Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Vandaar ook het huilen van een kindje bij de geboorte

Dat is om zelfstandig te kunnen ademen. Daarom krijgen kinderen ook een tik als ze niet huilen. ( van de dokter )

Quote:

Binnen 7 weken beslissen of je je kind vermoord (sorry; weghaalt) is niet wat kort door de bocht?

Je spreekt nu van ouders? Maar zijn het altijd wel ouders?

Nou ja, personen die in verwachting zijn, is dat heel belangrijk.

De beslissing om het onbedoeld te gaan proberen is vaak in 7 seconden gemaakt, dus nee, dat vind ik niet te kort door de bocht.

Quote:
Ja, als je je kind niet kunt geven wat je wilt, ach… the best interest. Dát noem ik egoïstisch.

Nee dat vind ik ieders keuze. Gelukkig bestaat die keuze ook, zo beschaafd en vrijdenkend zijn we dan weer wel.

Quote:

Om wat voor noodzaak het ook is, het is en blijft moord.

Quote:

P.S. Ik verwacht niet dat deze discussie nog veel nieuws zal brengen, jij wel

Als je bovenstaande meuk blijft posten zijn we gauw uitgepraat ja.

Vind je het egoistisch om een kind niet geboren te laten worden die met 100% zekerheid als enige vooruitzicht heeft of 1.5 dag in diepe narcose te verkeren, of 1.5 dag in werkelijk gruwelijke pijnen? De dood volgt sowieso snel, dan vind ik niet moordlustig om het kind dat leven te besparen.

Alsjeblieft een klein beetje respect voor mensen der keuze zeg, ik schilder mensen die rucksichtlos tegen homoseksualiteit of abortus zijn ook niet af als verblinde fundamentalisten. Ik meng me ook niet al schaterlachend in topics over 'demonen' 'satanische donald ducks' en 'tongentaal'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 14:22:42 schreef Brains het volgende:

Vind je het egoistisch om een kind niet geboren te laten worden die met 100% zekerheid als enige vooruitzicht heeft of 1.5 dag in diepe narcose te verkeren, of 1.5 dag in werkelijk gruwelijke pijnen? De dood volgt sowieso snel, dan vind ik niet moordlustig om het kind dat leven te besparen.

Alsjeblieft een klein beetje respect voor mensen der keuze zeg, ik schilder mensen die rucksichtlos tegen homoseksualiteit of abortus zijn ook niet af als verblinde fundamentalisten.

volgens mij heeft CC het alleen over mensen die hun kind aborteren omdat zich te jong vinden ed. Niet over een kindje met enorm veel pijn ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dan had mijn kind niet enorm veel naar de creche gehoeven... kortom, dan was het opzich best goed gekomen.

Je kan geen creche betalen, dus vergeet dat maar.

Quote:
ad ik een studie kunnen doen waarbij je behoorlijk veel vrij krijgt en dus veel thuis moet doen.

Een deeltijd studie duurt doorgaans 6 jaar. ( in de avonduren ). Dat wil zeggen dat je 6 jaar nog geen normaal inkomen hebt.

Quote:
en een aantal dingen zou ik moeten vergeten

Tenzij je ouders financieel draagkrachtig genoeg zijn had je praktisch alles kunnen vergeten, van een buskaartje tot een reep chocola. Lees eens raporten over sociaal onrecht of de armoedeval binnen Nederland. Dat is echt veel en veel armoediger dan je nu denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 14:27:59 schreef Brains het volgende:

[...] Je kan geen creche betalen, dus vergeet dat maar.

ik zeg dat het dan amper naar de creche had gehoeven, en verder hebben mijn ouders en broers wél geld... zo mega duur is een creche ook niet, en als mijn ouders geen geld en tijd zouden hebben, zou ik ook nog andere familie hebben, zoals mijn broer en schoonzus met kinderen, ooms en tantes smile.gif

Quote:
[...] Een deeltijd studie duurt doorgaans 6 jaar. ( in de avonduren ). Dat wil zeggen dat je 6 jaar nog geen normaal inkomen hebt.

noujah, 6 jaar dan, of een voltijd studie waarbij je veel vrij hebt

* holla kijkt naar haar broer die 3 dagen in de week thuis rondhangt terwijl hij een hbo-studie doet

Quote:

[...] Tenzij je ouders financieel draagkrachtig genoeg zijn had je praktisch alles kunnen vergeten, van een buskaartje tot een reep chocola. Lees eens raporten over sociaal onrecht of de armoedeval binnen Nederland. Dat is echt veel en veel armoediger dan je nu denkt.

Hoezo? Ik snap er geen hout van. Je krijgt er een kind bij. Okee, een kind kost geld, maar niet enorm veel geld. Als je door kunt gaan met je opleiding (middelbare school kost sowiso nix? of heel weinig meer), wat kost er dan zoveel? Je kunt toch bij je ouders in huis blijven wonen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 14:27:59 schreef Brains het volgende:

[...] Je kan geen creche betalen, dus vergeet dat maar.

[...] Een deeltijd studie duurt doorgaans 6 jaar. ( in de avonduren ). Dat wil zeggen dat je 6 jaar nog geen normaal inkomen hebt.

[...] Tenzij je ouders financieel draagkrachtig genoeg zijn had je praktisch alles kunnen vergeten, van een buskaartje tot een reep chocola. Lees eens raporten over sociaal onrecht of de armoedeval binnen Nederland. Dat is echt veel en veel armoediger dan je nu denkt.

wel eens van een uitkering én kinderbijslag gehoort? ok, het dekt niet volledig de kosten die je aan een kind hebt, maar wat d8 je van lenen totdat het kind 4 is, je studie klaar is en je kunt werken?

kom op zeg, met de sociale voorzienigheden hier in nederland kan je makkelijk rond komen, je zult wel wat in moeten leveren inderdaad en zuinig aan doen, en dat voor een kind???

ik zou het er ZAT voor over hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 14:22:42 schreef Brains het volgende:

[...] Dat is om zelfstandig te kunnen ademen. Daarom krijgen kinderen ook een tik als ze niet huilen. ( van de dokter )

Exact. Ze komen in een nieuwe leefomgeving terecht, ook dat gaat niet altijd zonder complicaties.

Quote:
[...] Nou ja, personen die in verwachting zijn, is dat heel belangrijk.

verbaasd.gif

Quote:
De beslissing om het onbedoeld te gaan proberen is vaak in 7 seconden gemaakt, dus nee, dat vind ik niet te kort door de bocht.

Ik snap hier de vergelijking niet van...

Quote:
[...] Nee dat vind ik ieders keuze. Gelukkig bestaat die keuze ook, zo beschaafd en vrijdenkend zijn we dan weer wel.

flower.gif Fijn hé?

Quote:
[...]

[...] Als je bovenstaande meuk blijft posten zijn we gauw uitgepraat ja.

Als ik dat niet zou doen ook.

Quote:
Vind je het egoistisch om een kind niet geboren te laten worden die met 100% zekerheid als enige vooruitzicht heeft of 1.5 dag in diepe narcose te verkeren, of 1.5 dag in werkelijk gruwelijke pijnen? De dood volgt sowieso snel, dan vind ik niet moordlustig om het kind dat leven te besparen.

Nu betrek je er een voorbeeld bij wat zelfs deze fundamentalist een ander verhaal vindt wordenflower.gifknipoog_dicht.gif

Quote:
Alsjeblieft een klein beetje respect voor mensen der keuze zeg, ik schilder mensen die rucksichtlos tegen homoseksualiteit of abortus zijn ook niet af als verblinde fundamentalisten. Ik meng me ook niet al schaterlachend in topics over 'demonen' 'satanische donald ducks' en 'tongentaal'.

Werkelijk? Hm... waarom niet? Je schildert het niet zo, maar denken doe je het misschien welflower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 14:58:44 schreef Due het volgende:

[...]

wel eens van een uitkering én kinderbijslag gehoort? ok, het dekt niet volledig de kosten die je aan een kind hebt, maar wat d8 je van lenen totdat het kind 4 is, je studie klaar is en je kunt werken?

kom op zeg, met de sociale voorzienigheden hier in nederland kan je makkelijk rond komen, je zult wel wat in moeten leveren inderdaad en zuinig aan doen, en dat voor een kind???

ik zou het er ZAT voor over hebben

Ja, maar............. (nu volgt er een zeer onwaarschijnlijk verhaal met als afsluiting de tip om eens op het Nibud te gaan kijkenknipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

kom op zeg, met de sociale voorzienigheden hier in nederland kan je makkelijk rond komen, je zult wel wat in moeten leveren inderdaad en zuinig aan doen, en dat voor een kind???

Nee dat is dus echt niet waar. Met de sociale voorzieningen in Nederland kan je amper rond komen, volg de actualiteit is voordat je dit soort praat doet.

En kinderen kosten ontzettend veel geld. Bekijk de berekeningen van de Consumentenbond en het Nibud maar eens.

Quote:
Nu betrek je er een voorbeeld bij wat zelfs deze fundamentalist een ander verhaal vindt worde

Ik was even bang dat je het vergeten was.

Quote:
Werkelijk? Hm... waarom niet? Je schildert het niet zo, maar denken doe je het misschien wel

Oh dat is waar, en dat heb ik ook gezegd. Maar ik beledig en denigreer het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 15:09:41 schreef Brains het volgende:

[...]

Nee dat is dus echt niet waar. Met de sociale voorzieningen in Nederland kan je amper rond komen, volg de actualiteit is voordat je dit soort praat doet.

En kinderen kosten ontzettend veel geld. Bekijk de berekeningen van de Consumentenbond en het Nibud maar eens.

Geef daar es concrete voorbeelden van dan... Volgens mij valt het namelijk erg mee. Ik ken een aantal mensen die in de bijstand zitten en kinderen hebben en die hebben het qua geld idd vrij krap, maar het is nou niet zo dat ze onmogelijk kunnen rondkomen hoor (oke, 1 vriend van mij heeft een hoop schulden, maar dat komt doordat hij zelf gewoon niet met geld om kan gaan knipoog_dicht.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 15:09:41 schreef Brains het volgende:

[...]

Nee dat is dus echt niet waar. Met de sociale voorzieningen in Nederland kan je amper rond komen, volg de actualiteit is voordat je dit soort praat doet.

En kinderen kosten ontzettend veel geld. Bekijk de berekeningen van de Consumentenbond en het Nibud maar eens.

Misschien heb je gelijk, ik heb het gevoel dat al die jammer verhalen in de krant lichtelijk overdreven zijn.

Maar zelfs dan kom ik weer uit bij m'n punt: de oorzaak van zo'n abortus is dus dat mensen niet voor elkaar zorgen en geld/tijd voor elkaar overhebben. Gelukkig heb ik een familie die dat wél heeft smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bekijk die sites dan:/ Waarom moet ik al het werk doen. Bovendien is dit niet waar de discussie om draait, het is slechts aan kanttekening van 'bezint eer ge begint', een kind kost veel geld, en levensonderhoud nog meer. Ga eens op jezelf wonen, kan ik je garanderen dat je vaak bij je ouders zal moeten aankloppen. ( ik wel iig smile.gif )

Het gaat erom dat je niet simpelweg 100% tegen abortus kunt zijn, en dat dat gebler over moordenaars helemaal stompzinnig is.

De materie omtrent abortus is te ingewikkeld voor hapklare brokken meningen.

Quote:

Kinderen, dat is nog altijd meervoud. Als jij 16 of 17 bent en je hebt 1 kind, kun je goede hulp krijgen.

Het vervelende is dat je zonder die overdosis goede hulp het gewoon niet red Marianne, erken dat nou eens.

Het is echt niet: 'oh dan ga ik toch niet op vakantie'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn leraar zei pas: in de meeste discussies is er geen juist antwoord. In beide partijen zit wel een kern van waarheid, je moet tot een compromis zien te komen. Alleen word er vaak zoveel energie in een discussie gestoken, dat je er niet meer toe komt.

Dus, dat wilde ik even zeggenpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, brains heeft wel voor een gedeelte gelijk inderdaad, ik ben tegen abortus, maar er zijn zeker uitzonderingen, of situaties waarin ik de keuze van de ouders heel goed begrijp (zoals bij die van jou brains) en dan is er ook nog het punt of je christelijk bent of niet. mensen die onchristelijk zijn kunnen niks met argumenten als: God bepaald over het leven, een ongeboren baby heeft ook al een ziel voor de eeuwigheid (ook al kan je daarover ook nog weer gaan discuseren) en het feit dat er in de bijbel staat: ik kende je al toen je nog in de moederschoot zat.

maar ik blijf er bij dat ik het min vind om je kind te laten aborteren om je eigen leven (een heel stuk) aangenamer te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 15:18:12 schreef Brains het volgende:

Het gaat erom dat je niet simpelweg 100% tegen abortus kunt zijn, en dat dat gebler over moordenaars helemaal stompzinnig is.

De materie omtrent abortus is te ingewikkeld voor hapklare brokken meningen.

worshippy.gif Dat ben ik helemaal met je eens smile.gif

Quote:
[...] Het vervelende is dat je zonder die overdosis goede hulp het gewoon niet red Marianne, erken dat nou eens.

Nou exactknipoog_dicht.gif Dat betekent dus dat men ervoor kiest om een kind te doden (sorry maar dat vind ik nog steeds), terwijl het best zou kunnen blijven leven, en het erg gelukkig zou kunnen worden net zoals elk kind, maar dat men dat niet wil omdat men eigen belang voorop zet, en niet wil helpen met geld of tijd.

Oftewel, deze maatschappij is te ver door geindividualiseerd cry.gif

Sowiso is een kind zo duur als je het zelf maakt. Natuurlijk, een kind krijgen kost altijd wel geld. Maar als je het kunt doen met geleende spullen zoals maxicosie, wieg, kinderstoel, speelgoed, kleren; dan is het al een heel stuk goedkoper. Veel mensen willen dat niet, omdat ze het beste voor hun kind willen. Maar je kind merkt daar toch niets van, en heeft er al helemaal geen last van als ze klein zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:59:24 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Ik wilde dit toch nog even posten, omdat ik het aan de ene kant onverandwoord vind van die minister/premier van Italië, maar aan de andere kant zegt het wel iets...

De beste minister 'vergeet' even dat er in z'n eigen land stadions vol mensen rascistische leuzen en geluiden lopen te roepen en kwetsende spandoeken ophangen tijdens voetbal-wedstrijden...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:05:00 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Dat is nog altijd geen moord.

Euthanasie is ook geen moord.

Het is gewoon een dommige uitspraak. Een vergelijking met Nazi gedachtegoed slaat gewoon nergens op, met euthanasie en abortus word Nederland niet gezuiverd.

Wat ik bedoel met die voetbal-fans; Hij heeft met deze uitspraak zichzelf, want hij valt blijkbaar over ons zogezegde Nazi-gedachtegoed, terwijl een ander facet daarvan (Rascisme) in heel Italie voorkomt, en er niets aan gedaan word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:59:24 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Ik wilde dit toch nog even posten, omdat ik het aan de ene kant onverandwoord vind van die minister/premier van Italië, maar aan de andere kant zegt het wel iets...

Voor mij zegt het iig dat het CDA de 'C' toch eens uit de naam mag gaan schrappen...

Toegegeven: het is niet 'netjes' om een dergelijke vergelijking te maken maar om zo luchtig te doen over God's schepping, nee.. dat gaat er bij mij niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over abortus

En als je abortus pleegt krijg je vaak lichamelijke klachten bijv:

Enorme stijging van vrij geslachtelijk verkeer en van seksueel overdraagbare ziektes

In de vs is het de op vijf na grootste oorzaak van moeders die sterven op het kraambed. 6

Een verhoogde kans op verschillende soorten kanker waaronder lever kanker6

Je kan verschillende complicaties krijgen waardoor je volgende baby een beetje rottig komt.

Infecties zoals Pelvic inflammatory disease ontsteking in het kleine bekken ten gevolge van verspreiding van micro-organismen (in 60% van de gevallen een seksueel overdraagbaar micro-organisme). Een PID manifesteert zich doorgaans met een subacuut klachtenpatroon; pijn in de onderbuik is obligaat.

127 procent meer kans op te vroeg geboren baby’s dan bij vrouwen die geen abortus hebben ondergaan en dit wordt meer bij meerdere abortussen.

2 procent van de vrouwen die een abortus hebben ondergaan hebben last van levensbedreigende ziektes zoals infecties en bloedingen

De geestelijke klachten van abortus zijn:

Verminderd respect voor het menselijk leven gaan makkelijker met geweld enzo om.

Het posttraumatisch stress syndroom dat is een syndroom waar 60 procent van de vrouwen na een abortus mee te maken krijgt.

SYMPTOMEN

Deze komen meestal pas jaren na de traumatische gebeurtenis naar boven, hieronder de meest voorkomende verschijnselen:

* Vervreemding van lichaam en gevoel

* Blijvende angstverschijnselen, zoals trillen, zweten, hartkloppingen, ademhalingsproblemen

* Herbeleving (nachtmerries en flashbacks)

* Uit geheugen weggevaagd zijn van de traumatische gebeurtenis

* Communicatieproblemen en woede-aanvallen.

* Slaapproblemen.

* Concentratieproblemen.

Bij vrouwen die een abortus hebben ondergaan gaan in dit geval ook de baby een naam geven en dan denken ze er voortdurend over na hoe de baby er nu uit zou zien hoe die zou zijn geweest.

Verder stijgt bij mensen die met abortus te maken hebben gehad het aantal echtscheidingen huiselijk geweld en het aantal kindermishandelingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:59:24 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Ik wilde dit toch nog even posten, omdat ik het aan de ene kant onverandwoord vind van die minister/premier van Italië, maar aan de andere kant zegt het wel iets...

Het journaal heeft onthuld dat de minister feitelijk het niet zo erg vind wat het beleid is in Nederland, er spelen helemaal geen morele bezwaren, maar wil simpelweg bij de volgende verkiezingen de katholieke kiezers voor zich winnen.

De aap komt nu dus uit de mouw.

Hopelijk zijn onze Italiaanse vrienden zo slim om dit ook te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind niet dat abortus gelijk staat aan moord. Op het moment dat de embryo wordt wegehaald is het nog niet veel meer dan een paar cellen die delen(nog lang geen bloedcellen, maar stamcellen die nog alles kunnen worden). Dit hoopje cellen(beetje cru, maar de waarheid) heeft inderdaad de mogelijkheid om uit te groeien tot een kind, maar is het nog lang niet en is naar mijn mening ook nog geen leven wezen. Dit stadium kan je ook bereiken in een petrischaaltje. Als dit slecht is is d emorning after pil dat ook. En is het dan ook niet slecht om te voorkomen dat er een kind komt, je verbied toch iemand het leven(etc. etc.).

Toch is abortus niet iets waar je lichtzinnig mee om moet gaan. Je moet er goed over nadenken, want zoals al eerder is gezegd is het geestelijk erg zwaar. Vaak heeft de vrouw toch al het gevoel dat er iets in haar groeit. Je moet het niet doen als je denkt dat je er spijt van krijgt(of nog erger, omdat iemand anders vind dat je het moet doen). Toch gebeurd dit niet altijd. je moet de voor en nadelen goed afwegen. Stel je voor dat je zwanger wordt op je 16de(gescheurd condoom of whatever), dan is je toekomst flink door elkaar geschud als je het kind houdt. School afmaken wordt moeilijk, studeren bijna onmogelijk, je moet geestelijk nog volwassen worden en dat gaat moeilijk met een kind, je sociale contacten gaan eraan etc. etc. Het leven van een tienermoeder is ook niet makkelijk.

Ik denk dta het je eige keuze is, maar je moet er wel goed over nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Over abortus

En als je abortus pleegt krijg je vaak lichamelijke klachten bijv:

Enorme stijging van vrij geslachtelijk verkeer en van seksueel overdraagbare ziektes

In de vs is het de op vijf na grootste oorzaak van moeders die sterven op het kraambed. 6

Een verhoogde kans op verschillende soorten kanker waaronder lever kanker6

Oke Dombeer, heel fijn dat je zo enthousiast meepost op dit forum, maar zou je misschien dergelijke onzinstellingen ook kunnen onderbouwen? Je krijgt kanker van abortus? Van abortus krijg?? je een oncontroleerbare neiging tot vrije seks? Juist ja..

Quote:

Bij vrouwen die een abortus hebben ondergaan gaan in dit geval ook de baby een naam geven en dan denken ze er voortdurend over na hoe de baby er nu uit zou zien hoe die zou zijn geweest.

Verder stijgt bij mensen die met abortus te maken hebben gehad het aantal echtscheidingen huiselijk geweld en het aantal kindermishandelingen

Mods, dit soort uitingen zijn toch gewoon kwetsend :S Waarom word dit gedoogd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid