje, want het kan beide een volwaardig leven leiden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid