Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei leren_schoen:

Even een oproep aan @sjako even te checken het account @Jahu door @Flawless victorybeheerd. Kijk bijvoorbeeld even naar het aantal likes tussen beide heen en weer. Er wordt een beetje De spot bedreven hier.

Dit zijn geen clone accounts

Op 17-2-2024 om 17:21 zei Flawless victory:

Als je niet erkent dat God is vleesgeworden in Jezus van Nazareth, heeft de uitspraak dat de Zoon van God in het vlees is gekomen toch net zoveel waarde als de uitspraak dat sjako of flawless in het vlees is gekomen?

Waar staat dit? In een normale Bijbel staat nergens dat God in het vlees is gekomen. Het is een staaltje inlegkunde. God wilt exclusieve aanbidding. Jezus erkent ook dat je de Vader exclusief moet aanbidden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 714
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat je het niet begrijpt, jij legt het uit naar jouw dogma, en sjako naar zijn dogma. Jullie beiden zijn overtuigd van jullie dogma's gelijk en zullen nooit toegeven en elkaar nooit overtuigen

Als ik een beeld heb van God en ik sla dat kapot, heb ik dan ook God zelf kapot geslagen? God heeft de mens geschapen naar zijn beeld of als zijn gelijkenis. De mens IS God niet, al denk hij zelf

Het geloof dat Jezus God is, is een van de fundamentele overtuigingen binnen het christendom en vormt de basis van het geloof voor miljoenen christenen over de hele wereld. Jezus is de tweede persoon

Posted Images

12 minuten geleden zei Flawless victory:

Sjako’s optreden als moderator is tot nog toe tolerant te noemen.

Waarom ook niet? Ik ben steeds correct geweest, en beleefd, mijn inbreng met Bijbelverzen onderbouwd, dus is het dan moeilijk te noemen om daarover tolerant te zijn?

12 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik vind dat je iets te veel op zijn JG zijn focust.

Alle Griekse, Engelse en Duitse NT-Bijbels die ik lees, alsmede de Nederlandse Statenvertaling, zijn in strijd met de Nieuwewereldvertaling! Dat zegt denk ik genoeg, denkt u ook niet?

15 minuten geleden zei Flawless victory:

Een geloofsforum gedijt bij verschillende visies en elkaar daarom de ruimte laten. De veelkleurige wijsheid Gods.

Ik vind het geen veelkleurige wijsheid, indien wij dwalingen zien en die niet Schrifttuurlijk aan de kaak zouden stellen! Heeft u dat de Heer Jezus Christus zien doen? Of één van Zijn apostelen?

 

20 minuten geleden zei Flawless victory:

De bijbel leert ook dat we niet te strijden hebben tegen vlees en bloed maar tegen de machten en krachten der hemelse gewesten (Ef.6:12). Dat is een strijd die begint in het eigen innerlijk.

Efeze 6:12 is duidelijk en waar (uiteraard), maar de laatste zin is onjuist, zeker daar, waar het om een mens gaat die door de aanname van de Heer Jezus Christus werd wederomgeboren, en tot erkentenis van de waarheid is gekomen. Deze nieuwe mens Gods - uit 2Tim.3:17 - heeft geen strijd tegen zichzelf, maar tegen de machten der duisternis die buiten hem/haar zijn.

Kortom: ik 'strijd' tegen niemand op het forum, ik stel Gods waarheid vanuit de Bijbel, tegenover de dwaling die ik heb gezien.

 

28 minuten geleden zei Flawless victory:

(of het nu een JG is of een andere vorm van spiritualiteit, zoals bij Hopper)

Wat u nu zegt verduidelijkt veel: Ik ben als Christen niet geïnteresseerd in spiritualiteit, en evenmin in JG doctrines!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jahu:

Waarom ook niet? Ik ben steeds correct geweest, en beleefd, mijn inbreng met Bijbelverzen onderbouwd, dus is het dan moeilijk te noemen om daarover tolerant te zijn?

 


Zoals Hopper al schreef spreekt je afkeer van JG een woordje mee. Je kunt ook op inhoud discussiëren zonder te veel af te geven op een denominatie.

 

1 minuut geleden zei Jahu:

Alle Griekse, Engelse en Duitse NT-Bijbels die ik lees, alsmede de Nederlandse Statenvertaling, zijn in strijd met de Nieuwewereldvertaling! Dat zegt denk ik genoeg, denkt u ook niet?


God slaat ook met kromme stokken paden recht. De perfecte bijbel bestaat niet.  Ik heb veel geleerd van je bijbelinhoudelijke bijdragen. Dat gaat beter als je jezelf weet te onthouden van de neiging om andersdenkenden voortdurend op de huid te zitten.  Of het nou Hopper is of Sjako. Zij zijn beiden andersdenkenden.

 

1 minuut geleden zei Jahu:

Ik vind het geen veelkleurige wijsheid, indien wij dwalingen zien en die niet Schrifttuurlijk aan de kaak zouden stellen! Heeft u dat de Heer Jezus Christus zien doen? Of één van Zijn apostelen?


Er is niets mis mee om over bijbelinhoudelijke zaken te discussiëren.  Wel als je er een strijd van maakt op de persoon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Jahu:

Tja, het is in dit geval wel erg handig, dat als je met JW-theorieën de mensen niet meer voor het lapje kunt houden, je ze dan een rode "waarschuwing" kunt geven!

U was beledigend en daarvoor een waarschuwing gekregen. Verder ga ik niet meer met u in discussie.

21 minuten geleden zei Jahu:

Alle Griekse, Engelse en Duitse NT-Bijbels die ik lees, alsmede de Nederlandse Statenvertaling, zijn in strijd met de Nieuwewereldvertaling! Dat zegt denk ik genoeg, denkt u ook niet?

Ik zou graag willen dat u ophoudt met deze nonsens. Zolang u geen taalkundige bent kunt u daar niet over oordelen. 

24 minuten geleden zei Jahu:

Ik vind het geen veelkleurige wijsheid, indien wij dwalingen zien en die niet Schrifttuurlijk aan de kaak zouden stellen! Heeft u dat de Heer Jezus Christus zien doen? Of één van Zijn apostelen?

Dat is uw oordeel. Een forum is er juist voor om elkaars standpunten te leren kennen en elkaar niet te verketteren want dan kunt u beter een ander forum gaan zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

U was beledigend en daarvoor een waarschuwing gekregen. Verder ga ik niet meer met u in discussie.

Ik heb helemaal nergens ook maar iemand beledigd, en ook hier niet, ik heb algemene bewoordingen gebruikt! Maar  vanuit uw eigen interpretatie  voelde u zich aangesproken en gaf u mij, zeer ten onrechte, een rode waarschuwing. Als u fair bent geeft u dat ridderlijk toe.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Verder ga ik niet meer met u in discussie.

Deze toezegging heeft u al eerder gedaan. Ik heb gezegd het daarmee eens te zijn, en u vriendelijk verzocht dat dus ook te doen.

Ook nu weer haakt u zelf in, en beweert dat ik iemand verketter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Jahu:

Ik heb helemaal nergens ook maar iemand beledigd, en ook hier niet, ik heb algemene bewoordingen gebruikt! Maar  vanuit uw eigen interpretatie  voelde u zich aangesproken en gaf u mij, zeer ten onrechte, een rode waarschuwing. Als u fair bent geeft u dat ridderlijk toe.

 


@Jahu je impliceerde Hopper gelijk te stellen aan de mensen die  Jezus met een rietstok sloegen (Mar.15:19). 

Ook in algemene bewoordingen en onder gebruikmaking van het woordje u kun je mensen kwetsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Jahu:

Dat ben ik met u eens. Kunt u één voorbeeld noemen, dat ik sjako op zijn persoon heb bestreden?


Dat heb je nog niet gedaan maar het gaat wel een beetje die richting uit. Bijvoorbeeld:

 

Sjako plaatste een terechte waarschuwing omdat je impliceerde dat Hopper Jezus met een rietstok tegen Zijn hoofd sloeg.  Hij plaatste die waarschuwing niet omdat hij zich beledigd voelde maar omdat je te ver ging in het kwetsen van een derde. 

Hier laat ik het maar bij. Ik hoop dat we op een positieve manier door kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Flawless victory:


@Jahu je impliceerde Hopper gelijk te stellen aan de mensen die  Jezus met een rietstok sloegen (Mar.15:19). 

Ook in algemene bewoordingen en onder gebruikmaking van het woordje u kun je mensen kwetsen.

Ik heb 1Jh.4:2-3 geciteerd, dat de Heer Jezus Christus in het vlees is gekomen.

Dit was de reactie van Hopper hierop:

"Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij....."

Wij mogen van Hopper dus niet de Heer Jezus aanbidden, hij noemt Hem een karikatuur van God!

En zegt hij dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus gelijk staat aan afgoderij, het gouden kalf is er immers niks bij!

Ik zal u zeggen dat ik vermoed, dat de straf op het slaan met een rietstok niet zo zwaar zal zijn, als zeggen dat het aanbidden van de Heer Jezus Christus afgoderij is!

Waarom toont Hopper niet openlijk berouw over zijn blasfemie? Dan wordt hij vergeven, daar gaat het om. Die onterechte rode waarschuwing wil ik dan zelfs nog wel houden.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Wat u nu zegt verduidelijkt veel: Ik ben als Christen niet geïnteresseerd in spiritualiteit, en evenmin in JG doctrines!

Maar we bevinden ons wel op een pluriform forum en daar zullen we toch rekening mee moeten houden door anderen een beetje ruimte te laten.

Hier laat ik het bij want dit is een heilloze discussie zo.

30 minuten geleden zei Jahu:

Ik heb 1Jh.4:2-3 geciteerd, dat de Heer Jezus Christus in het vlees is gekomen.

Dit was de reactie van Hopper hierop:

"Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij....."

Wij mogen van Hopper dus niet de Heer Jezus aanbidden, hij noemt Hem een karikatuur van God!

En zegt hij dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus gelijk staat aan afgoderij, het gouden kalf is er immers niks bij!

Ik zal u zeggen dat ik vermoed, dat de straf op het slaan met een rietstok niet zo zwaar zal zijn, als zeggen dat het aanbidden van de Heer Jezus Christus afgoderij is!

Waarom toont Hopper niet openlijk berouw over zijn blasfemie? Dan wordt hij vergeven, daar gaat het om. Die onterechte rode waarschuwing wil ik dan zelfs nog wel houden.


Okay hier wil ik nog wel een korte reactie op geven. Wat ik zie is dat @Hopper een exclusief esoterische benadering heeft terwijl @Jahu een exclusief exoterische benadering hanteert. Persoonlijk houd ik de Middenweg aan. Ik kan beide zienswijzen begrijpen en verstaan en het ermee eens zijn en ik vind het jammer als de twee zijden van dezelfde Medaille elkaar gaan bestrijden.

Ik laat het hierbij.

bewerkt door Flawless victory
“extreem” gewijzigd in “exclusief”
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Jahu:

Deze toezegging heeft u al eerder gedaan. Ik heb gezegd het daarmee eens te zijn, en u vriendelijk verzocht dat dus ook te doen.

Je hebt mij als de moderator en je hebt mij als iemand die meepraat. Wanneer het nodig is zal ik u aanspreken als moderator.

31 minuten geleden zei Jahu:

Ik zal u zeggen dat ik vermoed, dat de straf op het slaan met een rietstok niet zo zwaar zal zijn, als zeggen dat het aanbidden van de Heer Jezus Christus afgoderij is!

Hier doet u het weer. Nu gaat u zelfs op de troon van God zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Je hebt mij als de moderator en je hebt mij als iemand die meepraat. Wanneer het nodig is zal ik u aanspreken als moderator.

Dat u mij moet kunnen aanspreken als moderator, dat is normaal.

Ik vind het minder handig, dat u dan tegelijkertijd zelf zegt niet meer op mij te zullen reageren. We kunnen dan wellicht beter dat laatste van u als niet geschreven beschouwen, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Jahu:

 

Ik zal u zeggen dat ik vermoed, dat de straf op het slaan met een rietstok niet zo zwaar zal zijn, als zeggen dat het aanbidden van de Heer Jezus Christus afgoderij is!

Zoals ik de Heere Jezus heb leren kennen zal Hij zeggen: “Vader vergeef het hem”.

 

P.S. ik kon het toch niet laten nog een keer te antwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Zoals ik de Heere Jezus heb leren kennen zal Hij zeggen: “Vader vergeef het hem”.

 

P.S. ik kon het toch niet laten nog een keer te antwoorden.

Voor mij mag u, graag zelfs. Ik ben niet kleinzielig - en ook niet haatdragend trouwens - eigenlijk ben ik best wel een aardige man. Het vergeven van Hopper, als het aan mij lag, zou ik dus direct doen, ik weet alleen niet of dat aan mij is, daar gaat maar één Persoon over: de Heer Jezus Christus.

16 minuten geleden zei sjako:

 

Hier doet u het weer. Nu gaat u zelfs op de troon van God zitten.

Mijn "vermoeden" is niet bindend, zie mijn antwoord aan Flawless.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

 

 

Wat u nu zegt verduidelijkt veel: Ik ben als Christen niet geïnteresseerd in spiritualiteit, en evenmin in JG doctrines!

Dat was mij van het begin af aan helder.

1 uur geleden zei Jahu:

Ik heb 1Jh.4:2-3 geciteerd, dat de Heer Jezus Christus in het vlees is gekomen.

Dit was de reactie van Hopper hierop:

"Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij....."

Wij mogen van Hopper dus niet de Heer Jezus aanbidden, hij noemt Hem een karikatuur van God!

En zegt hij dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus gelijk staat aan afgoderij, het gouden kalf is er immers niks bij!

Ik zal u zeggen dat ik vermoed, dat de straf op het slaan met een rietstok niet zo zwaar zal zijn, als zeggen dat het aanbidden van de Heer Jezus Christus afgoderij is!

Waarom toont Hopper niet openlijk berouw over zijn blasfemie? Dan wordt hij vergeven, daar gaat het om. Die onterechte rode waarschuwing wil ik dan zelfs nog wel houden.

Je mag van mij ieder beeld aanbidden wat je wilt, dát heb ik geschreven.  (Je mag ook Allah aanbidden)   Ik heb je er op gewezen dat je van God zelf geen beelden mag aanbidden.  En een karikatuur maken van Jezus is nog erger dan een beeld aanbidden.

Ik begrijp werkelijk niet dat Sjako jouw aanwezigheid hier tolereert.   Als ik jou was zou ik maar snel zwijgen over die paar opmerkingen in rood of blauw.   Doe eens in navolging van Jezus aan nederigheid, het is maar een idee hoor.....

30 minuten geleden zei Jahu:

Voor mij mag u, graag zelfs. Ik ben niet kleinzielig - en ook niet haatdragend trouwens - eigenlijk ben ik best wel een aardige man. Het vergeven van Hopper, als het aan mij lag, zou ik dus direct doen, ik weet alleen niet of dat aan mij is, daar gaat maar één Persoon over: de Heer Jezus Christus.

Ook hier verkoop je weer onbijbelse flauwekul.  Het was Jezus die zei om onze vijanden te vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hopper:

Ook hier verkoop je weer onbijbelse flauwekul.  

Dit is een voorbeeld van wat ik verwarrend vind. Volgens Flawless bent u esoterisch, vervolgens noemt u anderen 'letterknechten', maar mijn oproep aan u om berouw over uw woorden te tonen, doet u af als 'onbijbelse flauwekul', dan refereert u dus wel naar de Bijbel.

Maar ik als 'letterknecht' zal u andermaal vanuit de Bijbel aantonen, wat u te wachten staat, dan mag u nogmaals zeggen dat het flauwekul is!

"Want wij allen moeten geopenbaard worden voor den rechterstoel van Christus, opdat een iegelijk wegdrage, hetgeen door het lichaam geschiedt, naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad." (2Cor.5:10)

34 minuten geleden zei Hopper:

Het was Jezus die zei om onze vijanden te vergeven.

Allereerst ben ik uw vijand niet, maar Hij die op de rechterstoel zit, de Heer Jezus Christus, heeft ook gezegd:

'En zo wie enig woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.' (Matt.12:32)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Ik kan beide zienswijzen begrijpen en verstaan en het ermee eens zijn

@Flawless victory 

Als u het met onderstaand citaat van Hopper eens kunt zijn, dan heb ik mij blijkbaar in u vergist:

(Citaat Hopper:)

"Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij....."

 

Hier staat dus, dat als wij de Heer Jezus Christus aanbidden, wij daarmee een karikatuur van God maken!

Vervolgens zegt hij dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus gelijk staat aan afgoderij, het gouden kalf is er immers niks bij!

 

Even voor mijn duidelijkheid, bent u het met het citaat eens? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-2-2024 om 21:37 zei Hopper:

Wat jij in mij ziet is een weerspiegeling van jezelf.

Je bedoelt de veroordelende en religieuze mens? Ja klopt en daarom leert de bijbel dat iedereen uit genade leeft.

Op 17-2-2024 om 20:56 zei Flawless victory:

Dit soort ad hominems getuigen bepaald niet van het gaan van de Weg.

Nee dat klopt, maar ik hoef niet alles met de liefde te bedekken. Of is dit juist een gemeende liefdevolle oproep om eens echt te gaan leven en contact te zoeken met je familie en je naasten.  
De hele dag op een forum hangen en anderen de les proberen te lezen, vind ik niet nuttig.  
Maar wellicht zie jij dat anders. 

Overigens jullie geven elkaar ‘likes’ en dat doet mij denken aan een spelverdeler die ik ooit had bij volleybal.      
Die zei altijd na de wedstrijd: ik vond jou goed, hoe vond je mij? Komisch toch.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-2-2024 om 22:45 zei sjako:

Dat is een kwestie van vertalen. Het kan ook met eer bewijzen vertaald worden. Jezus leert ons Zijn Vader te aanbidden in Jezus naam.

Vertalen is inderdaad een vak, maar verkeerd vertalen is misleiding.

Maar in dit geval zegt de Naardense bijbel ook: en als ze hem zien brengen ze hem hulde, 
al twijfelen sommigen.

Nbv21:

en toen ze Hem zagen wierpen ze zich in aanbidding voor Hem neer, al twijfelden sommigen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jahu:

eigenlijk ben ik best wel een aardige man.

Dat wil ik best graag geloven, maar denk dan eerst even na wat het een persoon doet. Ik begrijp best dat een forum anoniem over komt, maar achter die letters zitten mensen met vaste overtuigingen die vaak alleen het best met je voorhebben, trollen nagelaten dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

@Flawless victory 

Als u het met onderstaand citaat van Hopper eens kunt zijn, dan heb ik mij blijkbaar in u vergist:

(Citaat Hopper:)

"Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij....."

 

Hier staat dus, dat als wij de Heer Jezus Christus aanbidden, wij daarmee een karikatuur van God maken!

Vervolgens zegt hij dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus gelijk staat aan afgoderij, het gouden kalf is er immers niks bij!

 

Even voor mijn duidelijkheid, bent u het met het citaat eens? 

 

1 uur geleden zei Jahu:

@Flawless victory 

Als u het met onderstaand citaat van Hopper eens kunt zijn, dan heb ik mij blijkbaar in u vergist:

(Citaat Hopper:)

"Je maakt niet alleen een beeld van God, maar ook nog eens een karikatuur van God.  Vervolgens promoot je hier ook nog eens (met caps en uitroeptekens) om dat karikatuur te aanbidden.    Het gouden kalf is er niks bij....."

 

Hier staat dus, dat als wij de Heer Jezus Christus aanbidden, wij daarmee een karikatuur van God maken!

Vervolgens zegt hij dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus gelijk staat aan afgoderij, het gouden kalf is er immers niks bij!

 

Even voor mijn duidelijkheid, bent u het met het citaat eens? 


Ik kan begrijpen waarom Hopper dat op dat moment zegt. In jouw ogen en in de mijne is Jezus God. Er zijn andere mensen, zoals @sjako en @Hopper, die ervan uit gaan dat Jezus niet God is. Jij hebt in mijn ogen heel goed onderbouwd waarom wij geloven dat Jezus wel God is. Maar vervolgens, en daar zit hem voor mij de kneep, dram jij door.  En daar komt in esoterisch perspectief dan afgoderij om de hoek te kijken, want jij tracht vervolgens andere mensen te dwingen jouw beeld van Jezus over te nemen. En zo werkt het, beter gezegd Hij, niet.

Dus ben ik het met Hopper eens? Ik ben het ermee eens dat we in het doordrammen trachten andere mensen te onderwerpen aan het beeld dat jij en ik van God hebben (het beeld is dat Jezus God is).  En dan zijn we in esoterisch perspectief inderdaad vervallen tot afgoderij.   Gelukkig wast de Heere Jezus elke dag opnieuw onze voeten en zijn we elke dag weer nieuw. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Breuk:

Maar in dit geval zegt de Naardense bijbel ook: en als ze hem zien brengen ze hem hulde, 

Aanbidden is wat anders dan hulde brengen. Volgens mij is het hetzelfde Griekse grondwoord dus je moet onderscheidend vermogen hebben hoe je het vertaald. God aanbid je, een koning of hooggeplaatst persoon breng je hulde of daar buig je voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Aanbidden is wat anders dan hulde brengen. Volgens mij is het hetzelfde Griekse grondwoord dus je moet onderscheidend vermogen hebben hoe je het vertaald. God aanbid je, een koning of hooggeplaatst persoon breng je hulde of daar buig je voor.

De Naardense bijbel vertaalt hulde ook als het over God gaat.

Openbaring:
En hij zegt tot mij: zie toe dat je dat niet doet!- 
ik ben een mededienaar van jou, 
en van jouw broeders, de profeten, 
en van hen die de woorden 
van dit boek bewaren; 
breng hulde aan God!

Ik ben bang voor jou dat je geen doorslaggevende bewoording gevonden hebt.  Integendeel.
Maar ik ben wel een klein beetje klaar met deze discussie.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid