Spring naar bijdragen

Is de persoonlijke invulling van God’s Wil nog open of niet?


Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Hopper:

Het probleem van de natuurmens is het verschil tussen zijn en hebben.   Omdat onze geest wil bezitten zal zij nooit daadwerkelijk zijn: de geestelijk ik-ben beleving.  Deze geestelijke ik-ben beleving is de universele beleving welke de geestelijke mens kenmerkt.  Het is de ik-ben beleving waarin alle mensen hetzelfde zijn.   Daarom onderscheiden geestelijke mensen zich van niemand. (Maar onderscheiden ze wel de dingen)

Het ‘hebben” van kennis lijkt nog de grootste illusie. Ga ik vaak de mist mee in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het bericht van Joshuatify is nep, de url is een lokkertje naar een gevaarlijke site het bericht is een chatgpt bericht.

Het gaat in ieder geval volgens het "eeuwig voornemen" zoals het is vertaald in Efe. 3:11, je kunt dit een plan noemen. Helaas is het verkeerd vertaald. Het Grieks heeft "Prothesis toon aioonoon" of "

Zoals ik al eerder zei, anders dan jij of de groep (Jehova's getuigen) waartoe je behoort. Ik zal je plezieren en op je vragen ingaan. Het 1000 jarige rijk is het door God aan het letterlijke Israël b

Op 17-2-2024 om 13:01 zei Noel2:

Velen geloven dat alles zal gebeuren volgens Plan, en dat in grote lijnen de toekomst van de wereld vast staat. Daarbij de vraag of er voor het persoonlijke lot nog speelruimte is of niet.

Blijkbaar was het toch onvermijdelijk te existeren in een universum waar Navalny dood is…


Navalny is niet dood, hij leeft want Hij leeft in Navalny. Navalny is voor zijn dood tot geloof gekomen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Nalvalny zal net als iedereen moeten wachten op Jezus wederkomst om een opstanding te kunnen krijgen.

Nee hoor. Navalny kwam ruim voor zijn dood tot geloof en heeft dus de dood niet gesmaakt. Precies zoals Jezus heeft gezegd. 

Johannes 8 (HSV)

51 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand Mijn woord in acht genomen heeft, zal hij beslist de dood niet zien tot in eeuwigheid.

52 De Joden dan zeiden tegen Hem: Nu weten wij zeker dat U door een demon bezeten bent. Abraham is gestorven en de profeten, en zegt U: Als iemand Mijn woord in acht genomen heeft, zal hij beslist de dood niet proeven tot in eeuwigheid?

53 U bent toch niet meer dan onze vader Abraham, die ook gestorven is? Ook de profeten zijn gestorven. Voor wie geeft U Zichzelf uit?

54 Jezus antwoordde: Als Ik Mijzelf eer, betekent Mijn eer niets; Mijn Vader is het Die Mij eert, van Wie u zegt dat Hij uw God is.

55 En u kent Hem niet, maar Ik ken Hem; en als Ik zeg dat Ik Hem niet ken, ben Ik, net als u, een leugenaar. Maar Ik ken Hem en neem Zijn woord in acht.

56 Abraham, uw vader, verheugde zich er sterk op dat hij Mijn dag zou zien, en hij heeft die gezien en heeft zich verblijd.

57 De Joden dan zeiden tegen Hem: U bent nog geen vijftig jaar en hebt U Abraham gezien?

58 Jezus zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Vóór Abraham geboren was, ben Ik.

59 Zij namen dan stenen op om ze op Hem te werpen. Maar Jezus verborg Zich en ging de tempel uit; Hij ging midden tussen hen door en zo ging Hij weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Flawless victory:

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Als iemand Mijn woord in acht genomen heeft, zal hij beslist de dood niet zien tot in eeuwigheid.

Omdat hij wellicht een opstanding voor de eeuwigheid krijgt. Markus 10:30

Jezus zei: ‘Ik verzeker jullie: er is niemand die huis of broers of zussen of moeder of vader of kinderen of akkers voor mij en voor het goede nieuws heeft verlaten,  30 die niet nu, in deze tijd, 100 keer meer zal krijgen — huizen, broers, zussen, moeders, kinderen en akkers, mét vervolging — en in het toekomstige tijdperk eeuwig leven.

Dat toekomende tijdperk begint in het Duizend jarig Rijk.

26 minuten geleden zei Flawless victory:

Abraham, uw vader, verheugde zich er sterk op dat hij Mijn dag zou zien, en hij heeft die gezien en heeft zich verblijd.

Hebreeen 11:13 Door geloof gehoorzaamde Abraham, toen hij werd geroepen, door naar een plaats te trekken die hij als erfenis zou krijgen. Hij vertrok zonder te weten waar hij naartoe ging.  9 Door geloof woonde hij als vreemdeling in het land van de belofte, alsof het niet zijn land was. Met Isaäk en Jakob, erfgenamen van precies dezelfde belofte, woonde hij in tenten.  10 Want hij keek uit naar de stad die echte fundamenten heeft, waarvan God de ontwerper en bouwer is. 11 Door geloof kreeg Sara de kracht om nageslacht voort te brengen, ook al was ze daar te oud voor, want ze vertrouwde op degene die de belofte had gedaan.  12 Daarom zijn er uit één man die zo goed als dood was, kinderen voortgekomen, zo veel als de sterren aan de hemel en zo ontelbaar als de zandkorrels aan de zee. 13 Ze zijn allemaal in geloof gestorven, hoewel ze de vervulling van de beloften niet hebben gekregen. Maar ze hebben die uit de verte gezien en begroet en hebben in het openbaar bekendgemaakt dat ze vreemdelingen en tijdelijke inwoners in het land waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welke bijbelverse?

De dood niet zien tot in de eeuwigheid is een belangrijke nuance.

Dat wilt zeggen dat ge niet voor altijd dood blijft?

 

 

2 Korinthiërs 5:1

Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen.

Johannes 6: 58

Dit is het Brood, dat uit den hemel nedergedaald is; niet gelijk uw vaders het Manna gegeten hebben, en zijn gestorven. Die dit Brood eet, zal in der eeuwigheid leven.

Johannes 11:26

En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat? 
 

 

Zie met name het oorspronkelijke bericht van @Jahu dat ik in het bericht hieronder aanhaal:
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

 

 

2 Korinthiërs 5:1

Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen.

Johannes 6: 58

Dit is het Brood, dat uit den hemel nedergedaald is; niet gelijk uw vaders het Manna gegeten hebben, en zijn gestorven. Die dit Brood eet, zal in der eeuwigheid leven.

Johannes 11:26

En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat? 
 

 

Zie met name het oorspronkelijke bericht van @Jahu dat ik in het bericht hieronder aanhaal:
 

 

En waar spreken die citaten tegen dat ge dat pas verwerft NA de wederopstanding?

Niet sterven in der eeuwigheid, dat geeft toch ruimte voor de wederopstanding?

En ja natuurlijk geloof ik dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

En waar spreken die citaten tegen dat ge dat pas verwerft NA de wederopstanding?

Niet sterven in der eeuwigheid, dat geeft toch ruimte voor de wederopstanding?

En ja natuurlijk geloof ik dat.

 
In een gelovige heeft de opstanding van Christus reeds bij leven plaatsgevonden en daarom sterft hij niet maar is onmiddellijk bij Jezus Christus in de hemel.

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat wilt zeggen dat ge niet voor altijd dood blijft?


Nee, de gelovige sterft niet maar is direct bij de Heere Jezus Christus in de hemel. Let op: de Jehova’s Getuigen geloven dat dit alleen geldt voor zogenaamde “gezalfden” en de RKK maakt mensen wijs dat ze eerst allemaal naar het vagevuur moeten. Beide posities zijn zeer onbijbels maar door mensen gemaakte kerkleer. Het geeft die instituten een soort macht over het gepeupel.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Flawless victory:

 
In een gelovige heeft de opstanding van Christus reeds bij leven plaatsgevonden en daarom sterft hij niet maar is onmiddellijk bij Jezus Christus in de hemel.


Nee, de gelovige sterft niet maar is direct bij de Heere Jezus Christus in de hemel. Let op: de Jehova’s Getuigen geloven dat dit alleen geldt voor zogenaamde “gezalfden” en de RKK maakt mensen wijs dat ze eerst allemaal naar het vagevuur moeten. Beide posities zijn zeer onbijbels maar door mensen gemaakte kerkleer. Het geeft die instituten een soort macht over het gepeupel.

Interessant... Iets om over na te denken en over te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
2 uur geleden zei Petra.:

Ben je nog wel mens als alle menselijke identiteit uit je weg is? 

Is een identiteit noodzakelijk?   Ja, je hebt mensen die erg hangen aan hun identiteit.  Want daarmee kunnen ze zichzelf van anderen onderscheiden.  De natuurlijke mens zoals Paulus ze noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanaf het begin staat Gods wil vast. Hij wll een aarde met volmaakte mensen. De mensen gaan over de natuur regeren. In dit voornemen is een breuk ontstaan door de zondeval. God zal dit via Jezus alsnog verwezenlijken en daardoor Zijn Naam heiligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei sjako:

Vanaf het begin staat Gods wil vast. Hij wll een aarde met volmaakte mensen. De mensen gaan over de natuur regeren. In dit voornemen is een breuk ontstaan door de zondeval. God zal dit via Jezus alsnog verwezenlijken en daardoor Zijn Naam heiligen.

Het bericht van Joshuatify is nep, de url is een lokkertje naar een gevaarlijke site

het bericht is een chatgpt bericht.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Noel2:

Het bericht van Joshuatify is nep, de url is een lokkertje naar een gevaarlijke site

het bericht is een chatgpt bericht.

Het klonk ook al erg 'gemaakt'.

Dankzij TTC zijn we er op getraind om 'gemaakt' te herkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Het bericht van Joshuatify is nep, de url is een lokkertje naar een gevaarlijke site

Bedacht voor de waarschuwing. Het is dus best link. Het is een Nederlands bericht dus waarschijnlijk van iemand die Credible niet mag. Oppassen dus. Het bericht is verwijderd en lid geblokkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

Bedacht voor de waarschuwing. Het is dus best link. Het is een Nederlands bericht dus waarschijnlijk van iemand die Credible niet mag. Oppassen dus. Het bericht is verwijderd en lid geblokkeerd.

Vorige keer ging het over dieren met eenzelfde soort url erbij die DI-blog heette. Oppassen dus, het zijn echte rotzakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hopper:

Is een identiteit noodzakelijk?   Ja, je hebt mensen die erg hangen aan hun identiteit.  Want daarmee kunnen ze zichzelf van anderen onderscheiden.  De natuurlijke mens zoals Paulus ze noemt.

Onderscheiden is volgens de biologie handig om een levenspartner te vinden. Maar nu zit ik toch alleen….

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Noel2:

Onderscheiden is volgens de biologie handig om een levenspartner te vinden. Maar nu zit ik toch alleen….

De natuurlijke mens is dan ook biologisch.   Maar dat geeft nog niet de noodzaak om geestelijk onderscheid te maken.   Als een mens een levenspartner ontmoet welke 'de ware' is dan voel je dat toch?  Okay, met dat tinder en zo weet je het niet tegenwoordig.  Maar ik ben een ouderwetse man en als God mij een levenspartner toebedeelt dan merk ik dat vanzelf aan mijn gevoel.  (Ik heb al een levenspartner, maar dat doet er nu even niet toe)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

De natuurlijke mens is dan ook biologisch.   Maar dat geeft nog niet de noodzaak om geestelijk onderscheid te maken.   Als een mens een levenspartner ontmoet welke 'de ware' is dan voel je dat toch?  Okay, met dat tinder en zo weet je het niet tegenwoordig.  Maar ik ben een ouderwetse man en als God mij een levenspartner toebedeelt dan merk ik dat vanzelf aan mijn gevoel.  (Ik heb al een levenspartner, maar dat doet er nu even niet toe)

Duidelijk ja, dank je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-3-2024 om 19:59 zei Hopper:

Maar ik ben een ouderwetse man en als God mij een levenspartner toebedeelt dan merk ik dat vanzelf aan mijn gevoel.

Gevoel ? Als in.. dat je voor de ene meer voelt als voor de ander? 

Dat kan alleen als je onderscheid maakt.  

Op 12-3-2024 om 19:27 zei Noel2:

Onderscheiden is volgens de biologie handig om een levenspartner te vinden. Maar nu zit ik toch alleen….

Joh.. als identiteit je niet uitmaakt en je geen onderscheid maakt... dan is ieder willekeurig mens die langsloopt een prima levenspartner.  Ook je vervelende 80jarige buurman (om maar wat te roepen). 

Op 12-3-2024 om 19:27 zei Noel2:
Op 12-3-2024 om 10:07 zei Hopper:

Is een identiteit noodzakelijk?   Ja, je hebt mensen die erg hangen aan hun identiteit.  Want daarmee kunnen ze zichzelf van anderen onderscheiden.  De natuurlijke mens zoals Paulus ze noemt.

Onderscheiden is volgens de biologie handig om een levenspartner te vinden. Maar nu zit ik toch alleen….

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid