Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

hij steekt zijn fans aan met het zieke gedrag van borst open snijden.. in het hoesje van een album van hem .. staan twee meisjes waarvan de ene Marilyn en de ander Manson in hun lichamen hebben gesneden..

echt ziek,.. en ik wordt misselijk van die vent!

als je van MM houdt, meot je het nummer My Girlfriend van Relient K eens horen.. geweldig!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 19:33:36 schreef *nath* het volgende:

hij steekt zijn fans aan met het zieke gedrag van borst open snijden.. in het hoesje van een album van hem .. staan twee meisjes waarvan de ene Marilyn en de ander Manson in hun lichamen hebben gesneden..

echt ziek,.. en ik wordt misselijk van die vent!

als je van MM houdt, meot je het nummer My Girlfriend van Relient K eens horen.. geweldig!

Walk through the streets of PA and you may see her.

Go up to her and say you're a believer.

Disgusting trash on MTV it makes her smile.

That guy from Satan's embassy put him on trial.

Because... Marilyn Manson ate my girlfriend.

Satan consumed her mind, and he may do it again.

Marylin Manson ate my girlfriend.

She once believed in the truth, now she belives in sin.

She denies God when she has the chance to live for him.

The thought of it makes me cringe.

Her future looks dim.

She'd rather gaze in Satan's eyes than on a steeple.

I'm really starting to despise beatiful people.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

ik wil eigenlijk een soort van discussie starten of vragen aan anderen hoe hun hierover denken. en ik dacht dat ik dat maar het beste hier kan doen.

jullie kijken vast niet exclusief christelijke films. of lezen vast niet alleen maar christelijke boeken. dus als Niet-Christelijke muziek fictief bedoelt is als fantasie of als vermaak vinden jullie dat dit moet kunnen?

een voorbeeld is het album "Space Metal" van Star One. op dit album zijn Science-Fiction films gegoten in een liedje en zijn de liedjes dus puur fictief bedoeld. en dan zitten er songteksten tussen als:

14. Intergalactic Space Crusaders

[Damian]

We're on our way to a prison in space

Our last flight, the final phase

I was betrayed and now I've been caught

As the brains of a massive fraud

[Russell]

I can't remember, am I insane?

My mind is blank cos they emptied my brain

I will return, I will be back

I will unite us and we will attack

[Damian]

I don't care about your plans and schemes

Don't give a damn 'bout your righteous dreams

All that I do, I do for myself

I never cared for anyone else

[Russell]

We have to save them, we have to try

We can't just watch while the innocent die

Let's steal this ship and start our crusade

Powerful allies will come to our aid

[Damian]

Seven fighters

[Russell]

Navigators

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Federation

[Russell]

Dictators

[Floor]

No scruples, lethal traitors

[Damian]

Outriders

[Russell]

Invaders

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Domination

[Russell]

Liberators

[Floor]

Fighting to survive

[Damian]

Who on earth do you think that you are

Without me you wouldn't get far

I've had enough of your private war

Why are we fighting, what is it all for?

[Russell]

To right the wrong, to fight the good fight

Living like you just wouldn't be right

I am the leader, I have the skills

Either you leave or you yield to my will

[Damian]

Seven fighters

[Russell]

Navigators

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Federation

[Russell]

Dictators

[Floor]

No scruples, lethal traitors

[Damian]

Outriders

[Russell]

Invaders

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Domination

[Russell]

Liberators

[Floor]

Fighting to survive

[Damian]

I can't believe you gave us away

Although it hurts, I will make you pay

Don't understand, can't figure out why

All I know, you have to die!

[Russell]

Our strong bond couldn't keep us apart

I've always trusted you right from the start

You've been deceived, they're telling you lies

I'm still the same, I'm on your side

[Damian]

Seven fighters

[Russell]

Navigators

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Federation

[Russell]

Dictators

[Floor]

No scruples, lethal traitors

[Damian]

Outriders

[Russell]

Invaders

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Domination

[Russell]

Liberators

[Floor]

No scruples, lethal traitors

[Damian]

Seven fighters

[Russell]

Navigators

[Floor]

Intergalactic space crusaders

[Damian]

Federation

[Russell]

Dictators

[Floor]

Fighting to survive

De liedjes zijn dan vaak opgebouwd uit karakters die tegen elkaar zingen/praten.

stelling: Muziek-Fictie moet kunnen als christen.

deel je mening!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat muziek-functie moet kunnen als christen. Ik denk dat fantasie iets prachtigs is, wat we hebben gekregen van God en dat we daar ook best gebruik van mogen maken. Ik ga er dan vanzelf weer bijhalen wat ik altijd al zeg, ik vind dat je altijd mag luisteren. Zelfs als de teksten erg onchristelijk zijn, luisteren betekend niet mee instemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:59:04 schreef Ol Moth het volgende:

ik wil eigenlijk een soort van discussie starten of vragen aan anderen hoe hun hierover denken. en ik dacht dat ik dat maar het beste hier kan doen.

jullie kijken vast niet exclusief christelijke films. of lezen vast niet alleen maar christelijke boeken. dus als Niet-Christelijke muziek fictief bedoelt is als fantasie of als vermaak vinden jullie dat dit moet kunnen?

Tja Olmoth.

Hier ben ik het wederom weer 100% met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Star One is goed, net als Ayreon. Die heeft overigens een fictief "scheppingsverhaal" bedacht en in z'n muziek verwerkt.

Of Pain of Salvation, idem, die vertelt in 'BE' hoe het volgens hem in elkaar zit wat betreft het ontstaan en bestaan van mensen en God. Een niet-christelijke visie, maar ik kan het luisteren zonder gewetensbezwaren. Ontkennen dat er andere gedachten over het ontstaan van de mensheid zijn, is fundamentalisme.

Tolkien heeft trouwens ook een alternatief scheppingsverhaal bedacht ter vermaak. En die was christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:56:57 schreef Eru Iluvatar het volgende:

Tolkien heeft trouwens ook een alternatief scheppingsverhaal bedacht ter vermaak. En die was christen.

Coowl... Wist ik nog niet!!

smile.gif

Het onderwerp vrijheid staat ook wel heel centraal in Midden-Aarde... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tolkien gebruikte het toch als bouwsteen voor een hele wereld. Maar goed dat is off-topic. Voor was je al dan niet uit de boeken van Tolkien moet slepen kan je ook de brieven van Tolkien lezen. De schepping van de wereld gaat verder dan alleen de schepping van de Middel-Aarde maar het begint met het ontstaan van de Valar. Het kwaad, Morgoth is oorspronkelijk ook een van de Valar. Sauron is een dienaar van Morgoth. In de eerste Era.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:33:27 schreef Ol Moth het volgende:

post maar niet
knipoog_dicht.gif
dit topic is voor en door christenen.. of wil je zeggen dat je christen bent geworden beste bart?

Wat de fuck zeg nosmile.gif

Bart is/was een beetje geintresseerd in het geloof. Vraagt zich af wat Christenen van deze muziek vinden en jij zegt dat alleen voor Christenen is? Waar slaat dat nou weer op? nooo.gif

Alsof alleen maar Christenen hier mogen postenmuur.gif

Bah ik heb een hekel aan de houding van sommige mensen hierpukey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:08:38 schreef annia het volgende:

What's in a name. Ik voel zoiezo niet echt de behoefte naar HIM te luisteren, maar naar mijn weten zijn z'n teksten niet uitgesprokenm tegen God of iets. Hij zing t over de wat duistere kant van de dingen, tja, dat kan.

Let's face it, er zijn wat 'duistere dingen' in het leven, is het erg dat daar over gezongen word en dat je daar naar luisterd?

Ik wil even jullie mening horen over de band Tool. Ja en dat vraag ik als niet Christen zijnde boosrood.gif

www.toolband.com

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42:47 schreef danielpunt het volgende:

[...]

Wat de fuck zeg
nosmile.gif

Bart is/was een beetje geintresseerd in het geloof. Vraagt zich af wat Christenen van deze muziek vinden en jij zegt dat alleen voor Christenen is? Waar slaat dat nou weer op?
nooo.gif

Alsof alleen maar Christenen hier mogen posten
muur.gif

Bah ik heb een hekel aan de houding van sommige mensen hier
pukey.gif

Lol.big-smile.gif je mag hier best posten maar als bart hier vragen gaat posten over bands waar hij zelf het antwoorden en de mening al van weet vind ik dat ongelovelijk irritant. En je mag hier best serieus posten hoor. Bart was dat echter niet in dit topic. Daar hoef je niet zo'n stampij van te maken hoor. En als je je mening over mij baseer over een enkele post uit dit topic is dat jouw zaak , Niet de mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:47:56 schreef danielpunt het volgende:

[...]

Let's face it, er zijn wat 'duistere dingen' in het leven, is het erg dat daar over gezongen word en dat je daar naar luisterd?

Ik wil even jullie mening horen over de band Tool. Ja en dat vraag ik als niet Christen zijnde
boosrood.gif

Ga nou niet lopen doen alsof je het zo slecht hebt hier en dat ik MR. Evil Bastard ben ofzo. Ik vind Tool niks de teksten ken ik niet maar de muziek vind ik niks. Weet wel dat ze een humorloos grapje hadden uitgehaald op 1 april met betrekking tot het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:41:01 schreef Ol Moth het volgende:

[...]

Ga nou niet lopen doen alsof je het zo slecht hebt hier en dat ik MR. Evil Bastard ben ofzo.

Wat bedoel je? verbaasd.gif

Quote:
Ik vind Tool niks de teksten ken ik niet maar de muziek vind ik niks. Weet wel dat ze een humorloos grapje hadden uitgehaald op 1 april met betrekking tot het geloof.

Dit stond op de site van Tool.

Quote:
REMEMBER, DONâ€T KILL THE MESSENGER

You know the old saying, “no news is good newsâ€, well… that was the case as far as the recording process was going for the new Tool CD, but now things may have changed a bit. Yesterday, when I went to the studio to give Maynard a bottle of wine (a 1992 Maya) for winning the bet that I had with him involving his new film “Sleeping Dogs Lie†(I lost by default, not being able to attend the Sedona screening), not only wasn’t Maynard there, but, in what seems to be a case of enantiodromia (something becoming its opposite) if ever there was one (!), I was told the reason why he wasn’t there. I wish this post was dated April 1, but, unfortunately, it isn’t. Like a doctor giving a patient a straight, honest answer to a medical diagnosis, without sugar-coating the truth, here’s exactly what I was told: “Maynard has found Jesus.†This will come as a complete shock to most (but not all) of you, as it did to me. In fact, it just seemed like another MJK prank until I talked to the one person who I believe would know if all this was legit or not. After nearly an hour on the phone with this person, the answer I received was that Maynard has indeed “found Jesus†and that, for this reason, he’s abandoned the project for the time being, if not entirely. I don’t know what the f**k is in the water these days, but hopefully a black jelly belly will turn up in that golden bowl… that’s all I can think to say at this point. Before leaving the studio, I watched as Danny made arrangements to go play some golf, while Adam and Justin kept working on a particular song. So, in case you missed it (those who don’t read the whole post), here’s today's news: Maynard has found Jesus…

En dit was een paar dagen later gepost:

Quote:
"Christians, huh? So forgive me." - Bill Hicks

Good news, April fools fans. The writing and recording is back under way. When approached for comment on his recent encounter with the Son of God, Maynard said, "That guy's a punk!"

As it turns out, Maynard was out "location scouting" near the Fourth Street bridge in downtown Los Angeles when he "found Jesus."

"Turns out he was here the whole time, and not that difficult to find if you know where to look," Maynard reported. Apparently Jesus offered him the position of campaign manager for his new line of "Holier Than Thou" sparkling holy water, which Maynard of course accepted. What wasn't obvious was that this guy is a total drunk. It's an occupational hazard. Every time our Lord goes to get a glass of water, it transforms into a generic grocery store Merlot. Because the alcoholic is the Son of God and an all-knowing being, he knew of Maynard’s extensive interest in collecting wine. So he went to work trying to get his lips on it. Maynard caught J.C. in his cellar transforming his precious wine collection into urine, then pissing it into the empty "sparkling holy water" bottles for the eventual sale to all those people who bought, read, and embraced "The Celestine Prophesy." Tragic.

"Truth be told," Maynard confessed, "I wasn't feeling top notch when I found him. The evening prior to the day in question I had over-indulged in a series of bad Molotov shrimp cocktails with a side of Makers Mark and twin strippers. So after an entire night of G.I. Blowouts, hot/cold sweats, and blurred vision, it's very possible that the guy I met wasn't even Jesus at all. For all I know, it was Willem Dafoe."

Tsja, jij vind het humorloos, ik kon er wel om lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 19:33:36 schreef *nath* het volgende:

hij steekt zijn fans aan met het zieke gedrag van borst open snijden.. in het hoesje van een album van hem .. staan twee meisjes waarvan de ene Marilyn en de ander Manson in hun lichamen hebben gesneden..

echt ziek,.. en ik wordt misselijk van die vent!

als je van MM houdt, meot je het nummer My Girlfriend van Relient K eens horen.. geweldig!

Ik heb MM live gezien, maar hij speelde alleen maar z'n nummers en hij was weg. En dat was niet de enige show waar van ik gehoort heb dat hij dat doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:43:15 schreef danielpunt het volgende:

[...]

Ik heb MM live gezien, maar hij speelde alleen maar z'n nummers en hij was weg. En dat was niet de enige show waar van ik gehoort heb dat hij dat doet.

leuk zo'n show verbaasd.gifmondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nee ik vond er ook geen reet aan. Had liever bij de Pixies blijven kijken.

Maar ik bedoelde te zeggen dat hij zich niet snijd op het podium, dat is net zo veel bullshit als dat hij zijn onderste ribben heeft weg laten halen om zich zelf oraal te bevredigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid