Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

omdat soms de teksten misschien niet helemaal 'kunnen' .. sommige mensen doen daar heel moeilijk om en duidelijkheid lijkt me ook wel een keer handig.. sommige mensen vinden dat het echt neit kan en andere weer van wel..

ik ben er zelf nog niet helemaal uit

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Precies, ik denk dat je zelf de afweging mag maken, welke woorden in zijn nummers voor jou zwaarder wegen. Als je het mooie muziek vind, zie ik er persoonlijks niets slecht in. Maargoed ik ben zoiezo van mening dat je alles mag en kan luisteren, en tóch een overtuigt christen kunt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:23:17 schreef *nath* het volgende:

omdat soms de teksten misschien niet helemaal 'kunnen' .. sommige mensen doen daar heel moeilijk om en duidelijkheid lijkt me ook wel een keer handig.. sommige mensen vinden dat het echt neit kan en andere weer van wel..

ik ben er zelf nog niet helemaal uit

Dat moet je ook helemaal zelf bepalen of je er naar kan luisteren.

En idd, veel mummers kun je maar beter niet in de kerk gaan opzetten.

En veel van die liefdes liedjes trouwens ook niet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:24:35 schreef Gilrea het volgende:

[...]

Waarom moet er nou weer altijd de kerk aan te pas komen?
muur.gif

ik zou zoieso mijn muziek niet echt snel op gaan zetten in de kerk knipoog_dicht.gif

maar goed..

ik ga gewoon eens die teksten van hun doorspitten en kijken wat ik vind kunnen en wat niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:32:40 schreef *nath* het volgende:

ik ga gewoon eens die teksten van hun doorspitten en kijken wat ik vind kunnen en wat niet..

En wat als je vind dat het niet kan? Ik weet niet hoor, maar ik vind de muziek van bijvoorbeeld nightwish heel erg mooi, maar het schijnt ook verkeerd te zijn.. verbaasd.gif Ik stop niet gelijk met die muziek luisteren.. Wat heb ik/je dan nog aan die informatie? *niet lullig bedoelt*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:37:58 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Als aanduiding dat het tekstueel erg aanstootgevend voor veel christenen kan zijn.

Dan vind ik 'de kerk' tog wel heel erg algemeen.. Maargoed, dat is mijn mening.. smile.gif Ik snap nu iig wel dat je het goed bedoelt.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:36:48 schreef Gilrea het volgende:

[...]

En wat als je vind dat het niet kan? Ik weet niet hoor, maar ik vind de muziek van bijvoorbeeld nightwish heel erg mooi, maar het schijnt ook verkeerd te zijn..
verbaasd.gif
Ik stop niet gelijk met die muziek luisteren.. Wat heb ik/je dan nog aan die informatie? *niet lullig bedoelt*

mja dat is waar.. nightwish luister ik ook zonder moeilijk over te doen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ieder moet luisteren wat hij of zij wilt, bedoel als je tot bekering komt, zal je bijna nooit zien dat mensen gelijk alles overboord gooien.

Ik denk zelf dat het ligt aan je relatie met God of je die muziek wel of niet luistert.

Als ik heel eerlijk ben vind ik muziek als noghtwish, HIM, Within temptation, enz. ook goed, maar de boodschap die hierin gegeven wordt is absoluut niet christelijk en in het geval van HIM heb ik wel een paar uitspraken gezien die juist naar mijn idee anti God zijn.

Dan is mijn vraag zou je dat soor muziek wel echt moeten luisteren ja of nee.

bless you

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Op maandag 29 augustus 2005 00:14:27 schreef master03 het volgende:

marilyn manson!!!

Popartiest of Anti-christ???

wat vinden jullie??

kitscherig muzikaal querulant die belazerd slechte muziek verkoopt in een puberaal pakketje.

He, je vroeg naar een mening he puh2.gif

edit: Nog een tip trouwens, als je eerst vertelt dat je Manson geweldig vindt, is de mededeling daarna dat je met onderzoek bezig bent wat vreemd. Je doet minstens een ietsiepietsie vooringenomenheid in je onderzoek vermoeden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 augustus 2005 00:14:27 schreef master03 het volgende:

marilyn manson!!!

Popartiest of Anti-christ???

wat vinden jullie??

ik vind hem iig geweldig en ontzettend goed.

dit gebruik ik ook voor een onderzoek voor school om te kijkenhoe mensen over deze artiest denken.

Bezeten... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid