Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:37:15 schreef AkkA het volgende:

[...]

Nu is tourniquet een cover van Soul Embraced. De Soul Embraced versie is veel beter
smile.gif

rofl.gifrofl.gifrofl.gif

Dan hebben wij wel een heel verschillende smaak. Ik heb de Soul Embraced versie gehoord, en dat klinkt echt nergens naar. Terwijl ik Tourniquet van Evanescence een van de beste nummers ooit gemaakt vind.

Maar ik luister in 't algemeen eerst naar de muziek, dan pas de tekst. Vandaar dat ik Metallica helemaal geweldig vind, maar hun hebben ook sommige lyrics waarvan ik denk; Hmm, jammer..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

EEN VAN DE BESTE NUMMERS OOIT GEMAAAAK??? dat meen je gewoon weg toch niet? *valt met hartverlamming op de grond*

Quote:
my wounds cry for the grave

my soul cries for deliverance

will i be denied Christ

tourniquet

my suicide

@hopeloos, nee heavy metal is een ander genre net als punk een ander genre is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmm nieuwe uitleg van mijn moeder: satan probeerd je overal in te lokken zoals bij jou muziek de teksten wel christelijk zijn maar door de grovve stemmen het fout is en natuurlijk de plaatjes niet te vergeten.

ook omdat satan vroeger in de hemel de aanbiddingsmuziek verzorgde en er dus flink wat vanaf weet probeerd hij je in elke manier tot de duistere muziek te verleiden.

ik weet niet of dit echt waar is maar ik blijf lekker metal luisteren tot ik meer weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 22:15:19 schreef EaGeL klompje het volgende:

hmm nieuwe uitleg van mijn moeder: satan probeerd je overal in te lokken zoals bij jou muziek de teksten wel christelijk zijn maar door de grovve stemmen het fout is en natuurlijk de plaatjes niet te vergeten.

ook omdat satan vroeger in de hemel de aanbiddingsmuziek verzorgde en er dus flink wat vanaf weet probeerd hij je in elke manier tot de duistere muziek te verleiden.

ik weet niet of dit echt waar is maar ik blijf lekker metal luisteren tot ik meer weet.

lol..wat is er mis met grove stemmen? volgens mij zoket je moeder gewoon iets om metal slecht te vinden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken wel nummers met 'grove stemmen' wat letterlijk psalmen zijn. Ik ken clean vocals met een heel lief melodietje wat zo fout is als de pest. (De pest is fout omdat het een nare ziekte is waar wat in de middeleeuwen resulteerde tot enorme sterfte cijfers wat na deze pandemie vervolgens een ontregelde samenleving teweeg bracht met nog meer ellende.)

Trouwens, ik hoor wel meer geroep met Satan als muziekengel. Tot nu toe heb ik nog geen overtuigende bijbelteksten gezien waaruit dat zou blijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 22:22:28 schreef Gorthaur het volgende:

Trouwens, ik hoor wel meer geroep met Satan als muziekengel. Tot nu toe heb ik nog geen overtuigende bijbelteksten gezien waaruit dat zou blijken.

klopt eigenlijk is michael w smith ook duivels..want kijk hij maakt gebruik van accoordenschema's etc die niet door christenen zijn uitgevonden!

dus wat dat betreft vind ik het zo dubbel..

Link naar bericht
Deel via andere websites

een heleboel muziek is uit de blues ontstaan...en blues is weer onstaan uit ierse volksmuziek en afrikaanse muziek(daar dus een mengeling van) en niet alle keltiosche muziek is christelijk en de afrkaanse ook niet...afrikaanse ritmes werden gebruikt om geesten mee op te roepen en nu word het gebruikt bij alle popmuziek...dus in feite is een michael w smith cd draaien ook duivels

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 15:21:33 schreef Raido het volgende:

EEN VAN DE BESTE NUMMERS OOIT GEMAAAAK??? dat meen je gewoon weg toch niet? *valt met hartverlamming op de grond*

Nee Raido, ik meen 't niet..

Duh. muur.gifmuur.gif

Dit nummer geeft aan hoe ook Christelijke mensen worstelen met het geloof, en twijfels hebben. En daarbij zingt ze 't ook nog eens met geweldige emotie in haar stem. Love it.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Door RobertF [Moderator] op donderdag 16-02-2006 18:32:38

Allereerst Troel heeft gelijk, over je favoriete band kun je in het door haar aangewezen topic verder praten. Deze gaat op slot.

dag Robert. ik tammie bammie had een topic over de band gretchen en die werdt in de prullebak gegooid.noparty.gif

ik wil weten waarom? ik snap daar niks van aangezien er ook topics over nightwish en delirius? kan je me laten weten waarom ik met deze topic er uit ben gegooid? alvast bedankt voor je antwoord

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dit nummer geeft aan hoe ook Christelijke mensen worstelen met het geloof, en twijfels hebben. En daarbij zingt ze 't ook nog eens met geweldige emotie in haar stem. Love it.

Amy is niet christelijk.. dat is de reden waarom Ben uit de band is gestapt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een interview zegt Ben dat hij en Amy christen zijn maar geen christelijke muziek maken. Leuk en aardig natuurlijk, maar Amy is christelijke opgevoed maar is niet echt christen meer naar ze zelf heeft gezegt.

De tekst van Tourniquet is echt leuk, ze heeft een goede stem, ik ben met Evanescence verknocht geweest. Maar het beste nummer ooit, nooit

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:36:09 schreef Raido het volgende:

In een interview zegt Ben dat hij en Amy christen zijn maar geen christelijke muziek maken. Leuk en aardig natuurlijk, maar Amy is christelijke opgevoed maar is niet echt christen meer naar ze zelf heeft gezegt.

De tekst van Tourniquet is echt leuk, ze heeft een goede stem, ik ben met Evanescence verknocht geweest. Maar het beste nummer ooit, nooit

nou dan zal ik wel in onze evangelishewinkel waar me vriend werkt/te dat zeggen, want daar ligt wel de dvd en dc van een live concert, gestuurd door onze groothandel,die het als wekelijkse zending stuurde.

bedankt voor je reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:59:33 schreef Anne13 het volgende:

Wat vinden jullie nou van WT? Is dat Christelijk verantwoord? Hier is al een hele discussie over geweest, maar afgekapt door de crew. En ik vroeg me toch af hoe jullie hier over denken.

WT is alles behalve christelijk, maar op de vraag of het christelijk verantwoord is denk ik dat dat per persoon verschillend is...

De 1 kan er beter mee omgaan dan de ander...

Er zijn namelijk weldegelijk grote verschillen tussen wat WT gelooft n.a.v. hun teksten en wat de bijbel zegt...

Maar wat mij betreft heelijke rustgevende muziek met mooie zang en achtergrond muzieksmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:31:32 schreef Hendrika het volgende:

Wat vinden jullie van Shakira, kan haar muziek door de beugel als Christen zijnde?

hallo hendrika ik ben ook helemaal gek van shakira en heb onlangs op haar website gekeken en keek bij dacht ik haar engelse nieuwe album naar de songteksten en er zat een lied bij dat over God ging ze zong een stukje over onze Vader en de boodschap was waarom God al het slechte toeliet? misschien is ze wel zoekende al haar spaanstalige albums die ik alleen heb weet ik niet waar ze het over heeft want ik ken geen spaans maar vindt spaans beter bij haar klinken en mooier dan engels. maar goed kijk s op haar site ga naar alle albums en zoek de songtekst s op en laat me weten wat jij ervan vindt, ben ik wel nieuwsgierig naarparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:16:08 schreef Raido het volgende:

[...]Amy is niet christelijk.. dat is de reden waarom Ben uit de band is gestapt..

Ik heb 't niet over Amy, ik heb 't over de LYRICS. Die zijn geschreven door de drummer van Evanescence toen hij nog bij Soul Embraced zat.

En waarom Ben is opgestapt weet alleen de band zelf. Of ken jij Ben toevallig persoonlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:21:25 schreef tammie bammie het volgende:

[...]

hallo hendrika ik ben ook helemaal gek van shakira en heb onlangs op haar website gekeken en keek bij dacht ik haar engelse nieuwe album naar de songteksten en er zat een lied bij dat over God ging ze zong een stukje over onze Vader en de boodschap was waarom God al het slechte toeliet? misschien is ze wel zoekende al haar spaanstalige albums die ik alleen heb weet ik niet waar ze het over heeft want ik ken geen spaans maar vindt spaans beter bij haar klinken en mooier dan engels. maar goed kijk s op haar site ga naar alle albums en zoek de songtekst s op en laat me weten wat jij ervan vindt, ben ik wel nieuwsgierig naar
party.gif

Volgens mij heb je 't over het nummer 'Octavo Dia' wat de 8e dag betekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:28:29 schreef tammie bammie het volgende:

[...]

nee heb net gekeken het nummer heet how do you do

En ik heb net even gekeken naar de Engelse versie van Octavo dia (the eight day) en daar gaat 't ook over wat je zei.

Working long through seven days, after the time of revision

When it came the eigth day, time to released her tension

She said everything looked great, she thought it's time to rest

She went take a walk through space and travel from the East to West

Who would ever thought that she was back the another day?

She found everything in mess, she couldn't find a word to say

That she would have nothing left to do and left with no more job

After all the effort she did growing daily and non-stop

Then the society forgot their creator

Passed the street lonely like forever

She did nothing, she waited in patient

Someone she could held a pleasant conversation

Meanwhile this world spins in round and round, it seems that it will never ever stop

And here we're on Earth with evil, like a chess we're all manipulate

She's here she's not that easy to be cheated, she's not an idiot

This song is telling the truth

And even a dumb man can hear it

Was it job or loneliness or was she just really bored?

Had been to another place, couldn't she stand us anymore?

We've ruined everything and now we got no more choice or chance

But to worship Michael Jackson or Bill Clinton or Tarzan

It's difficult to be a Lord without a crown

Easier to be a man, does she count?

But she was never appeared in the magazines

She didn't have the fame of a model, artist, she had not been seen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En ik heb net even gekeken naar de Engelse versie van Octavo dia (the eight day) en daar gaat 't ook over wat je zei.

de versie van How do you do?

Forgive us our trespasses as we forgive those who have trespassed against us

give us this day our daily bread, daily bread, daily bread

What language do you speak, if you speak at all?

Are you some kind of freak, who lives to raise the ones who fall?

Hey could you tell me why the cats fight the dog?

Do you go to the mosque or the synaqoque?

And if our fates have all been wrapped around your finger

And if you wrote the script, then why the trouble makers?

How do you do?

How does it feel to be so high?

And are you happy? Do you ever cry?

You've made mistakes, well that's ok 'cause we all have

But if I forgive yours, will you forgive mine?

Hey do you feel our pain and walk in our shoes?

Have you ever felt starved?

Or is your belly always full?

How many people die and hurt in your name?

Hey does that make you proud? or does it bring you shame?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid