Spring naar bijdragen

Het sterke geslacht: waarom vrouwen genetisch superieur zijn. 


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Petra.:

Sja, dat dachten de schrijvers van het OT ook...maar nee, toen kwam er zowaar een NT. Bij God kan alles, wie weet stuurt ZHij een Dochter met een HT (Hernieuwd Testament) of een Nieuwste T. 

Kan het zijn dat jij die geliefde dochter bent? 
Je naam heb je al mee! 😉

Ik hoop dat je inmiddels zo veel van de bijbel weet dat geloof hebben en    
volgeling (leerling) zijn niets met religie en de vele ‘religieuze’ mannen op dit forum.
te maken hebben.  
Ze delen graag alles in hokjes en vakjes (Elly en Rikkert). Is overigens ook mijn valkuil.  
Ik ben een zeer trage leerling.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Degene met het zwakste vlees is dan....top poster in dit topic: Hopper met 23 posts. 😄    

Whoehahaha: Nice pun   (Alhoewel.... we hebben net geleerd dat vergeestelijking het vlees zwakker maakt.. dus dat wordt wat met die nonnen.    Een priester rijdt in zijn auto langs een

De enige die steeds druk is met wachten op Barnabas en daar maar over blijft doorgaan en doorgaan... ben jij. Vol verwachting klopt je hart, kennelijk. 😘 (Over spiegeltje spiegeltje aan de wand gespro

1 uur geleden zei Fundamenteel:

De mensheid loopt telkens opnieuw tegen dezelfde muur. Waarom dat gebeurt is omdat we genetisch met de slang verbonden zijn, naar mijn geloof dan. Er is iets corrupt in ons dat bespeelbaar is door duistere machten. Het is ons telkens te slim af, we mogen niet blind worden voor de duivel want diens agenda is zeer actief vandaag. Hopelijk zien we het deze keer niet te laat in.

Ik denk dat het kwaad (lot/tegenspoed etc.) in de Schepping meegebakken zit en dat daar een reden voor is, dat het noodzakelijk is. (anders had God dat wel anders gedaan). In Jesaja (o.a.) staat toch ook dat God zowel het goed als het kwaad schept. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Petra.:

Sja, dat dachten de schrijvers van het OT ook...maar nee, toen kwam er zowaar een NT. Bij God kan alles, wie weet stuurt ZHij een Dochter met een HT (Hernieuwd Testament) of een Nieuwste T. 

 

Dan zou de Zoon niet langer meer 'eniggeboren' zijn en het 'enig' zijn verliezen.  

15 minuten geleden zei Petra.:

Ik denk dat het kwaad (lot/tegenspoed etc.) in de Schepping meegebakken zit en dat daar een reden voor is, dat het noodzakelijk is. (anders had God dat wel anders gedaan).

Het kwaad zit al in de Schepping meegebakken, maar dat staat ook gewoon al in de Bijbel.

Jesaja 45:7. Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

En de duisternis heeft het allemaal niet begrepen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Dan zou de Zoon niet langer meer 'eniggeboren' zijn en het 'enig' zijn verliezen.  

Haha.. de enige die naar mijn weten het woord "eniggeboren" gebuikt is Johannes.  Je weet wel in die tekst over dat God de wereld zo lief had.  Joh 3:16  "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn …

In de andere teksten staat "eerstgeborene" (Rom. 8:2, Kol. 1:15, Kol. 1:1, Hebr. 1:6, Hebr. 12:23). 

Hoe dan ook is het toch geen steekhoudend argument. Jezus blijft de eerstgeboren of eniggeboren Zoon, ook als daar een eerstgeboren of eniggeboren Dochter bij komt.  En aangezien zonen en dochteren zullen gaan profeteren komen er nog heel wat geborenen bij. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, denk ik dan. 🥰

 

 

4 uur geleden zei Hopper:

Het kwaad zit al in de Schepping meegebakken, maar dat staat ook gewoon al in de Bijbel.

Dat schreef ik ja.  Jesaja noemde ik al, het staat ook in Amos 3:6.  

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Petra.:

Ik denk dat het kwaad (lot/tegenspoed etc.) in de Schepping meegebakken zit en dat daar een reden voor is, dat het noodzakelijk is. (anders had God dat wel anders gedaan). In Jesaja (o.a.) staat toch ook dat God zowel het goed als het kwaad schept. 

God leverde alles zeer goed af. Maar dan werden we ongehoorzaam...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-1-2024 om 07:34 zei Petra.:


Of helemaal top als God nu een Dochter zou sturen. 

 

4 uur geleden zei Petra.:

 

Jezus blijft de eerstgeboren of eniggeboren Zoon, ook als daar een eerstgeboren of eniggeboren Dochter bij komt. 

 


Je weet werkelijk niet wat je nu zegt…… Hartverscheurend dit. Alsof het al niet erg genoeg was dat de Zoon moest lijden en sterven aan het levenschenkend kruis.

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

 


Je weet werkelijk niet wat je nu zegt…… Hartverscheurend dit. Alsof het al niet erg genoeg was dat de Zoon moest lijden en sterven aan het levenschenkend kruis.

 

 

Ik begrijp heel goed wat je zegt maar toch maak ik bezwaar tegen de woorden: levenschenkend kruis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik begrijp heel goed wat je zegt maar toch maak ik bezwaar tegen de woorden: levenschenkend kruis. 

Dat laat zien dat je helemaal niet heel goed begrijpt wat ik zeg, anders maakte je daar geen bezwaar tegen. In die twee woorden zit de hele kern van het evangelie vervat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat laat zien dat je helemaal niet heel goed begrijpt wat ik zeg, anders maakte je daar geen bezwaar tegen. In die twee woorden zit de hele kern van het evangelie vervat.

De kern van het evangelie is niet de kruisdood maar de opstanding. Het lege graf en Jezus die opgestaan uit de dood door veel mensen wordt gezien. Een historisch feit. Dat is de kern van het evangelie. Het goede nieuws. De opstandingshoop. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Hermanos2:

De kern van het evangelie is niet de kruisdood maar de opstanding. Het lege graf en Jezus die opgestaan uit de dood door veel mensen wordt gezien. Een historisch feit. Dat is de kern van het evangelie. Het goede nieuws. De opstandingshoop. 

Alsof Goede Vrijdag niet aan Pasen voorafgaat.  Man, waar maak jij een discussiepunt van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

Je weet werkelijk niet wat je nu zegt…… Hartverscheurend dit. Alsof het al niet erg genoeg was dat de Zoon moest lijden en sterven aan het levenschenkend kruis.

Je fantasie slaat op hol. Als God een Dochter stuurt hoeft Zij dat niet nog eens te doen.  Dat heeft Jezus al gedaan;  "voor eens en altijd". 

Petrus 3:18 :

"Ook Christus immers heeft, terwijl Hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, "

 

11 uur geleden zei Fundamenteel:

God leverde alles zeer goed af. Maar dan werden we ongehoorzaam...

Ongehoorzaam kunnen zijn was al aanwezig toen God het "zeer goed afgeleverd" vond.  

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Je fantasie slaat op hol. Als God een Dochter stuurt hoeft Zij dat niet nog eens te doen.  Dat heeft Jezus al gedaan;  "voor eens en altijd". 

Petrus 3:18 :

"Ook Christus immers heeft, terwijl Hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, "

 

Ongehoorzaam kunnen zijn was al aanwezig toen God het "zeer goed afgeleverd" vond.  

Ja ongehoorzaam zijn was een optie die erbij kwam.

In feite kunnen sci fi fans het zien als aliens die landden en de aarde terrascapete met ons als werkslaven.

Wij noemen dat de gevallen engelen.

14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan had hij het nog beter af moeten leveren, bv door te zorgen dat we niet ongehoorzaam konden zijn.

In alle eerlijkheid,  voor wie heeft u het meeste respect? Kinderen die altijd braaf in de lijn lopen, of eentje die eens de grenzen aftast en ze weet te overstijgen?

Ik weet van 1 wanneer ze liegt en eerlijk is, ze kan dan ook niet liegen. De ander zegt en doet wat je haar vraagt, maar wanneer is het gemeend en met vol hart? Ik weet niet zeker wanneer ze liegt of iets eerlijk deelt.

Gehoorzaamheid wordt vaak getoetst in de ongehoorzaamheid. Hoe raar dit ook klinkt. Ik vind de juiste woordenn ook niet meteen.

Maar het moet oprecht zijn he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-1-2024 om 07:22 zei Petra.:

Je fantasie slaat op hol. Als God een Dochter stuurt hoeft Zij dat niet nog eens te doen.  Dat heeft Jezus al gedaan;  "voor eens en altijd". 

Petrus 3:18 :

"Ook Christus immers heeft, terwijl Hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, "


Nee jij slaat door in je feminisme. Je tracht scheiding te maken tussen erfenis en erfgenaam!  God maakte Jezus Hoofd van alle dingen. Niet een Dochter. Jezus erfde omdat Hij leed.

De kracht van God manifesteerde door Christus heen toen Hij stierf en weer opstond uit de dood. Zo kan Hij een ieder die in Hem gelooft [eeuwig] leven geven. De erfenis van Jezus is dat God Hem een Koninkrijk [van het licht] en het absolute gezag van alles wat er bestaat gegeven heeft. God heeft alles onderworpen aan Jezus. En God maakte Hem Hoofd van alle dingen in de Gemeente, dat Zijn lichaam is [de volheid van Hem die alles vervuld en compleet maakt in alle gelovigen]. 

Jezus leed omdat Hij een erfgenaam was, en Hij erfde omdat Hij leed. 

 

https://bijbelsedinge.nl/de-erfenis-van-de-gelovige/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-1-2024 om 09:49 zei Petra.:

Kennelijk was de mens een genetische mislukking. Ik heb niet de indruk dat het na Noach enorm verbeterd is, jij wel? 

De mens komt steeds verder van de volmaaktheid te staan. De eerste mensen waren geschapen om eeuwig te leven. Maar daar kwam een kink in de kabel. De eerste mensen werden heel oud omdat ze dichter bij de volmaaktheid stonden. Nu mag je blij zijn dat je 80 wordt.

Op 4-1-2024 om 07:34 zei Petra.:

Ik zou het sowieso geweldig vinden als Jezus morgen terugkomt. Of helemaal top als God nu een Dochter zou sturen. 

Waarom moet volgens jou Jezus terugkomen? Want als jij hoopt op een dochter dan geef je aan het niet te begrijpen.

2 uur geleden zei Robert Frans:

En Hij heeft ons ook Maria zelfs als Moeder gegeven.

Het is vooral de Roomse kerk die dat gedaan heeft hoor. 
https://4uall.org/maria-aanbidding/

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus God is een sadist Die wist dat we gingen zondigen en er behagen in vindt ons ermee te straffen.

Nee joh, juist niet.  Lees dit nog maar 's.  Het was een Plan, waar Eva en Adam aan meewerkten. 

 

15 uur geleden zei Flawless victory:

Nee jij slaat door in je feminisme. Je tracht scheiding te maken tussen erfenis en erfgenaam!  God maakte Jezus Hoofd van alle dingen. Niet een Dochter. Jezus erfde omdat Hij leed.

Jezus was zondevrij en heeft het leed al geleden. Dat offer hoeft niet nog een keer te gebeuren. Jezus is niet alleen de Zoon maar ook God. De Heilige Geest/Moeder is ook God in de driepersonenleer.  De mensheid was toen nog niet rijp voor de vierpersonenleer. De Dochter is de vierde Persoon en ook God. Of de Moeder of de Vader of de Zoon of de Dochter wederkomt maakt niet uit; het is allemaal één. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Waarom moet volgens jou Jezus terugkomen? Want als jij hoopt op een dochter dan geef je aan het niet te begrijpen.

De wederkomst is om het Plan te voltooien. Het * verlossingsplan. De opstanding van de mensheid. De Dochter komt de mensen redden. Dan zal Zij harten genezen, de Liefde van God openbaren en de hele mensheid tot geloof brengen. Dan zal iedereen ook snappen dat het een vier-personenleer is. Iedereen wordt gered want God laat geen ziel verloren gaan. ❣️|:)

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/JOL.3/Joel-3/

"1   Daarna  zal zich dit voltrekken:

Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft.

Jullie zonen en dochters zullen profeteren,

oude mensen zullen dromen dromen,

en jongeren zullen visioenen zien;

2 zelfs over slaven en slavinnen

zal Ik in die tijd mijn geest uitgieten."

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Nee joh, juist niet.  Lees dit nog maar 's.  Het was een Plan, waar Eva en Adam aan meewerkten. 

 

Jezus was zondevrij en heeft het leed al geleden. Dat offer hoeft niet nog een keer te gebeuren. Jezus is niet alleen de Zoon maar ook God. De Heilige Geest/Moeder is ook God in de driepersonenleer.  De mensheid was toen nog niet rijp voor de vierpersonenleer. De Dochter is de vierde Persoon en ook God. Of de Moeder of de Vader of de Zoon of de Dochter wederkomt maakt niet uit; het is allemaal één. 

En ge vindt dat plan niet sadistisch? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Petra.:

Nee joh, juist niet.  Lees dit nog maar 's.  Het was een Plan, waar Eva en Adam aan meewerkten. 

 

Jezus was zondevrij en heeft het leed al geleden. Dat offer hoeft niet nog een keer te gebeuren. Jezus is niet alleen de Zoon maar ook God. De Heilige Geest/Moeder is ook God in de driepersonenleer.  De mensheid was toen nog niet rijp voor de vierpersonenleer. De Dochter is de vierde Persoon en ook God. Of de Moeder of de Vader of de Zoon of de Dochter wederkomt maakt niet uit; het is allemaal één. 

Waar baseer jij deze leer van de Viereenheid op, als ik vragen mag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Robert Frans:

Waar baseer jij deze leer van de Viereenheid op, als ik vragen mag?

Inspiratie ❣️

Misschien wel van de Heilige Geest. 🥰

 

Maar goed, ik besef me dat het net zo'n donderslag kan lijken als de twee-eenheid of drie-eenheid destijds. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid