Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:02:21 schreef Kay het volgende:

Wat vinden jullie van Greenday,

kan dat of niet?

Ik heb er een album van. Vind het best leuke muziek, maar soms heb ik zoiets van: Uhmm.. wWat luister ik nu eigenlijk? Vooral als ik het nummer 'Jesus Of Suburbia luister.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Evanescence is geen christelijke band, voor zover ik weet. Ze willen door hun muziek in ieder geval niet persé een Christelijke boodschap uitdragen.

Wel dacht ik dat één of meer bandleden gelovig was, maar dat weet ik niet zeker.

Volgens mij is het wel verantwoord om naar te luisteren, ik heb in ieder geval nog geen verkeerde teksten in hun nummers gehoord of gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn mening is ook een band met christenen er in ook niet persé een christelijke band. Of dat nou 1 of allemaal zijn.

Een christelijke band is een band die als doel heeft de christelijke boodschap uit te dragen. En dat kan op een blijde manier gebeuren, maar wat mij betreft kan het ook ongelovelijk synisch gebracht worden, als het achterligende doel maar die boodschap is.

Dat maakt idd een hoop 'christelijke' bands opeens seculiere bands.

En daar is ook niks mis mee. Ik luister ook graag naar seculiere muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:12:53 schreef NathalieS het volgende:

Ze WAREN een christelijke band. Luister maar naar het nummer 'Tourniquet'. Maar ze hebben een paar maanden geleden laten weten, dat ze niet bekend wilden staan als christelijke band.

Nu is tourniquet een cover van Soul Embraced. De Soul Embraced versie is veel beter smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:27:02 schreef Gods Princess het volgende:

wat denken jullie van evanescence.ik hoorde pas dat het een christelijke band is, maar dat is op o.a. de fansites niet echt te zien.

Smashign Pumpkins cover, gedaan door Evanescence met Rock am Ring:

'm the face in your dreams of glass

so save your prayers

for when you're really gonna need 'em

throw out your cares and fly

wanna go for a ride?

she's the one for me

she's all i really need

cause she's the one for me

emptiness is loneliness, and loneliness is cleanliness

and cleanliness is godliness, and god is empty just like me

intoxicated with the madness, i'm in love with my sadness

bullshit fakers, enchanted kingdoms

the fashion victims chew their charcoal teeth

i never let on, that i was on a sinking ship

i never let on that i was down

you blame yourself, for what you can't ignore

you blame yourself for wanting more

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

ik had een topic hierover maar die werd gesloten met een link hierheen opdat ik hier verder zou gaan dus hier mijn vraag nog een keer

hey, mijn moeder wilt dat ik stop met metal muziek luisteren omdat alle covers en plaatjes die zij ziet volgens haar niet van god zijn en dus van satan.

ik heb een shirt van slechtvalk besteld en daar zaten een paar kaartjes bij van verschillende bands onder andere sympathy dan zie je so'n soort man in de hell dat vind zij niet kunnen ik wou graag jullie mening hierover

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja dat heeft mijn moeder bij sommige muziek ook verandert. Nu zegt ze niet meer dat het verkeerd is, nu zegt ze dat ze het zachter/uit wil hebben omdat ze het herrie vind. En ik luister geen heavy metal of iets dergelijks, maar gewone mooie rock (U2 ofzo)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 februari 2006 22:59:39 schreef holla het volgende:

ja dat heeft mijn moeder bij sommige muziek ook verandert. Nu zegt ze niet meer dat het verkeerd is, nu zegt ze dat ze het zachter/uit wil hebben omdat ze het herrie vind. En ik luister geen heavy metal of iets dergelijks, maar gewone mooie rock (U2 ofzo)

Alsof Heavy Metal niet mooi is puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 februari 2006 23:39:07 schreef Raido het volgende:

[...]

Alsof Heavy Metal niet mooi is
puh2.gif

ach man ik heb het er toch over dat ik mooie rock luister, maar geen heavy metal: dus ik zeg niet dat heavy metal niet mooi is knipoog_dicht.gif (ook al is het idd niet mooi mondhouden.gif)

oh ik hap weer clown.gif

@iemand-waarvan-ik-de-naam-vergeten-ben: neuh, heb ik wel eens geluisterd... ik weet niet meer wat ik er van vondbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 10:56:39 schreef hopeloos het volgende:

[...]

heavy metal is toch ook gewoon rock? Volgens mij is het gewoon een stroming binnen de rock (net als bv punk)...

Zoiets moet je dus noooooit zeggen tegen iemand die ook maar een beetje tr00 en cvlt is...

Heavy metal is net zozeer rock, als rock zelf pop is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid