Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 09 augustus 2006 23:29:25 schreef Raido het volgende:

Is Walls of Jericho christelijk?

Ik ben er altijd vanuit gegaan van niet.

Deze band hoor ik ook vaker in seculiere kring als in christelijke kring genoemd worden.

Één van de weinige HC bands met een vrouw aan de vocal. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft de naam zegt wikipedia het volgende:

Walls of Jericho is a female-fronted metalcore band from Detroit, Michigan, named after power metal band Helloween's album of the same name. They have straight-forward song structures, with no effects on vocals, and guitars. Drumming is usually in the forefront of the music. They can be found on Trustkill Records, where they have released two albums.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad, het wat voor vocals nosmile.gif die strot van haar daar verdwijnt Angela Gossow bij in het niet.. Flee the Seen heeft overigens ook een fijn meisje, maar die zing wat meer clean.

Maaar ze zijn dus niet christelijk? Hoeft ook niet hoor, vroeg het me slechts af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjonge, wie post nou de tekst van Angel of Death hier hamer.gif. Ik zou zelf eerder het volgende nummer posten.

Quote:
BLOOD RED -Slayer

Peaceful confrontation meet war machine

Seizing all civil liberties

Honest ballotation among banshee

Spilling blood throughout humanity

You cannot hide the face of death

Oppression ruled by bloodshed

No disguise can deface evil

The massacre of innocent people

Deviated lies fear blinding in your eyes

Enforcing their truth through a gun

Aggressive discipline and barbaric control

Thousands of people cannot be wrong

You cannot hide the face of death

Oppression rules by bloodshed

No disguise can hide the evil

That stains the primitive sickle

Blood red

Growing opposition with words as ammunition

Expressions of life's liberties

Aggressive discipline and barbaric control

Spilling blood throughout humanity

Quote:
"Skywalker" schreef het volgende:

Kent iemand de metalband Iced Earth? Weet iemand of ze Christelijk zijn?

Zou ik niet kunnen zeggen, ik ken ze al wel een tijd. Bij veel nummers denk je van wel, terwijl bij sommige toch wel veel christelijke dingen in voorkomen. Zoals het nummer "Watching over me". Of bijvoorbeeld deze:

Quote:
Consequences - Iced Earth

As human beings, we're a complex thing

Sometimes so beautiful, other times so vain

We've built an empire, the blood is on our hands

Genocide and the chains that bind

The consequence ahead

Oh, you ought to know

Oh, you ought to know

Wrote about in history as if it's all O.K.

A race of people murdered another one enslaved

Now our world crumbles, it's happening within

Open your eyes and realize

The world we're living in

Oh, you ought to know

Oh, you ought to know

If we could focus on important things

Live and let live true freedom, not everyone's the same

No more war for your god, no more war for your race

It's our world, it's what we make it

Make it a better place

Oh, you ought to know

Oh, you ought to know

We can change the world that we're living in

Live and let live true freedom

Let the reign begin

Christelijk of niet, ze hebben in elk geval een actuele boodschap. In mijn ogen tenminste.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Even een schop omhoog smile.gif

Ik zag laatst het nummer Welcome to the black parade van My chemical romance op MTV2. Wat een vet nummer is dat en wat een coole clip. Nou weet ik verder heel weinig over die band en het nummer gaat denk ik over de dood ofzo, maar waar dit topic voor is: vinden jullie het kunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:19:56 schreef SilverUnicorn het volgende:

Even een schop omhoog
smile.gif

Ik zag laatst het nummer Welcome to the black parade van My chemical romance op MTV2. Wat een vet nummer is dat en wat een coole clip. Nou weet ik verder heel weinig over die band en het nummer gaat denk ik over de dood ofzo, maar waar dit topic voor is: vinden jullie het kunnen?

Jaa.. ik heb precies hetzelfde (behalve dat ik geen MTV2 heb knipoog_dicht.gif) Ik vond het idd ook heerlijk klinken.. ik kreeg er alleen wel een beetje kutgevoel bij en tsja, ik heb genoeg andere muziek om naar te luisteren puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 12 oktober 2006 09:34:33 schreef Dante het volgende:

Is Soulfly en Evergray Christelijk?

Ik vond de lyrics van beiden nogal vaag, behalve Evergray, daar zit wel kwaliteit bij.

Maar toch, iemand een idee?

Max Cavalera is christen geloof ik...Evergrey is niet christelijk, dat zeiden ze in een interview

Link naar bericht
Deel via andere websites

Evergrey is niet christelijk maar ook niet antichristelijk, het is vette muziek. Ik ben het nooit gaan luisteren omdat ik hun coverart van de live-DVD wat dubieus vond en dus dacht dat het wat had met satanisme.. denk niet dat ik er echt wat aan mis knipoog_dicht.gif

0693723408477.jpgMaar het is kwaliteitsmuziek..

* Raido luisterd Peruvian Skies van Liquid Tension Experiment

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Quote:
Op dinsdag 24 oktober 2006 19:58:31 schreef Verity het volgende:

Een vriend van me heeft katholieke ouders, en die verbieden hem muziek te luisteren waar grunts in zitten omdat dat van de duivel zou zijn. Kan iemand dit góed ontkrachten?

Nee. Dat is net zoiets als ontkrachten dat mijn computer van de duivel is, of dat een stoeptegel van de duivel zou zijn. Hoe kun je dat ontkrachten?

Ik zou vragen aan die ouders waarom grunts van de duivel zouden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 14:03:36 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Nee. Dat is net zoiets als ontkrachten dat mijn computer van de duivel is, of dat een stoeptegel van de duivel zou zijn. Hoe kun je dat ontkrachten?

Ik zou vragen aan die ouders waarom grunts van de duivel zouden zijn.

Omdat de pastoor dat zegt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 13:37:58 schreef Dante het volgende:

Ok, dit is vaagheid, er wordt vaak tegen me gezegd dat de band Opeth goede lyrics heeft.

Nu heb ik mij er niet in verdiept (momenteel ook even geen tijd voor) dus kan er wat duidelijkheid komen?

Iemand ervaring met Opeth?
smile.gif

Mijd melo-death, stay brutal, HIEGH!

* Audiophile zet zijn oggkleppen een standje nauwer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 16:03:23 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Mijd melo-death, stay brutal, HIEGH!

* Audiophile zet zijn oggkleppen een standje nauwer...

Bwuargh.. grumpf grauw.. Hoe durf JIJ Opeth melo-death te noemen nosmile.gif

Opeth valt te betitelen als progressive death metal met wat cleane vocalen (en wat voor... Mikael Akerfeldt heeft een magnifieke grunt en een fantastische gewone stem)..

Melo-death.. *grinnikt* kom op zeg puh2.gif Melo-death is dat In Flames, Soilwork, Gardenian, Dark Tranquility spul. Opeth hangt veel meer naar de progressive metal dan naar de melodeath, Into Eternity vind ik wel wat te vergelijken met Opeth.. Maar Mikaels strot.. *kwijl*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou gewoon, er zit melodie in, de lange nummers maken het opzich wel wat progressiever(ik ken trouwens alleen Deliverance van hun repetoire), maar de hoofdmoot vind ik melodieus. Akerfeldt's strot is ook wel gaaf, zeker een van de betere, maar doe mij dan toch maar Bloodbath, old school stampen met zijn strot erbij.

En inderdaad, gothenburg bands zijn echt melodieus, alhoewel Soilwork meer neigt naar -core volgens mij. New-school gebeuren enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid