Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 12 maart 2006 10:59:09 schreef Linkin-Liz het volgende:

Ik vroeg die tekst niet, meis.
muur.gif
Wilde alleen laten weten dat er nog een tekst was van Shakira (Octavo Dia) die gaat over hoe alles gaat in de wereld.

ik denk niet dat je me helemaal begrijpt. in het begin vroeg hendrika Wat vinden jullie van Shakira, kan haar muziek door de beugel als Christen zijnde?

Toen kwam ik met een reactie en vervolgens kwam jij hiermee, wel leuk, maar ik wou weten wat zij en of iemand vondt van de teksten how do you do?

maar goed jouw reactie met de titel octavo dia kende ik niet eens, dus bij deze bedankt, weet trouwens niet wat 8e dag betekendt, nooit van gehoord. fijne zondagparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

BG: geoorloofd, de zanger (en nog wat leden zijn christen) lyrics gaan over (generaliseerd) Lord of the Rings; boek van een christelijke auteur of fantasy algemeen.

WT: luister ik niet eigenlijk, vind het uberhaupt weinig aan, en hebt niets met een gillende dame die zingt: 'She rules until the end of time, She gives and she takes, She rules until the end of time

She goes her own way' al weet ik dat het over de Aarde gaat (Mother Earth) .. Ik voel me daar wat opgelaten bij smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan zelf niets vinden van BG dat de bandleden christen zijn eigenlijk. Op hun forum kom ik vooral tegen dat hun fans ook niet zo goed weten of het nou wel of geen christlijke band is. Maar Raido, weet jij waar meer staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.blind-guardian.com/center.php3?page=interview/answers.html

Quote:
# What´s your religion? So what do you guys believe in? Or do you even have the same religion? The words in one song 'But we didn´t kill your christ' made me wonder.

Hansi: I am a faithful but very critical Christian. The line is drawn from 'The Script For My Requiem' - a song about a crusader getting home and recognizing his failure. He simply lives the nightmares of war day by day and constantly hears the moans and wails of victims announcing their innocence. One reason for the crusades has been the purpose of clerical people to release the occupied city of Jerusalem from so called heathens and the murders of Christ. That is where these words relate to.

Marcus: I am Roman Catholic but I’m not very religious. I believe that the person Jesus Christ really lived and I am absolutely behind his basic message, but I don’t believe that he was the son of god (I don’t believe in god), to me he was a very charismatic person with a great view of how people should live together. The problem is that the church as an institution doesn’t seem to care too much about what he preached 2000 years ago, otherwise there would have been no things like crusades or holy wars (this is not restricted to the christian church only). If there really is a god (no matter if is a christian, muslim or whatever god, or if they all are the same…) I just can’t imagine that he wants his temples to be full of gold and jewellery when there still are lots of people starving…

Thomen: I´m a Lutheranian. I believe in God, but not in shape of a person or a creature. I think that God is a kind of energy which finds reflexion in our own human activities and handlings on the environment. If good or bad, it will be up to us. God is only a name, created by us humans, for this kind of energy.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Heey mensen,

ik zit best wel na te denken over de Red Hot Chili Peppers. Muzikaal vind ik ze absoluut de beste band ter wereld maar ik weet niet of je er als christen fan van kunt zijn, of er naar kunt luisteren. Aangezien ik als ik zulke dingen opzoek alleen rare Amerikaanse sites tegenkom waar ze het aantal scheldwoorden als graadmeter hebben voor de beoordeling vroeg ik me af of jullie me verder konden helpen.

Bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Gesloten topic:

Jamaar omdat ze zelf best vaag bezig zijn (de zanger doet aan kabbala, joods mystiek spul e.d.) Normaal zou ik dan al afgehaakt zijn maar die gasten zijn de besten!

Omdat de bandleden vreemde hobby's hebben, zou je niet meer naar ze mogen luisteren?

Lijkt me nogal vergezocht.

Wat heeft het prive-leven van de muzikanten nou te maken met jou luister-plezier?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja ik weet het ook niet, zou er natuurlijk liever ook naar luisteren, maar zou jij naar muziek van bijvoorbeeld satanisten luisteren? Men zegt dan dat er een bepaald soort lading in die muziek zit e.d. D8 misschien weten jullie er wel meer van..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 30 april 2006 15:42:10 schreef Skywalker het volgende:

Kent iemand de metalband Iced Earth? Weet iemand of ze Christelijk zijn?
smile.gif

*schop*

Nee dat zijn ze niet.puh2.gif Als je ziet wat voor teksten die erop na houden.puh2.gif Wel lekker om te luisteren trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:20:19 schreef Raido het volgende:

Ik geloof er niet direct in, Paganinni was ook satanist maar ik luister er graag naar. Zolang het geen satanisme-evangelisatie is..

Zelfs Kate luisterd Paganinni dus als je je daar druk over moet gaan maken. flower.gifengel.gif(Of juistpuh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:20:25 schreef Luctor het volgende:

Het nr vertelt ons over de wandaden van Mengele en consorten. Goede zaak toch? Precies wat de overlevenden doen. Het zou m.i. pas fout zijn als er stond dat ze het er mee eens waren.

Ben ik het helemaal mee eens... Je mag toch spreken over de gruwelen van weleer..? Daar is toch niks mis mee..? Het lijkt me heel sterk dat ze Jozef Mengele als 1 of ander goed persoon zien...

Ze maken alleen maar duidelijk hoe verrot die daden zijn, en dat de wereld dus helemaal niet zo mooi is alstie voor sommige mensen lijkt.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:29:12 schreef Hendrika het volgende:

Shakira heeft wel een nummer geschreven over God. 'Octavo Dia' Waarin ze verteld dat het ''niet goed gaat als de wereld zo door gaat. Iedereen lijkt God vergeten te zijn, er komen steeds meer ongelovigen bij'' Etc..

Lang niet slecht lijkt mij..

Nee maar het kan ook een grote commerciele truc zijn.... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:31:59 schreef Ol Moth het volgende:

kent iemand Opeth? naja ik ken ze (nog) niet.. ik heb wel hun leadsinger geweldig horen zingen en grunten op het Ayreon Album The Human Equation. ik vraag mij iemand die Opeth echt kent en ook goed vind!!

waar de Boodschap van Opeth om draait.

of het nou christelijk is of niet. kan jij er gerust naar luisteren? en zingt Mikael Akerfeldt ook zo mooi clean als bij Ayreon
engel.gif

wat ik eigenlijk in een band zoek om het duidelijk te stellen.

goed doordachte poetische of mooie songteksten.

goede muziek die de emoties onderstreept

en goede vocalen die ook de emoties onderstreept en past bij de muziek
smile.gif

Hm nee maar mijn vriend vind ze wel goed geloof ik .. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid