Spring naar bijdragen

welke games speel jij??


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

widegrin.gif
Misschien moet je je dan eens gaan toeleggen op online-gaming? Of ben je daar ook al te goed voor iedereen?
puh2.gif

Mijn pc is niet geschikt voor zulke games, anders zou ik wel LotR online willen spelen. smile.gif

Maar de reden dat ik elk spel zo snel uitspeel is dat ik altijd op Easy speel omdat ik anders gefrustreerd raak als ik steeds dood ga clown.gif en als ik eenmaal bezig ben wil ik ook niet meer stoppen. (behalve als ik alsnog dood ga) widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Goldrush, bubbles en het mac donaldsspel
bloos.gif

Mcdonalds spel is gaaaf! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 717
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Mijn pc is niet geschikt voor zulke games, anders zou ik wel LotR online willen spelen.
smile.gif

Maar de reden dat ik elk spel zo snel uitspeel is dat ik altijd op Easy speel omdat ik anders gefrustreerd raak als ik steeds dood ga
clown.gif
en als ik eenmaal bezig ben wil ik ook niet meer stoppen. (behalve als ik alsnog dood ga)
widegrin.gif


Samengevoegd:

[...]

Mcdonalds spel is gaaaf!
big-smile.gif

Ik ken die reden bij sommige games wel. Bij Supaplex kon ik me bv. echt helemaal muf ergeren als je op één na alle schaartjes had gepakt en toen een bom op je hoofd viel.

Maar Supaplex is al een aardig tijdje geleden. knipoog_dicht.gif

Edit: die schaartjes moeten natuurlijk de driehoekjes zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ken die reden bij sommige games wel. Bij Supaplex kon ik me bv. echt helemaal muf ergeren als je op één na alle schaartjes had gepakt en toen een bom op je hoofd viel.

Maar Supaplex is al een aardig tijdje geleden.
knipoog_dicht.gif

Misschien nog van voor mijn tijd? engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vertel eens, wat speel jij zoal?
smile.gif

Speelde moet ik er wel bij zeggen. De spellen die ik zojuist al noemde. Donkey Kong met zijn vriendje Diddy, Super Mario Kart, tennisgames en af en toe is voetballen.

Vroeger was ik echt verslaafd aan Donkey Kong. Ik speelde het echt tot vlak voor ik naar bed ging. puh2.gif

Ik hou absoluut niet van vechtspellen, maar o ja, Lotus schiet me nu weer te binnen. Dat spel speelde ik graag en veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Speelde moet ik er wel bij zeggen. De spellen die ik zojuist al noemde. Donkey Kong met zijn vriendje Diddy, Super Mario Kart, tennisgames en af en toe is voetballen.

Vroeger was ik echt verslaafd aan Donkey Kong. Ik speelde het echt tot vlak voor ik naar bed ging.
puh2.gif

Ik hou absoluut niet van vechtspellen, maar o ja, Lotus schiet me nu weer te binnen. Dat spel speelde ik graag en veel.

Speel je Mario enzo op de Wii?

Ik hou wel van vechtspellen. party.gif Lekker hack&slashen widegrin.gif licentiegames vind ik ook leuk, ik heb van al mijn favoriete films een game. smile.gif Spider-Man, Matrix, LotR, PotC, Dragonball Z, Star Wars, etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Speel je Mario enzo op de Wii?

Ik hou wel van vechtspellen.
party.gif
Lekker hack&slashen
widegrin.gif
licentiegames vind ik ook leuk, ik heb van al mijn favoriete films een game.
smile.gif
Spider-Man, Matrix, LotR, PotC, Dragonball Z, Star Wars, etc.

Ik speelde Mario op de Super Nintendo. Misschien ken je dat ding nog wel. De meeste mensen speelden toendertijd op de Nintendo 64, als ik me niet vergis.

De meeste jongens houden van vechtspellen of tactische spellen, maar voor mij hoeft dat niet zo nodig.

Wel grappig dat je van al je favoriete films een game hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Gister bijna 22 uur lang Baldur's Gate gespeeld. Vroeg wakker geworden, om 4:30, ben ik Tutu gaan installeren, een aanpassing waarmee je een hele serie van mods kunt installeren om het spel aan te passen aan je wensen. Ik heb nu veel meer (door andere spelers geschreven) dialogen tussen de characters, wat het nog veel meer een role-play spel maakt. Rond het middaguur klaar met installeren van een hele reeks modjes, heb ik tot 2:30 's-nachts gespeeld met twee nieuwe characters.

Eén van de characters was er een waarbij ik een heel andere, evil spelstijl uitprobeerde. In het spel ben ik normaal zo als in het echte leven: altijd het goede willen doen, zoveel mogelijk mensen proberen te helpen, veel aandacht voor de andere personages in de spelwereld. Maar nu deed ik dat dus anders: heel egoïstisch, zonder acht te slaan op de doden die er vallen, ook in mijn eigen party. Maar het werd een zooitje: een beetje doelloos dwalen, zonder aandacht voor een consistente party. Het werd een doelloos allegaartje. Hoe speel je een evil character en heb je toch een doel, ben je voor jezelf opbouwend bezig? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik loop ook almaar experience points mis, doordat ik geen zin heb mensen te helpen. Evil is niet makkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe speel je een evil character en heb je toch een doel, ben je voor jezelf opbouwend bezig? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik loop ook almaar experience points mis, doordat ik geen zin heb mensen te helpen. Evil is niet makkelijk.

Hel lijkt me moeilijk en ook niet echt leuk, maar sowieso denk ik dat het alleen kan als de spelmakers de mogelijkheid om echt het kwaad te spelen helemaal door en door ontwikkeld hebben. Is er zo'n spel? Ik ken er geen en zou er met een boog omheen lopen

In zo'n spel wat jij als voorbeeld geeft, is 'evil' vaak een vorm van 'low charisma' Je bent bruut, ruw, onbeleefd, slaat en schopt onschuldige omstanders dood en als resultaat wil in het spel niemand (npc's) meer met je praten behalve dan andere npc's die het labeltje evil hebben gekregen.

Feitelijk volg je nog steeds dezelfde verhaallijn (of een variant erop) maar dan met andere middelen, bv je kan gaan stelen ipv spullen netjes kopen. En je krijgt een quest van de 'thieves guild' of 'the assasins' ipv van de 'goeien'

uiteindelijk moet je meestal nog steeds "de wereld redden" maar dan met andere middelen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb op het Bioware forum, dat speciaal aan Baldur's Gate en Neverwinter Nights gewijd is (allebei eigenlijk AD&D op de computer), me verdiept in de materie. Het blijkt inderdaad moeilijk te zijn een evil character te spelen. Je moet genoeg rotzooi trappen om de evil NPC's in je party te vriend te houden, maar niet zoveel rotzooi dat je overal de guards achter je aan krijgt. Voor wie echt een evil reputatie krijgt in het spel (reputation 1) wordt het spel tomeloos moeilijk.

Ik stop maar liever met mijn evil campaign (eigenlijk was het een Chaotic Neutral character dat evil npc's om zich heen verzamelde maar de weg een beetje kwijt was). Wil je evil zijn, dan moet je ook evil doelen na kunnen streven. Het alternatief heet op Bioware 'chaotic stupid' en sommigen houden van zieken en doen dat graag, maar ik vind er geen hout aan.

Een doorontwikkeld spel om evil te kunnen zijn, daar zou je xp moeten kunnen verdienen door met list, bedrog en geweld jezelf een weg naar de top van de maatschappij te vechten om koste wat kost een dictatoriaal heerser te worden - maar dat is niet hoe Baldur's Gate ontworpen is. Dus je hebt gelijk, Dubito. Goed dat er het goede is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste tijd Call of Duty 4, Flatout 2, Unreal Tournament 2004 (nog steeds online, altijd leuk) en Guitar Hero III.. gewoon, allemaal op mijn MacBook (voor hen die beweren dat je op een Mac niet kunt gamen)..

Vroeger speelde ik trouwens wat meer strategie spellen; Command and Conquer; Red Alert - serie, Sim City, Civilization I, II en het mindere II... Alpha Centauri, Age of Empires.. en de hele reutemeteut.. maarja.. niet alles is er voor de Mac en ik heb geen zin om een partitie aan te maken voor Windows.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

* Mister_L schopt ook dot topic omhoog yes.gif

Speel nu het meeste:

- Transport Tycoon, heerlijk ouderwets en oldschool, maar een ge-update versie yes.gif

- Football Manager 2009, een van de vetste spellen imo yes.gif

- The Sims 3 party.gif Van de week gekocht en ben echt niet meer achter de computer weg te slaan bloos.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eventjes geleden Oblivion gespeeld. Viel me erg tegen. Morrowind vind ik een stuk beter.

Kheb ook Fallout3 gespeeld. Gebruikt de Oblivion engine. Opzich wel een leuk spelletje. Al was het maar dat het afwijkt van de rest.

Dat soort dingen speel ik dan een paar weekjes, en dan ben ik er weer op uitgekeken. Ik game verder ook niet zoveel..

Ik speel trouwens wel nog steeds World of Warcraft. Soms doe ik het een tijdje niet, dan pak ik het weer op. Maar het is een spel waar ik in verhouding best veel plezier aan beleef. Het scheelt natuurlijk ook dat je het met echte mensen speelt, waaronder bekenden (zoals vrienden en zelfs m'n zusje).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid