*nath* 0 Geplaatst 30 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2005 Quote: Op zondag 30 oktober 2005 14:02:21 schreef Kay het volgende: Wat vinden jullie van Greenday, kan dat of niet? Ik heb er een album van. Vind het best leuke muziek, maar soms heb ik zoiets van: Uhmm.. wWat luister ik nu eigenlijk? Vooral als ik het nummer 'Jesus Of Suburbia luister. Link naar bericht Deel via andere websites
AkkA 0 Geplaatst 30 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2005 geweldig punk nummer van 9 minuten+ Gewoon de tekst eens lezen. Ze zijn een beetje pop geworden.... Maar blijven goed. Greendays nieuwe dvd gaat bullet in a bible heten. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Gewoon de teksten gaan lezen, dan zie je of het een christelijke band is. Zie je geen christelijke teksten, dan is het geen christelijke band. Link naar bericht Deel via andere websites
Phantom 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Evanescence is geen christelijke band, voor zover ik weet. Ze willen door hun muziek in ieder geval niet persé een Christelijke boodschap uitdragen. Wel dacht ik dat één of meer bandleden gelovig was, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij is het wel verantwoord om naar te luisteren, ik heb in ieder geval nog geen verkeerde teksten in hun nummers gehoord of gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Ze WAREN een christelijke band. Luister maar naar het nummer 'Tourniquet'. Maar ze hebben een paar maanden geleden laten weten, dat ze niet bekend wilden staan als christelijke band. Link naar bericht Deel via andere websites
Phantom 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Ah, zo zit de vork dus in de steel. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Naar mijn mening is ook een band met christenen er in ook niet persé een christelijke band. Of dat nou 1 of allemaal zijn. Een christelijke band is een band die als doel heeft de christelijke boodschap uit te dragen. En dat kan op een blijde manier gebeuren, maar wat mij betreft kan het ook ongelovelijk synisch gebracht worden, als het achterligende doel maar die boodschap is. Dat maakt idd een hoop 'christelijke' bands opeens seculiere bands. En daar is ook niks mis mee. Ik luister ook graag naar seculiere muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Phantom 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Helemaal mee eens. Helaas wordt seculiere muziek door veel Christenen al bij voorbaat afgeschreven als 'werelds', 'fout' of zelfs 'satanisch'. Jammer dat ze al dat moois dan moeten missen... Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Klopt, heel onlogisch. Dat je muziek afkeurt omdat het satanische teksten bevat, okay. Maar om alle seculiere bands af te keuren, dat gaat mij een beetje te ver. Er zijn zoveel super goede seculiere bands. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Idd. En het merkwaardige is dat dit soort dingen je meestal niet hoort bij tv programma's/films/series of bij boeken. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Ja inderdaad, best onlogisch. Er zijn genoeg boeken, films etc. die dan neit zouden kunnen, maar daar wordt neit over gesproken. Link naar bericht Deel via andere websites
AkkA 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Quote: Op maandag 31 oktober 2005 19:12:53 schreef NathalieS het volgende: Ze WAREN een christelijke band. Luister maar naar het nummer 'Tourniquet'. Maar ze hebben een paar maanden geleden laten weten, dat ze niet bekend wilden staan als christelijke band. Nu is tourniquet een cover van Soul Embraced. De Soul Embraced versie is veel beter Link naar bericht Deel via andere websites
Huskarl 0 Geplaatst 31 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2005 Quote: Op maandag 31 oktober 2005 17:27:02 schreef Gods Princess het volgende: wat denken jullie van evanescence.ik hoorde pas dat het een christelijke band is, maar dat is op o.a. de fansites niet echt te zien. Smashign Pumpkins cover, gedaan door Evanescence met Rock am Ring: 'm the face in your dreams of glass so save your prayers for when you're really gonna need 'em throw out your cares and fly wanna go for a ride? she's the one for me she's all i really need cause she's the one for me emptiness is loneliness, and loneliness is cleanliness and cleanliness is godliness, and god is empty just like me intoxicated with the madness, i'm in love with my sadness bullshit fakers, enchanted kingdoms the fashion victims chew their charcoal teeth i never let on, that i was on a sinking ship i never let on that i was down you blame yourself, for what you can't ignore you blame yourself for wanting more Link naar bericht Deel via andere websites
EaGeL klompje 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 ik had een topic hierover maar die werd gesloten met een link hierheen opdat ik hier verder zou gaan dus hier mijn vraag nog een keer hey, mijn moeder wilt dat ik stop met metal muziek luisteren omdat alle covers en plaatjes die zij ziet volgens haar niet van god zijn en dus van satan. ik heb een shirt van slechtvalk besteld en daar zaten een paar kaartjes bij van verschillende bands onder andere sympathy dan zie je so'n soort man in de hell dat vind zij niet kunnen ik wou graag jullie mening hierover Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 laat haar eens een paar teksten lezen van de desbetreffende bands. laat haar zien dat het verantwoorde teksten zijn. dat heeft bij mijn ma ook alles veranderd Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 ja dat heeft mijn moeder bij sommige muziek ook verandert. Nu zegt ze niet meer dat het verkeerd is, nu zegt ze dat ze het zachter/uit wil hebben omdat ze het herrie vind. En ik luister geen heavy metal of iets dergelijks, maar gewone mooie rock (U2 ofzo) Link naar bericht Deel via andere websites
EaGeL klompje 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 ja ik ga wel een paar teksten opsoeken weet wel een nummer dat haar wel zou kunnen overtuigen @holla luister jij ook pillar? Link naar bericht Deel via andere websites
EaGeL klompje 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 deze ga ik gebruiken: Cries Of The Haunted-slechtvalk laat haar met nadruk het laatste stuk lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 Quote: Op dinsdag 07 februari 2006 22:59:39 schreef holla het volgende: ja dat heeft mijn moeder bij sommige muziek ook verandert. Nu zegt ze niet meer dat het verkeerd is, nu zegt ze dat ze het zachter/uit wil hebben omdat ze het herrie vind. En ik luister geen heavy metal of iets dergelijks, maar gewone mooie rock (U2 ofzo) Alsof Heavy Metal niet mooi is Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 7 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2006 Quote: Op dinsdag 07 februari 2006 23:39:07 schreef Raido het volgende: [...] Alsof Heavy Metal niet mooi is ach man ik heb het er toch over dat ik mooie rock luister, maar geen heavy metal: dus ik zeg niet dat heavy metal niet mooi is (ook al is het idd niet mooi ) oh ik hap weer @iemand-waarvan-ik-de-naam-vergeten-ben: neuh, heb ik wel eens geluisterd... ik weet niet meer wat ik er van vond Link naar bericht Deel via andere websites
EaGeL klompje 0 Geplaatst 8 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2006 ik vind heavy metal niet mooi als het zacht staat dan toch liever rock Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 8 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2006 Nah het klonk gewoon grappig, ik luister geen heavy metal, maar gewone mooie rock Het grappige ook is dat heavy metal nog extreem veel op rock lijkt (luister eens Led Zeppelin). Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 8 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2006 Quote: Op woensdag 08 februari 2006 06:58:39 schreef EaGeL klompje het volgende: ik vind heavy metal niet mooi als het zacht staat dan toch liever rock heavy metal is toch ook gewoon rock? Volgens mij is het gewoon een stroming binnen de rock (net als bv punk)... Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2006 Quote: Op woensdag 08 februari 2006 10:56:39 schreef hopeloos het volgende: [...] heavy metal is toch ook gewoon rock? Volgens mij is het gewoon een stroming binnen de rock (net als bv punk)... Zoiets moet je dus noooooit zeggen tegen iemand die ook maar een beetje tr00 en cvlt is... Heavy metal is net zozeer rock, als rock zelf pop is. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 8 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2006 hmm.. rock kan idd pop zijn... als het breed toegankelijk is... Maar niet alle rock is natuurlijk pop Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten