Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 690
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:44:28 schreef Due het volgende:

ok, dit topic heeft 12 pagina's ik d8 dat ik aardig bij was, maar niet dus, srry, het is nou wel duidelijker indd, ookal ben ik het er nog niet mee eens.

familietrekje? puh2.gif

uhm jah.. zal de volgende x ook beter mn best doen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me wel eens af hoe pijnlijk het moet zijn om dit topic te lezen voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen. En ik vraag me ook wel eens af of we nog wel verbaasd en dankbaar kunnen zijn dat we zo'n klein wondertje kunnen 'produceren'. Een heel nieuw leven! Een mensje! Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij.

En dan het idee van 'Oh, een baby, ik zit daar nu niet op te wachten... doe maar weg. Dan maak ik over 10 jaar wel even een nieuwe.' Ik weet wel dat het zo simpel niet ligt, maar af en toe denk ik ook dat we té makkelijk geld- en maatschappelijke status-gerelateerde argumenten accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me wel eens af hoe pijnlijk het moet zijn om dit topic te lezen voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen. En ik vraag me ook wel eens af of we nog wel verbaasd en dankbaar kunnen zijn dat we zo'n klein wondertje kunnen 'produceren'. Een heel nieuw leven! Een mensje! Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij.

Ik vraag me wel eens af hoe het is voor mensen die abortus in hun leven hebben gezien als een uiterst pijnlijke noodzaak. En die hier afgeschild worden als 'fashion-victims' en moordenaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 00:28:48 schreef Brains het volgende:

Ik vraag me wel eens af hoe het is voor mensen die abortus in hun leven hebben gezien als een uiterst pijnlijke noodzaak. En die hier afgeschild worden als 'fashion-victims' en moordenaars.

Ik vraag me wel af wanneer je over noodzaak kunt spreken.

Overigens vind ik sowieso niet dat je een ander kunt veroordelen, en iemand uitmaken voor 'moordenaar' vind ik veel te ver gaan. Maar daarom kan de beslissing van een ander jou nog wel pijn doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 00:28:48 schreef Brains het volgende:

[...] Ik vraag me wel eens af hoe het is voor mensen die abortus in hun leven hebben gezien als een uiterst pijnlijke noodzaak. En die hier afgeschild worden als 'fashion-victims' en moordenaars.

ik heb jou geval gelezen, ik vind dat er nogal verschil zit in bepaalde motieven, jullie hebben het kind laten aborteren voor het kind, niet voor jullie eigen best wil, 'omdat het niet uit kwam' jullie hadden weinig keus, en je hebt het beste voor het kind gekozen. ik vind dit nogal een ander geval!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:46:52 schreef Videl het volgende:

[...]

Niet iedereen vindt abortus moord. Ik neem aan dat als je een abortus pleegt, zeker na een verkrachting, je er zelf achterstaat. De stoornis die je eraan over houdt zal dus zeker kleiner zijn dan als je het kind tegen je wil moet houden en vervolgens je hele jeugd naar de knoppen is.

Beetje kort door de bocht. Volgens mij hebben behoorlijk veel vrouwen die abortus (lees: moordmondhouden.gif) hebben gepleegd er wel degelijk last van.

Je hele jeugd naar de knoppen? Wie zegt er dat je dat kind je hele verdere leven bij je moet dragen? Zeker in het begin. Er zijn genoeg andere (tijdelijke) opties te bedenken.

Een mooi voorbeeld vind ik wel een meisje uit mijn ouderlijke omgeving; ze was 15 toen ze het kind in goede gezondheid mocht ontvangen. Ze was bezig met een opleiding, nu nog steeds. Er is bij haar 1 jaar verloren gegaan, so what? Haar ouders voeden nu haar zoon op en zij kan haar opleiding volgen.worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:22:59 schreef Videl het volgende:

Die dingen lijken op aliens. Níét op mensjes
noparty.gif

en zulke dingen zijn zéker niet in staat om door te leven als ze op dat moment geboren worden. Dus in mijn ogen geen moord als je dat weg haalt.

Oh...dus als ze op aliens lijken en niet op mensen, niet kunnen denken en niet in staat zijn om geboren te worden, dan mag je ze vermoorden....verbaasd.gifhamer.gifbye.gif:Znooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 10:47:49 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

Haar ouders voeden nu haar zoon op en zij kan haar opleiding volgen.
worshippy.gif

Dan heeft zij geluk gehad, want mijn ouders zouden dat dus al niet doen. Die hebben zelf een leven en meoten ook werken. Dus ik zou mijn opleiding wel kunnen vergeten.

Nee, niet iedereen kan kinderen krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat ik maar 20 kinderen moet krijgen omdat ik het wel kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 18:44:55 schreef Videl het volgende:

[...]

Ik zou geen ellendig moord gevoel hebben omdat het in mijn ogen geen moord is.

Kijk, misschien praat ik er nu wel over alsof ik onder alle omstandigheden abortus zou laten plegen, maar als ik de mogelijkheden zou hebben, genoeg geld, iig klaar met middelbare school, mijn vriend die bij me blijft en werk heeft, dan zou ik het kind vrijwel zeker weten houden. Maar ik vind wél dat de mogelijkheid tot abortus er gewoon moet zijn.

Niet iedereen heeft een familie die bereidt is je te helpen met je kindje, neit iedereen heeft genoeg geld om alles te betalen, wat nou als je ouders je op straat zetten? Wat nou als je vriend het kind niet wil en je in de steek laat?

Ik kan me goed voorstellen dat er tienermoeders zijn die hun kindje houden, maar ik kan me óók voorstellen dat er tienermoeders zijn die abortus laten plegen.

Wat fijn dat er tegenwoordig zoiets als VBOK bestaathamer.gif die weten raad met vrijwel alle 'problemen' die jij beschrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 10:53:19 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

Wat fijn dat er tegenwoordig zoiets als VBOK bestaat
hamer.gif
die weten raad met vrijwel alle 'problemen' die jij beschrijft.

Ze kunnen het niet oplossen.

En misschien vind jij het geen problemen, maar ík wel. Daarom zou ik ook voor abortus kiezen als ik nu zwanger word en jij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 10:52:37 schreef Videl het volgende:

[...]

Dan heeft zij geluk gehad, want mijn ouders zouden dat dus al niet doen. Die hebben zelf een leven en meoten ook werken. Dus ik zou mijn opleiding wel kunnen vergeten.

Alleen omdat je ouders haar niet op kunnen voeden kun jij je opleiding niet volgen?

Quote:
Nee, niet iedereen kan kinderen krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat ik maar 20 kinderen moet krijgen omdat ik het wel kan?

Nee, idd. Zeg ik dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 10:55:27 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

Alleen omdat je ouders haar niet op kunnen voeden kun jij je opleiding niet volgen?

Ja, en die voorbeelden heb ik hier ook al vaak gegeven.

Quote:
Nee, idd. Zeg ik dat dan?

Sorry, dat was geen reactie op jou maar op iemand daar boven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 10:55:15 schreef Videl het volgende:

[...]

Ze kunnen het niet oplossen.

En misschien vind jij het geen problemen, maar ík wel. Daarom zou ik ook voor abortus kiezen als ik nu zwanger word en jij niet.

Ze zullen idd misschien niet alles kunnen oplossen, maar abortus wordt zo voorbarig gepleegd. Ze zullen iig wel raad weten met je. Ga eens in een huis, waar ze moeders opvangen, kijken zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 10:58:26 schreef Videl het volgende:

[...]

Ja, en die voorbeelden heb ik hier ook al vaak gegeven.

[...]

Sorry, dat was geen reactie op jou maar op iemand daar boven.

Misschien moet je je voorbeelden eens herzien. Want wat als misschien andere mensen je zoon of dochter haar wel op kunnen vangen/ voeden.

Het is een moeilijke en lange weg, maar dat geeft je NIET het recht om abortus te plegen!

Ik kan mijn opleiding niet afmaken en mijn ouders schoppen me het huis uit... oh... tja... dan ga ik maar naar een abortuskliniek.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat het allemaal heel makkelijk is enz. maar niets geeft je het recht om een moord te plegen, niets. En dan vind ik de argumenten die jij opgeeft als motivatie voor abortus maar 'zwakjes', vergeleken met de oorzaken van gedrag van psychopaten en dergelijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 11:12:07 schreef Videl het volgende:

Jullie zgn 'voordelen' wegen in mijn ogen niet op tegen de nadelen.

En zoals ik al zovaak gezegt heb vind ik het geen moord.

Voordelen???

Wat maakt het anders dan het vermoorden van een 1-jarige peuter? Wat maakt het anders dan het vermoorden van een levend wezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 02 maart 2006 11:14:15 schreef CaptainCaveman het volgende:

[...]

Voordelen???

Wat maakt het anders dan het vermoorden van een 1-jarige peuter? Wat maakt het anders dan het vermoorden van een levend wezen?

Dat heb ik pas een heel aantal keer gezegd. En niet alleen ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd de argumenten die je hier en daar hebt gepost te kopiëren. Als ik een argument vergeten ben, mijn excuses daarvoor.

Quote:
-      Als alles zo ver ontwikkeld is dat het blijft leven als het geboren wordt, dan leeft het pas.

Om te leven heb je een omgeving/klimaat nodig. Zie de baarmoeder als een leefomgeving waarin het kind MOET leven. Als ik jou 10000 km buiten de atmosfeer neergooi kun je ook niet leven.

Quote:
-      Wat inhoud dat het kind dood gaat als je het aborteerd. Maar het leeft nog niet. En iets wat niet leeft kan je niet doodmaken. Als je het laat zitten leeft het op een bepaald moment wel. Maar op het moment dat je het nog mag aborteren niet.

Misschien hebben we dan allebei een andere definitie van ‘leven’. Ik zie leven als het tegenovergestelde van dood zijn. Iets wat leeft groeit, bloeit enz. Zo ook met een foetus. Het is nog niet volgroeid, maar daarmee niet dood.

Quote:
-      Zo'n hoopje delende cellen hééft nog geen gevoelens omdat de hersenen nog niet goed ontwikkeld zijn, net als de rest van het lichaam.

Het is dus zeker niet hetzelfde.

Dan mag je eens naar de VBOK lopen en daar de voorlichtingsfilms bekijken. Een keer gedaan, nooit weer. Maar niemand die mij wijs gaat maken dat een foetus geen gevoel heeft.

Als de ‘stofzuiger’ de foetus wil vermorzelen (oh nee… het is natuurlijk weghalen) en je ziet dat de foetus in alle mogelijke manieren weg probeert te draaien, dan heeft het wel degelijk gevoel!

Quote:
-      Ik ga niet mijn leven daardoor laten verpesten.

Haha, nee, dat verpest het ook niet. Het maakt het leven alleen maar mooier. Alleen misschien kun je het financieel niet helemaal bijspringen, maar goed, wij als verwende Nederlanders zullen daar alvast aan moeten wennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ze zullen idd misschien niet alles kunnen oplossen, maar abortus wordt zo voorbarig gepleegd. Ze zullen iig wel raad weten met je. Ga eens in een huis, waar ze moeders opvangen, kijken zou ik zeggen

Wil je je kind echt zo'n slechte start in het leven geven? Een moeder die niet eens volwassen is, die geen inkomen genereerd om voor het kind te zorgen en een kind wat van hot naar her wordt gesleept zodat haar moeder ( van 15!! ) haar middelbare school en haar vervolgopleiding kan afmaken? Dat is niet 1 jaar eruit he, dat is minstens tot haar 20e, wil ze een voldoende startkwalificatie hebben om op de huidige arbeidsmarkt uberhaupt maar iets te verdienen. Onverstandig om het zo te bagateliseren Captain.

Quote:
En dan vind ik de argumenten die jij opgeeft als motivatie voor abortus maar 'zwakjes', vergeleken met de oorzaken van gedrag van psychopaten en dergelijke.

Zullen we het wel beleefd houden? En er zijn meerdere argumenten voor abortus, waaronder de medische reden. Ik vind het egoistisch kosste wat kost een kind te houden, als je weet dat je het veroordeelt tot of een levenlang adoptiedrama, het alleenstaande tienermoeder zonder geld syndroom of iets nog wel veel verschrikkelijkers.

Robert vertelde over de bureaucratie omtrent adoptie, die ervoor zorgt dat niet iedereen zomaar een kind kan afhalen. Helaas heeft God in al zijn wijsheid besloten dat wel iedereen ( ook meisjes van 15 ) een kind kunnen fabriceren.

Quote:

Wat maakt het anders dan het vermoorden van een 1-jarige peuter? Wat maakt het anders dan het vermoorden van een levend wezen?

In mijn optiek, met de abortusgrens op 12 weken, heeft een 1 jarige peuter een bewustzijn, en een foetus niet. Dat is wel degelijk een verschil.

Om te leven heb je een omgeving/klimaat nodig. Zie de baarmoeder als een leefomgeving waarin het kind MOET leven. Als ik jou 10000 km buiten de atmosfeer neergooi kun je ook niet leven.

Een kulargument. De abortusgrens ligt op levensvatbaarheid buiten de baarmoeder en binnen de atmosfeer ( nogal logisch ). Als je mij 10.000 km verplaatst op aarde zal ik ook gewoon doorademen. Dat geldt overigens niet eens voro 22 weken oude baby's, omdat die in 90% van de gevallen nog zwaar gecompliceerd ter wereld komen en in leven gehouden worden op de IC. ( voor die kinderen kan je overigens rustig zeggen dat kosten noch moeite wordt gespaard )

Quote:

Als de ‘stofzuiger’ de foetus wil vermorzelen (oh nee… het is natuurlijk weghalen) en je ziet dat de foetus in alle mogelijke manieren weg probeert te draaien, dan heeft het wel degelijk gevoel!

Onzin. Echt klinkklare nonsens. Een foetus heeft geen hersenstam, dus de enige samentrekking van spieren zijn of reflexen of veroorzaakt door de stofzuiger.

Quote:
Alleen misschien kun je het financieel niet helemaal bijspringen, maar goed, wij als verwende Nederlanders zullen daar alvast aan moeten wennen.

Captain, verdiep je eerst even in het concrete financiele plaatje voordat je dit soort onzin komt spammen. Je presenteert het alsof je nu in plaats van naar de Albert Heijn maar naar de Aldi moet gaan. ALs jij een alleenstaande tienermoeder bent mag je blij zijn als je eens in de maand naar de Aldi kan. En dat is echt niet overdreven. Lees alsjeblieft eerst eens iets op het Nibud ofzo, want dit gaat werkelijk helemaal nergens over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wil je je kind echt zo'n slechte start in het leven geven? Een moeder die niet eens volwassen is, die geen inkomen genereerd om voor het kind te zorgen en een kind wat van hot naar her wordt gesleept zodat haar moeder ( van 15!! ) haar middelbare school en haar vervolgopleiding kan afmaken? Dat is niet 1 jaar eruit he, dat is minstens tot haar 20e, wil ze een voldoende startkwalificatie hebben om op de huidige arbeidsmarkt uberhaupt maar iets te verdienen. Onverstandig om het zo te bagateliseren Captain.

Een kind wat van hot naar her wordt gesleept?

Een moeder die haar opleiding af kan maken en zo haar kind kan onderhouden, een kinderloos echtpaar wat blij kan worden gemaakt.

Quote:
Zullen we het wel beleefd houden? En er zijn meerdere argumenten voor abortus, waaronder de medische reden. Ik vind het egoistisch kosste wat kost een kind te houden, als je weet dat je het veroordeelt tot of een levenlang adoptiedrama, het alleenstaande tienermoeder zonder geld syndroom of iets nog wel veel verschrikkelijkers.

Ja, dus vermoorden we het maar. Je doet nu net of alle moeders die ongewenst een kind krijgen, zo’n probleem heeft dat ze het beter niet op de wereld had kunnen brengen. Onzin, er zijn tal van opties. Makkelijk is het niet, maar waar een wil is is een weg.

Quote:
Robert vertelde over de bureaucratie omtrent adoptie, die ervoor zorgt dat niet iedereen zomaar een kind kan afhalen. Helaas heeft God in al zijn wijsheid besloten dat wel iedereen ( ook meisjes van 15 ) een kind kunnen fabriceren.

Een kind zomaar afhalen kan idd gelukkig niet, maar een kind vermoorden wel verbaasd.gif

Natuurlijk moeten er een aantal procedures e.d. worden doorlopen, maar hopeloos is het niet.

Quote:
Een kulargument. De abortusgrens ligt op levensvatbaarheid buiten de baarmoeder en binnen de atmosfeer ( nogal logisch ). Als je mij 10.000 km verplaatst op aarde zal ik ook gewoon doorademen. Dat geldt overigens niet eens voor 22 weken oude baby's, omdat die in 90% van de gevallen nog zwaar gecompliceerd ter wereld komen en in leven gehouden worden op de IC. ( voor die kinderen kan je overigens rustig zeggen dat kosten noch moeite wordt gespaard )

hamer.gif Volg je het wel? Ik bedoelde; het is toch logisch dat een foetus, eenmaal uit zijn leefomgeving, niet kan leven? Dat kan niemand. Foetus, ‘hoopje cellen’ of mens, de vergelijking was misschien wat irrelevant, maar je snapt waarschijnlijk wel wat mijn intentie was.

Quote:
Onzin. Echt klinkklare nonsens. Een foetus heeft geen hersenstam, dus de enige samentrekking van spieren zijn of reflexen of veroorzaakt door de stofzuiger.

Ja, reflexen idd. Rare reflex hé?

Quote:
Captain, verdiep je eerst even in het concrete financiele plaatje voordat je dit soort onzin komt spammen. Je presenteert het alsof je nu in plaats van naar de Albert Heijn maar naar de Aldi moet gaan. ALs jij een alleenstaande tienermoeder bent mag je blij zijn als je eens in de maand naar de Aldi kan. En dat is echt niet overdreven. Lees alsjeblieft eerst eens iets op het Nibud ofzo, want dit gaat werkelijk helemaal nergens over.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, dat hoor je mij niet zeggen. En tegenwoordig bestaat er ook nog zoiets als bijstand, VBOK, mocht je dit geluk hebben – ouders die je financieel ondersteunen enz.

Een vakantie zit er niet in, maar verhongeren…?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Makkelijk is het niet, maar waar een wil is is een weg.

Maar niet waar een weg is moet een wil zijn. Ik zou het mijn kind niet aandoen. Leven in armoede, een waardeloze opstap richting maatschappij. Mijn kind moet de hemel kunnen bestormen, en ik wil een gouden ladder van hier tot de hemel voor hem/haar neergezet hebben. Daar vind ik niks moordlustigs aan.

Quote:
Dat kan niemand. Foetus, ‘hoopje cellen’ of mens, de vergelijking was misschien wat irrelevant, maar je snapt waarschijnlijk wel wat mijn intentie was.

Nee dat doe ik niet. Een foetus zonder baarmoeder is niets. Een kind die zichzelf buiten de baarmoeder in leven kan houden is een kind. En dat is wel degelijk relevant, want ze worden eens geboren weet je nog? En zijn ze dan uit hun natuurlijke omgeving?

Quote:

Een kind zomaar afhalen kan idd gelukkig niet, maar een kind vermoorden wel

Lang niet zo zomaar als jij schetst. Bovendien, denk je dat het voor ouders gemakkelijk is? Waar haal je dat vandaan? Denk je dat elke ouder die vind dat het geen gespreid bedje voor het kindje heeft klaarstaan zit van 'oh dan aborteren we het toch, eitjee'. Vind ik wat erg kort door de bocht Captain:S

Quote:

Ja, reflexen idd. Rare reflex hé?

Nou raar, dat zijn jouw woorden. Maar sla maar eens onder je knieschijf, schiet je knie ook omhoog. Dat soort reflexen zijn het Captain, zonder hersenstam zit het kindje echt niet van 'help een stofzuiger zwem zwem zwem'. Dat kan niet, hoe dramatisch effect het ook in zich mag hebben.

Quote:
Een vakantie zit er niet in, maar verhongeren…?

Je moet nu denken aan en full time je kind opvoeden, full time werken, en full time naar school gaan. Zonder heel erg veel hulp van heel veel mensen en instanties ga je dat gegarandeerd niet redden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wel extreem lastig. Zo lastig, dat je je kunt afvragen of je niet je kind een beter leven wil geven. In plaats van leven om het leven alleen. Want dat vind ik egoistisch. Ik vind dat je wel degelijk abortus kan doen in the best intrest van het kind.

En kun je het iets minder consequent vermoorden noemen? Er zijn zat abortussen om medische noodzaak, en ik denk dat er hopen ouders zijn die even iets wegsslikken als ze zo worden afgeschilderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar niet waar een weg is moet een wil zijn. Ik zou het mijn kind niet aandoen. Leven in armoede, een waardeloze opstap richting maatschappij. Mijn kind moet de hemel kunnen bestormen, en ik wil een gouden ladder van hier tot de hemel voor hem/haar neergezet hebben. Daar vind ik niks moordlustigs aan.

Nee, moordlustig én egoïstisch.

Quote:
Nee dat doe ik niet. Een foetus zonder baarmoeder is niets. Een kind die zichzelf buiten de baarmoeder in leven kan houden is een kind. En dat is wel degelijk relevant, want ze worden eens geboren weet je nog? En zijn ze dan uit hun natuurlijke omgeving?

Een mens zonder leefklimaat is ook niets. Dan zijn idd uit hun natuurlijke omgeving, en komen in een nieuwe omgeving terecht. Vandaar ook het huilen van een kindje bij de geboorteknipoog_dicht.gif

Als jij uit je natuurlijke leefomgeving wordt gehaald overleef je het ook niet lang, niemand. Neem nu bijv. je befaamde evolutietheorie, het klompje cel wat ontgroeid is tot mens zou je ook niet meteen in je toetsenbord moeten leggen, en verwachten dat het binnen een jaar een primaat is. Of is dat ook irrelevant?

Quote:
Lang niet zo zomaar als jij schetst. Bovendien, denk je dat het voor ouders gemakkelijk is? Waar haal je dat vandaan? Denk je dat elke ouder die vind dat het geen gespreid bedje voor het kindje heeft klaarstaan zit van 'oh dan aborteren we het toch, eitjee'. Vind ik wat erg kort door de bocht Captain:S

Binnen 7 weken beslissen of je je kind vermoord (sorry; weghaaltflower.gif) is niet wat kort door de bocht?

Je spreekt nu van ouders? Maar zijn het altijd wel ouders?

Quote:
Nou raar, dat zijn jouw woorden. Maar sla maar eens onder je knieschijf, schiet je knie ook omhoog. Dat soort reflexen zijn het Captain, zonder hersenstam zit het kindje echt niet van 'help een stofzuiger zwem zwem zwem'. Dat kan niet, hoe dramatisch effect het ook in zich mag hebben.

Misschien niet. Maar het lijkt me wel enigszins logisch.

Quote:
Je moet nu denken aan en full time je kind opvoeden, full time werken, en full time naar school gaan. Zonder heel erg veel hulp van heel veel mensen en instanties ga je dat gegarandeerd niet redden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wel extreem lastig. Zo lastig, dat je je kunt afvragen of je niet je kind een beter leven wil geven. In plaats van leven om het leven alleen. Want dat vind ik egoistisch. Ik vind dat je wel degelijk abortus kan doen in the best intrest van het kind.

Ja, als je je kind niet kunt geven wat je wilt, ach… the best interest. Dát noem ik egoïstisch.

Quote:
En kun je het iets minder consequent vermoorden noemen? Er zijn zat abortussen om medische noodzaak, en ik denk dat er hopen ouders zijn die even iets wegsslikken als ze zo worden afgeschilderd.

Om wat voor noodzaak het ook is, het is en blijft moord. Ik denk ook dat er hopen ouders zijn die iets wegslikken als ze zien hoe gemakkelijk er hier wordt gepraat over het zogenaamde weghalen van het kind. Maar oke.

P.S. Ik verwacht niet dat deze discussie nog veel nieuws zal brengen, jij welflower.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke, volgens mij komt hier uit naar voren dat abortussen mede veroorzaakt worden doordat er niet voor elkaar gezorgd wordt. Ik las dat Videl zei dat lang niet alle ouders zo veel over hebben voor hun kind dat ze voor hun kleinkind willen zorgen, dat mensen elkaar niet financieel bij willen staan enz. Dus dan moet dat eerst opgelost worden.

Om even van mij uit te gaan: als ik 2 jaar geleden zwanger was geraakt (was toen 16), dan had ik 1 jaar gemist, hadden mijn ouders de eerste jaren voor het kind gezorgd samen met mij, dan had ik wel havo moeten doen ws i.p.v. vwo, maar dat is niet zo'n probleem. Dan was ik nu klaar geweest, had ik een studie kunnen doen waarbij je behoorlijk veel vrij krijgt en dus veel thuis moet doen. Dan had mijn kind niet enorm veel naar de creche gehoeven... kortom, dan was het opzich best goed gekomen. Natuurlijk had ik dan mijn plannen moeten wijzigen, en een aantal dingen zou ik moeten vergeten (bijv. EH-basisjaar doen). Maar mijn kindje zou welkom zijn, mijn ouders zouden er dolblij mee zijn, ik zou er (wsknipoog_dicht.gif) van houden... wat voor betere jeugd kun je een kind geven? Alhoewel het beter is (volgens mij danknipoog_dicht.gif) om geen seks te hebben voordat je een kind kunt opvoeden/ontvangen smile.gif

Maar tegenwoordig lijkt het alsof dat gewoon niet meer kan. Oh is mijn dochter zwanger? Nou dan pleegt ze maar abortus, wij werken ook, wij hebben geen zin om voor een kind te zorgen, probleem opgelost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid