Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Hopper:

Ik lap dat hele zalven aan mijn laars met uw welnemen.   

Jammer, ik had ook u Gods zalving gegund en u graag tot de gezalfden willen rekenen! Dan zou nl. ook voor u gelden:

"Maar Die ons met u bevestigt in Christus, en Die ons gezalfd heeft, is God" (2Cor.1:21)

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 699
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het geloof dat Jezus God is, is een van de fundamentele overtuigingen binnen het christendom en vormt de basis van het geloof voor miljoenen christenen over de hele wereld. Jezus is de tweede persoon

Als ik een beeld heb van God en ik sla dat kapot, heb ik dan ook God zelf kapot geslagen? God heeft de mens geschapen naar zijn beeld of als zijn gelijkenis. De mens IS God niet, al denk hij zelf

Ik denk dat je het niet begrijpt, jij legt het uit naar jouw dogma, en sjako naar zijn dogma. Jullie beiden zijn overtuigd van jullie dogma's gelijk en zullen nooit toegeven en elkaar nooit overtuigen

Posted Images

21 minuten geleden zei Hopper:

Dat ben ik wel met je eens, voor de levende Christus dient de mens ruimte te maken.  Naar Paulus ons leert gaat 'Christus' niet samen met 'ik'.   Het is óf 'ik' die leeft, of 'Christus' die leeft.  Maar niet alle twee tegenlijk.

 

In Galaten 2:20 spreekt Paulus de bekende woorden: “Ik ben met Christus gekruisigd, en niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij”. 

Je lijkt te denken dat Paulus beweert geen eigen wil of persoonlijkheid meer te hebben. Dat is niet wat Paulus schrijft. Hij heeft zijn wil ondergeschikt gemaakt aan diegene die het allemaal veel beter weet dan wijzelf. Hij had namelijk door een hard ingrijpen van boven ontdekt dat zijn eigen wil in strijd was met de wil van God. Als we Jezus toelaten in ons hart en Hem (willen) gehoorzamen betekent dat helemaal niet dat we onze persoonlijkheid verliezen maar juist dat onze persoonlijkheid tot volle ontwikkeling komt. Om met de woorden van C.S. Lewis te spreken: "Niets van wat we niet hebben weggegeven kan ooit van onszelf zijn." 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

Jammer, ik had ook u Gods zalving gegund en u graag tot de gezalfden willen rekenen! Dan zou nl. ook voor u gelden:

"Maar Die ons met u bevestigt in Christus, en Die ons gezalfd heeft, is God" (2Cor.1:21)

Daar staat dat we allemaal gezalfd zijn.

1 uur geleden zei Willempie:

Je lijkt te denken dat Paulus beweert geen eigen wil of persoonlijkheid meer te hebben. Dat is niet wat Paulus schrijft. Hij heeft zijn wil ondergeschikt gemaakt aan diegene die het allemaal veel beter weet dan wijzelf. Hij had namelijk door een hard ingrijpen van boven ontdekt dat zijn eigen wil in strijd was met de wil van God. Als we Jezus toelaten in ons hart en Hem (willen) gehoorzamen betekent dat helemaal niet dat we onze persoonlijkheid verliezen maar juist dat onze persoonlijkheid tot volle ontwikkeling komt. Om met de woorden van C.S. Lewis te spreken: "Niets van wat we niet hebben weggegeven kan ooit van onszelf zijn." 

Ik lees dat inderdaad zo dat Paulus zijn eigen wil heeft opgegeven.   Paulus is iemand die Jezus 'waarlijk' heeft begrepen.  Niet mijn wil geschiedde, maar Uw wil geschiedde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Daar staat dat we allemaal gezalfd zijn.

Paulus schrijft zijn brief (v1) aan de Gemeente Gods die te Korinthe is, en aan al de heiligen te Acháje, dus mensen waarvan Paulus wist dat zij de Heer Jezus Christus als God geopenbaard in het vlees (1Tim.3:16) hebben aangenomen, daarom zijn wederomgeboren, en de Heilige Geest na gebed hebben ontvangen.

Dit is dus is geen algemene opmerking, die zowel de gelovigen alsook ongelovigen betreft!

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Jahu:

Paulus schrijft zijn brief (v1) aan de Gemeente Gods die te Korinthe is, en aan al de heiligen te Acháje, dus mensen waarvan Paulus wist dat zij de Heer Jezus Christus als God geopenbaard in het vlees (1Tim.3:16) hebben aangenomen, daarom zijn wederomgeboren, en de Heilige Geest na gebed hebben ontvangen.

Dit is dus is geen algemene opmerking, die zowel de gelovigen alsook ongelovigen betreft!

Je bent niet wedergeboren als je Jezus Christus hebt aangenomen.  Zo werkt het spelletje niet.   Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.  (1 Korinthiërs 2:9)

De mens dient de Weg te gaan welke Jezus ons geleerd heeft.   Te beginnen met het Woord aan te nemen. (Joh 1:11)  En vervolgens ook volharden in het gaan van de Weg.  Succes is niet gegarandeerd.  Wie blijft steken in het anderen de maat nemen en te oordelen , die heeft het Woord niet aangenomen.  Wie zijn vijanden niet vergeeft, die heeft het Woord niet aangenomen.  Enzovoorts.

Dingen die in de Bijbel staan letterlijk nemen is niet de bedoeling, zo leert Paulus ons.  Er zit een deksel op het hart, dat is het grote probleem van de mens.   En Paulus is ervaringsdeskundige, dus zijn raad kunnen we ter harte nemen.   In Paulus leeft de levende Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hopper:

Er zit een deksel op het hart, dat is het grote probleem van de mens.

U heeft mij overtuigd, ik denk nu inderdaad dat u een deksel op uw hart heeft! Maar ook voor uw hart is er hoop, want dit schrijft Paulus:

"Doch zo wanneer het tot den Heere zal bekeerd zijn, zo wordt het deksel weggenomen." (2Co.3:16)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jahu:

U heeft mij overtuigd, ik denk nu inderdaad dat u een deksel op uw hart heeft! Maar ook voor uw hart is er hoop, want dit schrijft Paulus:

"Doch zo wanneer het tot den Heere zal bekeerd zijn, zo wordt het deksel weggenomen." (2Co.3:16)

Jij-bakken behoort ook niet tot het gaan van de Weg.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Hopper:

Jij-bakken behoort ook niet tot het gaan van de Weg.....

Nou ik werd inderdaad in het bijzonder bij uw persoon bepaald, omdat u ons de volgende mededeling deed:

"Ik lap dat hele zalven aan mijn laars met uw welnemen."   

Hoe kunt u zonder zich tot de Heer Jezus Christus te bekeren, wederom geboren worden? En hoe zou u deel kunnen krijgen aan de genade van de Heilige Geest, als u Hem aan uw laars lapt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Je bent niet wedergeboren als je Jezus Christus hebt aangenomen.  Zo werkt het spelletje niet.   Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.  (1 Korinthiërs 2:9)

De mens dient de Weg te gaan welke Jezus ons geleerd heeft.   Te beginnen met het Woord aan te nemen. (Joh 1:11)  En vervolgens ook volharden in het gaan van de Weg.  Succes is niet gegarandeerd.  Wie blijft steken in het anderen de maat nemen en te oordelen , die heeft het Woord niet aangenomen.  Wie zijn vijanden niet vergeeft, die heeft het Woord niet aangenomen.  Enzovoorts.

Dingen die in de Bijbel staan letterlijk nemen is niet de bedoeling, zo leert Paulus ons.  Er zit een deksel op het hart, dat is het grote probleem van de mens.   En Paulus is ervaringsdeskundige, dus zijn raad kunnen we ter harte nemen.   In Paulus leeft de levende Christus.

Ik denk dat je het wel goed bedoelt maar dat jouw leer (want het is jouw leer en niet die van Jezus of de Kerk) de kernboodschap van het evangelie negeert. Daarom ben je toch een valse leraar, zelfs als je dat niet beseft. Jouw leer past meer bij het boeddhisme dan bij het christendom. Nu heeft het boeddhisme wel een aantal zaken gemeen met de boodschap van Jezus, meer dan andere religies, maar het evangelie gaat over iets veel diepers dan zelfverloochening. De tekst die je aanhaalt heeft niets te maken met wedergeboorte maar wel met het uitmuntende plan van de Schepper voor diegenen die Hem liefhebben. Als je oprecht kunt zeggen dat je God en Jezus liefhebt (en dat is een keuze, niet een vage en aan verandering onderhevige emotie) dan wacht er iets onvoorstelbaar moois voor je want God heeft ons nog veel meer lief dan wij in staat zijn om Hem (en zelfs onszelf) lief te hebben en Hij weet natuurlijk heel goed hoe Hij onze allerdiepste verlangens het beste kan vervullen.

Het Woord aannemen is Jezus aannemen. Succes is dan wel degelijk gegarandeerd want daar hebben wij beloftes voor ontvangen en, in tegenstelling tot mensen, houdt Hij zijn beloftes. Gods beloftes staan vast en zijn onverbrekelijk. Je vijanden vergeven is vanuit het vlees onmogelijk maar als we dat willen krijgen we daarvoor bovennatuurlijke kracht. Die kracht moet je niet vergelijken met een toverformule, met zoiets als "Poef, nu heb ik ineens al mijn vijanden vergeven." Zo werkt dat niet. De werking van Gods Geest in ons is een levenslang proces waarbij we ons steeds weer moeten laten corrigeren en gewillig moeten blijven om te gehoorzamen aan Zijn stem in ons."

Paulus leert niet dat we de Bijbel niet letterlijk moeten nemen. Dat is een grove misvatting. Paulus nam de Bijbel uiterst letterlijk en hij onderwees zijn bekeerlingen dan ook om de Bijbel heel letterlijk als Gods Woord te aanvaarden en te gehoorzamen. En hij bewees vanuit de schriften aan Joden en heidenen dat Jezus de beloofde Messias is. 

Zolang je geen zondebesef hebt heb je niet de Heilige Geest ontvangen. De Heilige Geest leidt mensen tot besef van zonde en van de noodzaak tot vergeving en verlossing. Als je dat nog niet kent moet je daarvoor bidden en dan verhoort God je gebed. Dat is een onverbrekelijke belofte. Wijs dat alsjeblieft niet af want dan ben je onherroepelijk op weg naar je eigen ondergang.    

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Monachos:

Wat is volgens jou het verschil tussen 'zondebesef' en het 'geweten'?

Ons geweten is bedoeld om ons en de rest van de schepping te beschermen tegen al te grote misdaden en totale (zelf)vernietiging. Zondebesef gaat veel dieper. Als de Heilige Geest je op je zonden gaat wijzen doet Hij dat heel voorzichtig zodat we er niet door vernietigd worden. Stapje voor stapje, Maar het resultaat is wel dat je steeds meer gaat beseffen hoezeer je Gods genade nodig hebt. De grootste heiligen uit de geschiedenis beschouwden zichzelf als de grootste zondaren.      

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

 

Paulus leert niet dat we de Bijbel niet letterlijk moeten nemen. Dat is een grove misvatting.

2 Korintiërs 3:6.  Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

 

Ik denk dat ik toch maar Paulus geloof in dit geval.....  Lees gelijk ook even Filippensen 3:17.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

2 Korintiërs 3:6.  Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

 

Ik denk dat ik toch maar Paulus geloof in dit geval.....  Lees gelijk ook even Filippensen 3:17.  

Een opmerkelijke tekst, aangezien in het NT toch staat vermeld van Jezus dat hij stelde geen letter van de wet te willen veranderen. Dat Paulus vervolgens na Jezus' dood daar tegenin gaat, is vreemd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hopper:

2 Korintiërs 3:6.  Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

Als u een kleine nuance in uw opvatting zou toelaten, wordt deze Bijbeltekst een stuk eenvoudiger:

"Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend."

De letter slaat op de wet van Mozes. De Joodse schriftgeleerden meenden door het houden aan de letters van die wet, eeuwig leven te kunnen krijgen, terwijl niemand, behalve de Heer Jezus Christus, die heeft kunnen houden! Met gevolg dat de godsdienstige Joden, ondanks hun dagelijkse pogingen om de wet te houden, mét die wet zondaars bleven, evenals de heidenen dat zijn!

Terwijl de Heer Jezus Christus de zondaar vergeeft en hem/haar de genade van de Heilige Geest schenkt. De Heilige Geest schrijft Zijn liefde-wet in het hart van deze mens, en overtuigt hem van zonde, waarbij Hij Zijn kracht (lees genade) verleent om de zonde te overwinnen en weg te doen! Op deze manier heeft de Heer Jezus Christus, door Zijn Woord van vergeving en door Zijn Geest, de mens levend gemaakt. De Geest van de Heer Jezus Christus geeft ons zoveel liefde, dat wij Zijn leven in ons eeuwig vol kunnen houden, Hallelujah!

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een opmerkelijke tekst, aangezien in het NT toch staat vermeld van Jezus dat hij stelde geen letter van de wet te willen veranderen. Dat Paulus vervolgens na Jezus' dood daar tegenin gaat, is vreemd. 

Toch is dat niet zo vreemd, Jezus ageerde ook tegen de letterknechten, Farizeeën genaamd.  Paulus zegt in de navolging eigenlijk precies hetzelfde.  Zowel Paulus als Jezus zeggen daarmee hetzelfde: laat die lui die alles letterlijk nemen maar kletsen.   Vervolgens zie je dat veel zogenaamde 'christenen' weer letterknechten zijn geworden.  Na 2000 jaar is deze boodschap nog altijd niet aangekomen.  Willempie beweert zelfs dat we de Bijbel letterlijk moeten nemen.

Zie ook deze discussie over gezalfde en ongezalfde Christussen.  Het is helder dat als Paulus over de innerlijke Christus spreekt dat dat uit de Geest is.  Je kunt alleen iets wat lichamelijk is zalven.  Jahu schrijft: "hetgeen betekent dat Hij met God Zelf is gezalfd!"   Maar dat is zinloos geblaat als je wat uit de Geest is binnen het fysieke domein plaatst.

Wat de vraag opwerpt of er überhaupt verschil zit tussen de Christus Jezus en de Christus Paulus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hopper:

Maar dat is zinloos geblaat als je wat uit de Geest is binnen het fysieke domein plaatst.

Ik ben echt aangenaam verrast, dat u mij nu al door heeft en mijn inbreng als "geblaat" kenmerkt, immers dat is het geluid van een schaap, een schaap dat zich verheugd te mogen zijn in die grote kudde van de Heer Jezus Christus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Toch is dat niet zo vreemd, Jezus ageerde ook tegen de letterknechten, Farizeeën genaamd.  Paulus zegt in de navolging eigenlijk precies hetzelfde.  Zowel Paulus als Jezus zeggen daarmee hetzelfde: laat die lui die alles letterlijk nemen maar kletsen.   Vervolgens zie je dat veel zogenaamde 'christenen' weer letterknechten zijn geworden.  Na 2000 jaar is deze boodschap nog altijd niet aangekomen.  Willempie beweert zelfs dat we de Bijbel letterlijk moeten nemen.

Zie ook deze discussie over gezalfde en ongezalfde Christussen.  Het is helder dat als Paulus over de innerlijke Christus spreekt dat dat uit de Geest is.  Je kunt alleen iets wat lichamelijk is zalven.  Jahu schrijft: "hetgeen betekent dat Hij met God Zelf is gezalfd!"   Maar dat is zinloos geblaat als je wat uit de Geest is binnen het fysieke domein plaatst.

Wat de vraag opwerpt of er überhaupt verschil zit tussen de Christus Jezus en de Christus Paulus.

Jezus ging zelf in de synagoge teksten lezen en wees op en citeerde uit de wet en de profeten.  

De (vrucht van de) Geest heeft alles met de fysieke wereld te maken:   
Galaten 5:22 De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
25. Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest wandelen.
26. Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden.

Galaten 5:19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20. afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer,
21. jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.

En ik wacht nog steeds op een antwoord dat Christus niet alleen op Jezus slaat. Wie maakt hier een eigen evangelie los van de NT teksten?  
Waar wordt ergens Paulus als Christus benoemd (waar Christus niet op Jezus slaat).



 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Breuk:



De (vrucht van de) Geest heeft alles met de fysieke wereld te maken.   
 

Inderdaad.  Hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is. Indien iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.   De Geest kan alleen vrucht dragen als iemand de liefde des Vaders in zich draagt.  Naar aanwijzing van Jezus.   Voordat je denkt dat ik het verzin.   Dat is ook de Weg die ik gegaan ben.

De liefde des Vaders is God beminnen zoals Hij is, in zijn Enkelvoudigheid.  Dan zal alles u duidelijk worden, beste Breuk.

En de  vrucht van de Geest is inderdaad: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.  Daar is geen woord aan gelogen.  Dank voor het in herinnering brengen.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hopper:

Maar dat is zinloos geblaat als je wat uit de Geest is binnen het fysieke domein plaatst.

Met het 'fysieke domein', kunt u in mijn beoordeling niets anders bedoelen dan het lichaam van vlees en bloed, toch? Wat uit de Heilige Geest is dienen wij, zodra het over de Heer Jezus Christus gaat, nadrukkelijk óók een plaats in het fysieke domein toe te kennen. Dit om het Evangelie van God zuiver te brengen, en ons voor ernstige dwaling te behoeden! 

Johannes heeft daarom in zijn onderwijs, het volgende criterium geformuleerd:

"Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; 3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist"(1Joh.4:2-3a)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; 3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist"(1Joh.4:2-3a)

Zou je aan het denken moeten zetten. Ik belijdt dat Jezus Christus, de Zoon van God, in het vlees is gekomen. Volgens mij belijdt jij dat God zelf in het vlees is gekomen. Dat voldoet dus niet aan deze voorwaarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei sjako:

Zou je aan het denken moeten zetten. Ik belijdt dat Jezus Christus, de Zoon van God, in het vlees is gekomen. Volgens mij belijdt jij dat God zelf in het vlees is gekomen. Dat voldoet dus niet aan deze voorwaarde.


Als je niet erkent dat God is vleesgeworden in Jezus van Nazareth, heeft de uitspraak dat de Zoon van God in het vlees is gekomen toch net zoveel waarde als de uitspraak dat sjako of flawless in het vlees is gekomen? Wanneer God Zelf het offer heeft gebracht dan stelt dat de mens volkomen buiten spel. Dan rest “slechts” (let op de aanhalingstekens) de genade. De volkomen Genade. 

Daar valt dan niets meer aan toe bij te dragen en niets meer op af te dingen. Dat is aanvaarden als een kind.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jahu:

Met het 'fysieke domein', kunt u in mijn beoordeling niets anders bedoelen dan het lichaam van vlees en bloed, toch? Wat uit de Heilige Geest is dienen wij, zodra het over de Heer Jezus Christus gaat, nadrukkelijk óók een plaats in het fysieke domein toe te kennen. Dit om het Evangelie van God zuiver te brengen, en ons voor ernstige dwaling te behoeden! 

Johannes heeft daarom in zijn onderwijs, het volgende criterium geformuleerd:

"Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; 3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist"(1Joh.4:2-3a)

Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Zou je aan het denken moeten zetten. Ik belijdt dat Jezus Christus, de Zoon van God, in het vlees is gekomen. Volgens mij belijdt jij dat God zelf in het vlees is gekomen. Dat voldoet dus niet aan deze voorwaarde.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik in uw jehova - getuige - theorie geen interesse heb!

Uw reactie daarop was: "Ik stop met u van gedachten te wisselen. Het heeft geen enkele zin."

Daar ben ik het mee eens!

Ik verzoek u vriendelijk dat u zich aan uw woord houdt.

20 minuten geleden zei Hopper:

om dat karikatuur te aanbidden.

Als u de Heer Jezus Christus als een "karikatuur" omschrijft!

En de Heer Jezus Christus aanbidden, als: 

20 minuten geleden zei Hopper:

Het gouden kalf is er niks bij.....

Dan vraag ik mij openlijk af: Zijn dit de opmerkingen van een Christen, of van iemand die Jezus Christus haat?

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid