Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Hopper:

Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij.....

Mattheüs 28:16 En de elf discipelen zijn naar Galilea gegaan, naar de berg waar Jezus hen ontboden had.
17. En toen zij Hem zagen, aanbaden zij Hem, maar sommigen twijfelden.
18. En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
19. Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen.
20. En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. Amen.  
 

De evangelist ‘Mattheus’ ziet het anders… maar als jij er nu bij zegt, dat je niet alle teksten gebruikt,    
dan is dat ook weer duidelijk.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 717
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als ik een beeld heb van God en ik sla dat kapot, heb ik dan ook God zelf kapot geslagen? God heeft de mens geschapen naar zijn beeld of als zijn gelijkenis. De mens IS God niet, al denk hij zelf

Het geloof dat Jezus God is, is een van de fundamentele overtuigingen binnen het christendom en vormt de basis van het geloof voor miljoenen christenen over de hele wereld. Jezus is de tweede persoon

Jezus ging zelf in de synagoge teksten lezen en wees op en citeerde uit de wet en de profeten.   De (vrucht van de) Geest heeft alles met de fysieke wereld te maken:    Galaten 5:22 De vrucht v

Posted Images

9 minuten geleden zei Jahu:

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik in uw jehova - getuige - theorie geen interesse heb!

Uw reactie daarop was: "Ik stop met u van gedachten te wisselen. Het heeft geen enkele zin."

Daar ben ik het mee eens!

Ik verzoek u vriendelijk dat u zich aan uw woord houdt.

Als u de Heer Jezus Christus als een "karikatuur" omschrijft!

En de Heer Jezus Christus aanbidden, als: 

Dan vraag ik mij openlijk af: Zijn dit de opmerkingen van een Christen, of van iemand de Christus haat?

Mijn opmerkingen zijn slechts bedoeld uit naastenliefde.  Dat u er oneigenlijke zaken achter zoekt tekent uw achterdochtige aard.  U vraagt zich maar af wat u wilt, een antwoord mijnerzijds op impertinente vragen blijft achterwege.

Zojuist zei Breuk:

Mattheüs 28:16 En de elf discipelen zijn naar Galilea gegaan, naar de berg waar Jezus hen ontboden had.
17. En toen zij Hem zagen, aanbaden zij Hem, maar sommigen twijfelden.
18. En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
19. Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen.
20. En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. Amen.  
 

De evangelist ‘Mattheus’ ziet het anders… maar als jij er nu bij zegt, dat je niet alle teksten gebruikt,    
dan is dat ook weer duidelijk.    

Ik schenk je bij deze het 'eigen gelijk' , Breuk.  De zoekende mens vindt altijd wel weer een kers in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Hopper:

Mijn opmerkingen zijn slechts bedoeld uit naastenliefde.  Dat u er oneigenlijke zaken achter zoekt tekent uw achterdochtige aard.  U vraagt zich maar af wat u wilt, een antwoord mijnerzijds op impertinente vragen blijft achterwege.

Ik schenk je bij deze het 'eigen gelijk' , Breuk.  De zoekende mens vindt altijd wel weer een kers in de Bijbel.

Hopper je kunt hier wel uit de hoogte blijven doen, maar wellicht moet je eens iets nuttigs gaan doen met je leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jahu:

"..en een van de twaalven, die genaamd was Judas, ging hun voor, en kwam bij Jezus, om Hem te kussen."

Verdachtmakingen als deze getuigen ook niet van het gaan van de Weg.

4 uur geleden zei Jahu:

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik in uw jehova - getuige - theorie geen interesse heb!

Uw reactie daarop was: "Ik stop met u van gedachten te wisselen. Het heeft geen enkele zin."

Daar ben ik het mee eens!

Ik verzoek u vriendelijk dat u zich aan uw woord houdt.

Als u de Heer Jezus Christus als een "karikatuur" omschrijft!

En de Heer Jezus Christus aanbidden, als: 

Dan vraag ik mij openlijk af: Zijn dit de opmerkingen van een Christen, of van iemand die Jezus Christus haat?


Nochtans eiste Jezus geen aanbidding maar waste de voeten van de apostelen. Door aanbidding van de persoon van Jezus te eisen maak je inderdaad wel een soort gouden kalf van Hem.  Ik vind het jammer dat je zo doordramt, want inhoudelijk breng je vaak goede dingen in. Hopper omschrijft Jezus Christus niet als een karikatuur maar wat jij van Hem maakt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-2-2024 om 23:09 zei Flawless victory:

Nochtans eiste Jezus geen aanbidding maar waste de voeten van de apostelen. Door aanbidding van de persoon van Jezus te eisen maak je inderdaad wel een soort gouden kalf van Hem.  Ik vind het jammer dat je zo doordramt, want inhoudelijk breng je vaak goede dingen in. Hopper omschrijft Jezus Christus niet als een karikatuur maar wat jij van Hem maakt. 

De moeilijkheid geven nu juist diegenen, die helemaal niet willen dat de Heer Jezus Christus hun voeten wast. Zij willen immers niet dat Hij God over hen is, zij aanvaarden Zijn reiniging niet, en willen Hem niet aanbidden!
Juist de spotters en de ongelovigen weigeren Hem te aanbidden, en demonstreren met wat zij denken en hoe zij zich uiten, de gedachte aan een karikatuur. 

"En sloegen Zijn hoofd met een rietstok, en bespogen Hem, en vallende op de knieën, aanbaden Hem." (Mar.15:19)

Hier maak ik bezwaar tegen. Je doet het nu voorkomen dat iedereen die niet de Drieeenheid aanhangt Jezus met een rietstok slaat.

Dit werd gedaan door mensen die de Heer Jezus Christus niet wilden aanbidden, Hem echter wel als karikatuur aanbaden en bespotten!

Ook de unitaristen, de Joden met hun "nauwkeurige kennis", geloofden niet dat Jezus Christus de waarachtige God is:

"En insgelijks ook de overpriesters, met de Schriftgeleerden, zeiden tot elkander, al spottende: Hij heeft anderen verlost; Zichzelven kan Hij niet verlossen." (v31)

En omdat deze mensen niet willen aannemen dat de Heer Jezus God is, kan Hij ook hun zonden niet vergeven(!), en zullen zij sterven in hun zonden. (SV Joh.8:24..!)

Dus wat ik zeg is geen drammen, het is een zaak van leven of dood! Nu kunnen wij nog gered worden door de Heer Jezus Christus te aanbidden, een ander gebed en een andere God is er niet!

U zult het meemaken Flawless, dat niet alleen ik, of u, of de andere lezers, maar ook hopper, en zelfs sjako, hun knieën zullen buigen, en zullen belijden, dat de Heer Jezus Christus de Naam van God is!

"Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn." (Fil 2:10)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

SV Joh.8:24..!)

De rest dan ook weergeven anders ruk je een tekst uit zijn verband.

Wie bent u dan?’, vroegen ze. Jezus antwoordde: ‘Waarom praat ik eigenlijk nog met jullie?  26 Ik heb veel over jullie te zeggen en veel om over te oordelen. Trouwens, Hij die mij heeft gestuurd, is betrouwbaar en ik maak aan de wereld bekend wat ik van hem heb gehoord.’  27 Ze begrepen niet dat hij het over de Vader had.  28 Jezus zei verder: ‘Nadat jullie de Mensenzoon opgeheven hebben, zullen jullie weten dat ik het ben en dat ik niets uit mezelf doe. Maar ik vertel wat de Vader mij heeft geleerd

Link naar bericht
Deel via andere websites

We dienen Jezus zo te begrijpen zoals hij zich heeft voorgesteld in het Evangelie.  Jezus vroeg om navolging, hoe moeilijk kan het zijn?  Wandel met mij in het licht , zei Jezus.  Jezus zei nergens: Zet mij op een voetstuk, en maak mij belangrijk.   Jezus zat zélf op zijn knieën.  Niet voor God, maar voor zijn leerlingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Jahu:

 

Hier maak zwaar bezwaar tegen. Je doet het nu voorkomen dat iedereen die niet de Drieeenheid aanhangt Jezus met een rietstok slaat.

 

Kijk, in het rode blok staat een inhoudloze reactie, van een gefrustreerde Jehova getuige!

1) Ik heb de term "Drieeenheid" niet één keer gebruikt.

2) Voor de persoonlijke interpretatie van mijn bijdrage, hoe iemand die vindt "voorkomen", ben ik niet verantwoordelijk.

3) Mensen bij wie de leugen wordt ontmaskerd, worden boos, onbeleefd, onredelijk of gefrustreerd. Let op het "Je" waarmee de 2e zin begint, terwijl wij eerder hebben afgesproken, uit wederzijdse beleefdheid "u" te zullen gebruiken.

4a) Mar.15:19 heb ik voluit geplaatst.

4b) Mar.15:31 heb ik voluit geplaatst.

4c) En Fil.2:10 heb ik voluit geplaatst.

4d) Maar Joh.8:24 staat tussen haakjes! 

En daarbij, ook al heb ik het niet vermeld, er is wel degelijk een verband: 

In v23 Zegt de Heer Jezus dat Hij 'van boven' is, logisch Hij is God. 
In v24 Noemt Hij Zichzelf 'Ego Eimi', IK BEN. 
In v25 Geeft Hij aan, hun dat van aanvang af te hebben gezegd.

De Aramaic Bible in Plain English, laat in v24 helemaal niets aan onduidelijkheid over:

“I said to you that you shall die in your sins, for unless you shall believe that I AM THE LIVING GOD, you shall die in your sins.” (De hoofdletters horen bij deze vertaling.)

Tja, het is in dit geval wel erg handig, dat als je met JW-theorieën de mensen niet meer voor het lapje kunt houden, je ze dan een rode "waarschuwing" kunt geven! Je kunt ze zelfs in de "ban" doen, dat schijnt bij Jehova getuigen vaker te gebeuren.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jahu:

 

4d) Maar Joh.8:24 staat tussen haakjes! 

En daarbij, ook al heb ik het niet vermeld, er is wel degelijk een verband: 

In v23 Zegt de Heer Jezus dat Hij 'van boven' is, logisch Hij is God. 
In v24 Noemt Hij Zichzelf 'Ego Eimi', IK BEN. 
In v25 Geeft Hij aan, hun dat van aanvang af te hebben gezegd.

De Aramaic Bible in Plain English, laat in v24 helemaal niets aan onduidelijkheid over:

“I said to you that you shall die in your sins, for unless you shall believe that I AM THE LIVING GOD, you shall die in your sins.” (De hoofdletters horen bij deze vertaling.)

 

👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Jahu:

 

4d) Maar Joh.8:24 staat tussen haakjes! 

En daarbij, ook al heb ik het niet vermeld, er is wel degelijk een verband: 

In v23 Zegt de Heer Jezus dat Hij 'van boven' is, logisch Hij is God. 
In v24 Noemt Hij Zichzelf 'Ego Eimi', IK BEN. 
In v25 Geeft Hij aan, hun dat van aanvang af te hebben gezegd.

 

En vers 26 wordt dan maar weer achterwege gelaten:

Ik heb vele dingen van u te zeggen en te oordelen; maar Die Mij gezonden heeft, is waarachtig; en de dingen, die Ik van Hem gehoord heb, dezelve spreek Ik tot de wereld.

22 minuten geleden zei Jahu:

Kijk, in het rode blok staat een inhoudloze reactie, van een gefrustreerde Jehova getuige!


 

En het een ander de maat nemen getuigt niet van het gaan van de Weg.  Ik verzoek u om te begrijpen dat de JG Sjako een andere rol is dan de moderator Sjako.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Hopper:

En het een ander de maat nemen getuigt niet van het gaan van de Weg.

Als er goede reden voor is, zou ik heel graag willen dat u, of willekeurig iemand anders, mij de maat nam, maar dan wel op grond van Gods Woord, aanwijsbaar in onze Bijbel.

18 uur geleden zei Hopper:

Ik verzoek u om te begrijpen dat de JG Sjako een andere rol is dan de moderator Sjako.   

Mijn mening daarover is, dat JG Sjako "in eendracht is met" moderator JG Sjako, zij zijn één persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jahu Ik ben wel benieuwd als je bericht er op doelt dat Jezus zegt dat hij de Heer is van Abraham is ik dacht altijd dat christenen geloofden dat hij Zijn zoon was. Dus met zoon doel je er op de Almachtige op deze wijze in zijn aardse lichaam is gekomen. Ik heb dit zo vaker gehoord in het verleden. Hoe relativeer je dat met verzen waar Jezus naar zijn vader verwijst? 

36 minuten geleden zei Jahu:

Als er goede reden voor is, zou ik heel graag willen dat u, of willekeurig iemand anders, mij de maat nam, maar dan wel op grond van Gods Woord, aanwijsbaar in onze Bijbel.

Mijn mening daarover is, dat JG Sjako "in eendracht is met" moderator JG Sjako, zij zijn één persoon.

Je bent al twee keer de maat genomen eenmaal door mij en eenmaal door dbi. Op basis van het geschrift. Alleen negeer je het. Dat betekend niet dat je allang de maat bent genomen.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik ben wel benieuwd als je bericht er op doelt dat Jezus zegt dat hij de Heer is van Abraham is ik dacht altijd dat christenen geloofden dat hij Zijn zoon was.

Ik wil u vragen graag beantwoorden, maar weet niet waar u op doelt. Het helpt als u uit mijn bericht(en) iets wil vragen, u dat even citeert.

 

36 minuten geleden zei leren_schoen:

Dus met zoon doel je er op de Almachtige op deze wijze in zijn aardse lichaam is gekomen. Ik heb dit zo vaker gehoord in het verleden. Hoe relativeer je dat met verzen waar Jezus naar zijn vader verwijst? 

Wat wilt u dat ik relativeer? De Heer Jezus Christus verwijst meermaals naar Zijn Vader.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jahu:

Ik wil u vragen graag beantwoorden, maar weet niet waar u op doelt. Het helpt als u uit mijn bericht(en) iets wil vragen, u dat even citeert.

 

Wat wilt u dat ik relativeer? De Heer Jezus Christus verwijst meermaals naar Zijn Vader.

 

 

Ik denk dat je gewoon stomvervelend bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Flawless victory:

Don’t feed the trolls. Gewoon negeren.

Je zal maar zo vals kunnen zijn en denken dat je religie nut heeft. Ik hoef er verder ook niet op in te gaan.

Het is wel duidelijk dat meneertje januari de discussie ontwijkt. Het voortdurende u’tje verklaart ook al genoeg. En dan zeggen dat niemand je de maat neemt. Hahahah het is vast en zeker jou eigen troll account, flawless victory.

Even een oproep aan @sjako even te checken het account @Jahu door @Flawless victorybeheerd. Kijk bijvoorbeeld even naar het aantal likes tussen beide heen en weer. Er wordt een beetje De spot bedreven hier.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

Als er goede reden voor is, zou ik heel graag willen dat u, of willekeurig iemand anders, mij de maat nam, maar dan wel op grond van Gods Woord, aanwijsbaar in onze Bijbel.

 

Waarom zou ik?  Zolang u Gods Woord niet aanneemt is een gesprek zinloos.

2 uur geleden zei Jahu:

Mijn mening daarover is, dat JG Sjako "in eendracht is met" moderator JG Sjako, zij zijn één persoon.

Uw afkeer van de JG is mij duidelijk.  Dat maakt dat uw forumhouding niet aangenaam is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jahu:

 

Mijn mening daarover is, dat JG Sjako "in eendracht is met" moderator JG Sjako, zij zijn één persoon.

Sjako’s optreden als moderator is tot nog toe tolerant te noemen. Ik vind dat je iets te veel op zijn JG zijn focust. Een geloofsforum gedijt bij verschillende visies en elkaar daarom de ruimte laten. De veelkleurige wijsheid Gods. De bijbel leert ook dat we niet te strijden hebben tegen vlees en bloed maar tegen de machten en krachten der hemelse gewesten (Ef.6:12). Dat is een strijd die begint in het eigen innerlijk. Bijvoorbeeld tegen de neiging om een andersdenkende (of het nu een JG is of een andere vorm van spiritualiteit, zoals bij Hopper) te (blijven) provoceren. 

Geef elkaar, en dus ook aan Sjako, de ruimte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid